Teraz jest Nd 21.01.2018, 17:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 0:40 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 798
Nie znalazłem takiego tematu dla linii autobusowych więc zakładam nowy (mam nadzieje że nie okaże się że jednak zdublowałem temat :P )

Interesuje mnie przebieg kilku linii które obecnie istnieją lecz jakiś czas temu miały modyfikowane trasy.
Konkretnie są to:
KZKGOP:
26 - jaka była jej poprzednia krańcówka na Jęzorze, zanim uruchomiono pętle Jęzor Centrum Handlowe? Z rozkładu na Grota-Roweckiego wywnioskowałem że najprawdopodobniej nazywała się ona Jęzor PRKB tylko gdzie ona była zlokalizowana?

Linie Jaworznickie:
J - z tego co znalazłem to do końca kwietnia 2004 kursowała do dworca ZKKM w Chrzanowie, później została skrócona tylko do Byczyny. Był to konkretnie przystanek Byczyna który obecnie obsługuje tylko przejazdem czy Byczyna ...? Dodatkowe pytanie: Kiedy J zostało przedłużone do obecnej formy czyli do Cezarówki? Dopiero po rewolucji w 300/319 niecały rok temu czy było to wcześniej? I pomiędzy 2004 a 2012 ta linia miała jakieś inne wersje?

E - Razem z S wycofana z Chrzanowa w 2009/2010 (nie mogę dokładnie znaleźć chociaż kiedyś mignął mi artykuł na ten temat). Jakie były jej trasy od początku do dziś? Jeździła cały czas przez Byczynę tak jak dawna 300 tuż przed likwidacją i obecnie Polbusy czy miała jakiś inny przebieg?

S - Chyba najbardziej obcięta linia z tej trójki. Z tego co czytałem w archiwalnych artykułach które przypadkowo znalazłem i z przeglądu zdjęć na TWB to pierwotnie jej trasa biegła Sosnowiec Urząd Miasta -> Jagielońska -> Radocha -> Mysłowice (cała trasa praktycznie taka sama jak 26 obecnie) -> Niwka -> Jaworzno -> Byczyna -> Chrzanów Dworzec. Po wycofaniu J z Chrzanowa zamiast Byczyny obsługiwała Balin i Jeziorki (trasą obecnej 319?), aż do 2010r gdy razem z E zostały skrócone tylko do Jaworzna oraz S została wycofana z Mysłowic i w takiej postaci istnieje do dziś. Tak to było? Czy może jeszcze był w jakimś czasie był inny jej układ?

A - Kiedy została utworzona i jakie miała trasy?

300 i 319 - Chociaż tymi liniami jeździłem parenaście razy przed ich rewolucją to niewiele z tego pamiętam. 300 z tego co pamiętam jeździła z Osiedla Stałego przez Centrum, Krakowską, Byczynę, Kęty do Chrzanowa. Czy to była identyczna trasa po której jeżdżą teraz PolBusy czy któryś fragment się różnił? Interesuje mnie też w jakim czasie i po jakiej trasie istniały wcześniej te linie. Parę razy natknąłem się na istnienie przynajmniej 319 w czasie gdy istniało bezpośrednie połączenie Sosnowiec/Katowice -> Chrzanów. Czy to była linia która jeździła Jaworzno -> Chrzanów jako uzupełnienie i odciążenie E/J/S czy może to była linia kursująca po Jaworznie a zbieżność numeracji jest przypadkowa?

Ostatnie pytanie: Jakie linie poza E/J/S/300/319 opuszczały teren Jaworzna? Widziałem że Mysłowice jeszcze jakiś czas temu był obsługiwany większą ilością linii jak obecnie. Wiem o S i 321. Coś jeszcze było? Wszystkie zostały wyrzucone z Mysłowic w jednej chwili?


EDIT: Właśnie wczytałem się w temat obok (viewtopic.php?f=35&t=561)
Cytuj:
300 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Katowice (od Jęzora do Katowic będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej T), 301 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Sosnowiec (od Jęzora do Sosnowca będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej S. Równocześnie trasa tej linii zostanie w Sosnowcu skrócona do przystanku przy Urzędzie Miejskim).

Czyli exex 300 ex T to jest E? S od momentu zmiany z 301 do czasu ograniczenia do Jaworzna i Sosnowca istniała cały czas bez większych zmian trasy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 1:00 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
300 i 319-S to były linie równoległe organizowane przez ZKKM jeśli się nie mylę. Pewnie porozumienia wtedy nie mieli.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 1:18 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 798
Tylko gdzie jeździła 300 i 319 ZKKMu? Tylko do Jaworzna?


Odnośnie linii 26 - znalazłem działający link do archiwalnego rozkładu z 2000r, tam istnieją przystanki:
Sosnowiec Podstacja - Obecny przystanek Sielec Park?
Sosnowiec 3 Maja CWK - Sosnowiec Estakada? Czym był skrót CWK? :D
Jęzor (bez dopisku) - Jęzor Jawornicka?
Jęzor ZRK - Zakład Remontów Kolejowych? Czy to był ten sam przystanek co PRKB?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 9:08 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Linia ZKKM do Jaworzna ?.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Mylicie i mieszacie troszkę.

ZKKM po odejściu Jaworzna prowadził komunikację do GOPu na dwóch liniach: 300 i 319S. 300 jeździło z Katowic przez Grunwaldzką, Krakowską w Jaworznie, zaś 319S było połączeniem tras ówczesnej linii 319 i S, czyli z Chrzanowa przez Balin, Jeziorki, Centrum, Stałe, Mysłowice do Sosnowca UM i Szpitala.

Poza tym istniała linia 319 PKM Jaworzno z Chrzanowa przez Balin, Jeziorki, Centrum, Stałe do Mysłowic FADOMu, czyli przystanku w rejonie Obrzeżnej Zachodniej na Ćmoku. Potem tą linię skasowano a zastąpiła ją Ska przez Jeziorki.
Dodatkowo na teren KZK wjeżdżało 321- do Brzęczkowic, a także swego czasu 319G, do Giełdy w Mysłowicach. W 2004 roku jeszcze do Chrzanowa kursowało E zamiast J, potem zamieniono końcówki E i J- i J wydłużono do Chrzanowa, a E skończono w Byczynie.
Dopiero niedawno podzielono J i utworzono nowe wersje 319 i 300 z Jaworzna do Chrzanowa.

Przystanek Jęzor PKRB to był przystanek OIDP w miejscu dzisiejszego przystanku Jęzor CH.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 10:32 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
ZKKM po odejściu Jaworzna prowadził komunikację do GOPu na dwóch liniach: 300 i 319S. 300 jeździło z Katowic przez Grunwaldzką, Krakowską w Jaworznie, zaś 319S było połączeniem tras ówczesnej linii 319 i S, czyli z Chrzanowa przez Balin, Jeziorki, Centrum, Stałe, Mysłowice do Sosnowca UM i Szpitala.


Kiedy dokładnie uruchomiono 300 i 319S (oprócz tego, że w 2000 roku)?

300 została zlikwidowana 1 października 2004 r. (wcześniej przez miesiąc PKS Chrzanów obsługiwał ją samodzielnie, bez wsparcia ZKKM). 319S przestało jeździć 1 kwietnia 2005 r.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1360
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
Tylko gdzie jeździła 300 i 319 ZKKMu? Tylko do Jaworzna?


Odnośnie linii 26 - znalazłem działający link do archiwalnego rozkładu z 2000r, tam istnieją przystanki:
Sosnowiec Podstacja - Obecny przystanek Sielec Park?


Tak.

nemo333 napisał(a):
Sosnowiec 3 Maja CWK - Sosnowiec Estakada? Czym był skrót CWK? :D


Centralny Węzeł Komunikacyjny.

nemo333 napisał(a):
Jęzor (bez dopisku) - Jęzor Jawornicka?
Jęzor ZRK - Zakład Remontów Kolejowych? Czy to był ten sam przystanek co PRKB?


Nie dam na 100% głowy, ale to ostatnie to był chyba koniec ul. Plażowej?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 17:17 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4084
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
nemo333 napisał(a):
26 - jaka była jej poprzednia krańcówka na Jęzorze, zanim uruchomiono pętle Jęzor Centrum Handlowe? Z rozkładu na Grota-Roweckiego wywnioskowałem że najprawdopodobniej nazywała się ona Jęzor PRKB tylko gdzie ona była zlokalizowana?

Po zachodniej stronie wiaduktu nad torami. Były tam przystanki w obie strony i mała zawrotka bez przystanku po północnej stronie Orląt Lwowskich.
nemo333 napisał(a):
J - z tego co znalazłem to do końca kwietnia 2004 kursowała do dworca ZKKM w Chrzanowie, później została skrócona tylko do Byczyny. Był to konkretnie przystanek Byczyna który obecnie obsługuje tylko przejazdem czy Byczyna ...?

Konkretnie istniejąca cały czas pętla, wtedy zwana Byczyna Skrzyżowanie, a później Byczyna Rondo.
nemo333 napisał(a):

Dodatkowe pytanie: Kiedy J zostało przedłużone do obecnej formy czyli do Cezarówki? Dopiero po rewolucji w 300/319 niecały rok temu czy było to wcześniej?

Tak.
nemo333 napisał(a):

E - Razem z S wycofana z Chrzanowa w 2009/2010 (nie mogę dokładnie znaleźć chociaż kiedyś mignął mi artykuł na ten temat). Jakie były jej trasy od początku do dziś? Jeździła cały czas przez Byczynę tak jak dawna 300 tuż przed likwidacją i obecnie Polbusy czy miała jakiś inny przebieg?

Zawsze przez Byczynę.
nemo333 napisał(a):

Ostatnie pytanie: Jakie linie poza E/J/S/300/319 opuszczały teren Jaworzna? Widziałem że Mysłowice jeszcze jakiś czas temu był obsługiwany większą ilością linii jak obecnie. Wiem o S i 321. Coś jeszcze było?

324 (Jeleń Łęg - Chrzanów Dworzec), 327 (Szczakowa PKP - Bukowno Leśna), E-5 (Krakowska - Katowice Dworzec), E-6 (Chrzanów Dworzec - Katowice Dworzec), E-30 (Os. Stałe - Kraków Dworzec Gł.), E-320 i 320 (Krakowska - Chełmek Fabryka), U (Jaworzno Pocztowa - Sosnowiec Szpital Górniczy)
nemo333 napisał(a):

Czyli exex 300 ex T to jest E?

T -> J
E-6 -> E


Ostatnio edytowano Pn 2.12.2013, 17:27 przez JacekSo, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 17:22 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4084
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
nemo333 napisał(a):
Jęzor (bez dopisku) - Jęzor Jawornicka?

Tak, ściślej Jaworznicka.
nemo333 napisał(a):

Jęzor ZRK - Zakład Remontów Kolejowych? Czy to był ten sam przystanek co PRKB?

Tak, najpierw był PRKB, później ZRK (Zakład Robót Kolejowych).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
JacekSo napisał(a):
nemo333 napisał(a):
Ostatnie pytanie: Jakie linie poza E/J/S/300/319 opuszczały teren Jaworzna? Widziałem że Mysłowice jeszcze jakiś czas temu był obsługiwany większą ilością linii jak obecnie. Wiem o S i 321. Coś jeszcze było?

324 (Jeleń Łęg - Chrzanów Dworzec), 327 (Szczakowa PKP - Bukowno Leśna), E-5 (Krakowska - Katowice Dworzec), E-6 (Chrzanów Dworzec - Katowice Dworzec), E-30 (Os. Stałe - Kraków Dworzec Gł.), E-320 i 320 (Krakowska - Chełmek Fabryka), U (Jaworzno Pocztowa - Sosnowiec Szpital Górniczy)

Chyba jeszcze nie padło:
- 303
- 808
- 811
- epizodyczny wynalazek Szczakowa - Maczki
- mam wrażenie, ale mogę się mylić, że jakiś bis pojawiał się w Brzęczkowicach (321bis?)
- 333 (?) - albo coś w tym stylu na Bór, raczej przewóz
- przewozy na Hutę Katowice - o żadnym raczej nie pamiętam, ale domyślnie powinien jakiś być
- jakby dobrze pomyśleć (pomijając przewozy na upadowe w rejonie granicznym Jęzora) coś by się jeszcze znalazło
- M-3 czy jakoś tak - kto to obsługiwał, już nie pamiętam, czy te nyski to było WPK/PKM czy prywaciarz

A całkowicie na wygnaniu:
- 24bis/T-25: 2 z 3 wozów lub 2/2 lub 3/3 w tym 2 przeguby (nie mylić z okresem obsługi przez Gołonóg)
- Bukowno - Dąbrowa G. - To też swojego czasu było jaworznickie (w schedzie po PKS Olkusz?)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
- mam wrażenie, ale mogę się mylić, że jakiś bis pojawiał się w Brzęczkowicach (321bis?)

Z Brzęczkowicami mi się to nie kojarzy, ale z Brzezinką owszem. Zanim linia 321 została wydłużona do Brzęczkowic, miała krańcówkę koło dworca kolejowego w Brzezince (osiedla Powstańców wtedy jeszcze nie było), przed reformą administracyjną oznaczona jako jaworznicka linia 21. Pojawiały się tam też kursy linii 321 bis, ale ile ich było i czym się to różniło od 321 - nie wiem.

Pamiętam też taki przewóz pracowników 360, z Jaworzna do Tychów FSM przez Wesołą. Niekiedy na żądanie autobusy zatrzymywały się na przystankach pośrednich i zbierały pasażerów "na łebka".

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
Cytuj:
- 24bis/T-25: 2 z 3 wozów lub 2/2 lub 3/3 w tym 2 przeguby (nie mylić z okresem obsługi przez Gołonóg)
Co takiego?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pn 2.12.2013, 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
Żeby zlikwidować linię tramwajową, najpierw trzeba ją wyremontować. Był remont jakoby podzielony na 2 etapy. Przynajmniej w jednym z nich tory kładziono, w właściwie byle jak rzucano, od nowa, prawie na całej długości. Tylko że jakość tych robót była identyczna, jak montaż płyt w Świętochłowicach (jak wystawała, bo podsypali za dużo piachu, to ją deptali kołami stara – pewnie ta sama ekipa).

W jednej części 25 nie jeździł wcale (chyba) i powstała w zamian linia 24bis Kościuszki – Wojkowice Park, w dni robocze na 3 wozy, 2 przegubowe z Gołonoga i jeden krótki z Będzina, częstotliwość coś około 24', w soboty zdaje się to samo do ok. 13, w niedziele tylko 2 kursy 22:55 i 23.25.

W drugiej części 25 jeździł (raczej) KWK Zawadzki – Będzin Przemsza, a odtąd jeździło do Wojkowic właśnie Jaworzno. Tylko nie pamiętam już, czy to było kolejne wcielenie 24bis, czy jakoby komunikacja zastępcza na zasadzie T-25. Bo to (raczej) nie startowało z Kościuszki, tylko z ronda, tak jak późniejsze 924, tak sądzę po tym, że nad Przemszą miało przystanek na klepisku przy tramwajowym (dodatkowy? początkowy?).

Jaworznickie autobusy bardzo wtedy wyróżniały się, w kolejnym życiu były malowane na taki specyficzny kolor, mieszankę wyblakłej minii, rdzy, wyblakłego brunatnego i bordowego - przez to nie dawały się nie zauważyć.

Pamiętam kiedyś koło targu w Będzinie zdziwiło mnie, że jedzie nabity krótki, skoro – tak można to było sobie tłumaczyć – akurat Jaworzno jeździ z racji na posiadane przeguby i ich tradycyjny brak w Zagórzu i Gołonogu (tzn. w Zagórzu zawsze były, ale kierowcy-właściciele nie pozwalali powozić nimi obcym, więc jak pan kierowca szedł na wolne, to autobus też odpoczywał).

Z dalszych ciekawostek tamtego okresu, nie wiem jak po innych zajezdniach w tramwajach, ale w Będzinie nie występowało pojęcie zawieszonej służby. Jeśli nie jeździł 25, to z automatu tworzyły się inne służby i tak powstawały dziwolągi typu D, 21A, tak też chyba odrodziło się 35 – plan godzin musiał być wykonany.


Egon napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
- mam wrażenie, ale mogę się mylić, że jakiś bis pojawiał się w Brzęczkowicach (321bis?)

Z Brzęczkowicami mi się to nie kojarzy, ale z Brzezinką owszem. Zanim linia 321 została wydłużona do Brzęczkowic, miała krańcówkę koło dworca kolejowego w Brzezince (osiedla Powstańców wtedy jeszcze nie było), przed reformą administracyjną oznaczona jako jaworznicka linia 21. Pojawiały się tam też kursy linii 321 bis, ale ile ich było i czym się to różniło od 321 - nie wiem.

Pamiętam też taki przewóz pracowników 360, z Jaworzna do Tychów FSM przez Wesołą. Niekiedy na żądanie autobusy zatrzymywały się na przystankach pośrednich i zbierały pasażerów "na łebka".

321 bis – to to.

No właśnie, przewozy jaworznickie, zastanawia mnie, czy był na Hutę Katowice, czy też nie – skoro wszyscy jeździli, to czemu Jaworzno miało by być gorsze? Ale znów trasy 264 i 615, ocierające się o Jaworzno a jednak je pomijające, sugerowałyby, że jaworzniczanie raczej operowali zawodowo w kierunku południowym, czego dowodziłby znów ten przewóz do FSM.

I ciąg dalszy rozpiski transgranicznej:

300 bis – też chyba jeszcze nie było
i oprócz 333 (?) jeszcze 302 (?) na Bór (?), też przewóz (?)

A w Bukownie nie było nic emigracyjnego, w stylu od jednego do drugiego leśnego zacisza?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
A w Bukownie nie było nic emigracyjnego, w stylu od jednego do drugiego leśnego zacisza?

Jak wyżej napisał JacekSo, istniała "leśna linia" 327. O innych nic mi nie wiadomo.

Nikt jakoś nie wspomniał o KZKGOP-owej linii 219 - Brzezinka Fabryczna - Jaworzno Pocztowa.
A dziś tak naprawdę poza granicami Jaworzna krańcówkę mają linie 302 i 370, bo przystanek Wysoki Brzeg Pętla leży już w granicach miasta Mysłowice ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 5:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57
Posty: 873
Lokalizacja:
SM
Egon napisał(a):
Nikt jakoś nie wspomniał o KZKGOP-owej linii 219 - Brzezinka Fabryczna - Jaworzno Pocztowa.

No i trasie z Mysłowic Towarowej do Jaworzna Pocztowej przez Ćmok, Brzezinkę, Wysoki Brzeg.

Hm a kurs z Szopienic Dworca do Jaworzna wykonywało 219 czy 220?

_________________
I nie zniknie On z mysłowickiej strefy,
A numer jego czterdzieści i cztery


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 9:53 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Dombia napisał(a):
Hm a kurs z Szopienic Dworca do Jaworzna wykonywało 219 czy 220?


Szopienice Szkoła, później Bednorza. Jaki Dworzec? ;-) Najpierw 220:
http://www.phototrans.pl/14,34854,0,Aut ... _3763.html
później w końcówce żywota 219:
http://www.phototrans.pl/14,48880,0,Sca ... B_307.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
Dombia napisał(a):
Egon napisał(a):
Nikt jakoś nie wspomniał o KZKGOP-owej linii 219 - Brzezinka Fabryczna - Jaworzno Pocztowa.

No i trasie z Mysłowic Towarowej do Jaworzna Pocztowej przez Ćmok, Brzezinkę, Wysoki Brzeg.

W ramach walki z Jaworznem powstało 219 relacji Jaworzno Grunwaldzka/Pocztowa - standardowo przez Niwkę do Mysłowic, a potem już nie pamiętam gdzie, w opcję wchodzi najprawdopodobniej Ćmok Pętla, ale możliwe, że Towarowa, Kopalnia, raczej nie Rzemieślnicza. Gdzieś do połowy lat 90.
2 autobusy przez cały dzień cyklicznie co godzinę, obsługa jaśnie nam [jeszcze wtedy nie]panujący Transgór. Ile to jeździło - wskroś chyba krótko.

W ramach dyskusji o eksterytorialnym Jaworznie przypomnę 2 kursy PKS Będzin, coś pośredniego pomiędzy komunikacją dalekobieżną a miejską. Pierwszy z nich przywoził po dniówce pełną kasę fiskalną, podobno gdzieś od Chrzanowa dobrze wstrzeliwał się w lukę. A że dobrze żarło - trzeba było zlikwidować.

Z relacji kierowców: po likwidacji E-30 była jakaś publiczno-prywatna inicjatywa na tej trasie, ale rzekomo potoku nie zdołano już odbudować, i też padło.

No i cały Chrzanów był ówcześnie zdaje się oddziałem Jaworzna.

memphis napisał(a):
Jaki Dworzec? ;-)

No ten, na którym można było przyjrzeć się parowozom, a nawet ich dotknąć. Na Północnym kopciły wtedy równo. Przypominam, że handel szopienicki był w latach dobrobytu całkiem nieźle zaopatrzony, urządzając sobie wycieczkę od dworu do poczty można było kupić niemal wszystko, a ukoronowaniem tego były właśnie odwiedziny dworca.

Wracając do tematu, mógłby ktoś w ramach walki z nudą zrobić przejrzystą rozpiskę co się na co zamieniało w Jaworznie z pozamiejskich? Coś w stylu 300->G->E6->811->?->300->nic - bo doprawdy to ulatuje, a wydaje się to dość burzliwo-ciekawe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Z relacji kierowców: po likwidacji E-30 była jakaś publiczno-prywatna inicjatywa na tej trasie, ale rzekomo potoku nie zdołano już odbudować, i też padło.

Miałem okazję raz tym jechać. Na moim kursie pasażerów uzbierało się dużo, był pełny autobus (OIDP Setra), kilka osób nie miało miejsc siedzących. Ale większość płaciła za przejazd kierowcy do czapki. Nie wiem kim był kierowca - jeśli nie właścicielem, to nie dziwię się, że połączenie padło.
Vanessa00 napisał(a):
No ten, na którym można było przyjrzeć się parowozom, a nawet ich dotknąć. Na Północnym kopciły wtedy równo. Przypominam, że handel szopienicki był w latach dobrobytu całkiem nieźle zaopatrzony, urządzając sobie wycieczkę od dworu do poczty można było kupić niemal wszystko, a ukoronowaniem tego były właśnie odwiedziny dworca.

To tak nie bardzo po drodze było, na Engelsa oprócz apteki nie było prawie żadnych sklepów ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Ostatnio edytowano Wt 3.12.2013, 17:32 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
Egon napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Z relacji kierowców: po likwidacji E-30 była jakaś publiczno-prywatna inicjatywa na tej trasie, ale rzekomo potoku nie zdołano już odbudować, i też padło.

Miałem okazję raz tym jechać. Na moim kursie pasażerów uzbierało się dużo, był pełny autobus (OIDP Setra), kilka osób nie miało miejsc siedzących. Ale większość płaciła za przejazd kierowcy do czapki. Nie wiem kim był kierowca - jeśli nie właścicielem, to nie dziwię się, że połączenie padło.

Podobno to tak legalnie działało właśnie, do czapki właścicielowi inicjatywy, zaś ten autobus był czyjś, natomiast nie wiem, jaki w tym interes miał PKM, podobno jakiś miał w tym udział. Zagmatwany interes, przez co zapewne szybko upadł był, za dużo chętnych do podziału.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Wt 3.12.2013, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Skoro Egon przywołał 302 i 370, to warto wspomnieć z historii najnowszej, że w 2011 roku objazdowa wersja 371 relacji Elektrownia - Piaskowa - Matejki - Centrum - os. Gigant - os. Stałe - Łubowiec - obwodnica Dąbrowy Narodowej - Elektrownia przekraczała tabliczkę z napisem Sosnowiec. ;-)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności