Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: So 28.12.2013, 14:05 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Strzyż napisał(a): nemo333 napisał(a): 97 to było bodaj jakieś wzmocnienie 723 na odcinku Stawowa - Zagórze, potem przetrasowali to pod Szpital, a potem się zrobił 299 z tego. Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu". Z tego co pamiętam linia ta nie kursowała w godzinach szczytu. Ostatni kurs z Gospodarczej był tuż po 12, a kolejny po 16-tej. Dokładnie. Jednokierunkowa obsługa Teatralnej i Dęblińskiej była powodem różnej numeracji, a linię obsługiwano taborem wykorzystywanym do przewozów pracowniczych. Dlatego nie jeździła w godzinach szczytu. Natomiast nie traktujmy tego jako wzmocnienie 723 bo w momencie, gdy ta linia była potrzebna (nie bez powodu nazywano 723 "siedem-dwa-drzwi"), to wówczas tabor był na przewozach pracowniczych.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: So 28.12.2013, 14:42 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
No ba, pamiętam uginające się pod ciężarem Ikarusy w czasie roku szkolnego, gdy trzeba było dojechać do VI LO i Samochodówki :)
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: So 28.12.2013, 15:11 |
|
Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44 Posty: 902
|
I do tej pory w 723 nie jest czasem łatwo :D szczególnie w momentach jak głupi ludzie stoją przy drzwiach w przegubach 3drzwiowych (bo przecież oni za 10 przystanków wysiadają!) a cały tył pusty ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: So 28.12.2013, 19:04 |
|
Dołączył(a): Pn 3.10.2005, 13:21 Posty: 141 Lokalizacja: Czeladź
|
a skoro o 723 mowa. Na początku lat 80-tych linia ta docierała tylko na Piaski. Autobus "wypoczywał" w miejscu gdzie znajduje się obecnie Rondo. Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100. W zwiazku z jego zamknieciem wydłużono linię 723 do Osiedla Musiala przez Rynek i Rożka. Po kilku latach otwarto most i od tej pory 723 zaczal kursowac po trasie, ktorą jezdzi obecnie. A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi
_________________ pozdrowienia
grek
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: So 28.12.2013, 21:39 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
grek napisał(a): A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi Co masz na myśli ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Nd 29.12.2013, 0:22 |
|
Dołączył(a): Pn 3.10.2005, 13:21 Posty: 141 Lokalizacja: Czeladź
|
Odkąd przeniesiono przystanki z Rynku na Szpitalną (w rejonie skrzyżowania z Bytomską) powstał problem braku przystanku w bezpośrednim sąsiedztwie targowiska. Nie udało się utworzyć przystanku na Kombatantów w rejonie targu. Miasto zastanawiało się prawie rok nad innym koncepcjami rozwiązania problemu. Najbliższym realizacji jest skierowanie 723 do obsługi targowiska (przynajmniej w częsci kursów) co z kolei spowoduje, że linia nie będzie obsługiwała przystanków Zespół Szkół, Tuwima, Szpital i Pętla. Nowa przystanek końcowy/początkowy ma być zlokalizowany w miejscu gdzie wcześniej istniał przystanek Czeladź Targowisko (przy samym targu i nieopodal Rynku) w czasie remontu skrzyżowania ulic Bytomskiej, Szpitalnej i 3 maja.
_________________ pozdrowienia
grek
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Nd 29.12.2013, 4:00 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
monter napisał(a): Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu". Przypadkiem może i tak, a bez przypadku to było związane z miejscem zamieszkania byłego dyrektora generalnego Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego a potem prezesa PKM S. Przystanek na Dęblińskiej to dokładnie pod wejściem do jego domu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Wt 31.12.2013, 8:23 |
|
Dołączył(a): Pn 3.10.2005, 13:21 Posty: 141 Lokalizacja: Czeladź
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Wt 31.12.2013, 12:26 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Pn 6.01.2014, 23:12 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. grek napisał(a): Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100. 88 raczej tamtędy wtedy nie kursował. Pierwszy lat na Musiała pojawił się w połowie lat 90. aso napisał(a): Niech kurcze w takim razie wbiją słupki na Grodzieckiej (między rondem, a Kombatantów) i tyle. A nie tworzą kolejnych potworków komunikacyjnych... Czemu, niech tworzą. Ten system jest tak upadły, że jeden potworek w tą albo tamtą już ani ziębi ani grzeje, ludzi zwłaszcza.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Pn 6.01.2014, 23:19 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Vanessa00 napisał(a): M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Pn 6.01.2014, 23:36 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
aso napisał(a): Vanessa00 napisał(a): M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950. I to by pasowało. Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie. Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza? Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150. A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Pn 6.01.2014, 23:48 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Vanessa00 napisał(a): aso napisał(a): Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950. I to by pasowało. Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie. Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza? Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150. A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę. Nie jestem w stanie skojarzyć. Zbyt stare dzieje. Ale motyw z dodatkowym kursem pamiętam dobrze, bo to było coś nietypowego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Wt 7.01.2014, 20:15 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
A trasa linii 950?
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Wt 7.01.2014, 22:02 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam.
Tak z innej beczki: kiedyś, zanim na Os.Juliusz zaczęła zaglądać linia 260 (a potem 220/221), kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki?
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Wt 7.01.2014, 22:55 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Strzyż napisał(a): Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam. Mysłowice Kościół raczej. Ostatnia wersja 950 to była dokładnie pierwsza trasa 150.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Śr 8.01.2014, 8:41 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór.
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Śr 8.01.2014, 10:33 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Strzyż napisał(a): Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór. Natomiast po dłuższym zastanowieniu jedno mi w tej układance nie pasuje. W momencie gdy istniało 950, były dwa przerywańce (950 i 26), z których tylko jeden szedł na 150. Czyżby drugi zjeżdżał w tym czasie na zajezdnię? Bo w momencie istnienia 950 nie kojarzę już podwykonawstwa ani na 26, ani na 150, ani na 950.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Śr 8.01.2014, 17:47 |
|
M11 |
|
Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55 Posty: 366 Lokalizacja: SO
|
Strzyż napisał(a): /.../ kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki? Mówisz, masz ;) 90 BĘDZIN (os. PPR) - Będzińska - T.Soczewicy - Długosza - Zapały - Lelewela - Kamyszewa - Derżyńskiego - XXX-lecia PRL - Gacka - Zagórska - Łukasiewicza - Objazdowa - Spadochroniarzy (powrót: Spadochroniarzy - Obr. Westerplatte - Czołgistów - Objazdowa - ... - Kamyszewa - Długosza - Komuny Paryskiej - Będzińska -) Sosnowiec Plan Miasta 1979 PPWK
_________________ M11
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii Napisane: Śr 8.01.2014, 18:01 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Coś tam jest chyba pominięte, Czołgistów nie łączy się bezpośrednio z Objazdową.
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|