Teraz jest Pt 25.05.2018, 0:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 14:17 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98. Sądziłem, że pozwoli to wyjaśnić jak było z tymi liniami na WS, ale tu niestety w ogóle te kursy nie zostały ujawnione, jedyną linią przy której podano, że tam dojeżdża jest 119bis. Mogę natomiast podać przebieg linii przez Sosnowiec:
816 - os. Piastów - Kościelna - Jagielońska - 1-go Maja - Mościckiego - Środula Osiedle -
835 - os. Piastów - Dworzec PKP - Sielec Narutowicza - Sielec os. Zamkowa -
Zapewne Mościckiego to obecnie UM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 14:42 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98. Sądziłem, że pozwoli to wyjaśnić jak było z tymi liniami na WS, ale tu niestety w ogóle te kursy nie zostały ujawnione, jedyną linią przy której podano, że tam dojeżdża jest 119bis. Mogę natomiast podać przebieg linii przez Sosnowiec:
816 - os. Piastów - Kościelna - Jagielońska - 1-go Maja - Mościckiego - Środula Osiedle -
835 - os. Piastów - Dworzec PKP - Sielec Narutowicza - Sielec os. Zamkowa -
Zapewne Mościckiego to obecnie UM.


Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15). A co do 816 - to już druga trasa (i ostatnia), przez Jagiellońską i Ludwik, oparta na programie dowolnym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 14:44 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 804
tak, moscickiego to urzad miasta, do tej pory jeszcze mozna spotkac sie z uzywaniem tej nazwy przez mieszkancow :p


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 16:15 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 399
Lokalizacja:
Katowitz
Co do połączeń Zagłębia z Wita Stwosza to. jak mnie pamięć nie myli docierala pospieszna linia D albo. D Bis. Pózniej była to linia 815. Co do linii sosnowieckich 8XX prekursorem była linia pospieszna F kursująca. na trasie Sosnowiec Nowotki - Katowice. P. Skargi z dwoma przystankami przy trasie, przy dworcu w Sosnowcu i rondzie w Katowicach


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 22:48 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15).

Ciekawie to wygląda w w/w rozkładzie (czy jest to cała prawda i tylko prawda oraz dokładnie jakiego okresu dotyczy - nie wiem, a czy ktokolwiek wie?). Można byłoby powiedzieć, że na Sokolskiej to rzeczywiście jeden kurs, ale dwóch autobusów równocześnie i tak aż do przyst. Dąbrówka M. Skrzyżowanie. Dokładnie z Wita Stwosza o 7:00 (czas przejazdu do Sokolskiej - 9 min) odjeżdżały równocześnie 815 i 825 i cały czas do Zagórza jechały tą samą trasą, z tym, że od przyst. DM Skrz. 825 na niektórych przystankach nie zatrzymywał się dzięki czemu zyskał na odcinku do Sosn. Dw PKP 2 min a na całej trasie tj do Zagórza Zajezdni 5 min. Ciekawe ile razy w rzeczywistości zdarzyło się, że ten mocniej przyspieszony dotarł do Zagórza później niż ten słabiej przyspieszony. Ważniejszy był jednak dla pasażerów kierunek odwrotny (bo raczej na Wita Stwosza i w okolicy mało ludzi pracowało w nocy), a tu było tak, że z Zagórza 815 odjeżdżał 6:09 a 825 o 6:14 tak więc do Katowic dojeżdżały równocześnie. No cóż jak widać KZK GOP zapewniał bardzo dobry dojazd do pracy dając nawet dodatkową szansę dla spóźnialskich a z pracy do domu to już sobie jakoś tam ludzie sami radzili. Jeśli tak było naprawdę to było to rozwiązanie godne uhonorowania "drewnianą oponą".
Na Sokolskiej zatrzymywał się również obsługujący niektóre przystanki w Sosnowcu (dokładniej na Pogoni), Będzinie a także kilku innych przystankach po drodze, łączący Katowice Dw. PKP z Lotniskiem - 885 (4 kursy dziennie).


Ostatnio edytowano Śr 7.05.2014, 23:03 przez Ludw_K, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 22:54 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1256
Ludw_K napisał(a):
Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98.

Była by możliwość zeskanowania ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 23:04 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15).

Ciekawie to wygląda w w/w rozkładzie (czy jest to cała prawda i tylko prawda oraz dokładnie jakiego okresu dotyczy - nie wiem, a czy ktokolwiek wie?). Można byłoby powiedzieć, że na Sokolskiej to rzeczywiście jeden kurs, ale dwóch autobusów równocześnie i tak aż do przyst. Dąbrówka M. Skrzyżowanie. Dokładnie z Wita Stwosza o 7:00 (czas przejazdu do Sokolskiej - 9 min) odjeżdżały równocześnie 815 i 825 i cały czas do Zagórza jechały tą samą trasą, z tym, że od przyst. DM Skrz. 825 na niektórych przystankach nie zatrzymywał się dzięki czemu zyskał na odcinku do Sosn. Dw PKP 2 min a na całej trasie tj do Zagórza Zajezdni 5 min. Jeśli tak było naprawdę to było to rozwiązanie godne uhonorowania "drewnianą oponą". Ciekawe ile razy w rzeczywistości zdarzyło się, że ten mocniej przyspieszony dotarł do Zagórza później niż ten słabiej przyspieszony.


To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza. Wychodzi coś takiego, że w maju 1997 r. uruchomiono 825, ale w lipcu na okres wakacji ponownie wprowadzono tylko 815, potem od września 1997 r. powrócono do rozwiązania 825 + 835, a od października 1997 r. z racji zastąpienia 816 linią 835, powrócono do jednoczesnego funkcjonowania 815 i 825 w godzinach szczytu. Nie chcę wymyślać i konfabulować wzorem niektórych forumowiczów, ale to był generalnie ten okres, kiedy w wakacje wprowadzano rozwiązania kompromisowe (i tak w niektórych latach zamiast 821/831 jeździł tylko 801, ale z kursami do Huty Katowice).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Śr 7.05.2014, 23:23 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Lukas SC napisał(a):
Była by możliwość zeskanowania ?

Teoretycznie - oczywiście. Praktycznie trochę skomplikowane, to ponad 200 stron przy czym skanera nie posiadam, a używając aparatu fot. będzie to bardziej czasochłonne, a efekt nie najlepszej jakości. Jeśli bardzo Ci na tym zależy przyślij wiadomość prywatną (chyba na tym forum jest to nadal możliwe, a jak nie to mogę e-mail ujawnić) to chyba uda nam się znaleźć jakieś rozwiązanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 8.05.2014, 0:00 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza.

Prawdopodobnie (na pewno jeśli te informację opierasz o jakieś wiarygodne dokumenty lub czyjąś bardzo dobrą pamięć). W końcu takie rozwiązanie byłoby absurdalne, z drugiej strony czyż mało absurdalnych rozwiązań w naszej komunikacji widzieliśmy. Najprawdopodobniej wydawca rozkładu otrzymywał informacje kolejno w różnym czasie i dotarł do niego rozkład jednej z tych linii bez informacji, że druga została w międzyczasie zlikwidowana.
pat napisał(a):
Co do linii sosnowieckich 8XX prekursorem była linia pospieszna F kursująca. na trasie Sosnowiec Nowotki - Katowice. P. Skargi z dwoma przystankami przy trasie, przy dworcu w Sosnowcu i rondzie w Katowicach

Celem uzupełnienia historii dodam, że na początku była to linia 8 (o czym już tu wspominano) początkowo jeżdżąca z dworca autobusowego na ul.Armii Czerwonej (ob. Korfantego) do przystanku pod dworcem PKP w Sosnowcu bez żadnego przystanku po drodze. Po likwidacji dworca autobusowego przystanek tej linii oraz pospiesznej 1 do Bytomia znajdował się na ul. Piastowskiej (nie dam głowy czy przez jakiś krótki okres czasu nie przy Armii Czerwonej lub może jeszcze w innym miejscu). Dopiero po pewnym czasie przeniesiono go na P. Skargi. Na planie Katowic z 1967 r. jest na Piastowskiej a z 1969 r. już na P. Skargi. Kolejną linią pospieszną do Zagłębia była powstała jeszcze przed 1967 r. linia 86 początkowo z pl. 22 Lipca (ściślej ul. C. Skłodowskiej obok ob. pl. Andrzeja d. 22-Lipca) do Ząbkowic Będzińskich przez Będzin, DG, Gołonóg. Ciekawostką historyczną linii 1 i 8 było również to, że bilety na te autobusy sprzedawano w kasie biletowej przy przystanku (na P. Skargi mieściła się w okienku niedawno zdemolowanego Supersamu), przy czym sprzedawano tylko tyle biletów ilu pasażerów mieściło się w jednym autobusie po czym sprzedaż wstrzymywano aż do jego odjazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w autobusach tych nie było nigdy "winogron" i jeździły z zamkniętym wszystkimi drzwiami, w innych jeszcze w połowie lat 60-tych tylne drzwi były prawie zawsze otwarte przez co uzyskiwano dodatkowe miejsca, poza siedzącymi i stojącymi wewnątrz, na zewnątrz wiszące. O ile dobrze się orientuje w liniach tych (1 i 8) nie było możliwości korzystania z biletów miesięcznych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 8.05.2014, 0:05 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza.

Prawdopodobnie (na pewno jeśli te informację opierasz o jakieś wiarygodne dokumenty lub czyjąś bardzo dobrą pamięć). W końcu takie rozwiązanie byłoby absurdalne, z drugiej strony czyż mało absurdalnych rozwiązań w naszej komunikacji widzieliśmy. Najprawdopodobniej wydawca rozkładu otrzymywał informacje kolejno w różnym czasie i dotarł do niego rozkład jednej z tych linii bez informacji, że druga została w międzyczasie zlikwidowana.


Własna pamięć. Od 20 lat śledzę, jak zmieniają się zagłębiowskie 8xx. Niestety pamięć jest niedoskonała, stąd pojawiające się czasem pytania lub wątpliwości.

P.S. Jak digitalizacja tego rozkładu to nie jest coś na CITO, to jakby co - mam doświadczenie w przerabianiu takich rzeczy na pdf-y. Tylko teraz mam zbyt gorący okres w pracy, aby dokładać sobie roboty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Nd 25.05.2014, 22:31 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 88
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
aso napisał(a):
Marcin Nawrot napisał(a):
Ta Sosnowiecka linia pod UM, wówczas Prezydium to była OIDP F, która potem zmieniła bądź kursowała równolegle z linią 816 z tą różnicą, że ta druga kursowała przez Jagiellońską.


Zmieniła... Ewolucja połączenia 8 (pospieszna) -> F -> 816 (1993 r.) -> 835 (1997 r.). Nie jestem też pewien, czy pierwotnie 816 nie jechała przez Sienkiewicza (to był regularny rozkład co 30' na 2 wozy).


Przez Sienkiewicza. 2 wozy B, jednozmienne, pierwsze kursy i ostatnie legalnie Zagórze Zajezdnia - Lenartowicza - Mec - PPR - Środula - Nowotki - 1 Maja/Sienkiewicza - Piastów itd.



W początkowym okresie 816 kursowało przez Sienkiewicza i skręcało w Małachowskiego, później włączono obsługę przystanków S-c Kościelna, Jagiellońska i Ostrogórska.

No i poza godzinami szczytu dochodził 3 wóz- łączony z którymś z planów 160. Były to czasy kiedy PKM obsługiwał tę ostatnią linię tylko w godzinach szczytu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 10.07.2014, 1:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49
Posty: 984
Lokalizacja:
Łaziska Górne
Przeglądając stronkę http://www.wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm#autobus znalazłem kilka ciekawych smaczków, mianowicie:

25/Woszczyce/ - Łaziska G. - Mikołów - Podlesie.
Obsługiwała to zajezdnia w Tychach, jaką to trasą jechało na Woszczyce i ile ma wspólnego z obecną linią 25 ? Czy na Woszczyce były tylko jakieś wariantowe kursy czy była to może jakaś stała trasa ?

123 Wartogłowiec - Urbanowice - Kostuchna Ruch I - Kombinat Ciastkarniczy.
Gdzie znajdował się ten smakowity przystanek i czy był to jakiś przewóz pracowniczy ? Znajomy kierowca emeryt pracujący swego czasu w WPK i później w PKM nie kojarzy takiej linii.

136 Woszczyce - Orzesze - Brada - Łaziska Górne - Wyry - Mikołów.
To chyba później ewoluowało w obecne 69 z przedłużeniem do Żor.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 10.07.2014, 7:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
Marcin Nawrot napisał(a):
123 Wartogłowiec - Urbanowice - Kostuchna Ruch I - Kombinat Ciastkarniczy.
Gdzie znajdował się ten smakowity przystanek i czy był to jakiś przewóz pracowniczy ? Znajomy kierowca emeryt pracujący swego czasu w WPK i później w PKM nie kojarzy takiej linii.

Za Os. Odrodzenia w Piotrowicach. Ale którędy tam wjeżdżał - nie wiem (Głuszców? Bażantów? - Wtedy to były dość kiepskie drogi). Przewóz pracowników.
Marcin Nawrot napisał(a):
136 Woszczyce - Orzesze - Brada - Łaziska Górne - Wyry - Mikołów.
To chyba później ewoluowało w obecne 69 z przedłużeniem do Żor.

Mniej więcej. Do Woszczyc docierały chyba dwa kursy wariantowe, podstawowa trasa to Mikołów - Orzesze. Te kursy z/do Woszczyc nie obsługiwały Mikołowa, ale nie pamiętam, gdzie była druga krańcówka. 69 kursowało wtedy na trasie Mikołów - Zgoń (jak obecne 29, które wtedy kończyło na Kopaninie, a przez krótki okres dwa wieczorne kursy wariantowe jechały do Orzesza przez Zawiść) + 6 par kursów zjazdowych/wyjazdowych do/z Tychów.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 10.07.2014, 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2804
A ta podstawowa trasa Mikołów - Orzesze to którędy mniej więcej przebiegała?

Kombinat ciastkarniczy to dzisiejszy Lambertz?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Cz 10.07.2014, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
A ta podstawowa trasa Mikołów - Orzesze to którędy mniej więcej przebiegała?

Tak samo jak dzisiejszego 69. Przystanku Orzesze Szkoła wtedy jeszcze nie było, autobus kończył koło kościoła. Gdzie oczekiwał na kurs powrotny - nie wiem.

motley napisał(a):
Kombinat ciastkarniczy to dzisiejszy Lambertz?

Być może - nie wiem jak się teraz nazywa to, co tam jest.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pt 11.07.2014, 5:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49
Posty: 984
Lokalizacja:
Łaziska Górne
Egon napisał(a):
Mniej więcej. Do Woszczyc docierały chyba dwa kursy wariantowe, podstawowa trasa to Mikołów - Orzesze. Te kursy z/do Woszczyc nie obsługiwały Mikołowa, ale nie pamiętam, gdzie była druga krańcówka. 69 kursowało wtedy na trasie Mikołów - Zgoń (jak obecne 29, które wtedy kończyło na Kopaninie, a przez krótki okres dwa wieczorne kursy wariantowe jechały do Orzesza przez Zawiść) + 6 par kursów zjazdowych/wyjazdowych do/z Tychów.

Może z Woszczyc jechał tylko do Orzesza ? Opcjonalnie na Kopaninę.
Egon napisał(a):
Tak samo jak dzisiejszego 69. Przystanku Orzesze Szkoła wtedy jeszcze nie było, autobus kończył koło kościoła. Gdzie oczekiwał na kurs powrotny - nie wiem.

Może w zatoczce koło targowiska o ile wówczas taka tam istniała ?

Szkoda, że nikt nie wie nic o tej trasie 25 na Woszczyce i jaką to miało trasę podstawową, bo Woszczyce w nawiasie potraktowałem jako wariant.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Pt 11.07.2014, 7:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
Marcin Nawrot napisał(a):
Szkoda, że nikt nie wie nic o tej trasie 25 na Woszczyce i jaką to miało trasę podstawową, bo Woszczyce w nawiasie potraktowałem jako wariant.

Podlesie Saska - Łaziska Górne Kopanina (edit ->) przez Łaziska Dolne, jak wcześniej 136.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
Napisane: Nd 2.08.2015, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
grek napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
grek napisał(a):
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi
Co masz na myśli ?
http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678,0,b_dzie_przystanek_przy_targowisku__jest_nowy_pomys__urz_dnik_w___sonda_.html
i dyskusja na ten temat:
http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040

Tylko nie to, błagam, już było tak dobrze...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności