Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2936
Strona 6 z 7

Autor:  Ludw_K [ Śr 7.05.2014, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98. Sądziłem, że pozwoli to wyjaśnić jak było z tymi liniami na WS, ale tu niestety w ogóle te kursy nie zostały ujawnione, jedyną linią przy której podano, że tam dojeżdża jest 119bis. Mogę natomiast podać przebieg linii przez Sosnowiec:
816 - os. Piastów - Kościelna - Jagielońska - 1-go Maja - Mościckiego - Środula Osiedle -
835 - os. Piastów - Dworzec PKP - Sielec Narutowicza - Sielec os. Zamkowa -
Zapewne Mościckiego to obecnie UM.

Autor:  aso [ Śr 7.05.2014, 14:42 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Ludw_K napisał(a):
Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98. Sądziłem, że pozwoli to wyjaśnić jak było z tymi liniami na WS, ale tu niestety w ogóle te kursy nie zostały ujawnione, jedyną linią przy której podano, że tam dojeżdża jest 119bis. Mogę natomiast podać przebieg linii przez Sosnowiec:
816 - os. Piastów - Kościelna - Jagielońska - 1-go Maja - Mościckiego - Środula Osiedle -
835 - os. Piastów - Dworzec PKP - Sielec Narutowicza - Sielec os. Zamkowa -
Zapewne Mościckiego to obecnie UM.


Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15). A co do 816 - to już druga trasa (i ostatnia), przez Jagiellońską i Ludwik, oparta na programie dowolnym.

Autor:  nemo333 [ Śr 7.05.2014, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

tak, moscickiego to urzad miasta, do tej pory jeszcze mozna spotkac sie z uzywaniem tej nazwy przez mieszkancow :p

Autor:  pat [ Śr 7.05.2014, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Co do połączeń Zagłębia z Wita Stwosza to. jak mnie pamięć nie myli docierala pospieszna linia D albo. D Bis. Pózniej była to linia 815. Co do linii sosnowieckich 8XX prekursorem była linia pospieszna F kursująca. na trasie Sosnowiec Nowotki - Katowice. P. Skargi z dwoma przystankami przy trasie, przy dworcu w Sosnowcu i rondzie w Katowicach

Autor:  Ludw_K [ Śr 7.05.2014, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

aso napisał(a):
Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15).

Ciekawie to wygląda w w/w rozkładzie (czy jest to cała prawda i tylko prawda oraz dokładnie jakiego okresu dotyczy - nie wiem, a czy ktokolwiek wie?). Można byłoby powiedzieć, że na Sokolskiej to rzeczywiście jeden kurs, ale dwóch autobusów równocześnie i tak aż do przyst. Dąbrówka M. Skrzyżowanie. Dokładnie z Wita Stwosza o 7:00 (czas przejazdu do Sokolskiej - 9 min) odjeżdżały równocześnie 815 i 825 i cały czas do Zagórza jechały tą samą trasą, z tym, że od przyst. DM Skrz. 825 na niektórych przystankach nie zatrzymywał się dzięki czemu zyskał na odcinku do Sosn. Dw PKP 2 min a na całej trasie tj do Zagórza Zajezdni 5 min. Ciekawe ile razy w rzeczywistości zdarzyło się, że ten mocniej przyspieszony dotarł do Zagórza później niż ten słabiej przyspieszony. Ważniejszy był jednak dla pasażerów kierunek odwrotny (bo raczej na Wita Stwosza i w okolicy mało ludzi pracowało w nocy), a tu było tak, że z Zagórza 815 odjeżdżał 6:09 a 825 o 6:14 tak więc do Katowic dojeżdżały równocześnie. No cóż jak widać KZK GOP zapewniał bardzo dobry dojazd do pracy dając nawet dodatkową szansę dla spóźnialskich a z pracy do domu to już sobie jakoś tam ludzie sami radzili. Jeśli tak było naprawdę to było to rozwiązanie godne uhonorowania "drewnianą oponą".
Na Sokolskiej zatrzymywał się również obsługujący niektóre przystanki w Sosnowcu (dokładniej na Pogoni), Będzinie a także kilku innych przystankach po drodze, łączący Katowice Dw. PKP z Lotniskiem - 885 (4 kursy dziennie).

Autor:  Lukas SC [ Śr 7.05.2014, 22:54 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Ludw_K napisał(a):
Posiadam kieszonkowy "Rozkład jazdy komunikacji miejskiej KZK GOP" Katowice 97/98.

Była by możliwość zeskanowania ?

Autor:  aso [ Śr 7.05.2014, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Sprawdź co staje na Sokolskiej (1 kurs w kier. Zagórza ok. 7:15).

Ciekawie to wygląda w w/w rozkładzie (czy jest to cała prawda i tylko prawda oraz dokładnie jakiego okresu dotyczy - nie wiem, a czy ktokolwiek wie?). Można byłoby powiedzieć, że na Sokolskiej to rzeczywiście jeden kurs, ale dwóch autobusów równocześnie i tak aż do przyst. Dąbrówka M. Skrzyżowanie. Dokładnie z Wita Stwosza o 7:00 (czas przejazdu do Sokolskiej - 9 min) odjeżdżały równocześnie 815 i 825 i cały czas do Zagórza jechały tą samą trasą, z tym, że od przyst. DM Skrz. 825 na niektórych przystankach nie zatrzymywał się dzięki czemu zyskał na odcinku do Sosn. Dw PKP 2 min a na całej trasie tj do Zagórza Zajezdni 5 min. Jeśli tak było naprawdę to było to rozwiązanie godne uhonorowania "drewnianą oponą". Ciekawe ile razy w rzeczywistości zdarzyło się, że ten mocniej przyspieszony dotarł do Zagórza później niż ten słabiej przyspieszony.


To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza. Wychodzi coś takiego, że w maju 1997 r. uruchomiono 825, ale w lipcu na okres wakacji ponownie wprowadzono tylko 815, potem od września 1997 r. powrócono do rozwiązania 825 + 835, a od października 1997 r. z racji zastąpienia 816 linią 835, powrócono do jednoczesnego funkcjonowania 815 i 825 w godzinach szczytu. Nie chcę wymyślać i konfabulować wzorem niektórych forumowiczów, ale to był generalnie ten okres, kiedy w wakacje wprowadzano rozwiązania kompromisowe (i tak w niektórych latach zamiast 821/831 jeździł tylko 801, ale z kursami do Huty Katowice).

Autor:  Ludw_K [ Śr 7.05.2014, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Lukas SC napisał(a):
Była by możliwość zeskanowania ?

Teoretycznie - oczywiście. Praktycznie trochę skomplikowane, to ponad 200 stron przy czym skanera nie posiadam, a używając aparatu fot. będzie to bardziej czasochłonne, a efekt nie najlepszej jakości. Jeśli bardzo Ci na tym zależy przyślij wiadomość prywatną (chyba na tym forum jest to nadal możliwe, a jak nie to mogę e-mail ujawnić) to chyba uda nam się znaleźć jakieś rozwiązanie.

Autor:  Ludw_K [ Cz 8.05.2014, 0:00 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

aso napisał(a):
To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza.

Prawdopodobnie (na pewno jeśli te informację opierasz o jakieś wiarygodne dokumenty lub czyjąś bardzo dobrą pamięć). W końcu takie rozwiązanie byłoby absurdalne, z drugiej strony czyż mało absurdalnych rozwiązań w naszej komunikacji widzieliśmy. Najprawdopodobniej wydawca rozkładu otrzymywał informacje kolejno w różnym czasie i dotarł do niego rozkład jednej z tych linii bez informacji, że druga została w międzyczasie zlikwidowana.
pat napisał(a):
Co do linii sosnowieckich 8XX prekursorem była linia pospieszna F kursująca. na trasie Sosnowiec Nowotki - Katowice. P. Skargi z dwoma przystankami przy trasie, przy dworcu w Sosnowcu i rondzie w Katowicach

Celem uzupełnienia historii dodam, że na początku była to linia 8 (o czym już tu wspominano) początkowo jeżdżąca z dworca autobusowego na ul.Armii Czerwonej (ob. Korfantego) do przystanku pod dworcem PKP w Sosnowcu bez żadnego przystanku po drodze. Po likwidacji dworca autobusowego przystanek tej linii oraz pospiesznej 1 do Bytomia znajdował się na ul. Piastowskiej (nie dam głowy czy przez jakiś krótki okres czasu nie przy Armii Czerwonej lub może jeszcze w innym miejscu). Dopiero po pewnym czasie przeniesiono go na P. Skargi. Na planie Katowic z 1967 r. jest na Piastowskiej a z 1969 r. już na P. Skargi. Kolejną linią pospieszną do Zagłębia była powstała jeszcze przed 1967 r. linia 86 początkowo z pl. 22 Lipca (ściślej ul. C. Skłodowskiej obok ob. pl. Andrzeja d. 22-Lipca) do Ząbkowic Będzińskich przez Będzin, DG, Gołonóg. Ciekawostką historyczną linii 1 i 8 było również to, że bilety na te autobusy sprzedawano w kasie biletowej przy przystanku (na P. Skargi mieściła się w okienku niedawno zdemolowanego Supersamu), przy czym sprzedawano tylko tyle biletów ilu pasażerów mieściło się w jednym autobusie po czym sprzedaż wstrzymywano aż do jego odjazdu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w autobusach tych nie było nigdy "winogron" i jeździły z zamkniętym wszystkimi drzwiami, w innych jeszcze w połowie lat 60-tych tylne drzwi były prawie zawsze otwarte przez co uzyskiwano dodatkowe miejsca, poza siedzącymi i stojącymi wewnątrz, na zewnątrz wiszące. O ile dobrze się orientuje w liniach tych (1 i 8) nie było możliwości korzystania z biletów miesięcznych.

Autor:  aso [ Cz 8.05.2014, 0:05 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
To jest jakiś błąd w rozkładzie, bo w tym okresie 815 i 825 na pewno nie jechały razem na Wita Stwosza.

Prawdopodobnie (na pewno jeśli te informację opierasz o jakieś wiarygodne dokumenty lub czyjąś bardzo dobrą pamięć). W końcu takie rozwiązanie byłoby absurdalne, z drugiej strony czyż mało absurdalnych rozwiązań w naszej komunikacji widzieliśmy. Najprawdopodobniej wydawca rozkładu otrzymywał informacje kolejno w różnym czasie i dotarł do niego rozkład jednej z tych linii bez informacji, że druga została w międzyczasie zlikwidowana.


Własna pamięć. Od 20 lat śledzę, jak zmieniają się zagłębiowskie 8xx. Niestety pamięć jest niedoskonała, stąd pojawiające się czasem pytania lub wątpliwości.

P.S. Jak digitalizacja tego rozkładu to nie jest coś na CITO, to jakby co - mam doświadczenie w przerabianiu takich rzeczy na pdf-y. Tylko teraz mam zbyt gorący okres w pracy, aby dokładać sobie roboty.

Autor:  monter [ Nd 25.05.2014, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Vanessa00 napisał(a):
aso napisał(a):
Marcin Nawrot napisał(a):
Ta Sosnowiecka linia pod UM, wówczas Prezydium to była OIDP F, która potem zmieniła bądź kursowała równolegle z linią 816 z tą różnicą, że ta druga kursowała przez Jagiellońską.


Zmieniła... Ewolucja połączenia 8 (pospieszna) -> F -> 816 (1993 r.) -> 835 (1997 r.). Nie jestem też pewien, czy pierwotnie 816 nie jechała przez Sienkiewicza (to był regularny rozkład co 30' na 2 wozy).


Przez Sienkiewicza. 2 wozy B, jednozmienne, pierwsze kursy i ostatnie legalnie Zagórze Zajezdnia - Lenartowicza - Mec - PPR - Środula - Nowotki - 1 Maja/Sienkiewicza - Piastów itd.



W początkowym okresie 816 kursowało przez Sienkiewicza i skręcało w Małachowskiego, później włączono obsługę przystanków S-c Kościelna, Jagiellońska i Ostrogórska.

No i poza godzinami szczytu dochodził 3 wóz- łączony z którymś z planów 160. Były to czasy kiedy PKM obsługiwał tę ostatnią linię tylko w godzinach szczytu.

Autor:  Marcin Nawrot [ Cz 10.07.2014, 1:45 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Przeglądając stronkę http://www.wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm#autobus znalazłem kilka ciekawych smaczków, mianowicie:

25/Woszczyce/ - Łaziska G. - Mikołów - Podlesie.
Obsługiwała to zajezdnia w Tychach, jaką to trasą jechało na Woszczyce i ile ma wspólnego z obecną linią 25 ? Czy na Woszczyce były tylko jakieś wariantowe kursy czy była to może jakaś stała trasa ?

123 Wartogłowiec - Urbanowice - Kostuchna Ruch I - Kombinat Ciastkarniczy.
Gdzie znajdował się ten smakowity przystanek i czy był to jakiś przewóz pracowniczy ? Znajomy kierowca emeryt pracujący swego czasu w WPK i później w PKM nie kojarzy takiej linii.

136 Woszczyce - Orzesze - Brada - Łaziska Górne - Wyry - Mikołów.
To chyba później ewoluowało w obecne 69 z przedłużeniem do Żor.

Autor:  Egon [ Cz 10.07.2014, 7:27 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Marcin Nawrot napisał(a):
123 Wartogłowiec - Urbanowice - Kostuchna Ruch I - Kombinat Ciastkarniczy.
Gdzie znajdował się ten smakowity przystanek i czy był to jakiś przewóz pracowniczy ? Znajomy kierowca emeryt pracujący swego czasu w WPK i później w PKM nie kojarzy takiej linii.

Za Os. Odrodzenia w Piotrowicach. Ale którędy tam wjeżdżał - nie wiem (Głuszców? Bażantów? - Wtedy to były dość kiepskie drogi). Przewóz pracowników.
Marcin Nawrot napisał(a):
136 Woszczyce - Orzesze - Brada - Łaziska Górne - Wyry - Mikołów.
To chyba później ewoluowało w obecne 69 z przedłużeniem do Żor.

Mniej więcej. Do Woszczyc docierały chyba dwa kursy wariantowe, podstawowa trasa to Mikołów - Orzesze. Te kursy z/do Woszczyc nie obsługiwały Mikołowa, ale nie pamiętam, gdzie była druga krańcówka. 69 kursowało wtedy na trasie Mikołów - Zgoń (jak obecne 29, które wtedy kończyło na Kopaninie, a przez krótki okres dwa wieczorne kursy wariantowe jechały do Orzesza przez Zawiść) + 6 par kursów zjazdowych/wyjazdowych do/z Tychów.

Autor:  motley [ Cz 10.07.2014, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

A ta podstawowa trasa Mikołów - Orzesze to którędy mniej więcej przebiegała?

Kombinat ciastkarniczy to dzisiejszy Lambertz?

Autor:  Egon [ Cz 10.07.2014, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

motley napisał(a):
A ta podstawowa trasa Mikołów - Orzesze to którędy mniej więcej przebiegała?

Tak samo jak dzisiejszego 69. Przystanku Orzesze Szkoła wtedy jeszcze nie było, autobus kończył koło kościoła. Gdzie oczekiwał na kurs powrotny - nie wiem.

motley napisał(a):
Kombinat ciastkarniczy to dzisiejszy Lambertz?

Być może - nie wiem jak się teraz nazywa to, co tam jest.

Autor:  Marcin Nawrot [ Pt 11.07.2014, 5:45 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Egon napisał(a):
Mniej więcej. Do Woszczyc docierały chyba dwa kursy wariantowe, podstawowa trasa to Mikołów - Orzesze. Te kursy z/do Woszczyc nie obsługiwały Mikołowa, ale nie pamiętam, gdzie była druga krańcówka. 69 kursowało wtedy na trasie Mikołów - Zgoń (jak obecne 29, które wtedy kończyło na Kopaninie, a przez krótki okres dwa wieczorne kursy wariantowe jechały do Orzesza przez Zawiść) + 6 par kursów zjazdowych/wyjazdowych do/z Tychów.

Może z Woszczyc jechał tylko do Orzesza ? Opcjonalnie na Kopaninę.
Egon napisał(a):
Tak samo jak dzisiejszego 69. Przystanku Orzesze Szkoła wtedy jeszcze nie było, autobus kończył koło kościoła. Gdzie oczekiwał na kurs powrotny - nie wiem.

Może w zatoczce koło targowiska o ile wówczas taka tam istniała ?

Szkoda, że nikt nie wie nic o tej trasie 25 na Woszczyce i jaką to miało trasę podstawową, bo Woszczyce w nawiasie potraktowałem jako wariant.

Autor:  Egon [ Pt 11.07.2014, 7:06 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Marcin Nawrot napisał(a):
Szkoda, że nikt nie wie nic o tej trasie 25 na Woszczyce i jaką to miało trasę podstawową, bo Woszczyce w nawiasie potraktowałem jako wariant.

Podlesie Saska - Łaziska Górne Kopanina (edit ->) przez Łaziska Dolne, jak wcześniej 136.

Autor:  Vanessa00 [ Nd 2.08.2015, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

grek napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
grek napisał(a):
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi
Co masz na myśli ?
http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678,0,b_dzie_przystanek_przy_targowisku__jest_nowy_pomys__urz_dnik_w___sonda_.html
i dyskusja na ten temat:
http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040

Tylko nie to, błagam, już było tak dobrze...

Autor:  Vanessa00 [ Nd 24.11.2019, 15:21 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Sosnowiec 1970

T
15 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – 22 Lipca – Sobieskiego – KATOWICE – CHORZÓW
21 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Żeromskiego – Orla – Staropogońska – Mielczarskiego – BĘDZIN – DĄBROWA GÓRNICZA
24 Słoneczna – Baczyńskiego – 22 Lipca – Sienkiewicza (z powrotem Małachowskiego – Bieruta – Sienkiewicza) – 1 Maja – Waryńskiego – Staszica – Pstrowskiego – Okrzei
26 1 Maja – Wojska Polskiego – Pastewna – MYSŁOWICE
27 1 Maja – Wojska Polskiego – KLIMONTÓW – PORĄBKA – KAZIMIERZ GÓRNICZY

A
8 (pośpieszna) Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – 22 Lipca – Autostrada – KATOWICE
18 KATOWICE – MYSLOWICE – Dąbrowska – Wojska Polskiego – KLIMONTÓW – ZAGÓRZE – DĄBROWA GÓRNICZA
26 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Parkowa – Wawel – Gliniana – Sielecka – Waryńskiego – Nawrockiego – Wygoda – Wojska Polskiego – Dąbrowska – MYSŁOWICE
26 bis Gospodarcza – Gen. Świerczewskiego – Orla – Żeromskiego (z powrotem: Nowopogońska) – Czerwonego Zagłębia – Nowotki – Cedlera – 1 Maja – Nawrockiego – Wygoda – Wojska Polskiego – Dąbrowska – MYSŁOWICE
34 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Parkowa – Wawel – Gliniana – Sielecka – Waryńskiego – Zagórska – Pekin – KLIMONTÓW – PORĄBKA – OSTROWY GÓRNICZE – KAZIMIERZ GÓRNICZY – STRZEMIESZYCE WIELKIE
35 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Nowopogońska (z powrotem: Żeromskiego) – Orla – Gen. Świerczewskiego – CZELADŹ
40 KATOWICE – Autostrada – Gen. Świerczewskiego – Pusta – Dobra – Staropogońska (z powrotem: Nowopogońska – Orla – Gen. Świerczewskiego) – Mielczarskiego – BĘDZIN
55, 116 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Parkowa – Wawel – Gliniana – Sielecka – Waryńskiego – Staszica – Pstrowskiego – Okrzei – Wapienna – Pałysa – Zuzanny – ZAGÓRZE – DĄBROWA GÓRNICZA
86 (pośpieszna) KATOWICE – Autostrada – Gen. Świerczewskiego – Pusta – Dobra – Staropogońska (z powrotem: Nowopogońska – Orla – Gen. Świerczewskiego) – Mielczarskiego – BĘDZIN – DĄBROWA GÓRNICZA
88, 100 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Nowopogońska (z powrotem: Żeromskiego) – Orla – Gen. Świerczewskiego – CZELADŹ – BĘDZIN – WOJKOWICE
91 Dw. Sosnowiec Główny – Czerwonego Zagłębia – Nowopogońska (z powrotem: Żeromskiego) – Orla – Gen. Świerczewskiego – Autostrada – Baczyńskiego – Studzienna – Kapliczna – KATOWICE – SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE – PIEKARY ŚLĄSKIE – BYTOM
106 Gospodarcza – Gen. Świerczewskiego – Aleja Mireckiego – Wolności – Orla – Żeromskiego (z powrotem: Nowopogońska) – Czerwonego Zagłębia – 22 Lipca – Sienkiewicza – Bieruta – Zegadłowicza – Ostrogórska – MYSŁOWICE
154 KATOWICE – Autostrada – Gen. Świerczewskiego – Pusta – Dobra – Staropogońska (z powrotem: Nowopogońska – Orla – Gen. Świerczewskiego)
160 Bryniczna – Słoneczna (z powrotem: Studzienna – Kapliczna) – Baczyńskiego – Autostrada – Gen. Świerczewskiego – Orla – Żeromskiego (z powrotem: Nowopogońska) – Czerwonego Zagłębia – Wawel – Gliniana – Sielecka – Waryńskiego – Nawrockiego – Lipowa – Niwecka – Wojska Polskiego – Traugutta – 9 Maja – Bronowa – Tuwima – Wojska Polskiego – Dąbrowska – MYSŁOWICE

Autor:  nemo333 [ Pn 25.11.2019, 1:19 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Coś mi się z tym T21 nie do końca zgadza. Czy obecna trasa biegła kiedyś inaczej? Czy Orła i Staropogońska miała inny przebieg? Próbuje sobie to jakoś rozrysować i wychodzi mi jakby tramwaj wychodził z Żeromskiego od razu na Orlą i szedł w stronę Będzina po drugiej stronie kościoła, ale i tak dalej nie umiem powiązać tej Staropogońskiej.
Przy autobusach też wychodzi mi jakby Pusta i Dobra miały inny przebieg. Obecna Dobra to łącznik Staropogońskiej z Czeladzka, dość wąski swoją drogą, czyżby Pusta kiedyś kończyła się wcześniej i przechodziła w Dobrą która szła do Staropogońskiej?

Strona 6 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/