Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Archiwalne trasy obecnie istniejących linii http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2936 |
Strona 4 z 7 |
Autor: | aso [ So 28.12.2013, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Strzyż napisał(a): nemo333 napisał(a): 97 to było bodaj jakieś wzmocnienie 723 na odcinku Stawowa - Zagórze, potem przetrasowali to pod Szpital, a potem się zrobił 299 z tego. Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu". Z tego co pamiętam linia ta nie kursowała w godzinach szczytu. Ostatni kurs z Gospodarczej był tuż po 12, a kolejny po 16-tej. Dokładnie. Jednokierunkowa obsługa Teatralnej i Dęblińskiej była powodem różnej numeracji, a linię obsługiwano taborem wykorzystywanym do przewozów pracowniczych. Dlatego nie jeździła w godzinach szczytu. Natomiast nie traktujmy tego jako wzmocnienie 723 bo w momencie, gdy ta linia była potrzebna (nie bez powodu nazywano 723 "siedem-dwa-drzwi"), to wówczas tabor był na przewozach pracowniczych. |
Autor: | Strzyż [ So 28.12.2013, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
No ba, pamiętam uginające się pod ciężarem Ikarusy w czasie roku szkolnego, gdy trzeba było dojechać do VI LO i Samochodówki :) |
Autor: | nemo333 [ So 28.12.2013, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
I do tej pory w 723 nie jest czasem łatwo :D szczególnie w momentach jak głupi ludzie stoją przy drzwiach w przegubach 3drzwiowych (bo przecież oni za 10 przystanków wysiadają!) a cały tył pusty ;) |
Autor: | grek [ So 28.12.2013, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
a skoro o 723 mowa. Na początku lat 80-tych linia ta docierała tylko na Piaski. Autobus "wypoczywał" w miejscu gdzie znajduje się obecnie Rondo. Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100. W zwiazku z jego zamknieciem wydłużono linię 723 do Osiedla Musiala przez Rynek i Rożka. Po kilku latach otwarto most i od tej pory 723 zaczal kursowac po trasie, ktorą jezdzi obecnie. A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi |
Autor: | Lukas SC [ So 28.12.2013, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
grek napisał(a): A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi Co masz na myśli ? |
Autor: | grek [ Nd 29.12.2013, 0:22 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Odkąd przeniesiono przystanki z Rynku na Szpitalną (w rejonie skrzyżowania z Bytomską) powstał problem braku przystanku w bezpośrednim sąsiedztwie targowiska. Nie udało się utworzyć przystanku na Kombatantów w rejonie targu. Miasto zastanawiało się prawie rok nad innym koncepcjami rozwiązania problemu. Najbliższym realizacji jest skierowanie 723 do obsługi targowiska (przynajmniej w częsci kursów) co z kolei spowoduje, że linia nie będzie obsługiwała przystanków Zespół Szkół, Tuwima, Szpital i Pętla. Nowa przystanek końcowy/początkowy ma być zlokalizowany w miejscu gdzie wcześniej istniał przystanek Czeladź Targowisko (przy samym targu i nieopodal Rynku) w czasie remontu skrzyżowania ulic Bytomskiej, Szpitalnej i 3 maja. |
Autor: | Vanessa00 [ Nd 29.12.2013, 4:00 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
monter napisał(a): Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu". Przypadkiem może i tak, a bez przypadku to było związane z miejscem zamieszkania byłego dyrektora generalnego Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego a potem prezesa PKM S. Przystanek na Dęblińskiej to dokładnie pod wejściem do jego domu. |
Autor: | grek [ Wt 31.12.2013, 8:23 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Lukas SC napisał(a): grek napisał(a): A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi Co masz na myśli ? http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678 ... onda_.html i dyskusja na ten temat: http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040 |
Autor: | aso [ Wt 31.12.2013, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
grek napisał(a): Lukas SC napisał(a): grek napisał(a): A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi Co masz na myśli ? http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678 ... onda_.html i dyskusja na ten temat: http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040 Niech kurcze w takim razie wbiją słupki na Grodzieckiej (między rondem, a Kombatantów) i tyle. A nie tworzą kolejnych potworków komunikacyjnych... |
Autor: | Vanessa00 [ Pn 6.01.2014, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. grek napisał(a): Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100. 88 raczej tamtędy wtedy nie kursował. Pierwszy lat na Musiała pojawił się w połowie lat 90. aso napisał(a): Niech kurcze w takim razie wbiją słupki na Grodzieckiej (między rondem, a Kombatantów) i tyle. A nie tworzą kolejnych potworków komunikacyjnych... Czemu, niech tworzą. Ten system jest tak upadły, że jeden potworek w tą albo tamtą już ani ziębi ani grzeje, ludzi zwłaszcza. |
Autor: | aso [ Pn 6.01.2014, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Vanessa00 napisał(a): M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950. |
Autor: | Vanessa00 [ Pn 6.01.2014, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
aso napisał(a): Vanessa00 napisał(a): M11 napisał(a): H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26. W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950. No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4. Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam. Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950. I to by pasowało. Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie. Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza? Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150. A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę. |
Autor: | aso [ Pn 6.01.2014, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Vanessa00 napisał(a): aso napisał(a): Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950. I to by pasowało. Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie. Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza? Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150. A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę. Nie jestem w stanie skojarzyć. Zbyt stare dzieje. Ale motyw z dodatkowym kursem pamiętam dobrze, bo to było coś nietypowego. |
Autor: | motley [ Wt 7.01.2014, 20:15 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
A trasa linii 950? |
Autor: | Strzyż [ Wt 7.01.2014, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam. Tak z innej beczki: kiedyś, zanim na Os.Juliusz zaczęła zaglądać linia 260 (a potem 220/221), kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki? |
Autor: | aso [ Wt 7.01.2014, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Strzyż napisał(a): Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam. Mysłowice Kościół raczej. Ostatnia wersja 950 to była dokładnie pierwsza trasa 150. |
Autor: | Strzyż [ Śr 8.01.2014, 8:41 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór. |
Autor: | aso [ Śr 8.01.2014, 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Strzyż napisał(a): Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór. Natomiast po dłuższym zastanowieniu jedno mi w tej układance nie pasuje. W momencie gdy istniało 950, były dwa przerywańce (950 i 26), z których tylko jeden szedł na 150. Czyżby drugi zjeżdżał w tym czasie na zajezdnię? Bo w momencie istnienia 950 nie kojarzę już podwykonawstwa ani na 26, ani na 150, ani na 950. |
Autor: | M11 [ Śr 8.01.2014, 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Strzyż napisał(a): /.../ kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki? Mówisz, masz ;) 90 BĘDZIN (os. PPR) - Będzińska - T.Soczewicy - Długosza - Zapały - Lelewela - Kamyszewa - Derżyńskiego - XXX-lecia PRL - Gacka - Zagórska - Łukasiewicza - Objazdowa - Spadochroniarzy (powrót: Spadochroniarzy - Obr. Westerplatte - Czołgistów - Objazdowa - ... - Kamyszewa - Długosza - Komuny Paryskiej - Będzińska -) Sosnowiec Plan Miasta 1979 PPWK |
Autor: | Strzyż [ Śr 8.01.2014, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii |
Coś tam jest chyba pominięte, Czołgistów nie łączy się bezpośrednio z Objazdową. |
Strona 4 z 7 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |