Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2936
Strona 4 z 7

Autor:  aso [ So 28.12.2013, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
nemo333 napisał(a):
97 to było bodaj jakieś wzmocnienie 723 na odcinku Stawowa - Zagórze, potem przetrasowali to pod Szpital, a potem się zrobił 299 z tego.

Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu". Z tego co pamiętam linia ta nie kursowała w godzinach szczytu. Ostatni kurs z Gospodarczej był tuż po 12, a kolejny po 16-tej.


Dokładnie. Jednokierunkowa obsługa Teatralnej i Dęblińskiej była powodem różnej numeracji, a linię obsługiwano taborem wykorzystywanym do przewozów pracowniczych. Dlatego nie jeździła w godzinach szczytu. Natomiast nie traktujmy tego jako wzmocnienie 723 bo w momencie, gdy ta linia była potrzebna (nie bez powodu nazywano 723 "siedem-dwa-drzwi"), to wówczas tabor był na przewozach pracowniczych.

Autor:  Strzyż [ So 28.12.2013, 14:42 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

No ba, pamiętam uginające się pod ciężarem Ikarusy w czasie roku szkolnego, gdy trzeba było dojechać do VI LO i Samochodówki :)

Autor:  nemo333 [ So 28.12.2013, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

I do tej pory w 723 nie jest czasem łatwo :D szczególnie w momentach jak głupi ludzie stoją przy drzwiach w przegubach 3drzwiowych (bo przecież oni za 10 przystanków wysiadają!) a cały tył pusty ;)

Autor:  grek [ So 28.12.2013, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

a skoro o 723 mowa.
Na początku lat 80-tych linia ta docierała tylko na Piaski. Autobus "wypoczywał" w miejscu gdzie znajduje się obecnie Rondo. Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100. W zwiazku z jego zamknieciem wydłużono linię 723 do Osiedla Musiala przez Rynek i Rożka. Po kilku latach otwarto most i od tej pory 723 zaczal kursowac po trasie, ktorą jezdzi obecnie.
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi

Autor:  Lukas SC [ So 28.12.2013, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

grek napisał(a):
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi


Co masz na myśli ?

Autor:  grek [ Nd 29.12.2013, 0:22 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Odkąd przeniesiono przystanki z Rynku na Szpitalną (w rejonie skrzyżowania z Bytomską) powstał problem braku przystanku w bezpośrednim sąsiedztwie targowiska. Nie udało się utworzyć przystanku na Kombatantów w rejonie targu. Miasto zastanawiało się prawie rok nad innym koncepcjami rozwiązania problemu. Najbliższym realizacji jest skierowanie 723 do obsługi targowiska (przynajmniej w częsci kursów) co z kolei spowoduje, że linia nie będzie obsługiwała przystanków Zespół Szkół, Tuwima, Szpital i Pętla. Nowa przystanek końcowy/początkowy ma być zlokalizowany w miejscu gdzie wcześniej istniał przystanek Czeladź Targowisko (przy samym targu i nieopodal Rynku) w czasie remontu skrzyżowania ulic Bytomskiej, Szpitalnej i 3 maja.

Autor:  Vanessa00 [ Nd 29.12.2013, 4:00 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

monter napisał(a):
Pamiętam tę linię z końca lat 80-tych, a to dlatego, że przeprowadziłem się z Rudnej na Os. Piastów (97/209 łączyło te dwa osiedla). Co ciekawe autobusy tej linii odwiedzały ulice Dęblińską i Teatralną. Nie wiem czy przypadkiem uruchomienie tej linii nie było związane z otwarciem "Supermarketu".

Przypadkiem może i tak, a bez przypadku to było związane z miejscem zamieszkania byłego dyrektora generalnego Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego a potem prezesa PKM S. Przystanek na Dęblińskiej to dokładnie pod wejściem do jego domu.

Autor:  grek [ Wt 31.12.2013, 8:23 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Lukas SC napisał(a):
grek napisał(a):
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi


Co masz na myśli ?


http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678 ... onda_.html

i dyskusja na ten temat:
http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040

Autor:  aso [ Wt 31.12.2013, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

grek napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
grek napisał(a):
A tak marginesie wkrótce szykują się zmiany w kursowaniu tej linii po Czeladzi


Co masz na myśli ?


http://czeladz.org.pl/wiadomosci,0,2678 ... onda_.html

i dyskusja na ten temat:
http://www.mojaczeladz.nazwa.pl/phpBB/v ... 040#137040


Niech kurcze w takim razie wbiją słupki na Grodzieckiej (między rondem, a Kombatantów) i tyle. A nie tworzą kolejnych potworków komunikacyjnych...

Autor:  Vanessa00 [ Pn 6.01.2014, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

M11 napisał(a):
H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26.

W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950.
No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4.
Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam.

grek napisał(a):
Bodajże w 1983 roku rozpoczęto przebudowę mostu na ulicy Musiała (obecnie Denhelów), przez który kursowały 88 i 100.

88 raczej tamtędy wtedy nie kursował. Pierwszy lat na Musiała pojawił się w połowie lat 90.

aso napisał(a):
Niech kurcze w takim razie wbiją słupki na Grodzieckiej (między rondem, a Kombatantów) i tyle. A nie tworzą kolejnych potworków komunikacyjnych...

Czemu, niech tworzą. Ten system jest tak upadły, że jeden potworek w tą albo tamtą już ani ziębi ani grzeje, ludzi zwłaszcza.

Autor:  aso [ Pn 6.01.2014, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Vanessa00 napisał(a):
M11 napisał(a):
H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26.

W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950.
No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4.
Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam.


Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950.

Autor:  Vanessa00 [ Pn 6.01.2014, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

aso napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
M11 napisał(a):
H9 na 150 to było coś! BTW. A 150 nie miało łączonego obiegu z 26? Dam obciąć głowę sąsiada (bo sobie to nawet paznokci nie dam obciąć) ;), że widywałem czasami te wozy na 26.

W takim razie wychodzi, że H9 pojawiały się na: 26, 124, 150, 221, 675, 926, 950.
No tak by pasowało, że 26/2 -> 150/4.
Ale z czym był pożeniony 950 - nie pamiętam.


Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950.

I to by pasowało.
Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie.
Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza?
Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150.
A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę.

Autor:  aso [ Pn 6.01.2014, 23:48 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Vanessa00 napisał(a):
aso napisał(a):
Coś mi tu nie gra... Bo ja na dodatkowym 150 (był taki rozkład, że po godzinie 12. jechały dwa kursy z Mysłowic do Sosnowca w odstępie 7 minut) kojarzę właśnie PKM Sosnowiec. Obiegowo wychodzi, jakby ten autobus przechodził na 950. Niestety najstarsze notatki jakie mam z Sosnowca datowane są na 1 grudnia 1998 r., czyli już po likwidacji 950.


I to by pasowało. Tylko że zdaje mi się, iż Transgór dostawał deski na 950, więc nie na darmo. Prawdę mówiąc - czort wie.
Pytanie, czy były dwie wersje 950: wcześniejsza (ta z chwilą uruchomienia 926) i późniejsza?
Zresztą w każdej wychodzą dwie szczytówki: jedna na 26, druga na 950. 26 tracił się na południu, jak mniemam, i tam się wplatał - w co? - wychodzi, że tylko w 150.
A ten 950 w pierwowzorze jakoś inaczej mi się kojarzy niż piszesz, stąd pytam o ew. zmianę.


Nie jestem w stanie skojarzyć. Zbyt stare dzieje. Ale motyw z dodatkowym kursem pamiętam dobrze, bo to było coś nietypowego.

Autor:  motley [ Wt 7.01.2014, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

A trasa linii 950?

Autor:  Strzyż [ Wt 7.01.2014, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam.

Tak z innej beczki: kiedyś, zanim na Os.Juliusz zaczęła zaglądać linia 260 (a potem 220/221), kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki?

Autor:  aso [ Wt 7.01.2014, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
Sosnowiec Stawowa - Mysłowice Dworzec PKP, z tego co pamiętam.


Mysłowice Kościół raczej. Ostatnia wersja 950 to była dokładnie pierwsza trasa 150.

Autor:  Strzyż [ Śr 8.01.2014, 8:41 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór.

Autor:  aso [ Śr 8.01.2014, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
Możliwe. Na pewno kończył w Mysłowicach, nie dojeżdżał na Bór.


Natomiast po dłuższym zastanowieniu jedno mi w tej układance nie pasuje. W momencie gdy istniało 950, były dwa przerywańce (950 i 26), z których tylko jeden szedł na 150. Czyżby drugi zjeżdżał w tym czasie na zajezdnię? Bo w momencie istnienia 950 nie kojarzę już podwykonawstwa ani na 26, ani na 150, ani na 950.

Autor:  M11 [ Śr 8.01.2014, 17:47 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
/.../ kończyła tam 90-tka - z tego, co kojarzę, jej trasa obejmowała znacznie większy obszar osiedla niż obecnie. Ktoś pamięta, gdzie dokładnie była pętla/przystanek końcowy 90-tki?


Mówisz, masz ;)
90 BĘDZIN (os. PPR) - Będzińska - T.Soczewicy - Długosza - Zapały - Lelewela - Kamyszewa - Derżyńskiego - XXX-lecia PRL - Gacka - Zagórska - Łukasiewicza - Objazdowa - Spadochroniarzy
(powrót: Spadochroniarzy - Obr. Westerplatte - Czołgistów - Objazdowa - ... - Kamyszewa - Długosza - Komuny Paryskiej - Będzińska -)

Sosnowiec Plan Miasta 1979 PPWK

Autor:  Strzyż [ Śr 8.01.2014, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Coś tam jest chyba pominięte, Czołgistów nie łączy się bezpośrednio z Objazdową.

Strona 4 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/