Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Archiwalne trasy obecnie istniejących linii
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2936
Strona 5 z 7

Autor:  M11 [ Śr 8.01.2014, 22:47 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
Coś tam jest chyba pominięte, Czołgistów nie łączy się bezpośrednio z Objazdową.

... - jednokierunkowo: Spadochroniarzy (od skrzyżowania z Komandosów) - Obr. Westerpl. - Czołgistów - Komandosów - Spadochroniarzy początkowy/końcowy - Objazdowa - ...

Z w/w źródła inne ciekawostki:

8 - S-ec Nowotki - Czerwonego Zagłębia - 22 Lipca - Autostrada - K-ce P. Skargi
108 - S-ec PKWN - Kosynierów -Rewolucji Pażdzer. - Kamyszewa - D. Górnicza
300 - Katowice - Mysłowice - Sosnowiec Jaroszyńskiego - Jaworzno - Chrzanów
301 - S-ec Gospodarcza - Czerwonego Zagłębia - 22 Lipca - Sienkiewicza - Ostrogórska - Mysłowice - S-ec Jaroszyńskiego - Jaworzno - Chrzanów
673 - S-ec Gospodarcza - Świerczewskiego - Mireckiego - Lotników - Świerczewskiego - Czerwonego Zagłębia - Nowotki

i trzy linie, których numerów obecnie nie ma (taki mały offtopic)
124 - S-ec Krakowska - Maczkowska - Obwodowa - Gałczyńskiego - Starzyńskiego - Armii Czerwonej - Główna - Szenwalda - XX lecia PRL - PKWN - Kosynierów - Rewolucji Październikowej - Kamyszewa - D. Górnicza Huta Katowice
291 - S-ec Nowotki - Czerwonego Zagłębia - Parkowa - Wawel - Klimontowska - Kombajnistów - Zagórze Małe - Czerwonej Gwardii - Kamyszewa - PKWN - XX lecia PRL - Szenwalda - Główna - Armii Czerwonej - Starzyńskiego - Gałczyńskiego - Maczkowska - Spacerowa - Kol. Wągródka - Kol. Cieśle - Kol. Wągródka - Kol. Cieśle - Spacerowa - Krakowska
660 - S-ec Chemiczna - J.Wilka - Mielczarskiego - Orla - Czerwonego Zagłębia - 22 Lipca - Sienkiewicza - 1 Maja - Braci Smółków - Dzierżyńskiego - Kamyszewa

Autor:  Vanessa00 [ Śr 8.01.2014, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Strzyż napisał(a):
Tak z innej beczki: kiedyś, zanim na Os.Juliusz zaczęła zaglądać linia 260 (a potem 220/221), kończyła tam 90-tki

108, 34 bis - też tam kończyły.

aso napisał(a):
Natomiast po dłuższym zastanowieniu jedno mi w tej układance nie pasuje. W momencie gdy istniało 950, były dwa przerywańce (950 i 26), z których tylko jeden szedł na 150.

Pewniak.

aso napisał(a):
Czyżby drugi zjeżdżał w tym czasie na zajezdnię? Bo w momencie istnienia 950 nie kojarzę już podwykonawstwa ani na 26, ani na 150, ani na 950.

Możliwe, że zjeżdżał i możliwe, że jak wyjeżdżał, to rozpoczynał od przystanku Niwka Fabryka, potem Kościół, Modrzejów itd. Ale, było też tak, że dwa kursy 26 w R (o 7 i 15) jechały z Jęzora na Stawową - raczej nie po to, by stamtąd zjechać, bo to byłyby Akademiki. A znając awersję Zagórza do przerywańców... (i służb dłuższych niż ośmiogodzinne).

M11 napisał(a):
660 - S-ec Chemiczna - J.Wilka - Mielczarskiego - Orla - Czerwonego Zagłębia - 22 Lipca - Sienkiewicza - 1 Maja - Braci Smółków - Dzierżyńskiego - Kamyszewa

Podobno on kończył na Pięknej albo gdzieś w tych okolicach, a nie na Kamyszewa.

Autor:  aso [ Śr 8.01.2014, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Vanessa00 napisał(a):
aso napisał(a):
Czyżby drugi zjeżdżał w tym czasie na zajezdnię? Bo w momencie istnienia 950 nie kojarzę już podwykonawstwa ani na 26, ani na 150, ani na 950.

Możliwe, że zjeżdżał i możliwe, że jak wyjeżdżał, to rozpoczynał od przystanku Niwka Fabryka, potem Kościół, Modrzejów itd. Ale, było też tak, że dwa kursy 26 w R (o 7 i 15) jechały z Jęzora na Stawową - raczej nie po to, by stamtąd zjechać, bo to byłyby Akademiki. A znając awersję Zagórza do przerywańców... (i służb dłuższych niż ośmiogodzinne).


I to jest chyba najbardziej logiczne wytłumaczenie - włączenie od Niwki (nawet na zasadzie - plan przygotowany pod Transgóra), stąd dubel na Mysłowicach.

Autor:  nemo333 [ Wt 6.05.2014, 2:52 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

No to po krótkiej przerwie - kolejna seria moich pytań ;>

Niektóre linie Katowicko<->Zagłebiowskie zaglądały wariantowo pod biurowiec WPK na Wita Stwosza.
Co to były za linie? Póki co znalazłem 815, 888, 119bis(przenumerowana na 170?), 133, 812.

Kiedy i z jakiego powodu zostały z tego miejsca wycofane te linie?

Drugą kwestią jest połączenie Katowic z dworcem przy Urzędzie Miasta w Sosnowcu.
Moja babcia która mieszkała w blokach mówi że kiedyś było takie połączenie, zlikwidowane jeszcze zanim się wyprowadziła w 1998.
Jaki był kształt tego, jaka linia(linie), trasa, częstotliwość? I kiedy, czemu zostało to wycięte?

Autor:  Marcin Nawrot [ Wt 6.05.2014, 4:32 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Ta Sosnowiecka linia pod UM, wówczas Prezydium to była OIDP F, która potem zmieniła bądź kursowała równolegle z linią 816 z tą różnicą, że ta druga kursowała przez Jagiellońską.

Autor:  P Śl [ Wt 6.05.2014, 7:33 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

nemo333 napisał(a):
Kiedy i z jakiego powodu zostały z tego miejsca wycofane te linie?

Kilka lat temu, w budynku tamtejszej prokuratury, na piętrach bodajże 20-22 mieściła się siedziba KZK GOP. Zatem jednym z powodów była przeprowadzka. W latach '90 prawdopodobnie zamiast 815 był tam 825 oraz 162.

Autor:  motley [ Wt 6.05.2014, 8:14 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Cytuj:
815, 888, 119bis (przenumerowana na 170?), 133, 812.

Tak jak pisze P Śl jeszcze 162, do tego za komuny 603 (Wita Stwosza - Katowice - Podlesie - Zarzecze).
119bis na pewno przenumerowana na 170 od 1 kwietnia 2003. Na 119bis do końca jeździł przegubowiec.

Autor:  memphis [ Wt 6.05.2014, 8:39 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

motley napisał(a):
Cytuj:
815, 888, 119bis (przenumerowana na 170?), 133, 812.

Tak jak pisze P Śl jeszcze 162, do tego za komuny 603 (Wita Stwosza - Katowice - Podlesie - Zarzecze).


Za WPK to tam całe stada autobusów jeździły we wszystkie kierunki świata. Była też linia łącząca dyrekcję WPK z Wydziałem Zaopatrzenia Materiałowego przy ul. Kossutha 7 (miała numer 232 bodajże).

Wycofywane były z powodów oszczędnościowych, na tyle na ile można było zadzierać z pracownikami biurowca - większość pasażerów stanowili jednak pracownicy innych niż KZK GOP instytucji.

Autor:  Egon [ Wt 6.05.2014, 9:47 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

memphis napisał(a):
Za WPK to tam całe stada autobusów jeździły we wszystkie kierunki świata. Była też linia łącząca dyrekcję WPK z Wydziałem Zaopatrzenia Materiałowego przy ul. Kossutha 7 (miała numer 232 bodajże).

230.

Autor:  Daro85 [ Wt 6.05.2014, 10:24 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

memphis napisał(a):
Za WPK to tam całe stada autobusów jeździły we wszystkie kierunki świata. Była też linia łącząca dyrekcję WPK z Wydziałem Zaopatrzenia Materiałowego przy ul. Kossutha 7 (miała numer 232 bodajże).


A to by wyjaśniało sens istnienia widzianej kiedyś na jakiejś mapie linii 278 z tyskiej zajezdni do ul Kossutha ;).

Autor:  Egon [ Wt 6.05.2014, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Daro85 napisał(a):
A to by wyjaśniało sens istnienia widzianej kiedyś na jakiejś mapie linii 278 z tyskiej zajezdni do ul Kossutha ;).

Widziałem w Tychach autobus takiej linii - na dykcie były czerwone litery, więc niby linia przyspieszona albo pospieszna. Ale nigdy na żadnym przystanku nie widziałem rozkładów. Jeśli to była linia umowna, to po co było oznaczać ją czerwonym kolorem?

Autor:  memphis [ Wt 6.05.2014, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Egon napisał(a):
Daro85 napisał(a):
A to by wyjaśniało sens istnienia widzianej kiedyś na jakiejś mapie linii 278 z tyskiej zajezdni do ul Kossutha ;).

Widziałem w Tychach autobus takiej linii - na dykcie były czerwone litery, więc niby linia przyspieszona albo pospieszna. Ale nigdy na żadnym przystanku nie widziałem rozkładów. Jeśli to była linia umowna, to po co było oznaczać ją czerwonym kolorem?


Żeby wzbudzić popłoch wśród pasażerów i odstraszyć ewentualnych chętnych do jazdy? 278 wg spisu z 1986 roku była linią handlową.

Autor:  aso [ Wt 6.05.2014, 15:08 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Marcin Nawrot napisał(a):
Ta Sosnowiecka linia pod UM, wówczas Prezydium to była OIDP F, która potem zmieniła bądź kursowała równolegle z linią 816 z tą różnicą, że ta druga kursowała przez Jagiellońską.


Zmieniła... Ewolucja połączenia 8 (pospieszna) -> F -> 816 (1993 r.) -> 835 (1997 r.). Nie jestem też pewien, czy pierwotnie 816 nie jechała przez Sienkiewicza (to był regularny rozkład co 30' na 2 wozy).

Autor:  aso [ Wt 6.05.2014, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

P Śl napisał(a):
W latach '90 prawdopodobnie zamiast 815 był tam 825 oraz 162.


A nie pozajączkowałeś czasem numerków 815 i 825? 825 jako takie pojawiło się później (nie w reformie w 1993 r.). Kurcze, ja nie pamiętam, by podjeżdżało na Wita Stwosza 825, bo ta linia była przecież poczatkowo zawieszana na wakacje.

Autor:  P Śl [ Wt 6.05.2014, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Stan na 1.07.1997.

Autor:  aso [ Wt 6.05.2014, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

P Śl napisał(a):
Stan na 1.07.1997.


Aaaa, czyli to był ten krótki moment (jeden rok, od maja do października), kiedy nie jeździło 815 w szczycie, a zamiast niego jeździł 835 przez Lenartowicza i Dworzec.

Autor:  JacekSo [ Wt 6.05.2014, 18:47 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Egon napisał(a):
Widziałem w Tychach autobus takiej linii - na dykcie były czerwone litery, więc niby linia przyspieszona albo pospieszna. Ale nigdy na żadnym przystanku nie widziałem rozkładów. Jeśli to była linia umowna, to po co było oznaczać ją czerwonym kolorem?

W Tychach rozkłady jazdy były na wszystkich przystankach. Spisałem sobie nawet trasę: http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 259299.jpg

Autor:  inżinier [ Wt 6.05.2014, 19:23 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

UM w Tychach był na al. Niepodległości?

Autor:  Vanessa00 [ Śr 7.05.2014, 5:06 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

aso napisał(a):
Marcin Nawrot napisał(a):
Ta Sosnowiecka linia pod UM, wówczas Prezydium to była OIDP F, która potem zmieniła bądź kursowała równolegle z linią 816 z tą różnicą, że ta druga kursowała przez Jagiellońską.


Zmieniła... Ewolucja połączenia 8 (pospieszna) -> F -> 816 (1993 r.) -> 835 (1997 r.). Nie jestem też pewien, czy pierwotnie 816 nie jechała przez Sienkiewicza (to był regularny rozkład co 30' na 2 wozy).


Przez Sienkiewicza. 2 wozy B, jednozmienne, pierwsze kursy i ostatnie legalnie Zagórze Zajezdnia - Lenartowicza - Mec - PPR - Środula - Nowotki - 1 Maja/Sienkiewicza - Piastów itd.

278 też na M11, nawet garstka ludzi wysiadała pod wiaduktem koło straży. Gdzie wsiadali z powrotem - nie wiem / nie pamiętam. Ale dziki przystanek na Górnośląskiej był dwukierunkowy. Jak KZK chciał pochłonąć MZK Tychy, miało to nawet rozkład z tyskiego Busmana (czy co tam wtedy mieli).

825 nigdy nie jeździło na WS, 162 (też na M11) - tak.

119bis to był wymysł JS, rozkład był zrobiony na 2 wozy 119, ale ów ubzdurał sobie, że nie może być dwóch przewoźników na jednej linii, bo MB nie rozpisze się "przetarg". Na początku 119bis obsługiwał - a jakże - M11, przegub pojawił się później, od Michałkowic w istocie było tłoczno. A przed 119bis było 843.

No i WS-Rybnik może ktoś odkopie, numer coś na sześćset, bo i takie coś w czasach świetności było.

Autor:  aso [ Śr 7.05.2014, 5:50 ]
Tytuł:  Re: Archiwalne trasy obecnie istniejących linii

Vanessa00 napisał(a):
825 nigdy nie jeździło na WS, 162 (też na M11) - tak.


Jesteś pewien, że między majem, a październikiem 1997 r. nic od Zagórza nie dojeżdżało rano na Wita Stwosza? To był ten okres, gdzie 815 i 835 jechały przez Wawel, 815 i 825 przez Gwiezdną, 835 przez Lenartowicza, 815 zawieszane w szczycie. To było pierwsze luzowanie rozkładu na 815 w szczycie - po przetrasowaniu przez Lenartowicza zyskali 2 min.

Strona 5 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/