Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 7:10 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Ponieważ gdzieś w tym roku przypada 20. rocznica zagłębiowskiej ewolucji komunikacyjnej, przypomnę założenia koordynacji z tamtych lat. Piszę to z głowy, poprawki mile widziane.

Pogoń Akademiki, kier. Katowice
bez 154 w części niebiorącej udziału w koordynacji i bez 818, która pałętała się mniej więcej jak i dzisiaj oraz bez 885, który w pierwszym kursie odgrywał ważną rolę (z reguły pod Premą-Milmet nie zabierał już z przystanku, potem jednak pojawił się przegub) i PKS Myszków, który z kolei polikwidował pełne kursy, bo widocznie bardziej opłacały mu się puste

R
4. 35, 45,
5. 05, 12, 22, 32, 37, 42, 52
6. 02, 07, 12, 22, 32, 37, 42, 52
7. 02, 07, 12, 22, 32, 37, 42, 52
8. 02, 07, 12, 22, 32, 37, 42, 52
9. 02, 12, 22, 32, 42, 52
10. 02, 12, 22, 32, 42, 52
11. 02, 12, 22, 32, 42, 52
12. 02, 12, 22, 32, 42, 52
13. 02, 12, 22, 32, 37, 42, 52
14. 02, 07, 12, 17, 32, 37, 42, 52
15. 02, 07, 12, 17, 32, 37, 42, 52
16. 02, 12, 32, 42
17. 02, 12, 32, 42
18. 02, 12, 32
19. 05, 35
20. 00, 35
21. 00, 35
22. 00, 35

S
4. 35, 45,
5. 05, 12, 32, 42
6. 02, 12, 32, 42
7. 02, 12, 32, 42
8. 02, 12, 32, 42
9. 02, 12, 32, 42
10. 02, 12, 32, 42
11. 02, 12, 32, 42
12. 02, 12, 32, 42
13. 02, 12, 32, 42
14. 02, 12, 32,
15. 00, 35
16. 00, 35
17. 00, 35, 55
18. 35
19. 05, 35
20. 00, 35
21. 00, 35
22. 00, 35

N
4. 35
5. 35, 55
6. 35
7. 05, 35
8. 00, 35
9. 00, 35
10. 00, 35
11. 00, 35
12. 00, 35
13. 00, 35
14. 00, 35
15. 00, 35
16. 00, 35
17. 00, 35, 55
18. 35
19. 05, 35
20. 00, 35
21. 00, 35
22. 00, 35

Kursy z 14.17 i 15.17 w R były wybite z cyklu 22, żeby nie katować ludzi oczekiwaniem na Chemicznej; w Katowicach miały 5 minut postoju wyrównawczego, żeby wstrzelić się w cykl ligocki.


Ostatnio edytowano Nd 10.01.2016, 8:25 przez Vanessa00, łącznie edytowano 4 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 7:21 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Hmm, jakie linie brałeś do tej koordynacji, na pierwszy rzut oka 807 nie wchodzi w rachubę, a co wątpię żeby 40 i 805 tak często jeździły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 7:36 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
Hmm, jakie linie brałeś do tej koordynacji, na pierwszy rzut oka 807 nie wchodzi w rachubę, a co wątpię żeby 40 i 805 tak często jeździły.

807 wtedy nie zatrzymywał się tam, a wszelkie wnioski w tym przedmiocie były blokowane, żeby chronić tramwaj, ale również przez to, że w 807 zwyczajnie nie było już miejsca.

40, 154 do godz. 16 w R, 805, 813.

Chcący lub nie, była w tym także koordynacja na os. Piastów 154 + 813 (07, 22, 37, 52).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 7:38 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
I to co tygryski lubią najbardziej

Sosnowiec Dworzec PKP, kier. Środula Północna
z kontrowersyjną koordynacją w W, jednak nic lepszego wtedy nie szło wymyślić, a była to rewolucyjna zmiana, przejście z „taktu” 35-70 na takt 30, ponadto 188 trzeba było jeszcze powiązać wozoobiegami z 90

R
4. 47,
5. 17, 32, 47
6. 02, 17, 32, 47
7. 02, 17, 32, 47
8. 02, 17, 32, 47
9. 02, 17, 32, 47
10. 02, 17, 32, 47
11. 02, 17, 32, 47
12. 02, 17, 32, 47
13. 02, 17, 32, 47
14. 02, 17, 32, 47
15. 02, 17, 32, 47
16. 02, 17, 32, 47
17. 02, 17, 32, 47
18. 02, 17, 32, 47
19. 02, 17, 47 (dodany po pierwszym wsadzeniu łap w rj)
20. 02, 17
21. 02, 17
22. 02, 17
23. 17

W
5. 17
6. 02, 17
7. 02, 17
8. 02, 17
9. 02, 17
10. 02, 17
11. 02, 17
12. 02, 17
13. 02, 17
14. 02, 17
15. 02, 17
16. 02, 17
17. 02, 17
18. 02, 17
19. 02, 17
20. 02, 17
21. 02, 17
22. 02, 17
23. 17


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 8:05 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Osiedle Zamkowe II (ob. Krośnieńska), kier. Będzin

R
4. 13, 43,
5. 10, 35, 40
6. 10, 35, 40
7. 00, 10, 30, 40
8. 00, 10, 30, 40
9. 00, 10, 30, 40
10. 00, 10, 30, 40
11. 00, 10, 30, 40
12. 00, 10, 30, 40
13. 00, 10, 30, 40
14. 00, 10, 30, 40
15. 00, 10, 30, 40
16. 00, 10, 30, 40
17. 00, 10, 30, 40
18. 00, 10, 30
19. 00, 13, 30
20. 13, 30
21. 13, 30
22. 13, 25

S
4. 13, 43,
5. 10, 35, 40
6. 10, 35, 40
7. 00, 10, 30, 40
8. 00, 10, 30, 40
9. 00, 10, 30, 40
10. 00, 10, 30, 40
11. 00, 10, 30, 40
12. 00, 10, 30, 40
13. 00, 10, 30, 40
14. 10, 30
15. 13, 30
16. 13, 30
17. 13, 30
18. 13, 30
19. 13, 30
20. 13, 30
21. 13, 30
22. 13, 25

N
4. 13
5. 13, 35
6. 13, 35
7. 13, 30
8. 13
9. 13
10. 13
11. 13
12. 13
13. 13, 30
14. 13, 30
15. 13, 30
16. 13, 30
17. 13, 30
18. 13, 30
19. 13, 30
20. 13, 30
21. 13, 30
22. 13, 25


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 8:24 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
A tak najprawdopodobniej wyglądał rozkład jazdy w Starej Łagiszy (chyba Łagisza III, ob. os. Rzemieślnicze), kier. Będzin

czyli w R było 9 [par] kursów mniej niż obecnie, wyrwane wzkm poszły na Iveco Interpromexu, co ciekawe nikt o tą zmianę - ograniczenie 16 nie protestował

R
5. 21
6. 21
7. 21
8. 31
9. 31
10. 31
11. 31
12. 31
13. 31
14. 31
15. 31
16. 31
17. 31
18. 31
19. 30
20. 30
21. 30
22. 30

S
5. 21
6. 21
7. 21
8. 31
9. 31
10. 31
11. 31
12. 31
13. 31
14. 31
15. 30
16. 30
17. 30
18. 30
19. 30
20. 30
21. 30
22. 30

N
5. 20
6. 20
7. 20
8. 30
9. 30
10. 30
11. 30
12. 30
13. 30
14. 30
15. 30
16. 30
17. 30
18. 30
19. 30
20. 30
21. 30
22. 30


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 10.01.2016, 9:07 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Sprawy trudne, czyli DG Centrum, kier. Strzemieszyce

w przypadku 84 podaję częściowo to - poprawki, które już nie zdążyły wejść w życie (głównie w W)
w przypadku 933 ubolewam, że brakło też czasu na przestawienie kursów z 12.46 i 13.46 - one były bez sensu, chociaż tu niby dobrze wyglądają w koordynacji - na 12.16 i 13.16 - jednak większa była potrzeba czyszczenia 633 po pełnej godzinie - jakoś tak się ludzie gromadzili na przystankach

i tak ułożenie tego do tej postaci, gdzie przedtem 33 jeździło stadami albo wcale, a 84 w cyklu 24-48-70 minut, bez kompletnej wzajemnej ich koordynacji, wydatnie polepszyło życie mieszkańcom Strzemieszyc

R
4. 16, 21, 51, 53
5. 06, 16, 21, 31, 51, 53
6. 06, 16, 21, 31, 51
7. 01, 11, 16, 21, 36, 51
8. 01, 11, 21, 36, 51
9. 01, 11, 21, 36, 51
10. 01, 11, 21, 36, 51
11. 01, 11, 21, 36, 51
12. 01, 11, 21, 36, 46, 51, 53
13. 11, 21, 36, 46, 51
14. 01, 11, 16, 21, 36, 51
15. 01, 11, 16, 21, 36, 51
16. 01, 11, 21, 36, 51
17. 01, 11, 21, 36, 51
18. 01, 11, 21, 36, 51
19. 01, 11, 21, 51
20. 11, 21, 51
21. 11, 21, 51
22. 11, 21, 51

S
4. 26, 51
5. 11, 21, 51
6. 21, 51
7. 11, 21, 51
8. 21, 51
9. 11, 21, 51
10. 21, 51
11. 11, 21, 51
12. 21, 51
13. 11, 21, 51
14. 21, 51
15. 11, 21, 51
16. 21, 51
17. 11, 21, 51
18. 21, 51
19. 11, 21, 51
20. 21, 51
21. 11, 21, 51
22. 21, 51

N
4. 26, 51
5. 21
6. 21
7. 21, 51
8. 11, 21, 51
9. 21, 51
10. 11, 21, 51
11. 21, 51
12. 21, 51
13. 11, 21, 51
14. 21, 51
15. 11, 21, 51
16. 21, 51
17. 11, 21, 51
18. 21, 51
19. 11, 21, 51
20. 21, 51
21. 11, 21, 51
22. 21, 51


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Pn 11.01.2016, 0:40 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Vanessa00 napisał(a):
Osiedle Zamkowe II (ob. Krośnieńska), kier. Będzin

R
4. 13, 43,
5. 10, 35, 40
6. 10, 35, 40
7. 00, 10, 30, 40
8. 00, 10, 30, 40
9. 00, 10, 30, 40
10. 00, 10, 30, 40
11. 00, 10, 30, 40
12. 00, 10, 30, 40
13. 00, 10, 30, 40
14. 00, 10, 30, 40
15. 00, 10, 30, 40
16. 00, 10, 30, 40
17. 00, 10, 30, 40
18. 00, 10, 30
19. 00, 13, 30
20. 13, 30
21. 13, 30
22. 13, 25

Co do 22:25 jeśli masz na myśli 616 to wtedy tego kursu nie było.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Pn 11.01.2016, 4:46 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
Co do 22:25 jeśli masz na myśli 616 to wtedy tego kursu nie było.

Tak, o tym myślę. 22:03 ze SG, 22:10 z Kościuszki i 22:40 koniec - autobus ostatniej szansy :)

Ranne opóźnienie kursów dojazdowych do SG i przyspieszenie tego ostatniego wynikało stąd, żeby zapewnić przesiadki możliwie na wszystko.

Ten ostatni kurs istniał do pierwszego pogrzebania rj, co ujawniło się m.in. zakończeniem pracy drugiego wozu o 14:44 na Kościuszki. Potem było tyle tego mieszania, że zasadniczo trudno spamiętać.

Zasadniczo rj na dni wolne były pochodną dni roboczych, nie pamiętam przypadku, by w W gdziekolwiek było coś więcej. Wyjątkiem było 225, gdzie rj powstawał niezależnie - chyba jedyny taki przypadek w historii KM - na P w Katowicach, a na Ś w TG :) No i 49 z potrzebą dojazdu do kościoła, ale i ta konstrukcja stanowiła część R.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Pn 11.01.2016, 5:44 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
To ja takiego wydania 616 już nie pamiętam, odkąd sięgam pamięcią ostatni był po 20 ze stadionu, potem dołożyli jeszcze po 21 ostatni w R.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Pn 11.01.2016, 18:51 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
To ja takiego wydania 616 już nie pamiętam, odkąd sięgam pamięcią ostatni był po 20 ze stadionu, potem dołożyli jeszcze po 21 ostatni w R.

Dat nie pamiętam.
616 została reaktywowana wraz z ukróceniem 16 do SG.
W pierwszej wersji po reaktywacji był rozkład na 3 wozy (w tym jeden szczytowy). Kursowały one wg schematu: Kościuszki - Zamkowe - Kościuszki - SG, SG - Kościuszki - Zamkowe - Kościuszki.
Problem był, że ludzie w kursach do Kościuszki chcieli jechać do SG. Kierowcy wyrzucali ich pod Hanką.
Potem nastała zmiana, polegająca na tym, że coś pocięto i jeszcze bardziej pogłębiono głupotę - wyrzucanie ludzi pod Hanką.
Potem to wszystko trafiło do kosza i powstał właśnie ten rozkład. Na 2 wozy, wszystkie kursy SG - SG, z jedynym wyjątkiem, że jak wóz kończył pracę, to i kończył na Kościuszki (w R było to o godz. 19.16 i 22.40). To rozwiązało problem wyrzucania ludzi pod Hanką - uogólniając każdy kurs 616 stał się synonimem możliwości podróży do SG. Odrębna zasada została wprowadzona w S, gdzie drugi wóz robił typowo za targowy - i on nigdy nie docierał do SG, ale to jakoś nie nastręczało trudności - przychodnie w SG były nieczynne, zaś na odwiedziny generalnie jechało się po południu.
To był ten rozkład, w którym przerwy posiłkowe (na warcaby) zostały załatwione w ten sposób, że o 8.14 z Kościuszki włączał się na jedno kółko 616/3 (ze 104 bis = 104/4). Dzięki temu wóz 1 uzyskiwał PP w godz. 8.14 - 8.44, a drugi 8.44 - 9.14. Po południu na wozie 2 nie było PP - w założeniu miała to być służba poniżej 6 godzin, a w praktyce zdaje się doklejono mu 2 kółka na 125, PP wyszło samo przy tym przejściu. Na wozie 1 - nie pamiętam - a może i on w jednym kursie (na 20?) nie jechał do SG (?) - a to ciekawe, bez materiałów źródłowych raczej się nie obejdzie.
Ogólnie ten rozkład zagrał i funkcjonował jakiś czas, przynajmniej do marca 1997.
Potem zaczęło się najpierw od ucięcia drugiego wozu do godz. 14.44, a potem już poleciało gładko, aż do obecnej postaci. Tych zmian było mnóstwo, włącznie z żenującymi eksperymentami typu 613/616.
Tak czy siak kurs na 22 do SG był wtedy codziennie, i to raczej z myślą o elektrowni, aniżeli o SG (a poza tym, skoro doba komunikacyjna trwa w całym mieście od 5 do 23 - to czemu tu miałoby być inaczej).
Potem, jak coś dołożono, to tylko dlatego, że w międzyczasie pocięto.
Coś jak z humorem komunikatu, że przesunięto kurs na 269 w celu nawiązania skomunikowań w Siewierzu, podczas gdy one pierwotnie były na wszystkich kursach, tylko niektóre w międzyczasie rozwalono.

Edit:

A to ciekawe

616/1 R

BK 5.19 - SG 5.58
SG 6.12 - SG 6.58
SG 7.07 (12?) - SG 7.53 (58?)
SG 8.07 - BK 8.14 - przesiadka na 616/3
BK 8.44 - przesiadka z 616/2 - SG 9.23
SG 9.37 - SG 10.23
SG 10.37 - SG 11.23
SG 11.37 - SG 12.23
SG 12.37 - SG 13.23
SG 13.37 - SG 14.23 (13.44 zmiana?)
SG 14.37 - SG 15.23
SG 15.37 - SG 16.23
SG 16.37 - SG 17.23
SG 17.37 - SG 18.23
SG 18.37 - BK 19.16

616/2 R

BK 6.44 - SG 7.23
SG 7.37 - SG 8.23
SG 8.37 - BK 8.44 - przesiadka na 616/1
BK 9.14 - przesiadka z 616/3 - SG 9.53
SG 10.07 - SG 10.53
SG 11.07 - SG 11.53
SG 12.07 - SG 12.53
SG 13.07 - SG 13.53
SG 14.07 - SG 14.53; 14.14 zmiana
SG 15.07 - SG 15.53
SG 16.07 - SG 16.53
SG 17.07 - SG 17.53
SG 18.07 - SG 18.53
SG 19.08 -
i co teraz? - być może
- BK 19.45
BK 20.15 - SG 20.52
SG 21.07 - SG 21.52
SG 22.02 - BK 22.40

616/3

BK 8.14 - przesiadka z 616/1 - SG 8.53
SG 9.07 - BK 9.14 - przesiadka na 616/2

Coś mi się po tej rozpisce zdaje, że tam była jeszcze jakaś międzywersja, że powyższa rozpiska to jakaś kompilacja ich obu, nie pasuje mi ten wieczór, mam wrażenie, że albo obydwa kursy, tj. na 20 i 21, jechały do SG, albo obydwa kończyły na Kościuszki. Albo w różnym czasie było i tak, i tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Cz 14.01.2016, 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
Cytuj:
SG 8.07 - BK 8.14 - przesiadka na 616/3


Pamiętam ten kurs doskonale :) Przesiadka zawsze w okolicach Hanki.

Z ciekawych rozwiązań była 40 na pięć wozów w R (słynne 40 minutowe przerwy pod zajezdnią PKT, bez możliwości wylania się, czy też wykonania innej czynności w cywilizowanych warunkach), oraz na 2 wozy w N z planowymi podmianami (w celu zapewnienia PP dla kierowcy) na Kościuszki (względnie przy dworcu PKP Będzin Miasto). OIDP był taki myk, że 40/1 po odbyciu PP wkręcała się na 40/2, a 40/2 przechodziła po PP na 40/1. Wóz z podmiany robił 2 razy: BK - Zamkowe - BK.
Niezbyt dokładnie pamiętam rozkład na soboty: wydaje mi się, ze do ok 14 był na 4 wozy (jak w R, tyle że, bez 40 minutowych przerw na Zamkowym PKT), a po 14 już tylko na 2.

IMHO była to jednak najlogiczniejsza trasa (i rozkład) 40 od lat 80 do dnia dzisiejszego.
(Problemem trasy z lat lat 80 była obsługa na os. PPR tych samych przystanków w przeciwnych kierunkach). Kiedy była ta zmiana rozkładów - tzn. włączenie Zamkowego?

BTW. od kiedy zajezdnia Będzin przejęła weekendy, a od kiedy 100% zadań na 40 od Katowic? (Na początku chyba tylko weekendy były?)
Jeszcze w 1993 w R bywał stały katowicki zestaw taboru C: #147, #149, #4287, + 2 wozy B (#2424, ?)
01.01.1995 po południu 40/2 była migiem #2350 z Będzina, który raczył był się spie..ić na Skargi w Katowicach ;)

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Cz 14.01.2016, 19:15 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
M11 napisał(a):
Z ciekawych rozwiązań była 40 na pięć wozów w R (słynne 40 minutowe przerwy pod zajezdnią PKT, bez możliwości wylania się, czy też wykonania innej czynności w cywilizowanych warunkach)

Ależ to rozwiązanie - warunki na "pętli" pod PKT - wymyślił sam PKM...

Cytuj:
, oraz na 2 wozy w N z planowymi podmianami (w celu zapewnienia PP dla kierowcy)

W pierwszej wersji było dużo gorzej. W N jedyne PP zawierały się w cyklicznych postojach co dwie godziny pod PKT, w minutach 50 (49?) - 11.

Cytuj:
na Kościuszki (względnie przy dworcu PKP Będzin Miasto)

Powstał z tego spory bałagan, miało być - jeśli już - na PKP.

Cytuj:
Niezbyt dokładnie pamiętam rozkład na soboty: wydaje mi się, ze do ok 14 był na 4 wozy (jak w R, tyle że, bez 40 minutowych przerw na Zamkowym PKT), a po 14 już tylko na 2.

W pierwszej wersji wozy nr 2 i 4 miały po pięć kółek, niemalże ciągiem. Po jakimś czasie dostały podmiany na PKP. W pierwszej wersji w S jedyne PP zawierały się w cyklicznych postojach co dwie godziny pod PKT, w minutach 53 (52?) - 08.

Cytuj:
IMHO była to jednak najlogiczniejsza trasa (i rozkład) 40 od lat 80 do dnia dzisiejszego.
(Problemem trasy z lat lat 80 była obsługa na os. PPR tych samych przystanków w przeciwnych kierunkach).

To jest na odrębny wywód, autora tego rozwiązania (trasy i rozkładu) w końcu pozbyto się z KZK, bo zawyżał średnią.

Cytuj:
Kiedy była ta zmiana rozkładów - tzn. włączenie Zamkowego?

Kij wie, 1992? 1993? Jako pierwszy na Zamkowym pojawił się 62.
Pierwsza jego trasa wyglądała tak, że: Zamkowe - Targ - Zamek - 11 Listopada - PKP - Kościuszki - Hanka - Nowy Będzin PKP - Elektrownia itd.
powrót: ... - 11 Listopada - Stadion - Rondo - Targ - Zamkowe.
Druga jego trasa wyglądała tak, że: Zamkowe - Targ - Zamek - Stadion - Małobądz - Elektrownia itd.
powrót: bez zmian.
Pierwotnie 3 wozy na jedną zmianę, potem jakaś szatkowanina z zawieszeniami kursów.
To przeszło w nową czterdziestkę.

Cytuj:
BTW. od kiedy zajezdnia Będzin przejęła weekendy, a od kiedy 100% zadań na 40 od Katowic? (Na początku chyba tylko weekendy były?)

To nie tak było. Na początek w R wóz katowicki kończył w Będzinie - został ucięty ok. godz. 16 i zjeżdżał solo, a niejako podmieniał go wóz będziński, który zaczynał z Kościuszki równo o 16:00 (i robił 4 kółka). Zaś w S i N Będzin dostał po całym wozie w zamian Katowic. Kiedy to było? Trudno powiedzieć, ale dość wcześnie, ok. 1990.

Cytuj:
Jeszcze w 1993 w R bywał stały katowicki zestaw taboru C: #147, #149, #4287, + 2 wozy B (#2424, ?)

No tym drugim B był zapewne #2703.
A w opcji 4xC zapomniałeś o #1517.

PS. No więc przy okazji przypomniało mi się, a propo koordynacji pod Akademikami, że 62 przecież nie zakończyło żywota z ucywilizowaniem czterdziestki, tylko też się ucywilizowało, w postaci 62+159. Tak więc koordynacja pod Akademikami w tym cholernie krótkim okresie, tj. zanim powstało 818, pewnie wyglądała jeszcze lepiej, bo na 100% 62+159 miały jednakowo fajne rozkłady (3 przerywańce, co 30').


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Cz 14.01.2016, 23:31 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Vanessa00 napisał(a):
Kiedy była ta zmiana rozkładów - tzn. włączenie Zamkowego?

Kij wie, 1992? 1993? Jako pierwszy na Zamkowym pojawił się 62. [/quote]

W 1994 "40" jeszcze jeździła po staremu, w 1995 na zimę na pewno kończyła na Zamkowym. W tym okresie 62 również miał krótki epilog na Syberce.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: So 16.01.2016, 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
Lukas SC napisał(a):
W 1994 "40" jeszcze jeździła po staremu, w 1995 na zimę na pewno kończyła na Zamkowym. W tym okresie 62 również miał krótki epilog na Syberce.

01.01.95 na pierdyliard procent jeździł o/Będzin i w obsłudze było Zamkowe.

Po uporządkowaniu wiadomości obstawiam, że było tak:
Sylwester' 94 to był datą końca katowickiego PKMu na linii 40, a dzień później był początek obsługi os. Zamkowego, już przez sosnowiecki PKM.

62 na Syberce nie pamiętam. Za to pamiętam 159, które to jeździło z obsługą Syberki, natomiast 62 z jej pominięciem. OIDP rano jeździło do Katowic jako 159, a wracało jako 62, a po południu do Katowic jako 62, a wracało jako 159.

Ale dla mnie znacznie ciekawsze był stare 159 (z kryterium ulicznym między domkami fińskimi na Piaskach/Dziekana), które w przekształcono w 800.

Vanessa00 napisał(a):
To nie tak było. Na początek w R wóz katowicki kończył w Będzinie - został ucięty ok. godz. 16 i zjeżdżał solo, a niejako podmieniał go wóz będziński, który zaczynał z Kościuszki równo o 16:00 (i robił 4 kółka). Zaś w S i N Będzin dostał po całym wozie w zamian Katowic. Kiedy to było? Trudno powiedzieć, ale dość wcześnie, ok. 1990.

To mi pojaśniłeś nieco :)
Lata 92/93 w SN jeździ Będzin. Tyle wiem na pewno.

Cytuj:
No tym drugim B był zapewne #2703.
A w opcji 4xC zapomniałeś o #1517.

#2703? Nówka Jelcz 120MM na 40??? O_O To MUSIAŁBYM zapamiętać! :D
Jeśli miałbym wytypować czwartego Hungara na 40, to powiedziałbym raczej coś z zakresu #6xx.

Vanessa00 a mógłbyś przybliżyć nieco, tę nieszczęsną efemerydę 613+616. Pojeździło to może z 10 dni i znikło. Jak toto jeździło i z czego wynikało?

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: So 16.01.2016, 22:30 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
M11 napisał(a):
62 na Syberce nie pamiętam. Za to pamiętam 159, które to jeździło z obsługą Syberki, natomiast 62 z jej pominięciem. OIDP rano jeździło do Katowic jako 159, a wracało jako 62, a po południu do Katowic jako 62, a wracało jako 159.


62 na Syberce było w tym samym roku co uruchomiono 817, tyle że pokazało się na jakoś na wiosnę na parę tygodni (około 3 tygodnie) i miało rozkłady na pewno pod kościołem, pawilonami i przychodnią w tym kierunku co 40 na Zamkowe. Potem zamiast 62 pokazał się 159 i jeździł do ostatniego dnia szkolnego, gdyż rozkład zakładał brak kursów w okresie wakacyjnym. We wrześniu 159 już nie wyjechał i zamiast niego pokazał się 817.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: So 16.01.2016, 23:34 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Czy ktoś z Was pamięta może rozkład na 88 i 100 do 1994 roku, kiedy to zmieniono takt na +/- obecny, czyli godzinny? Jak było wcześniej? Chodzi mi o czasy z kursami wariantowymi 88 do Dobieszowic. 88 i 100 jeździły co 30' każda, czy co 40?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 17.01.2016, 1:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
Cytuj:
BTW. od kiedy zajezdnia Będzin przejęła weekendy, a od kiedy 100% zadań na 40 od Katowic? (Na początku chyba tylko weekendy były?)

To nie tak było. Na początek w R wóz katowicki kończył w Będzinie - został ucięty ok. godz. 16 i zjeżdżał solo, a niejako podmieniał go wóz będziński, który zaczynał z Kościuszki równo o 16:00 (i robił 4 kółka). Zaś w S i N Będzin dostał po całym wozie w zamian Katowic. Kiedy to było? Trudno powiedzieć, ale dość wcześnie, ok. 1990.

Przetasowania między zajezdniami mogły wynikać ze spodziewanych perspektyw komunalizacji w tamtym okresie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 17.01.2016, 8:05 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
M11 napisał(a):
#2703? Nówka Jelcz 120MM na 40??? O_O To MUSIAŁBYM zapamiętać! :D

Mam wrażenie że był na stałe w godzinach popołudniowych w R, chociaż mam jeszcze większe wrażenie, że pamiętam go również w W, gdzieś w ciągu dnia.
Patrzę na TWB, to na pewno był ten wóz, tylko że czerwony :)

Cytuj:
Jeśli miałbym wytypować czwartego Hungara na 40, to powiedziałbym raczej coś z zakresu #6xx.

W starych dziejach całkiem prawdopodobne, ale tego już nie pamiętam :)
Pamiętam jakieś heble w stylu #623, ale to chyba Gołonóg.

Cytuj:
Vanessa00 a mógłbyś przybliżyć nieco, tę nieszczęsną efemerydę 613+616. Pojeździło to może z 10 dni i znikło. Jak toto jeździło i z czego wynikało?

Wynikało z przystosowania trasy do potrzeb kierowców (kącik warcabowy na Kościuszki). Dalej trzeba by podać co najmniej inicjały osób (dwóch), które to wprowadziły, a przecież jedna z nich wciąż jest cenionym obywatelem społecznym i wysokiej klasy fachowcem w branży transportowej - więc nie można (druga zaliczyła wylot po tym, jak pewnego mroźnego poranka w OA B-n odpaliły 4 wozy na cały ilostan).
Wszystko, a jakże, zaczynało z Kościuszki, i tam kończyło.
Jedno jechało jakoś tak: BK - Zamkowe - Syberka - Małobądz - SG - Nowy Będzin - BK, a drugie odwrotnie, szczegółów nie pamiętam, wiem, że było to uwłaczająco żałosne.
Jeździło to więcej niż 10 dni, zdaje się parę miesięcy. Nawet - mogę się mylić, ale coś mi świta - zaliczyło jakąś korektę rozkładu w międzyczasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 17.01.2016, 8:31 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Vanessa00 napisał(a):
Jeździło to więcej niż 10 dni, zdaje się parę miesięcy. Nawet - mogę się mylić, ale coś mi świta - zaliczyło jakąś korektę rozkładu w międzyczasie.


Komunikatu bezpośrednio o uruchomieniu 613 nie znalazłem, ale w informacji o zawieszeniu jest data uruchomienia:
Cytuj:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z dniem 20 marca 2002 roku zawiesza się kursowanie linii nr 613 oraz zmienia się trasę przejazdu linii nr 616 poprzez skierowanie jej na trasę obowiązującą przed dniem 1 lutego 2002 roku.

oraz o zmianie rozkładu chwilę wcześniej:
Cytuj:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że od 1 marca 2002 roku zmianie ulegną rozkłady jazdy linii autobusowych nr 17, 26, 34, 49, 57, 103, 132, 150, 221, 613, 616, 722, 926.
(...)
* linie nr 613 i 616 - dostosowanie godzin kursowania linii do trzyzmianowego systemu pracy w Szpitalu Wojewódzkim


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności