Teraz jest Cz 18.04.2024, 4:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.05.2007, 17:33 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Mówiłeś ze 148 jeżdził trasą obecnej 114 z tym że do Pyrzowic więc pytałem się o taką trase 148 ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.05.2007, 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Mówiłeś ze 148 jeżdził trasą obecnej 114 z tym że do Pyrzowic więc pytałem się o taką trase 148 ;)


Nie wiem gdzie ty to wyczytałeś ;)

ja napisalem tak:
Cytuj:
Co ciekawe w tym samym roku po trasie podobnej do dzisiejszej trasy 114 w Bytomiu kursowała linia 148 do Pyrzowic lotniska (?)


Slowa klucze to podobnej, a więc nie takiej samej- i po Bytomiu, a nie gdzieś dalej po Piekarach

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.05.2007, 19:28 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
No dobra, myślałem że trasa była całkowicie taka sama a różniła się tylko kilkoma detalami (wtedy nie było DW 911) ;)
Czy w historii Piekar Śl. była jakaś bezpośrednia linia do Chorzowa?? Jeśli tak to jak przebiegała?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 13.05.2007, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
lgor napisał(a):
Czy w historii Piekar Śl. była jakaś bezpośrednia linia do Chorzowa?? Jeśli tak to jak przebiegała?

Była i nosiła numer 78. Szczegóły tu, ósmy post licząc od góry.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 14.05.2007, 8:21 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
lgor napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Co ciekawe w tym samym roku po trasie podobnej do dzisiejszej trasy 114 w Bytomiu kursowała linia 148 do Pyrzowic lotniska (?)..

A masz dokładne dane jak jeżdziła 148 do Pyrzowic Lotniska. Moze była zbliżona do dzisiejszej lini 53??

OIDP, z informatorów WPK, które niegdyś przeglądałem w BŚ wynikało, że 148 jeździło na trasie zbliżonej do 85, z tym, że autobus tej linii nie jechał przez Kamień i Brzeziny, a przez Szarlej. Linia ta powstała gdzieś na przełomie lat 60-tych i 70-tych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 14.05.2007, 8:23 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Linia 53 kursuje wg obecnego przebiegu już w roku 1973, choc informator z 1966 podaje, zę linia 53 kursuje przez Kamyce, Rogoźnik, Dobieszowice

Podejrzana jest coś ta trasa 53 przez Kamyce...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 14.05.2007, 8:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Linia 53 kursuje wg obecnego przebiegu już w roku 1973, choc informator z 1966 podaje, zę linia 53 kursuje przez Kamyce, Rogoźnik, Dobieszowice

Podejrzana jest coś ta trasa 53 przez Kamyce...


No dla mnie tez ona jest lekko nieprawdopodobna

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 16.09.2008, 10:58 

Dołączył(a): Śr 23.04.2008, 23:37
Posty: 58
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
lgor napisał(a):
wielkie dzięki, chociaż mozna było żle mnie zrozumieć (bo w końcu jakby nie patrzeć od skrzyżowania z Gallusa, 114 jeżdzi ulicą Witczaka) ale ogólnie chodziło mi o początek skrzyżowania z siemianowicką (co widze że mnie zrozumiałeś)
Urodziłem się w 1986 roku więc zmiana musiała być później niz w 1983 bo jak wyjaśnić że ja pamiętam jak tamtędy jeździłem 114 z mamą i z babcią :o Może ma ktoś więcej danych o historii (m.in jej trasy) lini 114 ?


Mapa Bytomia z 1984 roku podaje juz przebieg dzisiejszy tej linii. Z 1988 tak samo. Stąd wniosek, ze albo był jakis objazd, albo jechaleś linia albo 135 (zastapiła linie tramwajową 8/36), albo 192 (zastapiła linie 135 ok. 1986 , ktora zaczęla kursowac inna trasą)


W latach 1984-1986 NA PEWNO linia 114 miała swój obecny przebieg, a linia 192 obecną trasą jeździ od połowy roku 1987 lub od 1.01.1988, nie było zastąpienia od razu (135 jeździła bodajże do 31.12.1985, później nic przez ponad rok nie jeździło tą trasą - mam na myśli cały odcinek z Os. Wieczorka do ul. Witczaka i z powrotem).

P.S. Na odcinku z Os. Wieczorka do KWK Julian (obecnie ZG Piekary Ruch Piekary) w kierunku DO kopalni przez 3 miesiące roku 1986 jeździł piekarski "Piershing" - wówczas świeżo uruchomiony P. Na trasę, którą z Os. Wieczorka wyjeżdża obecny 860 linię tą skierowano ok. września 1986 (oidp) lub od 1.01.1987, po czym jakiś czas na ul. PPR (obecnej ul. Ziętka) WPK-busów nie było.

P.S.2 (do Adminów;)): chciałem tylko bardziej zaznaczyć, że zmiana musiała być przed 1984 rokiem, stąd głośniejsze "na pewno" ;)

_________________
Ś.P. Jelcz M11 #2044 KAG 663P - WPK Katowice Zakład Komunikacyjny nr 11 Świerklaniec/PKM Świerklaniec, ur. 1985/1986 w Jelczu-Laskowicach, wywóz do KZNS-2000 - pamiętamy i pamiętać będziemy na wieki wieków, AMEN :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.09.2008, 6:56 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Mikey napisał(a):
P.S. Na odcinku z Os. Wieczorka do KWK Julian (obecnie ZG Piekary Ruch Piekary) w kierunku DO kopalni przez 3 miesiące roku 1986 jeździł piekarski "Piershing" - wówczas świeżo uruchomiony P. Na trasę, którą z Os. Wieczorka wyjeżdża obecny 860 linię tą skierowano ok. września 1986 (oidp) lub od 1.01.1987, po czym jakiś czas na ul. PPR (obecnej ul. Ziętka) WPK-busów nie było.


Aż taki świeżo uruchomiony to on nie był ;) Linia P (Piekary - Katowice) została uruchomiona 17 września 1984 r., czyli dzisiaj mija dokładnie 24. rocznica utworzona tej linii.

Ja tam pamiętam jak "P" na Ziętka jeździł przez jakiś czas w pierwszej połowie lat 90-tych. Był to jednak objazd spowodowany remontem Bytomskiej na wysokości bazyliki...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.09.2008, 8:51 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
viator napisał(a):
Ja tam pamiętam jak "P" na Ziętka jeździł przez jakiś czas w pierwszej połowie lat 90-tych. Był to jednak objazd spowodowany remontem Bytomskiej na wysokości bazyliki...

Czy funkcjonowały jakieś przystanki na Ziętka na których zatrzymywał się "P"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.09.2008, 9:16 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
lgor napisał(a):
Czy funkcjonowały jakieś przystanki na Ziętka na których zatrzymywał się "P"


Chyba przy Technoszczocie... Natomiast mając na względzie to, że było to kilkanaście lata temu i był to tylko objazd, nie umiem Ci opowiedzieć, jak to dokładnie wyglądało.

Pewnym jest natomiast to, że na Ziętka w owym czasie były tylko przystanki: KWK Julian, Technoszczot. Tego na skrzyżowaniu Ziętka/Konstytucji 3 maja jeszcze nie było.


Ostatnio edytowano Śr 17.09.2008, 15:43 przez viator, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 17.09.2008, 9:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Tego na skrzyżowaniu Ziętka/Konstytucji 3 maja jeszcze nie było.


On został uruchomiony zdaje się w okolicach 1996/7.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 9:28 

Dołączył(a): Śr 23.04.2008, 23:37
Posty: 58
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Daro85 napisał(a):
viator napisał(a):
Tego na skrzyżowaniu Ziętka/Konstytucji 3 maja jeszcze nie było.


On został uruchomiony zdaje się w okolicach 1996/7.


Dokładnie 16 grudnia 1996 r. Co do P, to musiał ruszyć 17 września 1986, bo w tym roku zadebiutowała ta linia (wcześniej nie było pośpiecha taką trasą), a nie zatrzymywał się na żadnym przystanku na Ziętka (wtedy PPR; co więcej - skręcał w ul. M. Buczka - obecnie ks. J. Popiełuszki - i nią dojeżdżał do ul. Bytomskiej - wtedy ul. Buczka była dwukierunkowa)

_________________
Ś.P. Jelcz M11 #2044 KAG 663P - WPK Katowice Zakład Komunikacyjny nr 11 Świerklaniec/PKM Świerklaniec, ur. 1985/1986 w Jelczu-Laskowicach, wywóz do KZNS-2000 - pamiętamy i pamiętać będziemy na wieki wieków, AMEN :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 13:16 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Mikey napisał(a):
Co do P, to musiał ruszyć 17 września 1986, bo w tym roku zadebiutowała ta linia (wcześniej nie było pośpiecha taką trasą),


A nieprawda ;) "P" utworzono na 100% w 1984 r.

Mogę Ci nawet znaleźć materiały to potwierdzające.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 11:42 

Dołączył(a): Śr 23.04.2008, 23:37
Posty: 58
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
viator napisał(a):
Mikey napisał(a):
Co do P, to musiał ruszyć 17 września 1986, bo w tym roku zadebiutowała ta linia (wcześniej nie było pośpiecha taką trasą),


A nieprawda ;) "P" utworzono na 100% w 1984 r.

Mogę Ci nawet znaleźć materiały to potwierdzające.


Możliwe, że utworzono ją w 1984 roku, ale uruchomiono w 1986, po wycięciu 135 z obecnej trasy 192. To wiem z tego, co wcześniej napisałem, a na początku swojego życia P jeździł obok mojego bloku (obecnie Ziętka 66, wtedy P. Skargi 54-56-58), a przed jego pojawieniem się jeździła tam wspomniana linia 135, która była tam jeszcze jesienią 1985. Z innej beczki (wiem, że to otp, ale chodzi o prawdomówność dokumentów po WPK): pod jedną z fot Ś.P. #4391 Rafał Oszczęda mi nagadał za twierdzenie odnośnie Ikarusa #562 (też chyba Ś.P.) - na podstawie właśnie dokumentów z archiwum WPK (chodziło o datę jego uruchomienia - 12.10.1982, a 30.12.1981 nim jechałem na linii 5), wspomniał też o kasacji tego wozu w 1995 roku w Świerklańcu, w chwili, gdy został on sprzedany w 1994 roku. Możliwe, że tak samo jest w tym przypadku - dokumenty wskazują datę powstania linii na papierze, faktycznie - jak wspomniałem wyżej - ruszyła 2 lata później;)

_________________
Ś.P. Jelcz M11 #2044 KAG 663P - WPK Katowice Zakład Komunikacyjny nr 11 Świerklaniec/PKM Świerklaniec, ur. 1985/1986 w Jelczu-Laskowicach, wywóz do KZNS-2000 - pamiętamy i pamiętać będziemy na wieki wieków, AMEN :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 13:40 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Mikey napisał(a):
Możliwe, że utworzono ją w 1984 roku, ale uruchomiono w 1986, po wycięciu 135 z obecnej trasy 192. To wiem z tego, co wcześniej napisałem, a na początku swojego życia P jeździł obok mojego bloku (obecnie Ziętka 66, wtedy P. Skargi 54-56-58), a przed jego pojawieniem się jeździła tam wspomniana linia 135, która była tam jeszcze jesienią 1985. Z innej beczki (wiem, że to otp, ale chodzi o prawdomówność dokumentów po WPK): pod jedną z fot Ś.P. #4391 Rafał Oszczęda mi nagadał za twierdzenie odnośnie Ikarusa #562 (też chyba Ś.P.) - na podstawie właśnie dokumentów z archiwum WPK (chodziło o datę jego uruchomienia - 12.10.1982, a 30.12.1981 nim jechałem na linii 5), wspomniał też o kasacji tego wozu w 1995 roku w Świerklańcu, w chwili, gdy został on sprzedany w 1994 roku. Możliwe, że tak samo jest w tym przypadku - dokumenty wskazują datę powstania linii na papierze, faktycznie - jak wspomniałem wyżej - ruszyła 2 lata później;)


Problem w tym, że nie opieram się jedynie na dokumentach. Uruchomienie "P" we wrześniu 1984 r. jest więcej niż pewne ;)

A to że w 1986 mogła na jakiś krótki czas zmienić trasę nie jest w żadnym przypadku wykluczone.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 15:50 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
viator napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Linia 53 kursuje wg obecnego przebiegu już w roku 1973, choc informator z 1966 podaje, zę linia 53 kursuje przez Kamyce, Rogoźnik, Dobieszowice

Podejrzana jest coś ta trasa 53 przez Kamyce...

52 jezdzil kiedys przez Wymysłów i Kozłową górę wiec jest to mozliwe ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 15:54 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
P Śl napisał(a):
viator napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Linia 53 kursuje wg obecnego przebiegu już w roku 1973, choc informator z 1966 podaje, zę linia 53 kursuje przez Kamyce, Rogoźnik, Dobieszowice

Podejrzana jest coś ta trasa 53 przez Kamyce...

52 jezdzil kiedys przez Wymysłów i Kozłową górę wiec jest to mozliwe ;)

52 ? To w takim razie od kiedy jeździ 700 ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 16:05 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Hmmm jak teraz licze to 52 musial jezdzic na pewno na poczatku lat 70tych, ale od kiedy do kiedy Ci nie powiem. Mialem napisac cos innego, ale... :) 52 jezdzil po trasie 700 a zmiana numeru musiala miec miejsce w latach 90tych, wiec musialo to byc dopiero po rozpadzie WPK. Co do 53 to tez zrobilem wywiad i stanowczo 53 na Kamycach nigdy nie bylo :).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.09.2008, 16:21 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
P Śl napisał(a):
Hmmm jak teraz licze to 52 musial jezdzic na pewno na poczatku lat 70tych, ale od kiedy do kiedy Ci nie powiem. Mialem napisac cos innego, ale... :) 52 jezdzil po trasie 700 a zmiana numeru musiala miec miejsce w latach 90tych, wiec musialo to byc dopiero po rozpadzie WPK. Co do 53 to tez zrobilem wywiad i stanowczo 53 na Kamycach nigdy nie bylo :).


52 na trasie Bytom - Rogoźnik powstał ok. 1959 r. Relacja ta istniała wcześniej, ale jako wariant 53. Ówczesny 52 faktycznie na początku bardziej przypominał dzisiejsze 700 niż 52.
Obecny podział na 52 i 700 natomiast powstał nie po rozpadzie WPK, ale znacznie wcześniej - prawdopodobnie na początku lat 80 tych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 240 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności