Teraz jest Śr 17.04.2024, 9:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
48 bis > ? (wykazana 1965)

Nigdzie nie odnalazłem śladu czegoś takiego, także w mojej pamięci nie "widzę" 48 bis na Mikołowskiej w Katowicach.

O 48 bis czytałem w jakichś starych zapiskach, że kursowała w relacji Kochłowice - Bytom. W Katowicach nie miało prawa tego być.
Natomiast dalej poszukuję informacji o 7 bis, nie ma tego na żadnych moich starych mapach ani w internetach. Podobno kursowała na trasie Zabrze- Bytom, ale kiedy i którędy? W Bytomiu na starej wersji dworca widziałem taką tabliczkę na którymś stanowisku, ale ponieważ wtedy byłem tam przejazdem, nie miałem możliwości sprawdzenia tabliczki rozkładowej. Na Belce w Zabrzu nigdy żadnego śladu tej linii nie widziałem. To 14 bis też pozostaje dla mnie zagadką. Moi krewni z Rokirnicy już dawno zmarli, nie mam kogo spytać.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 18:19 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4387
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Egon napisał(a):
Jeszcze widziałem takie jak niżej, nigdzie nie odnotowane jako linie handlowe ani umowne. Nie było ich na żadnych tabliczkach rozkładowych:
15 bis, 23 bis, 47 bis, 136 bis, 256 bis, 617 bis, 624 bis, 677 bis i 692 bis.

47 bis znalazłem na mapie z 1986 roku. Podana jest podobna albo taka sama trasa jak 47. Do końca nie wiadomo bo mapa kończy się przed Szczygłowicami:
https://ibb.co/v3kfhtp
Mapa jest umieszczona na odwrocie planu Świętochłowic, który jak na tamte czasy był majstersztykiem - bez uproszczeń wcześniej powszechnie stosowanych. Wyróżniono szczegółowo zabudowę, zarówno mieszkalną jak i przemysłową, linie tramwajowe pociągnięto grubą i cienką linią, w zależności czy była dwu- albo jednotorowa. W później wydawanych przez OPGK/PGK Katowice planach miast już takiego rozwiązania nie zastosowano.
Fragment: https://ibb.co/p1R6JbC


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 19:14 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
@Egon

Linia 14 bis - usprawniona w 1976: ::klik:: ("TR" 1976, nr 210)

Linia 48 bis - zlikwidowana w 1974: ::klik:: ("TR" 1974, nr 101)

Linia 7 bis - trasa nieznana, mam w pamięci, gdyby coś przypadkowo udało się wykopać. Za to obok, jeżeli jeszcze nie było - linia 9 bis ::klik:: ("TR" 1974, nr 102)

Chyba że w zamian chesz coś o dodatkowych zobowiązaniach albo tezach na kolejne zjazdy partii - byłoby sporo.

@JacekSo

Plan Świętochłowic

Arcydzieło. Mapka na odwrocie - skarbnica, choć trochę psuje mi humor.

Ażeby nie zbruździć wątku bisów, z pytaniami do niej przeniosę się do tematu o historii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 20:34 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Natomiast dalej poszukuję informacji o 7 bis, nie ma tego na żadnych moich starych mapach

7 bis jest na planie Rudy Śl. z 1976r. Przebieg równoległy do linii 7 (Bykowina - Kochłowice - Wirek - N. Bytom), a przystanki końcowe to: Bykowina Thealmanna (+ 13) i Nowy Bytom Kościuszki (+ 68 i 82)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):

Linia 48 bis - zlikwidowana w 1974: ::klik:: ("TR" 1974, nr 101)

Oh, 144 co 48 minut. Czy kto ma pojęcie o co chodzi z szybem Radoszowy? Kopalnia Śląsk została otwarta w 1974 r. (oczywiście mowa o tej w Kochłowicach) i nigdy nie miała szybu o takiej nazwie. Nie istnieje też w okolicy tego przystanku żadna ulica o takiej nazwie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Cz 7.01.2021, 15:27 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 265
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):

Linia 48 bis - zlikwidowana w 1974: ::klik:: ("TR" 1974, nr 101)

Oh, 144 co 48 minut. Czy kto ma pojęcie o co chodzi z szybem Radoszowy? Kopalnia Śląsk została otwarta w 1974 r. (oczywiście mowa o tej w Kochłowicach) i nigdy nie miała szybu o takiej nazwie. Nie istnieje też w okolicy tego przystanku żadna ulica o takiej nazwie.

Kronika KWK Śląsk podaje, że w latach 1957-1958 Bytomskie ZPW przedstawiło MGiE projekt KWK o roboczej nazwie "Radoszowy". Od 1967 temat rozwija się jako KWK Wujek Pole Zachodnie (ale jednocześnie w granicach Obszaru Górniczego Radoszowy). KHW SA jeszcze chyba wydobywało kopalinę z obszaru górniczego o nazwie Ruda Śląska - Radoszowy. Faktycznie szybu o nazwie Radoszowy nie było.

Z przystankiem Chorzów Batory Szyb Kleofas podobnie:
Kronika KWK Śląsk napisał(a):
W dwa lata później, 10.05.1965r . Kopalnia "Kleofas” przystąpiła do głębienia szybu IV jako szybu wentylacyjnego dla własnych potrzeb a równocześnie szybu wentylacyjnego dla wschodniej partii późniejszej kopalni "Śląsk".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Cz 7.01.2021, 20:34 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Linia 114 bis

::klik:: ("TR" 1983, nr 87)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 27.01.2021, 20:00 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Linie 19 bis, 50 bis - przewozy prac., od 1.01.1982 ujawnione dla ogółu. Trasy - przynajmniej gdzieś po Bytomiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Pt 5.02.2021, 21:09 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
51 bis

Dorzucam, wykazana 1972.

Katowice Armii Czerwonej - OPT.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: So 6.02.2021, 0:22 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
51 bis
Dorzucam, wykazana 1972.
Katowice Armii Czerwonej - OPT.

Na planie Katowic z 1972r. jest 0 w relacji Muchowiec - OPT. Nie przypominam sobie 51bis, może przez bardzo krótki okres czasu taka była. Wydaje mi się wątpliwe, bo 0 było już w 1969r. w relacji Lotnisko - OPT, czyli było krótszym wariantem linii 51.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: So 6.02.2021, 9:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
51 bis
Dorzucam, wykazana 1972.
Katowice Armii Czerwonej - OPT.

Na planie Katowic z 1972r. jest 0 w relacji Muchowiec - OPT. Nie przypominam sobie 51bis, może przez bardzo krótki okres czasu taka była. Wydaje mi się wątpliwe, bo 0 było już w 1969r. w relacji Lotnisko - OPT, czyli było krótszym wariantem linii 51.

0 jechało przez kol. Agnieszki, a 51 nie. Tego 51 bis też sobie nie przypominam, może to był jakiś krótki epizod.

Kojarzę jeszcze coś takiego jak 695, widziałem to na placu Szewczyka, Róży Luksemburg (dziś Katowickiej) i Brackiej, gdzie nawet miało przystanek, chyba jako jedyna linia w historii. Ale całej trasy nie znam. Czas mogę określić jako moment uruchomienia linii 673 i 674, może trochę później.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: So 6.02.2021, 17:51 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Linia 51 bis anonsowana obok linii 51 i innych jako dojazd na wystawę Kosmos czy coś ten tego.

Linia 695 - jeżeli WPK uruchamiało wtedy numery kolejno, to można stawiać na rok 1980 (bo linia 674 uruchomiona przy okazji zamykania Rynku). Czym to wszystko WPK uruchamiało - to jedna z największych zagadek ludzkości.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: So 6.02.2021, 23:39 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
0 jechało przez kol. Agnieszki, a 51 nie.

Tak, ale jeszcze nie w roku 1972, wówczas wszystkie autobusy jechały przez Józefowską do Bytkowskiej.
Vanessa00 napisał(a):
Linia 51 bis anonsowana obok linii 51 i innych jako dojazd na wystawę Kosmos czy coś ten tego.

Być może uruchomiono tę linię tylko dla usprawnienia dojazdu do tej wystawy, na czas jej trwania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: So 6.02.2021, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
0 jechało przez kol. Agnieszki, a 51 nie.

Tak, ale jeszcze nie w roku 1972, wówczas wszystkie autobusy jechały przez Józefowską do Bytkowskiej.

A jak jechało 110?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Nd 7.02.2021, 0:59 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
A jak jechało 110?

Buczka - Agnieszki - Dębowa - Dzierżyńskiego - Armii Czerwonej - Mickiewicza - Zawadzkiego - pl. Wolności - Andrzeja - Batorego - Jagielońska - Francuska - Krasińskiego - Paderewskiego.
Pominąłem niektóre szczegóły i użyłem ówczesnych nazw ulic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Nd 7.02.2021, 12:46 

Dołączył(a): So 6.02.2021, 21:26
Posty: 10
Egon napisał(a):
130 bis -> 130 (dawniejsze 130 zastąpiło 120


130 bis kursował do Dąbrówki Małej, zlikwidowana w maju 1993


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re:
Napisane: Cz 25.05.2023, 22:29 

Dołączył(a): Cz 17.06.2021, 2:21
Posty: 19
Dave napisał(a):
Eeee, w 1997 r. NA PEWNO cały czas na 124 jeździła H-9ka! Nawet w tym roku szukałem se średniej szkoły na Kazimierzu to tym 124 parę razy tam jechałem i wiele razy widziałem w DG. Zwykle miejskei autobsy jeździły wcześneij :>


Też się raz przejechałem. Na 124 weszły też na chwilę nowiutkie jelcze 120M, te z windą w przednich drzwiach, ale czy to było przed H9, to nie pamiętam.

Co do H9-21 na linii "150", to na spisie linii i przewoźników z połowy lat 1990-tych wpisany był "Transgór Niwka" na zlecenie PKM S-c.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności