Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 15:21 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
H9 z Transgóru jeździły również w początku lat 90tych na 165. Przypomina się też z podobnego okresu Zemun przegubowy na 632 albo 22, a także psiukacz na 22.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 15:38 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
andrzejh69 napisał(a): Jeśli chodzi o klamki i podwykonawców WPK Katowice ZTCP: - linia A rok około 1988 - podzlecenie PKS-owi Katowice: Jelcze-Ogórki z klamką, Sanosy S315 czy S415 (dwoje wąskich automaycznych drzwi)
Zdecydowanie - jeździłem tym dość często. Poza tym był też Sanos klamkowiec oraz H10-11 w najpopularniejszej wersji. Nie widziałem natomiast nigdy turystycznej peery.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 16:46 |
|
Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41 Posty: 132 Lokalizacja: Zabrze
|
memphis napisał(a): Platan napisał(a): Jak to przebiegu nie zaznaczono? Zabrze Gethego - Miechowice Plejada - Bytom Dworzec. W latach 1997 - 2004r.
Mam bardzo poważne wątpliwości co do istnienia tej linnii. A już napewno nie wchodzi w grę ,,Miechowice Plejada".(...) Ale kombinujecie ;) Linia została uruchomiona 15 listopada 2000 r. Na początku obsługiwał ją PKM Gliwice (z wolnej ręki, za 2,25 zł netto), a od 1 kwietnia 2001 r. wziął ją Meteor Jaworzno (po przetargu, za 2,16 zł netto). Zlikwidowana została od 1 października 2001 r. z powodu wycofania się Carrefoura z płacenia (za linię płacił Carrefour, nie Plejada). A tu jest rozkład i trasa: http://kmtm.tram-silesia.pl/starerozkla ... 81/881.htm
I to się nazywa: Profesjonalne podejście do sprawy. Zwracam tutaj honor. Widać linia 881 istniała. Tylko bardzo krótko. A jej ,,rewelacyjny" rozkład jazdy, tak właśnie przyczynił się że prawie mało kto ją pamięta.
Trasa świadczy o typowo handlowym charakterze, Chociaż alternatywa do 14-stki dosyć ciekawa. W zamiarze miała zwozić do Plejady ludzi z kilku dzielnic tych dwóch miast. Może by się to nawet udało, gdyby nie jej koszmarny rozkład jazdy. Szansa na utrzymanie może by i była gdyby zachowano cykliczność: Co 1 godz. No i sprawdzono oczywiście o której godz otwierają Plejadę.
_________________ Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 19:38 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Platan napisał(a): W zamiarze miała zwozić do Plejady ludzi z kilku dzielnic tych dwóch miast. Może by się to nawet udało, gdyby nie jej koszmarny rozkład jazdy. Szansa na utrzymanie może by i była gdyby zachowano cykliczność: Co 1 godz. No i sprawdzono oczywiście o której godz otwierają Plejadę.
Ale zaraz zaraz- przecież liczba kursów zależała od kasy płaconej przez market. Potem market wyłożył cash na linię mikrobusową do Karbia i Placu Szpitalnego, a w końcu wpadli na pomysł, że może lepsza byłaby gruba rewolucja- i tak powstało 750 wraz z eSami.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 22:05 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
kasjan napisał(a): Wracając do tematu tzw. "klamkowców"
Zastanawiam się, czy by nie otworzyć nowego wątku związanego z klamkowcami, temat wydaje się być ciekawy.
Mnie przypomina się taki szaro-niebieski klamkowy Jelcz (L11 albo L120), który jeżdził na starym 707 tuż przed jej zamianą na P-3. Należał bodajże do Bumaru Łabędy. Wcześniej linię obsługiwały nawet przegubowce z Gliwic - wiele dałbym za to, żeby znów coś takiego ujrzeć w Dzierżnie ;-)
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 22:50 |
|
Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41 Posty: 132 Lokalizacja: Zabrze
|
Daro85 napisał(a): Platan napisał(a): W zamiarze miała zwozić do Plejady ludzi z kilku dzielnic tych dwóch miast. Może by się to nawet udało, gdyby nie jej koszmarny rozkład jazdy. Szansa na utrzymanie może by i była gdyby zachowano cykliczność: Co 1 godz. No i sprawdzono oczywiście o której godz otwierają Plejadę. Ale zaraz zaraz- przecież liczba kursów zależała od kasy płaconej przez market. Potem market wyłożył cash na linię mikrobusową do Karbia i Placu Szpitalnego, a w końcu wpadli na pomysł, że może lepsza byłaby gruba rewolucja- i tak powstało 750 wraz z eSami.
To że market płacił za całość to źle. Dobrze by było, gdyby tylko płacił częściowo. A KZK-GOP widziałby tę linię, nie tylko jako handlową.
Właściwie to market wolał mieć kilka krótkich, szybkich połączeń z różnych kierunków. Es-ka, widać tez nie spełniła tych oczekiwań. Natomiast stabilnie przez wiele lat kursowało 752 które objęło również Biskupice. Tylko durnota KZK-GOP, który nakreślił wręcz idiotyczny objazd w drodze powrotnej do Zabrza przez Miechowice z obsługą wszystkich przystanków przyczyniła się do ,,śmierci" 752. Stało się to w czasie remontu zjazdu z DK-88 na ul Szybową, który ciągnął się ponad pół roku. To też spowodowało utratę cykliczności. Długi powrót do Biskupic i Zabrza, A w konsekwencji odpływ pasażerów-klientów Plejady. Być może jeszcze na to wszystko, mógł spaść koniec umowy z przewoźnikiem.
_________________ Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.02.2010, 23:27 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Platan napisał(a): To że market płacił za całość to źle. Dobrze by było, gdyby tylko płacił częściowo. A KZK-GOP widziałby tę linię, nie tylko jako handlową. Przecież płacił częściowo, jakby płacił w całości to byłaby bezpłatna. I pewnie dlatego są tam kursy o 5 rano. Cytuj: Tylko durnota KZK-GOP, który nakreślił wręcz idiotyczny objazd w drodze powrotnej do Zabrza przez Miechowice z obsługą wszystkich przystanków przyczyniła się do ,,śmierci" 752. Stało się to w czasie remontu zjazdu z DK-88 na ul Szybową, który ciągnął się ponad pół roku. To którędy miał ten autobus jeździć? Cytuj: Być może jeszcze na to wszystko, mógł spaść koniec umowy z przewoźnikiem.
Że co?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 3.02.2010, 15:05 |
|
Dołączył(a): Cz 18.10.2007, 19:41 Posty: 132 Lokalizacja: Zabrze
|
Cytuj: Tylko durnota KZK-GOP, który nakreślił wręcz idiotyczny objazd w drodze powrotnej do Zabrza przez Miechowice z obsługą wszystkich przystanków przyczyniła się do ,,śmierci" 752. Stało się to w czasie remontu zjazdu z DK-88 na ul Szybową, który ciągnął się ponad pół roku. Cytuj: To którędy miał ten autobus jeździć?
Bardzo proste: Kierunek Karb skrzyżowanie, w prawo na Bobrek a potem wzdłuż T5 bez zatrzymywania. Zapewniam Cię że na planowym przystanku Biskupice Zamkowa (zamiast Drzymały), byłby góra 5 - 7 min później co nie musiało by mieć wpływu na zburzenie cykliczności co 1 godz. W ten sposób było by znacznie szybciej. W tamtym czasie droga z Miechowic przez las była bardzo dziurawa, a zimą nie odśnieżona. Kilka razy tak pojechałem. Jazda ,,spacerkiem po kocich łbach" do Biskupic trwała 30 min. A jak by tego jeszcze było mało, to na tych kursach pojawili się badacze napełnień z KZK-GOP i spisali te pustki.
_________________ Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na 25kV, 15kV, 3kV a czasami jeszcze mniej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 10:35 |
|
Dołączył(a): Pt 13.08.2010, 10:32 Posty: 269 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Witam.
Mam pytanko. Podobno kiedyś kursowała linia autobusowa która miała kursy do nieistniejącej już KWK Rozalia w Dąbrówce Wielkiej. Jakbyście mogli mnie naprowadzić czy ta linia istniała, jeśli tak to podać jaki to był wariant owej linii tzn. jaką trasą jechała...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 10:54 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
pycio1400 napisał(a): Witam.
Mam pytanko. Podobno kiedyś kursowała linia autobusowa która miała kursy do nieistniejącej już KWK Rozalia w Dąbrówce Wielkiej. Jakbyście mogli mnie naprowadzić czy ta linia istniała, jeśli tak to podać jaki to był wariant owej linii tzn. jaką trasą jechała...
Nawet dwie - 46 i 170. 46 jechało od os Tuwima przez Bytków i Michałkowice, rozkłady były wywieszone na słupkach. 170 natomiast jechało od os. Tuwima przez centrum Siemianowic i Bańgów, coś tam (chyba 1 czy 2 pary kursów) było wydłużone od jednej strony do Katowic i od drugiej zdaje się do Sączowa - nie pamiętam, czy miało rozkłady, czy było traktowane stricte jako przewóz pracowników. Obie linie znikły w okolicach 1989, po 170 jeszcze przez pewien czas pozostał ten wydłużony ogryzek podobny do dzisiejszego. Potem 170 zostało zastąpione przez 119bis (119 zastąpiło pojedynczy kurs 103 docierający do Katowic), a zamiast WPK-owego 46 jeździł hadziewiątkami jakiś przywaciarz, który też oznaczał linię jako 46. Mieliśmy więc dwie linie o tym samym numerze, bo po skróceniu 92 już zaczęło kursować do Ligoty obecne 46 (11 par kursów na dobę).
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
Ostatnio edytowano Pt 13.08.2010, 11:01 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 11:01 |
|
Dołączył(a): Pt 13.08.2010, 10:32 Posty: 269 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Dzięki o to mi właśnie chodziło ;)
Słyszałem od kierowców z PKM Świerklaniec, że linia 185 jeździła kiedyś koło bazyliki w Piekarach Śląskich i objeżdżała tzw. Fiński... A znów linia 164 jeździła koło KWK Julian. Jest to prawda również?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 11:03 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
pycio1400 napisał(a): Dzięki o to mi właśnie chodziło ;)
Słyszałem od kierowców z PKM Świerklaniec, że linia 185 jeździła kiedyś koło bazyliki w Piekarach Śląskich i objeżdżała tzw. Fiński... A znów linia 164 jeździła koło KWK Julian. Jest to prawda również?
185 - tak, 164 - nie pamiętam.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 11:08 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
Egon napisał(a): pycio1400 napisał(a): Dzięki o to mi właśnie chodziło ;)
Słyszałem od kierowców z PKM Świerklaniec, że linia 185 jeździła kiedyś koło bazyliki w Piekarach Śląskich i objeżdżała tzw. Fiński... A znów linia 164 jeździła koło KWK Julian. Jest to prawda również? 185 - tak, 164 - nie pamiętam.
Prawda, prawda. Zaraz po przekształceniu 185/I i 185/II w 164 i 185, 164 jeździło przez Ziętka, a 185 obok Bazyliki i przez os. Wyzwolenia.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 14:31 |
|
Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13 Posty: 1120
|
Istniała także swego czasu, w Katowicach linia 951. Linia kursowała na trasie Osiedle Tysiąclecia- Muchowiec 73 Pułku Piechoty. Koncowy przystanek znajdował się jak dobrze pamiętam, koło tartaku . Linie obsługiwał Polak , jezdziło to w szczycie tylko.
Na początku lat 90tych linię 138, obsługiwał PKS Katowice. Jezdziły wtedy na linii dwa sanosy, osoby z wózkami niemiały szans wsiąśc do tego. Często kursy były sporo opóznione, z powodu korków na Kochłowickiej i przejazdu kolejowego w Piotrowicach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 14:46 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
T11 napisał(a): Na początku lat 90tych linię 138, obsługiwał PKS Katowice. Jezdziły wtedy na linii dwa sanosy, osoby z wózkami niemiały szans wsiąśc do tego.
A i turystyczny Neoplan się trafiał ;-) Dojeżdżałem wtedy tym cudem do pracy. Jednak nie jestem pewien, czy on był z PKS Katowice, czy od jakiegoś prywaciarza.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 14:50 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Egon napisał(a): T11 napisał(a): Na początku lat 90tych linię 138, obsługiwał PKS Katowice. Jezdziły wtedy na linii dwa sanosy, osoby z wózkami niemiały szans wsiąśc do tego. A i turystyczny Neoplan się trafiał ;-) Dojeżdżałem wtedy tym cudem do pracy. Jednak nie jestem pewien, czy on był z PKS Katowice, czy od jakiegoś prywaciarza.
Hmm, mnie to się takowy przypomina na 22 we wczesnych latach 90tych.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 14:54 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
T11 napisał(a): Istniała także swego czasu, w Katowicach linia 951. Linia kursowała na trasie Osiedle Tysiąclecia- Muchowiec 73 Pułku Piechoty. Koncowy przystanek znajdował się jak dobrze pamiętam, koło tartaku . Linie obsługiwał Polak , jezdziło to w szczycie tylko.
To były de facto kursy wariantowe na linii 51. Istniało to w 1999 roku.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 15:02 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
T11 napisał(a): Istniała także swego czasu, w Katowicach linia 951. Linia kursowała na trasie Osiedle Tysiąclecia- Muchowiec 73 Pułku Piechoty. Koncowy przystanek znajdował się jak dobrze pamiętam, koło tartaku . Linie obsługiwał Polak , jezdziło to w szczycie tylko.
Pętla była przy kolejowych zabudowaniach, tych obok obecnego przystanku 292 na 3 garbach :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 16:45 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
viator napisał(a): Prawda, prawda. Zaraz po przekształceniu 185/I i 185/II w 164 i 185, 164 jeździło przez Ziętka, a 185 obok Bazyliki i przez os. Wyzwolenia. Chyba prosciej napisac, ze zamienili im odcinek od Szarleja na Osiedle :P. Egon napisał(a): 185 - tak, 164 - nie pamiętam.
Jak pamietasz o 185, a 164 nie to zapewne pamietasz pierwotne 185, ktore konczylo kolkiem wokol mojego osiedla ? To ten 185 nie jezdzil jeszcze na finskie ;).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.08.2010, 20:46 |
|
Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53 Posty: 479 Lokalizacja: Katowice
|
T11 napisał(a): Istniała także swego czasu, w Katowicach linia 951. Linia kursowała na trasie Osiedle Tysiąclecia- Muchowiec 73 Pułku Piechoty. Koncowy przystanek znajdował się jak dobrze pamiętam, koło tartaku . Linie obsługiwał Polak , jezdziło to w szczycie tylko. 2 pary kursów na dobę raptem. Wykonywane codziennie. Jeden rano, drugi popołudniu. T11 napisał(a): Na początku lat 90tych linię 138, obsługiwał PKS Katowice. Jezdziły wtedy na linii dwa sanosy, osoby z wózkami niemiały szans wsiąśc do tego. Często kursy były sporo opóznione, z powodu korków na Kochłowickiej i przejazdu kolejowego w Piotrowicach.
Prywaciarz. Jak podaje moje źródło rzekomo z Zarzecza. Jeździł tam też kremowo-czerwony Ik260.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|