Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 4.01.2005, 23:04 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): Od pewnego czasu na Rybna zagląda też darmobus TESCO oznaczony numerem T3 śmigający spod TESCO do Kamieńca przez Opatowice Rybną Miedary Wilkowice Zbrosławice
Jeździ tylko w soboty. A w Wilkowicach nie postawili dla tej linii słupka. mimo że zatrzymuje się tam. Rozkłady T3 zostały umieszczone na słupku z rozkładami 191, a na nich umieścili naklejkę "Autobus linii T-3 zatrzymuje się na ul. 3 Maja przy posesji 1A" :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 16:13 |
|
Dołączył(a): Cz 30.12.2004, 20:22 Posty: 961 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
JacekSo napisał(a): POM - Państwowy Ośrodek Maszynowy. Na szczęście ten przystanek już się tak nie nazywa :) Zdarzyło się kiedyś, że linię 180 w całości przejął PKS Gliwice. Nie pamiętam już dlaczego tak było, może gmina Wielowieś nie chciała łożyć na MZKP?
Ja pamiętam jak przez jakiś (krótki) czas 180 obsługiwał PKM Świerklaniec (tylko nie wiem czy to zaraz po PKS Gliwice czy jeszcze coś było?!)a potem AMPEX - zresztą do dziś.
_________________ Węgrom gratulujemy Ikarusa
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 18:23 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
A czy na forum jest jakiś specjalista z terenu ROW-u?? Ciekawi mnie jak tam wyglądało szczególnie numerowanie linii w czasach WPK. Wiem ze ich obejmowała numeracja 400-449 i 500-599 ale moze ktoś wie więcej :).
Chodzilo by mi o przebiegi tras i dawne i obecne numery linii :)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 18:35 |
|
Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13 Posty: 755
|
Daro85 napisał(a): A czy na forum jest jakiś specjalista z terenu ROW-u?? Ciekawi mnie jak tam wyglądało szczególnie numerowanie linii w czasach WPK. Wiem ze ich obejmowała numeracja 400-449 i 500-599 ale moze ktoś wie więcej :). Chodzilo by mi o przebiegi tras i dawne i obecne numery linii :)
Mieszkam na skraju ROW ale specjalistą od tego obszaru nie jestem. Natomiast mogę dodać co po WPK się zmieniło.
Rybnik zaczął sam organizować linie i zaczął numeracją od jedynki i szedł dalej. W miarę rozwoju autobusy ZTZ zaczęły docierać w podrybnickie miejscowości, wypierając MZK Jastrzębie z kilku wiosek.
MZK Jastrzębie bodaj w okolicach roku 2000 dokonało zmian numeracji linii i tak setki to Jastrzębie (za wyjątkiej jednej wszystkie pozostałe obsługiwane przez PKM Jastrzębie), dwu setki to Wodzisław (ex PKS Wodzisław, obecnie PKS Rybnik i jedna bądź dwie linie PKM Jastrzębie), trzy setki to Żory i VBus (nie wiem dokładnie czy wszystkie obsługuje właśnie ten przewoźnik).
To na tyle byłoby z moją wiedzą.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 21:06 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
Czy było coś takiego ?:
130 Dąbrówka Mała - Katowice - Kochłowice - Halemba - Borowa Wieś - Przyszowice - Knurów - Szczygłowice
130 bis Dąbrówka Mała - Katowice - Kochłowice - Halemba
:?:
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 21:17 |
|
Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53 Posty: 313 Lokalizacja: przy Stadninie w Panewnikach.
|
Dobre! 120, 130 i 177 w jednym!!!
PS. Ostatnio myślałem nad skróceniem 177 do PKP a wydłużeniu 130 na Dąbrówkę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 22:44 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Misza napisał(a): Czy było coś takiego ?: 130 Dąbrówka Mała - Katowice - Kochłowice - Halemba - Borowa Wieś - Przyszowice - Knurów - Szczygłowice 130 bis Dąbrówka Mała - Katowice - Kochłowice - Halemba :?:
Wg mojej wiedzy dokładnie tak było, włącznie ze 177 Dąbrówka Mała - Halemba. Zdaje się też, że rozpadało się to etapami.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 22:46 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Panewniczanin napisał(a): PS. Ostatnio myślałem nad skróceniem 177 do PKP a wydłużeniu 130 na Dąbrówkę.
No i wtedy 130 też będzie musiał w każdym kursie zataczać się po Witosa.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 22:51 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
Richard napisał(a): trzy setki to Żory i VBus (nie wiem dokładnie czy wszystkie obsługuje właśnie ten przewoźnik).
Wszystkie i wyłącznie Mercedesami.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 22:53 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Mody napisał(a): Ja pamiętam jak przez jakiś (krótki) czas 180 obsługiwał PKM Świerklaniec (tylko nie wiem czy to zaraz po PKS Gliwice czy jeszcze coś było?!)a potem AMPEX - zresztą do dziś.
Raczej to było przed PKSem
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 5.01.2005, 23:02 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
Vanessa00 napisał(a): Wg mojej wiedzy dokładnie tak było, włącznie ze 177 Dąbrówka Mała - Halemba. Zdaje się też, że rozpadało się to etapami.
Nie pamiętam dat, ale było tak:
1. Podzielenie trasy linii 130 na 120 w relacji Szczygłowice - Halemba Kopalnia i 130 tak jak wcześniej 130bis przy jednoczesnej likwidacji biski. Przed tą zmianą 130bis i 177 krążyły po os. Witosa, a 130 nie. Po zmianie 130 kontynuowała tradycje 130bis.
2. Wydłużenie 120 do Katowic dw. PKP.
3. Skrócenie 130 do relacji Katowice dw. PKP - Halemba Osiedle.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 0:14 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): A czy na forum jest jakiś specjalista z terenu ROW-u?? Ciekawi mnie jak tam wyglądało szczególnie numerowanie linii w czasach WPK. Wiem ze ich obejmowała numeracja 400-449 i 500-599 ale moze ktoś wie więcej :). Chodzilo by mi o przebiegi tras i dawne i obecne numery linii :)
Służę informacjami :)
Tak to wyglądało w skrócie:
- 401 - 422 Wodzisław Śl.
- 435 - 439 Czerwionka-Leszczyny
- 441 - 446 Rybnik
- 501 - 510 Racibórz
- 530 - 538 i 578 Żory
- 550 - 579 Jastrzębie Zdrój
- 580 - 599 Rybnik
Na początek Rybnik:
1 < 502 < 599
2 - brak poprzednika
3 < 500
4 < 507 < 585
5 < 592
6 < 503
8 - b.p.
9 < 504 < 584
10 - b.p
11 < 505
12 < 581
13 < 510 < 441 (fragment)
14 - b.p.
16 < 590
17 < 517
18 < 518
19 < 519 < 586
22 < 522 (jak 592 ale w drugą stronę)
23 < 508
26 < 526 < 580
27 < 527
28 < 528
29 < 529
31 < 531 < 597 (nie dokładnie)
32 < 532
37 < 583
40 < 506
41 < 582
42 - b.p. (jak dawna 593)
43 < 543 < 593 (obecnie z numerem 43 - wydłużona)
44 (podobnie jak 43 ale wydłużona do Kuźni Rac.)
obecnie na trasie Rudy - Kuźnia Rac.
45 < 545 < 595 (fragment)
46 < 516 < 442
47 < 587
48 < 588
49 < 598
51 < 591
52 < ŻR1 i ŻR2
129 < 444 < 446
130 < 445
131 < 446
216 < 594
311ABC < 437 < 596
Linie nie mające obecnie odpowiednika:
443: Orzepowice Szpital - Chabrowa - Reymonta - PKP - pl. Wolności - Dw. PKM
444: Dw. PKS - pl. Wolności - Strzelecka - Żużlowa - pl. Wolności - Dw. PKS
580bis: KWK Chwałowice - Dw. PKP - Orzepowice Elektrownia
582bis: KWK Chwałowice - Dw. PKP - Orzepowice Elektrownia (nie wiem czym się różniły te linie)
589: Dw. PKM - Zebrzydowicka - Sąd - Chwałowice
596: Dworzec - Marklowice - Obszary - Rybnik Popielów - Zamysłów - Rybnik Pl. Wolności (to już "wymysł" MZK Jastrzębie)
807: Dw. PKM - Chabrowa - PKP - Żorska - Boguszowice Osiedle
W następnym odcinku Wodzisław Śl. :)
Ostatnio edytowano Nd 9.01.2005, 7:04 przez JacekSo, łącznie edytowano 4 razy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 12:56 |
|
Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13 Posty: 755
|
JacekSo napisał(a): Tak to wyglądało w skrócie: - 401 - 422 Wodzisław Śl. - 435 - 439 Czerwionka-Leszczyny - 441 - 446 Rybnik - 501 - 510 Racibórz - 530 - 538 Żory - 550 - 579 Jastrzębie Zdrój - 580 - 599 Rybnik
I czy nie mogło tak zostać. Może tylko drobne zmiany numerów głównych linii (aby były lepiej rozpoznawalne) i na tym koniec.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 14:43 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Problem z dawnymi liniami jeżdżącymi na terenie Rybnika wynikał z tego,że nie wiem dlaczego ktoś kto te linie weryfikował dla PGK czy innego wydawnictwa nie brał przez dłuższy czas linii wjeżdżających do Rybnika z innych miast (nie posiadających numerów w okolicach 500) pod uwagę .Na mapach tych gmina Świerklany jest czarną dziurą (zaznaczone są jedynie linie rybnickie kursujące do Boguszowic przez Jankowice nic poza tym) podobnie jest z kierunkiem na Żory(gdzieś na jakims planie Żor widziałem, że do Żor z Rybnika kursowała linia oznaczona bodajże 537) i na Rydułtowy(czarna dziura) Ciekawe dlaczego ich nie ujęto :?
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 15:56 |
|
Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53 Posty: 313 Lokalizacja: przy Stadninie w Panewnikach.
|
Mam pytanie: na starym planie Sosnowca widać fragment Katowic. Na ulicy Pod Młynem zaznaczona jest linia autobusowa nr 10. Czy na Dąbrówkę to kiedyś to jeździło tam?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 16:08 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Daro85 napisał(a): Problem z dawnymi liniami jeżdżącymi na terenie Rybnika wynikał z tego,że nie wiem dlaczego ktoś kto te linie weryfikował dla PGK czy innego wydawnictwa nie brał przez dłuższy czas linii wjeżdżających do Rybnika z innych miast (nie posiadających numerów w okolicach 500) pod uwagę .Na mapach tych gmina Świerklany jest czarną dziurą (zaznaczone są jedynie linie rybnickie kursujące do Boguszowic przez Jankowice nic poza tym) podobnie jest z kierunkiem na Żory(gdzieś na jakims planie Żor widziałem, że do Żor z Rybnika kursowała linia oznaczona bodajże 537) i na Rydułtowy(czarna dziura) Ciekawe dlaczego ich nie ujęto :?
I tak by pewnie nadal było z planem Rybnika jak byśmy (ja i kolega ASO) nie zaznaczyli linii MZK Jastrzębie. Brakujące linie pojawiły się dopiero w III wydaniu, w 2003 roku.
Linia 537 nie kursowała z Żor do Rybnika. Na teren Rybnika wjeżdżała linia 578 (później 304 i 305), zawracała przy lotnisku Gotartowice i wracała z powrotem do Żor.
Ostatnio edytowano Cz 6.01.2005, 16:13 przez JacekSo, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 16:11 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Richard napisał(a): I czy nie mogło tak zostać. Może tylko drobne zmiany numerów głównych linii (aby były lepiej rozpoznawalne) i na tym koniec.
Oczywiście, mogło tak zostać ale widocznie ktoś musiał się wykazać... W Chrzanowie czy Olkuszu pozostały stare numery trzycyfrowe i jakoś nikomu to nie przeszkadza.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 16:26 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4384 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Panewniczanin napisał(a): Mam pytanie: na starym planie Sosnowca widać fragment Katowic. Na ulicy Pod Młynem zaznaczona jest linia autobusowa nr 10. Czy na Dąbrówkę to kiedyś to jeździło tam?
Tak. 10 jechała tak jak obecnie 657 z Dąbrówki Małej, a od centrum (od Dworca PKP) identycznie jak dziś do Ochojca, bez wjazdu na Ziołową. Z powrotem jechała przez Kopernika, pl. Miarki, Jagiellońską, Francuską, Armii Czerwonej (Korfantego), Morcinka do Zawadzkiego (Sokolska) i dalej do Dąbrówki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 18:50 |
|
Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53 Posty: 313 Lokalizacja: przy Stadninie w Panewnikach.
|
A po co to robiło takie zawijasy po centrum (szczególnie wjazd na Morcinka). Jak mniemam wtedy zamiast 657 był 61 rel. Owsiana - Będzin. Słyszałem też o linii 9 PKP - Rolna - Wujek - PKP. Czy tak jeździła ta linia? I co wtedy gdy jeździła 10 Ochojec - Dąbrówka zaglądało na Ziołową?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 6.01.2005, 20:26 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Panewniczanin napisał(a): A po co to robiło takie zawijasy po centrum (szczególnie wjazd na Morcinka). Jak mniemam wtedy zamiast 657 był 61 rel. Owsiana - Będzin. Słyszałem też o linii 9 PKP - Rolna - Wujek - PKP. Czy tak jeździła ta linia? I co wtedy gdy jeździła 10 Ochojec - Dąbrówka zaglądało na Ziołową?
Wg posiadanych przeze mnie danych z 1974 roku co do 9 moge powiedzieć że linia ta swoim przebiegiem niewiele różniła się od obecnej relacji (różnica taka że z Ligoty jechała Ligocką a nie Załęska-nie istniała wtedy jeszcze ulica 9 z Wujka).Z ciekawszych linii przebiegajacych przez katowice w tamtym czasie trzebaby odnotować:
25-Nikiszowiec Pl.Wyzwolenia-Dąbrówka mała-Przełajka
29-Józefowiec-OPTA-Śródmieście-Łaziska Górne
37-Katowice Mickiewicza/Stawowa-Ligota-ul.Kościuszki-Mikołów
44 bis-Katowice Korfantego (wtedy Armii Czerwonej)-Ćmok
45-Józefowiec-Łaziska Średnie (p.ulicę Obrońców Stalingradu dzisiejsza Jankego)
67-Katowice Zabrska-Wesoła
78-Katowice Dworzec PKP-Szarlej (nie oznaczona jako pospieszna w przeciwienstwie do np.1,3,8,czy 86)
86-Katowice Dworzec PKP-Gołonóg (pospieszna a jakże)
96-Bolina-Janów-Dąbrówka mała-Siemianowice Śląskie
117-KWK Staszic-Tychy
120-KWK Staszic-Tychy
121-KWK Staszic-Nikiszowiec-Mysłowice
154-Ligota Akademiki-Śródmieście-Al.Roździeńskiego-Roździeń ul.Przedwiośnie (dziwne miejsce końcówki)
163-Katowice Zabrska-Warszawska-Murckowska-Giszowiec Plac Czerwonych (co za nazwa :) dzisiejszy Plac Pod Lipami)
Co do tych wycieczek objazdowych to taką trasę miała wtedy linia 109 ( Warszawska-Rynek-Armii Czerwonej-Marchlewskiego(dz.Misjonarzy Oblatów)-Zawadzkiego (dziś Sokolska)-Plac Wolności- i dalej na Obroki (noszące wtedy nazwę ul.Rewolucjonistów)
Z ciekawostek natury drogowej:w tym roku jeszcze dało się przejechać przez Rynek, nie istniała ani ulica Bagienna,ani fragment Murckowskiej między skrzyżowaniem z Al.Roździeńskiego i mostem pod 1 Maja.
Autobusy kursowały takimi dziwnymi ulicami jak Żwirki i Wigury,Pocztowa,Młyńska,Gallusa,Roździeńska...
Duza grupa linii kończyła na ul.Zabrskiej(7,23,31,67,95,54 bis,137,163),dla odmiany na Skargi kończyły wtedy linie 1 i 8.
W 1974 roku na Ziołową nie zaglądało nic.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|