Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=517 |
Strona 26 z 32 |
Autor: | Egon [ Pt 13.08.2010, 21:23 ] |
Tytuł: | |
citadis napisał(a): T11 napisał(a): Istniała także swego czasu, w Katowicach linia 951. Linia kursowała na trasie Osiedle Tysiąclecia- Muchowiec 73 Pułku Piechoty. Koncowy przystanek znajdował się jak dobrze pamiętam, koło tartaku . Linie obsługiwał Polak , jezdziło to w szczycie tylko. 2 pary kursów na dobę raptem. Wykonywane codziennie. Jeden rano, drugi popołudniu. 4 pary. |
Autor: | YoMaHa [ Pt 13.08.2010, 21:57 ] |
Tytuł: | |
Egon napisał(a): kasjan napisał(a): Wracając do tematu tzw. "klamkowców" Zastanawiam się, czy by nie otworzyć nowego wątku związanego z klamkowcami, temat wydaje się być ciekawy. Mnie przypomina się taki szaro-niebieski klamkowy Jelcz (L11 albo L120), który jeżdził na starym 707 tuż przed jej zamianą na P-3. Należał bodajże do Bumaru Łabędy. Wcześniej linię obsługiwały nawet przegubowce z Gliwic - wiele dałbym za to, żeby znów coś takiego ujrzeć w Dzierżnie ;-) Domyślam się, że na numer rejestracyjny nie ma co liczyć? Niemniej - kiedy to mniej więcej było? |
Autor: | Egon [ Pt 13.08.2010, 22:09 ] |
Tytuł: | |
YoMaHa napisał(a): Domyślam się, że na numer rejestracyjny nie ma co liczyć? Niemniej - kiedy to mniej więcej było?
Wtedy jeszcze nie fociłem, a zapamiętać rejestracji nie dałem rady. Lato 1989 albo 1990, gdzieś do połowy lat 90-tych - nie pamiętam już daty wprowadzenia P-3. Niestety, niczego nie notuję :-( |
Autor: | YoMaHa [ So 14.08.2010, 20:44 ] |
Tytuł: | |
Egon napisał(a): YoMaHa napisał(a): Domyślam się, że na numer rejestracyjny nie ma co liczyć? Niemniej - kiedy to mniej więcej było? Wtedy jeszcze nie fociłem, a zapamiętać rejestracji nie dałem rady. Lato 1989 albo 1990, gdzieś do połowy lat 90-tych - nie pamiętam już daty wprowadzenia P-3. Niestety, niczego nie notuję :-( |
Autor: | Gumiś [ So 14.08.2010, 23:54 ] |
Tytuł: | |
Na 707 do pojawienia się P-3 podajże w 1996 roku można było spotkać różne wozy. Na pewno na tej trasie można było spotkać miejskiego autosana (brązowy) i ikarusa 256. Na 100% był to ten ikar http://www.phototrans.eu/14,163712,0,Ik ... 20602.html Wyjątkowo na kursie po 20 z pod Bumaru można było spotkać niebieską nyskę. Wróce jeszcze do linii P-3. Kurs o 14:10 był wydłużony do Łan. Praktycznie do samego końca funkcjonowania P-3 o tej porze można było spotkać pod bumarem różowego Ikarusa 280.10. Czasami pojawiał się Zemun albo 280.26. |
Autor: | Egon [ Nd 15.08.2010, 0:15 ] |
Tytuł: | |
Gumiś napisał(a): Wyjątkowo na kursie po 20 z pod Bumaru można było spotkać niebieską nyskę. Na 707? Zdarzyło mi się coś podobnego widzieć na wieczornym kombajnie P3 + P4, ale z 707 tego nie pamiętam. Gumiś napisał(a): Wróce jeszcze do linii P-3.
Kurs o 14:10 był wydłużony do Łan. Praktycznie do samego końca funkcjonowania P-3 o tej porze można było spotkać pod bumarem różowego Ikarusa 280.10. Dwudrzwiowego :-) Oficjalnie ten kurs był oznaczony do Łabęd, a stamtąd do Łan jechał jako inny kurs, ale kierowcy często zapominali zdejmować tablice z oznaczeniem P3 ;-) |
Autor: | Gumiś [ Nd 15.08.2010, 0:23 ] |
Tytuł: | |
Z tego co ja pamiętam, to ten kurs o 14:10 był łączony :) Na pewno tak było, ponieważ do Pyskowic jeździło się na taryfie z P-3, sprzedawane były bilety z ulgą 50% dla uczniów. W Pyskowicach kierowcy chowali tablicę ''P-3'' i od dworca PKP Pyskowice Iasto był już to autobus do Łan. Podobna sytuacja była z P-1, tyle że ten był do Toszka (przesiadka w Pyskowicach). Nyska ta należała ''chyba'' do PKM-u. Ten kurs zaczynał się w Pyskowicach 20:10 a z Łabęd wracał o 20:40. Jednak tak jak napisałem, były to na prawdę promocje na tej trasiei często było tak, że o 21:15 do Bumaru z nocną zmianą jechał już wspomniany autosan lub w jelcz z PKM (połowa lat 90). edit:Jednak nie do PKM-u a do jakiegoś podwykonawcy http://www.phototrans.eu/14,51475,0,Nys ... _069K.html |
Autor: | Egon [ Nd 15.08.2010, 0:40 ] |
Tytuł: | |
Gumiś napisał(a): Podobna sytuacja była z P-1, tyle że ten był do Toszka (przesiadka w Pyskowicach).
O o chodzi z tą przesiadką? Do Toszka były wydłużone 4 pary kursów Wahadła (2 ostatnie i jeszcze jakieś 2), ale z P1 tego manewru nie kojarzę. |
Autor: | Gumiś [ Nd 15.08.2010, 0:51 ] |
Tytuł: | |
Wielu lat temu, z pdo Bumaru odjeżdżały PKS-y do Toszka,Łan i Pławniowic. Po przejęciu przez PKS linii do Pyskowic, P-1 o 14:15 jechał swoją standardową trasą , tyle że realizował on też kurs do Toszka. W Pyskowicach ludzie przesiadali się do autobusu który jechał na trasie Gliwice-Toszek-Gliwice, mogłem to trochę pokręcić, jeżeli znajdę stary rozkład to postaram się sprostować. Na P-3 (połączony z Łanami) o 14:10 jechał przegub, który wyjeżdżał ok.13:40 z zajezdnii PKS na Toszeckiej. Do Pyskowic jechał on jako P-3, od Pyskowic ako Łany. Ok.17:50 był on z powrotem w Gliwicach. Podobnie było wieczorem. P-3 wydłuzony do Świbia, 22:20 z pod Bumaru. P-1 wydłużony do Toszka przez Czechowice 22:15. Prócz tego był też PKS do Pławniowic przez Kozielską i Kleszczów, zlikwidowany przed 2002(?) rokiem. Przez rok był taki wariant, że żółte jelczydło woziło kilka osób do przystanku obok cmentarza Centralnego, a ci przesiadali się do autobusu jadącego z pod dworca PKS w Gliwicach. Może trochę namieszałem, ale pora już nie ta :) |
Autor: | Egon [ Nd 15.08.2010, 1:28 ] |
Tytuł: | |
Gumiś napisał(a): Na P-3 (połączony z Łanami) o 14:10 jechał przegub, który wyjeżdżał ok.13:40 z zajezdnii PKS na Toszeckiej. Czyli coś na kszałt starego 707, za WPK też o podobnej porze z Gliwic zasuwał wariant do Pyskowic przez Czechowice. Gumiś napisał(a): Podobnie było wieczorem. P-3 wydłuzony do Świbia, 22:20 z pod Bumaru. Autobus ten sam, ale od Pyskowic do Świbia już na innej taryfie ;-) Robił też podjazd na ZNTK w Dzierżnie, takie połączone P3 + P4 + coś tam ;-) Gumiś napisał(a): P-1 wydłużony do Toszka przez Czechowice 22:15. Tego właśnie sobie nie przypominam. Wydawało mi się, że z P1 była przesiadka na wydłużone Wahadło, stąd mogło się wziąć spostrzeżenie, jakoby to P1 było wydłużone do Toszka. Ale może było odwrotnie (tzn. przesiadka z Wahadła na P1) - nie wiem, nigdy tego nie sprawdziłem doświadczalnie. Gumiś napisał(a): Może trochę namieszałem, ale pora już nie ta :)
Notatek wprawdzie nie mam, ale stare rozkłady PKS Gliwice gdzieś mi zalegają. Jak je znajdę, to sprawdzę ;-) |
Autor: | YoMaHa [ Nd 15.08.2010, 9:04 ] |
Tytuł: | |
Gumiś napisał(a): Na 707 do pojawienia się P-3 podajże w 1996 roku można było spotkać różne wozy. Na pewno na tej trasie można było spotkać miejskiego autosana (brązowy)
Coś takiego jak numer rejestracyjny byłoby bardzo pożądane ;-) |
Autor: | Gumiś [ Pn 16.08.2010, 19:31 ] |
Tytuł: | |
Będzie ciężko, ale potaram się przekopać domowe archiwa :) Może znajdzie się jakieś zdjęcie. Egon~P-1 o 22:15 przez Czechowice był najprawdopodobniej wydłużony do Łan a nie do Toszka jak napisałem wcześniej. |
Autor: | YoMaHa [ Pn 16.08.2010, 20:11 ] |
Tytuł: | |
Gumiś napisał(a): Będzie ciężko, ale potaram się przekopać domowe archiwa :) Może znajdzie się jakieś zdjęcie.
Odezwij się na maila mazur185(małpa)poczta.onet.pl w sprawie tych domowych archiwów ;-) |
Autor: | pycio1400 [ Śr 22.09.2010, 19:07 ] |
Tytuł: | |
W jakim okresie czasowym linia 168 jeździła do wieczora (bodajże godz 22) i do placu Andrzeja? |
Autor: | P Śl [ Śr 22.09.2010, 19:15 ] |
Tytuł: | |
Chyba przy gruntownych zmianach zdaje sie to bylo 1.11.1998. albo i wczesniej. |
Autor: | MB-124 [ Nd 27.03.2011, 12:47 ] |
Tytuł: | Re: |
Daro85 napisał(a): (...)Z ciekawszych linii przebiegajacych przez katowice w tamtym czasie trzebaby odnotować: 121-KWK Staszic-Nikiszowiec-Mysłowice (...) 121 generalnie kończyła bieg przy kop. Mysłowice, aczkolwiek kojarzę taką mini-pętlę przy Szybie Wschodnim (ul.Miarki) w Mysłowicach, gdzie na wiacie przystankowej był zamocowany wzdłużny (czarny na żółtym tle) napis "przystanek autobusowy" i cóś mi się widzi, że odjeżdżał stamtąd w latach 70/80 co najmniej jeden kurs tej linii. |
Autor: | Egon [ Nd 27.03.2011, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
MB-124 napisał(a): 121 generalnie kończyła bieg przy kop. Mysłowice, aczkolwiek kojarzę taką mini-pętlę przy Szybie Wschodnim (ul.Miarki) w Mysłowicach, gdzie na wiacie przystankowej był zamocowany wzdłużny (czarny na żółtym tle) napis "przystanek autobusowy" i cóś mi się widzi, że odjeżdżał stamtąd w latach 70/80 co najmniej jeden kurs tej linii. Dokładnie jeden, w godzinach pomiędzy 12:00 a 13:00. Jako przystanek końcowy widniał... Dąbrówka Mała, lecz którędy tam docierał i czy naprawdę, tego nie miałem okazji sprawdzić. |
Autor: | MB-124 [ Nd 27.03.2011, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: |
Egon napisał(a): 31: Katowice dw. PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary - Bojszowy - Międzyrzecze - Jankowice - Pszczyna. Legendarna już linia w GOPie, uchodząca za najdłuższą, co chyba nie do końca było prawdą (ale o tym w następnym odcinku serialu). 51: Mysłowice Kopalnia - Brzezinka - Kosztowy - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary ERG (takie uzupełnienie 31). 79: Mysłowice Kopalnia - Brzezinka - Kosztowy - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary - Bojszowy - Wola KWK Czeczott 95: Katowice dw. PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Imielin - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary ERG. Kursy dojazdowe wydłużone do Tychów. 31bis: podobnie jak 79 tylko z Katowic. Linia 79 była jej następczynią. 54bis: Katowice dw. PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Imielin Rynek. Początkowo tylko 5 par kursów, potem sukcesywnie wydłużana i zagęszczana, aż na obecnej trasie zastąpiła ją linia 149. Egon napisał(a): I na koniec linia 137: Pełna trasa tej linii w najlepszym jej czasie to: Katowice dw. PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Imielin - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary - Bojszowy - Świerczyniec - Bojszowy Nowe - Międzyrzecze - Jankowice - Pszczyna dw. PKS. Linia ta urodziła się coś koło roku 1966-1967 na trasie Katowice - Bojszowy Nowe, stanowiąc uzupełnienie 31. W początkowym okresie nie kursowała przez Imielin. Przeżyła ona wiele modyfikacji trasy i miała wiele wariantów, np. Katowice - Świerczyniec, Mysłowice - Bojszowy Nowe, Bieruń Stary - Pszczyna. Nie jestem do końca pewny, czy istniał wariant od Katowic do Pszczyny - może był taki motyw, że oficjalnie autobus jechał z Katowic do Świerczyńca, postał tam dwie minuty i zasuwał do Pszczyny. Na trasie Pszczyna - Katowice jestem na 90 % pewny, że taki kurs był. Tak więc nie 31, a 137 miała najdłuższą trasę w GOPie. Linia 137 dokonała bieruńskiego żywota na trasie: Bieruń Stary ERG - Bojszowy - Świerczyniec - Bieruń Zakłady Mleczarskie. 31: Katowice dw.PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary - Bojszowy - Międzyrzecze - Jankowice - Pszczyna dw.PKS To moja ulubiona linia która także - zgodnie z ówczesną modą z lat 80-tych - miała kilka dobrych wariantów przebiegu, m.inn.: * Katowice dw.PKP - Bieruń Stary dw.aut. / Bieruń Stary ERG * Mysłowice dw.PKP - Pszczyna dw.PKS (wcześniej Brzezinka Starowiejska - Pszczyna dw.PKS) * Mysłowice dw.PKP - Bieruń Stary ERG (wcześniej Brzezinka Starowiejska - Bieruń Stary ERG) a każda z tych pięciu tras mogła być jeszcze rozbudowana o : - przejazd przez Kop.Ziemowit w Lędzinach (mniej więcej co trzeci - czwarty kurs) - przejazd drogą okrężną na odc. Hołdunów - Kosztowy przez Imielin (niektóre kursy - chyba tylko w stronę Mysłowic/Katowic) * Bieruń Stary ERG / Bieruń Stary dw.aut. - Pszczyna dw.PKS * Katowice dw.PKP - Kosztowy Pl.Wolności (Rynek) - (to w czasach kursów z Brzezinki) W tym podstawowym przebiegu rozkładowy czas jazdy wynosił 1h43min. (Katowice dw.PKP - Mysłowice dw.PKP 25' + Mysłowice dw.PKP - Bieruń Stary dw.aut. 42' + Bieruń Stary dw.aut. - Pszczyna dw.PKS 36'). W przebiegu rozbudowanym o przelot przez Imielin (chyba tylko kursy w stronę Mysłowic/Katowic) rozkładowy czas jazdy wynosił już 1h55min. (Pszczyna dw.PKS - Bieruń Stary dw.aut. 36' + Bieruń Stary dw.aut. - Mysłowice dw.PKP 54' + Mysłowice dw.PKP - Katowice dw.PKP 25'). Z taką trasą i czasem przelotu zrównał się z nią kurs linii 137 - także w relacji Pszczyna - Katowice. Był to jednak kurs tylko w tę stronę, bo z Katowic 137 bezpośrednim kursem dojeżdżał najdalej do przystanku Międzyrzecze Gospoda. Do Pszczyny natomiast 137 przyjeżdżał w relacji Bieruń - Pszczyna. Byłby zatem remis, gdyby nie jeden (chyba tylko jeden jedyny - choć nie wykluczam na 100% drugiego) popołudniowy kurs linii 31/1 (standardowo przegub #242) w dni robocze o następującym przebiegu : * Pszczyna dw.PKS 17:40 - Bieruń Stary dw.aut. 18:16 - Bieruń Stary ERG 18:20 - Bieruń Stary dw.aut. 18:23 - Imielin Rynek - Mysłowice dw.PKP 19:17 - Katowice dw.PKP 19:42. Palma pierwszeństwa najdłuższej trasy w GOPie należy się więc - za ten 2h02' kurs - jednak linii 31 !!! Nie pamiętam natomiast wogóle linii 31bis, natomiast linię 51 kojarzę tylko i wyłącznie (i to od przełomu lat 60/70) jako jeżdżącą w Katowicach na Lotnisko w Muchowcu (73 Pułku Piechoty - wtedy bodajże ul. Lotnisko) - nie pamiętam skąd jechała, lecz wiem, że już jako brzdąc wsiadałem do niej na przystanku Katowice Mariacka, zlokalizowanym koło Hotelu Śląskiego - nie mogła zatem jeździć jako uzupełnienie linii 31. Dodatkowe warianty tras posiadały także linie : 18: ostatni kurs z Katowic dw.PKP 23:34 do Zajezdni Gołonóg przez Wilhelminę i Janów 44: tu bodajże dwa z trzech pierwszych porannych kursów z Katowic odbywały się na odcinku Katowice dw.PKP - Mysłowice dw.PKP po trasie linii 77, czyli przez Wilhelminę z pominięciem Burowca, Szopienic i Janowa 66: oprócz podstawowego Katowice dw.PKP - Dziećkowice Jazd były także : * Katowice dw.PKP - Wesoła Kopalnia (po trasie linii 77) * Dziećkowice Jazd - Wesoła Kopalnia (po trasie ówczesnej linii 67) 67: Dziećkowice Jazd - Wesoła Kopalnia przez Kosztowy i Krasowy * Katowice dw.PKP - Wesoła Kopalnia (po trasie linii 77) 54bis : Katowice dw.PKP - Chełm Śląski / Chełm Mały była linią całodobową. Nocami jeździła jednostronnie okrężnie w relacji Katowice zajezdnia / Katowice dw.PKP - Imielin Rynek (zawsze w jedną stronę prawie po trasie linii N-14) w następujacy sposób : * Katowice zajezdnia 23:40 - Katowice dw.PKP 23:43 - Wilhelmina - Mysłowice dw.PKP 00:09 - Brzezinka - Larysz (ten odc. po trasie ówczesnej linii 44) - Wesoła skrzyżowanie - Krasowy (ten odc. po trasie linii 77) - Kosztowy - Imielin Rynek (tu nawrotka z minutą postoju) - Kosztowy - Brzezinka - Mysłowice dw.PKP 01:01 - Wilhelmina - Katowice dw.PKP 01:27 Ten kurs nie był wykonywany tylko w nocy z niedzieli na poniedziałek. * Katowice dw.PKP 02:51 - Wilhelmina - Mysłowice dw.PKP 03:17 - Brzezinka - Kosztowy - Imielin Rynek (tu nawrotka z minutą postoju) - Kosztowy - Krasowy (ten odc. po trasie linii 77) - Wesoła skrzyżowanie - Larysz (ten odc. po trasie ówczesnej linii 44) - Brzezinka - Mysłowice dw.PKP 04:09 - Wilhelmina - Katowice dw.PKP 04:35 - Katowice zajezdnia 04:38 Ten kurs nie był wykonywany tylko w nocy z soboty na niedzielę. We wszystkie pięć nocy w dni powszednie (pon/wt-wt/śr-śr/czw-czw/pt-pt/sob) jeździł mój ulubiony "cichociemny" przegub #603 :-) N-14 : * Katowice zajezdnia 01:02 - Katowice dw.PKP 01:05 - Wilhelmina - Mysłowice dw.PKP 01:30 - Brzezinka - Larysz (ten odc. po trasie ówczesnej linii 44) - Wesoła skrzyżowanie - Wesoła Rynek (tu nawrotka) - Wesoła skrzyżowanie - Krasowy (ten odc. po trasie linii 77) - Kosztowy - Imielin Rynek * Imielin Rynek - Kosztowy - Krasowy (ten odc. po trasie linii 77) - Wesoła skrzyżowanie - Wesoła Rynek (tu nawrotka) - Wesoła skrzyżowanie - Larysz (ten odc. po trasie ówczesnej linii 44) - Brzezinka - Mysłowice dw.PKP 03:35 - Wilhelmina - Katowice Mickiewicza 03:58 - Katowice zajezdnia 04:00 |
Autor: | Egon [ Nd 27.03.2011, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
MB-124 napisał(a): 31: Katowice dw.PKP - Wilhelmina - Mysłowice - Brzezinka - Kosztowy - Hołdunów - Lędziny - Bieruń Stary - Bojszowy - Międzyrzecze - Jankowice - Pszczyna dw.PKS To moja ulubiona linia która także - zgodnie z ówczesną modą z lat 80-tych - miała kilka dobrych wariantów przebiegu, m.inn.: * Katowice dw.PKP - Bieruń Stary dw.aut. / Bieruń Stary ERG * Mysłowice dw.PKP - Pszczyna dw.PKS (wcześniej Brzezinka Starowiejska - Pszczyna dw.PKS) * Mysłowice dw.PKP - Bieruń Stary ERG (wcześniej Brzezinka Starowiejska - Bieruń Stary ERG) a każda z tych pięciu tras mogła być jeszcze rozbudowana o : - przejazd przez Kop.Ziemowit w Lędzinach (mniej więcej co trzeci - czwarty kurs) - przejazd drogą okrężną na odc. Hołdunów - Kosztowy przez Imielin (niektóre kursy - chyba tylko w stronę Mysłowic/Katowic) * Bieruń Stary ERG / Bieruń Stary dw.aut. - Pszczyna dw.PKS * Katowice dw.PKP - Kosztowy Pl.Wolności (Rynek) - (to w czasach kursów z Brzezinki) Był jeszcze wariant zjazdowy do Tychy Zajezdnia, ale nie pamiętam czy z Katowic - może od Mysłowic lub Bierunia. MB-124 napisał(a): Z taką trasą i czasem przelotu zrównał się z nią kurs linii 137 - także w relacji Pszczyna - Katowice. Był to jednak kurs tylko w tę stronę, bo z Katowic 137 bezpośrednim kursem dojeżdżał najdalej do przystanku Międzyrzecze Gospoda. Do Pszczyny natomiast 137 przyjeżdżał w relacji Bieruń - Pszczyna. Byłby zatem remis, gdyby nie jeden (chyba tylko jeden jedyny - choć nie wykluczam na 100% drugiego) popołudniowy kurs linii 31/1 (standardowo przegub #242) w dni robocze o następującym przebiegu : * Pszczyna dw.PKS 17:40 - Bieruń Stary dw.aut. 18:16 - Bieruń Stary ERG 18:20 - Bieruń Stary dw.aut. 18:23 - Imielin Rynek - Mysłowice dw.PKP 19:17 - Katowice dw.PKP 19:42. Palma pierwszeństwa najdłuższej trasy w GOPie należy się więc - za ten 2h02' kurs - jednak linii 31 !!! Nie, 137 wygrywa. 31 od Międzyrzecza jechał prosto przez Bojszowy, natomiast 137 zaliczał jeszcze Nowe Bojszowy i Świerczyniec, oraz oczywiście Imielin. Niestety, nie pamiętam czasu przejazdu. MB-124 napisał(a): linię 51 kojarzę tylko i wyłącznie (i to od przełomu lat 60/70) jako jeżdżącą w Katowicach na Lotnisko w Muchowcu (73 Pułku Piechoty - wtedy bodajże ul. Lotnisko) - nie pamiętam skąd jechała, lecz wiem, że już jako brzdąc wsiadałem do niej na przystanku Katowice Mariacka, zlokalizowanym koło Hotelu Śląskiego - nie mogła zatem jeździć jako uzupełnienie linii 31. Mogła, ponieważ jeździła ;-) Wersja o której piszesz, kursowała na trasie Katowice Lotnisko - Chorzów Planetarium. Po jej likwidacji numer otrzymała linia o której napisałem. Długo się nie uchowała, hulała góra rok, a chyba nawet krócej. OIDP zastąpiła ją pospieszna linia L, później przemianowana na W. |
Autor: | MB-124 [ Nd 27.03.2011, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
Egon napisał(a): 31: Był jeszcze wariant zjazdowy do Tychy Zajezdnia, ale nie pamiętam czy z Katowic - może od Mysłowic lub Bierunia. Zawsze i tylko z Bierunia Starego. Egon napisał(a): Nie, 137 wygrywa. 31 od Międzyrzecza jechał prosto przez Bojszowy, natomiast 137 zaliczał jeszcze Nowe Bojszowy i Świerczyniec, oraz oczywiście Imielin. Niestety, nie pamiętam czasu przejazdu. Fakt - masz rację. Jednak 137 górą, bo objazd przez Bojszowy Nowe i Świerczyniec był troszkę dłuższy od pętelki w Bieruniu Starym (D.A. - ERG - D.A.). Egon napisał(a): 51: Wersja o której piszesz, kursowała na trasie Katowice Lotnisko - Chorzów Planetarium. Po jej likwidacji numer otrzymała linia o której napisałem. Długo się nie uchowała, hulała góra rok, a chyba nawet krócej. OIDP zastąpiła ją pospieszna linia L, później przemianowana na W. Też się zgadza (widocznie tej 51 nie dane mi było spotkać) - a L jeździła spod dworca w M-cach. |
Strona 26 z 32 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |