Teraz jest Pn 6.12.2021, 3:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 636 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 29.12.2020, 19:38 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1761
Vanessa00 napisał(a):
16 bis > likwidacja (sezonowa, os. Mydlice - Park Zielona)
806 bis > nie wiem

16 BIS w tej relacji zostalo zastapione przez 716
806 BIS zostało zmienione w 605.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 29.12.2020, 19:40 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Czy 716 od 2005?

Byłby jeden wiersz na przyszłość rozwiązany. :)

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 29.12.2020, 20:14 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1761
Vanessa00 napisał(a):
Czy 716 od 2005?

Byłby jeden wiersz na przyszłość rozwiązany. :)

Tak, i wtedy trafiło na Zagórze. Data premiery 24/06/2005.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 29.12.2020, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Pytanie:

Jaka trasa 114 bis?

Bytom Pogoda - Szarlej - Piekary Śląskie - Kozłowa Góra - Świerklaniec Park. Nie pamiętam, czy w ostatnim okresie kursowania nie została wydłużona do Żyglina, bo były takie plany.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 30.12.2020, 19:05 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Egon napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Pytanie:

Jaka trasa 114 bis?

Bytom Pogoda - Szarlej - Piekary Śląskie - Kozłowa Góra - Świerklaniec Park. Nie pamiętam, czy w ostatnim okresie kursowania nie została wydłużona do Żyglina, bo były takie plany.

Ciepło, coraz cieplej.

Szłoby do owej 114 bis dorobić, raczej umowny, wariant Bytom - Brzeziny Śl. przez Wymysłów?

Bo na razie mam go pod "pełnym" nr 114. Ale.

Właśnie niemal tak samo jeździła później linia 135. Trasa podstawowa: Bytom - Świerklaniec, wariant Świerklaniec - Brzeziny Śl. przez Wymysłów.

Byłaby owa 114 bis ujawnionymi dojazdami z zajezdni pod włączenia na przewóz, realizowany pod tym samym numerem?

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 30.12.2020, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Byłaby owa 114 bis ujawnionymi dojazdami z zajezdni pod włączenia na przewóz, realizowany pod tym samym numerem?

To raczej nie był przewóz, linia miała zbyt dużą częstotliwość (kursy co ok. 40 minut, do późnego wieczora). Nie pamiętam, czy kursowała też w dni robocze. Teraz mi się przypomniało, że pod koniec istnienia została przemianowana na 135 z korektą trasy - wydaje mi się, że dociągnięto ją do placu Wolskiego, czyli dworca w Bytomiu i coś tam zmieniono w Piekarach Śląskich.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 30.12.2020, 19:45 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Wszystko by się zgrywało. Ile potrzebujesz czasu na dalsze przypomnienia sobie? :))

1. Linia 114 lub 114 bis, jeden wóz w szczytach urywał się na przewóz, tradycyjne rozwiązanie.

2. Zmiana na nr 135. Reszta prawie po staremu, z przewozem włącznie.

Bo ten przewóz mam dwukrotnie poświadczony, choć w żadnym przypadku jako przewóz, to najmniej istotne.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 30.12.2020, 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Ile potrzebujesz czasu na dalsze przypomnienia sobie? :))

Trudno powiedzieć. Teraz ciągle mam przy sobie notatnik, nawet w nocy, i co mi się przypomni, to zaraz zapisuję. Dotyczy nie tylko komunikacji, ale też innych dziedzin ;) Przyrównuję się do starego komputera - wolny procesor, mało pamięci, przepełniony dysk...

Do Żyglina 114 bis ani 135 chyba jednak nigdy nie dojechały. A przewóz kojarzy mi się z oznaczeniem 114, nie 114 bis. OIDP 114 obsługiwała zajezdnia Bytom, a 114 bis - Świerklaniec.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Cz 31.12.2020, 13:01 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Mój osobisty lekarz radzi: pamiętaj, zanotuj, gdzie odkładasz notatnik!

114 bis - obsługa Świerklaniec - i to pasowałoby.

Czyżby zamiana na nr 135 tak naprawdę polegała na wciśnięciu obsługi Bytomiowi?

=====

W temacie bisów - uzupełnienie z wykazu WPK 1986:

19 bis (Tarnowskie Góry - Stare Tarnowice) > 1? 64?

Tamże ponadto 147 bis, 256 bis, 590 bis, 596 bis, 656 bis, 692 bis - tylko jako przewozy.

Egon napisał(a):
Edit: to 147 jeździła odwrotnie niż dzisiejsza 111, czyli od Os. Młodego Górnika przez Kopalnianą i Gogolińską do Mikulczyc i kończyła jak 111 na Placu Krakowskim, a 111 od Rokitnicy jechała ul. Szyb Zachodni i Wojciecha Drzymały (ciekawe kim on był, bo ten znany z historii miał na imię Michał) do Biskupic i dalej do Zabrza.

Wojciech Drzymała - nie ma takiego numeru. ::klik::

Żeby się nie okazało, że on wcale w metryce nie miał na imię ani Michał, ani Wojciech, tylko coś niemieckobrzmiące, a w ramach kreowania historii i polskich patriotów pod potrzeby najpierw wersalskiej niepodległości, potem scalania odwiecznie piastowskich Ziem Odzyskanych z Macierzą, wymyślono mu piękne, słowiańskie imię, a że płatnych myślicieli było wielu, to może nie zgadali się i w świat poszły dwie wersje, obydwie dowodzące słuszności oddania kacapom połowy Polski na Wschodzie. A nie, ten wątek był i nadal jest zakazany.

Cytuj:
207 - jeden kurs w jednym kierunku, rano coś tak około 6 z minutami. Nie wiem, po co komu to było.

Rzekomo dla młodzieży szkolnej do Zabrza. Z chwilą ostatecznego zaanektowania Gliwic przez KZK GOP i dopisania wszelkich dojazdów do rj pełna okrężna Gliwice Zajezdnia - Knurów - Zabrze - Gliwice Zajezdnia.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Cz 31.12.2020, 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
19 bis (Tarnowskie Góry - Stare Tarnowice) > 1? 64?

Prędzej pasowałoby to do 1, bo w 1980 - 1981 widziałem tę linię w Radzionkowie. Kursowała do Starych Tarnowic, kilka albo kilkanaście kursów na dobę.

Vanessa00 napisał(a):
Tamże ponadto 147 bis, 256 bis, 590 bis, 596 bis, 656 bis, 692 bis - tylko jako przewozy.

Jeszcze widziałem takie jak niżej, nigdzie nie odnotowane jako linie handlowe ani umowne. Nie było ich na żadnych tabliczkach rozkładowych:
15 bis, 23 bis, 47 bis, 136 bis, 256 bis, 617 bis, 624 bis, 677 bis i 692 bis.
A linia 629 bis to była chyba tylko na papiórze, bo kursy zjazdowe, tak ze Szczygłowic jak i z Ornontowic jeździły do Rybnika z oznaczeniem 629.

Czy ma ktoś jakieś informacje na temat linii 7 bis? Tak mi się wydaje, że jako dziecko widziałem toto w Bytomiu, no ale pamięć może mnie już zawodzić. Pamiętam też, że gdzieś po Rokitnicy wałęsało się jakieś 14 bis.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Cz 31.12.2020, 23:23 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4244
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Vanessa00 napisał(a):
W temacie bisów - uzupełnienie z wykazu WPK 1986:
19 bis (Tarnowskie Góry - Stare Tarnowice) > 1? 64?

Zupełnie nie pamiętam dziś linii 19 bis ale z ciekawości spojrzałem na plan Tarnowskich Gór z 1985 roku, na którym pisakiem dopisałem właśnie tę linię. Kursowała na trasie TG Dworzec - Powstańców Śląskich - Opolska - Opatowicka - Strzelców Bytomskich - Gruzełki - Krótka - Wyszyńskiego - al. Jana Pawła II - Janasa - Francuska.
https://zapodaj.net/96379af6578aa.jpg.html
Musiałbym pogrzebać w starych "Gwarkach" w jakiejś bibliotece bo chyba z tej gazety miałem info. Za długo nie istniała bo gdy w 1989 zacząłem spisywać rozkłady to już jej nie było.

Linie 64 powstała gdy 19 skrócono do dworca w TG i chyba w tym samym czasie utworzono "1" - w pierwszej wersji przez Opolską, Obwodnicę, Wyszyńskiego i Litewską.

[Edit]
http://www.montes.pl/montes23/montes_10.htm
Linia 19 bis istniała już w latach 70. ale nie ma informacji na jakiej trasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Pt 1.01.2021, 18:10 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
@Egon

To z tego art. uzupełnienie w temacie bisów:

129 bis > 78? 143?
191 bis > ?

I uzupełnienie z wykopalisk, tylko numery:

6 bis > ? (wykazana 1974)
7 bis > ? (wykazana 1965)
11 bis > ? (wykazana 1965)
14 bis > ? (wykazana 1974)
48 bis > ? (wykazana 1965)
82 bis > 146? 155? 255? (zlikwidowana w 1974)

Cytuj:
15 bis, 23 bis, 47 bis, 136 bis, 256 bis, 617 bis, 624 bis, 677 bis i 692 bis.

136 bis - w wykazie WPK 1986 zapewne wariant "U" linii 136.

256 bis - w wykazie WPK 1986 przewóz.

617 bis - w wykazie WPK 1986 zapewne wariant "U" linii 617.

624 / 624 bis - nie wiem, ale widzimisię jako rozróżnienie przez Śliwki i nie przez Śliwki.

692 bis - w wykazie WPK 1986 przewóz.

@JacekSo

1. Super plan TG!

2. Linia 19 bis

Aż nadto pamiętam przystanek przy armacie. W takim razie udało mi się nią przejechać. Dokładnie w czasie, gdy na linii A jeździły ogórki.

Pytanie: czy kiedykolwiek gdzieś ::tutaj:: był przystanek?

3. Linia 1

Z tego art.: "Natomiast 2 kwietnia 1990 r. WPK uruchomił linię nr 1 na trasie Osada Jana - dworzec autobusowy - osiedle Fazos - osiedle Przyjaźń - Śląskie Centrum Rehabilitacyjne Repty."

4. Szukam art. tego samego autora, w tym samym źródle, ale nie z tej serii, chyba o komunikacji w Piekarach Śl. lub Bytomiu. Była w nim wymieniona pierwotna linia 24 bis, chyba z rozkładem jazdy. Wyszukiwarka nie pomaga (24 bis site:montes.pl, 24bis site:montes.pl) - możliwe, że zdjęty w trakcie "remontu" strony.

Gdybyś coś miał, to poproszę.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Pt 1.01.2021, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
136 bis - w wykazie WPK 1986 zapewne wariant "U" linii 136.

Autobus tej linii widziałem w Orzeszu. Nie miał oznaczeń przewozu pracowników, na dykcie widniało WOSZCZYCE i miejscowości, przez które jedzie. Ale nie przypominam sobie, żeby jakieś rozkłady takiej linii widniały na tabliczkach.

Vanessa00 napisał(a):
624 / 624 bis - nie wiem, ale widzimisię jako rozróżnienie przez Śliwki i nie przez Śliwki.

Nie, kiedyś nie było wariantu "nie przez Śliwki". Przypuszczam, że tak mogły być oznaczane warianty wyjazdowe/zjazdowe, bo jechałem tym z Chorzowskiej do pl. Piastów.

Na starym planie Zabrza 14 bis miało trasę Zabrze Belojannisa- Tarnowskie Góry dw. PKP. Ale na Belce nigdy nie widziałem rozkładów takiej linii, raz tylko widziałem toto w Rokitnicy. Taką trasą kursowało przecież 83, więc dziwnym byłoby uruchamianie dwóch różnych linii na tej samej trasie.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Pt 1.01.2021, 22:57 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4244
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Vanessa00 napisał(a):
Pytanie: czy kiedykolwiek gdzieś ::tutaj:: był przystanek?

Raczej nie. Żadnej stałej linii przez ten odcinek Opatowickiej nie kojarzę.
Vanessa00 napisał(a):
4. Szukam art. tego samego autora, w tym samym źródle, ale nie z tej serii, chyba o komunikacji w Piekarach Śl. lub Bytomiu. Była w nim wymieniona pierwotna linia 24 bis, chyba z rozkładem jazdy. Wyszukiwarka nie pomaga (24 bis site:montes.pl, 24bis site:montes.pl) - możliwe, że zdjęty w trakcie "remontu" strony.

Mam kilka numerów na dysku ale tego akurat nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Pn 4.01.2021, 21:31 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4244
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Była sobie kiedyś tymczasowa linia minibusowa 180bis na trasie Świniowice Osiedle - Wielowieś Skrzyżowanie. Kursowała od 13 października do 19 grudnia 2005 roku. Jeździł bus Jarosława Stańko, na przykład taki:
https://zapodaj.net/68a5688b438b3.jpg.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 5.01.2021, 19:27 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Do pełnej kompozycji brakuje mu tylko przyczepki do przewozu drewna albo materiałów budowlanych.

=====

25 bis > ? (wykazana 1962)

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Wt 5.01.2021, 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
25 bis > ? (wykazana 1962)

A na jakiej trasie?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 0:46 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2136
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
12 bis -> 912

Kiedyś tak było, ale to nie wszystko jeśli sięgnąć w bardziej odległe czasy. W moich notatkach (wiarygodność oceniam na ponad 99%) znalazłem informacje o linii 12 bis w relacji ul. Warszawska - Nikiszowiec, co miało miejsce od chwili przedłużenie 12 do Ligoty czyli w roku 1962.
Vanessa00 napisał(a):
11 bis > ? (wykazana 1965)

Po przedłużeniu 11 do Piotrowic jeździła z Katowic do Czeladzi, ale raczej długo to nie trwało.
Cytuj:
48 bis > ? (wykazana 1965)

Nigdzie nie odnalazłem śladu czegoś takiego, także w mojej pamięci nie "widzę" 48 bis na Mikołowskiej w Katowicach.

43 bis chyba tu jeszcze nie wspomniano, napisałem o niej w innym wątku, ale powtórzę. W latach 1965, 1966 Katowice - Grodziec dwa kursy dziennie, oraz jeden Katowice - Będzin, wszystkie w R.

Tyle o bisach, a czy pamięta ktoś może jakąś linię autobusową oznaczoną dodatkową literą "a" poza dobrze mi znaną 10a.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 9:25 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
@Egon

Linia 25 bis

Trasa niewiadoma, z komunikatu świątecznego: ::klik:: ("TR" 1962, nr 305)

@Ludw_K

1. Linia 48 bis

Z komunikatów świątecznych:


2. Linia a

Podczas wykopalisk przewinęły mi się linie okrężne 50a i 50b w Bytomiu, lata 60.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie w GOPie - "bisy" i inne
Napisane: Śr 6.01.2021, 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4210
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
@Egon

Linia 25 bis

Trasa niewiadoma, z komunikatu świątecznego: ::klik:: ("TR" 1962, nr 305)

W tamtym czasie linia 25 mała trasę Nikiszowiec Kościół - Przełajka Pętla, jakieś 8 par kursów na dobę w R. Owo 25 bis to chyba jakaś literówka w komunikacie. Nie wiem, czy to nie były jakieś skrócone kursy w relacji Przełajka - Burowiec - takie warianty miała później powstała linia 96, ale nie były one oznaczane jako "bis". Czy w roku 1962 linia 25 miała takie warianty - nie wiem, za mały wtedy byłem ;)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 636 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności