Teraz jest Pt 17.08.2018, 17:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 18:06 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Prasówka czyli archiwalne komunikaty dotyczące komunikacji w naszym regionie. Jeśli będzie zainteresowanie to jeszcze kilka wycinków prasowych przepiszę.

Gazeta Wyborcza
Zmiany w WPK od 1 maja 1991 r.

Tramwaje
Zostają zawieszone linie 0 (Katowice ul. 3 Maja - Chorzó Stadion Śl.), 30 (Bytom - Biskupice) oraz 37 (Szopienice - Katowice - Załęże - Batory - Chorzów).
Równocześnie wprowadzone zostaną podwójne składy na liniach: 11 (Katowice - Chorzów - Chebzie), 12 (Chorzów - Siemianowice), 20 (Szopienice - Katowice), 23 (Chorzów Stadion Śl. - Katowice - Szopienice).
Wydłużony zostanie czas kursowania tramwajów linii 40.

Autobusy
Zawieszone zostają linie: E-6 (Katowice - Jaworzno) z równoczesnym zwiększeniem częstotliwości kursowania autobusów linii E-5 (Katowice - Jaworzno - Chrzanów), 11bis (Katowice - Czeladź), 25 (Łaziska Górne - Mikołów - Podlesie), 67 (Tychy - Bieruń Stary - Lędziny - Kosztowy), 75 (Paprocany - Tychy - Mikołów), 137 (Świerczyniec - Bieruń Stary - Lędziny - Mysłowice - Katowice), 192bis (Tarnowskie Góry - Piekary Os. Wieczorka), 221 (Sosnowiec - Szczakowa, od 6 maja b.r. w tej relacji zostanie uruchomiona linia przyspieszona nr 811), 279 (Tychy - Mikołów), 320 (Jaworzno - Chełmek), 367 (Jaworzno - Byczyna - Jeleń), 620 (Mikołów - Mokre - Halemba), 674bis (Katowice Mickiewicza - Os. Tysiąclecia).
W Jastrzębiu likwidacji ulegną linie 569 i 571. Zawieszona zostanie linia 577bis (Jastrzębie - Pawłowice). W dni wolne od pracy zawieszone zostanie kursowanie autobusów linii 562 i 563.

Reorganizacji ulegną następujące linie: 13 będzie kursować na trasie Katowice Dw. PKP - Ligota - Panewniki - Kochłowice Targowisko, 662 będzie kursować na trasie Katowice Dw. PKP - Siemianowice, 19 będzie kursować na trasie Tarnowskie Góry Dworzec - Bytom (równocześnie uruchamia się linię 64: Tarnowskie Góry Dworzec - Stare Tarnowice), 94 będzie kursować na trasie Tarnowskie Góry - Kopalnia "Radzionków", 21 będzie kursować na trasie Chełm Śląski - Bieruń Stary - Tychy Żwaków.

Zawiesza się kursowanie autobusów 62 na trasie Katowice - Będzin w dni wolne od pracy, a w dni robocze po godz. 16.

Ogranicza się kursowanie autobusów linii 154 na trasie Ligota - Katowice - Sosnowiec do godz. 16. Od godz. 16 autobusy tej linii będą kursować wyłącznie na odcinku Katowice Skargi - Sosnowiec Chemiczna. 82 będzie kursować na trasie Tychy - Mikołów - Ruda Śląska Nowy Bytom, 92 będzie kursować na trasie Rokitnica - Bytom - Chorzów, 300 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Katowice (od Jęzora do Katowic będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej T), 301 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Sosnowiec (od Jęzora do Sosnowca będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej S. Równocześnie trasa tej linii zostanie w Sosnowcu skrócona do przystanku przy Urzędzie Miejskim).
Na odcinku Sosnowiec Stawowa - Dw. PKP - Jagiellońska - Mysłowice Kościół od 6 maja b.r. WPK uruchomi linię 150.
Bilety miesięczne sprzedane w maju na linie 300 i 301 będą ważne w autobusach linii T i S.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 25.01.2005, 18:24 

Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53
Posty: 313
Lokalizacja:
przy Stadninie w Panewnikach.
Tak z ciekawości, to z internetu wyszukane, czy z prywatnych zbiorów?

No i PISZ DALEJ!!! :D


Ostatnio edytowano Wt 25.01.2005, 18:34 przez Panewniczanin, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 18:30 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 717
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
Prasówka czyli archiwalne komunikaty dotyczące komunikacji w naszym regionie. Jeśli będzie zainteresowanie to jeszcze kilka wycinków prasowych przepiszę.
Pisz, pisz :wink:
Cytuj:
Zostają zawieszone linie 0 (Katowice ul. 3 Maja - Chorzó Stadion Śl.)
3-go Maja, a nie Plac Wolności?
Cytuj:
221 (Sosnowiec - Szczakowa, od 6 maja b.r. w tej relacji zostanie uruchomiona linia przyspieszona nr 811)
:shock:
W ogóle nic z tego nie rozumiem. OIDP to linia 221 została uruchomiona właśnie w 1991 roku. Wcześniej do Szczakowej dojeżdżał kilkoma kursami 622 (do HS Szczakowa bodajże- tez kojarzę to tylko z "prasówki"). Zna ktoś (Vanessa00) szczegóły, jak to było z tym połączeniem?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 18:36 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Panewniczanin napisał(a):
Tak z ciekawości, to z internetu wyszukane, czy z prywatnych zbiorów?
No i PISZ DALEJ!!! :D

Kiedyś wycinałem z gazet takie komunikaty. Jutro następny :)

Ravel napisał(a):
W ogóle nic z tego nie rozumiem. OIDP to linia 221 została uruchomiona właśnie w 1991 roku. Wcześniej do Szczakowej dojeżdżał kilkoma kursami 622 (do HS Szczakowa bodajże- tez kojarzę to tylko z "prasówki"). Zna ktoś (Vanessa00) szczegóły, jak to było z tym połączeniem?

Też mnie to zainteresowało. Zagadką są również trasy zlikwidowanych jastrzębskich linii 569 i 571. Może ktoś zna odpowiedź na te zagadki? :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 18:59 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
JacekSo napisał(a):
Prasówka czyli archiwalne komunikaty dotyczące komunikacji w naszym regionie. Jeśli będzie zainteresowanie to jeszcze kilka wycinków prasowych przepiszę.

Przepisuj na zapas, zainteresowanie będzie na około 100 odcinków. :P

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 19:36 

Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53
Posty: 313
Lokalizacja:
przy Stadninie w Panewnikach.
N napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Prasówka czyli archiwalne komunikaty dotyczące komunikacji w naszym regionie. Jeśli będzie zainteresowanie to jeszcze kilka wycinków prasowych przepiszę.

Przepisuj na zapas, zainteresowanie będzie na około 100 odcinków. :P


Co tak mało? 150 co najmniej. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 19:45 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Panewniczanin napisał(a):
Co tak mało? 150 co najmniej. :)

Miałem na myśli pierwszą serię. :wink:

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ravel napisał(a):
W ogóle nic z tego nie rozumiem. OIDP to linia 221 została uruchomiona właśnie w 1991 roku. Wcześniej do Szczakowej dojeżdżał kilkoma kursami 622 (do HS Szczakowa bodajże- tez kojarzę to tylko z "prasówki"). Zna ktoś (Vanessa00) szczegóły, jak to było z tym połączeniem?


Hmmm dojeżdżał dojeżdżał chyba w 1992 roku OIDP. Kursował do dworca w Szczakowej przez Moździerzowców. Ale to 811 cos mi nie pasuje :( Na mapie z tegoż roku linia 811 co prawda kursuje ale jest na trasie Katowice-Chrzanów :?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 25.01.2005, 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4032
Lokalizacja:
Ligota
JacekSo napisał(a):
Autobusy[...]
21 będzie kursować na trasie Chełm Śląski - Bieruń Stary - Tychy Żwaków.

Tej wersji trasy nie kojarzę... Wydawało mi się, że jak otrzymał jedną końcówkę we Żwakowie, to drugą miał w Nowym Bieruniu.
JacekSo napisał(a):
154 na trasie Ligota - Katowice - Sosnowiec do godz. 16. Od godz. 16 autobusy tej linii będą kursować wyłącznie na odcinku Katowice Skargi - Sosnowiec Chemiczna.

Skrócone kursy były oznaczone jako 154bis. Przetrwało mniej niż pół roku, 154 przywrócono do Ligoty po południu, jednak z ograniczoną częstotliwością. Za to wprowadzono kursy w soboty i niedziele - wcześniej jeździł tylko w dni robocze.
JacekSo napisał(a):
82 będzie kursować na trasie Tychy - Mikołów - Ruda Śląska Nowy Bytom,

Po czym szybko skrócono do trasy Nowy Bytom - Mikołów, potem zlikwidowano, a następnie przywrócono na obecnej trasie. Gdzieś pośrodku KZK uruchomił 982 na trasie Godula - Mikołów.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 26.01.2005, 7:24 

Dołączył(a): Wt 14.12.2004, 18:53
Posty: 313
Lokalizacja:
przy Stadninie w Panewnikach.
Widać, że w dziennikarzynach zostały nawyki z PRL-u: pisać dla zmylenia przeciwnika. 8)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 26.01.2005, 7:29 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
Egon napisał(a):
JacekSo napisał(a):
82 będzie kursować na trasie Tychy - Mikołów - Ruda Śląska Nowy Bytom,

Po czym szybko skrócono do trasy Nowy Bytom - Mikołów, potem zlikwidowano, a następnie przywrócono na obecnej trasie. Gdzieś pośrodku KZK uruchomił 982 na trasie Godula - Mikołów.

Nie jestem pewien, ale po skróceniu 82 do trasy: Tychy - Mikołów - Nowy Bytom było chyba jeszcze jedno skrócenie Tychy - Mikołów - Halemba Pętla


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 26.01.2005, 8:42 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Egon napisał(a):
21 będzie kursować na trasie Chełm Śląski - Bieruń Stary - Tychy Żwaków.
Tej wersji trasy nie kojarzę... Wydawało mi się, że jak otrzymał jedną końcówkę we Żwakowie, to drugą miał w Nowym Bieruniu.

Była taka trasa przez pewien czas. Mam spisany rozkład "21" (z dworca w Bieruniu) kursującej na trasie Żwaków - Chełm Śląski.

Panewniczanin napisał(a):
Widać, że w dziennikarzynach zostały nawyki z PRL-u: pisać dla zmylenia przeciwnika. 8)

Co masz na myśli?


Ostatnio edytowano Śr 26.01.2005, 9:01 przez JacekSo, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 26.01.2005, 8:44 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Panewniczanin napisał(a):
Widać, że w dziennikarzynach zostały nawyki z PRL-u: pisać dla zmylenia przeciwnika. 8)

Panewniczanin, uważaj, co piszesz, bo możesz mieć z tego powodu sporo nieprzyjemności. :x

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 6:46 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Gazeta Wyborcza (nie znam daty ani roku)
Nowe autobusy

Trzy nowe linie autobusowe połączą w środę Siewierz z okolicznymi miastami. Od 1 października jeżdżą już autobusy linii 225, kursujące pomiędzy Siewierzem, Mierzęcicami i Będzinem.
Wszystkie autobusy nowych linii zatrzymywać się będą na Rynku. Stąd odjeżdżać będą do Zawiercia i Poręby (linia 719), Będzina i Sarnowa (linia 269) oraz Brudzowic (linia 619).

--
Linia 225 oczywiście nigdy przez Siewierz nie jechała, a 269 istniała już wcześniej. Kursowała na podobnej trasie jak obecnie ale z pominięciem Siewierza i tylko w jedną stronę.
Proszę o pomoc w ustaleniu daty uruchomienia tych trzech linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 20:09 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
MZKP szykuje się do drogi
(chyba z tygodnika "Gwarek", sierpień 1992 r.)

13 września ub. r. decyzją wojewody katowickiego zostało rozwiązane Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Katowicach, a w jego miejsce 1 października powstało 15 samodzielnych przedsiębiorstw komunikacyjnych. Jednym z nich jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu.

Na mocu ustawy Sejmu z 10 maja 1991 roku mienie przedsiębiorstw państwowych, dla których organem założycielskim jest wojewoda katowicki, i które niezbędne jest do wykonywania zadań własnych gminy - przekazywane jest gminom jako mienie komunalne. Przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej powinny być przejęte przez gminy do 1 stycznia 1993 roku.

Jeszcze we wrześniu ub. r. Tarnowskie Góry, Piekary Śląskie oraz Krupski Młyn, Mierzęcice, Tąpkowice, Tworóg, Świerklaniec, Wielowieś i Zbrosławice postanowiły powiązać Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej, który zarejestrowano 27 maja br. Strony związku zobowiązane są przekazać pieniądze na działalność MZKP w kwocie proporcjonalnej do długości tras przebiegających przez poszczególne gminy.

29 lipca br. w Świerklańcu odbyło się spotkanie, na którym zdecydowano, że mienie PKM jest wspólnym mieniem MZKP oraz gmin Bytom, Bobrowniki, Zabrze, Siemianowice Śl., Katowice, Gliwice, Będzin, Pyskowice i Psary, gdyż świerklanieckie przedsiębiorstwo wykonuje usługi na tym terenie.
Udziały poszczególnych podmiotów w mieniu przedsiębiorstwa wynoszą: MZKP - 64 %, Bytom - 18,4 %, Bobrowniki - 7,1 %, Zabrze - 4,4 %, Siemianowice Śl. - 2,0 %, Katowice - 1,3 %, Gliwice i Będzin po 1,1 %, Pyskowice - 0,3 % i Psary - 0,2 %.

Jak powiedział nam główny specjalista ds. technicznych PKM Świerklaniec, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora Rudolf Przewoźnik, w przedsiębiorstwie trwa obecnie inwentaryzacja. Przewiduje się, że w listopadzie zostanie ona zakończona i MZKP - jako zarządca mienia - przejmie przedsiębiorstwo, które wymaga koniecznej restrukturyzacji.

PKM w Świerklańcu obsługuje 38 linii plus 8 nocnych. Codziennie wyjeżdża na trasy 73 autobusy, zużywające na dobę 11 ton paliwa. Ogółem firma ma 111 autobusów. Niestety, 59 "Ikarusów 260", jeden "Ikarus 280" (przegubowy) i 11 autobusó "Jelcz M11", ma ponad 500 tys. km przebiegu. "Ikarus", wg norm węgierskiego producenta, po przejechaniu 550 tys. km powinien iść do kasacji.
(Krzysz.)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 20:57 

Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13
Posty: 755
JacekSo napisał(a):
...Jak powiedział nam główny specjalista ds. technicznych PKM Świerklaniec, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora Rudolf Przewoźnik, w przedsiębiorstwie trwa obecnie inwentaryzacja. Przewiduje się, że w listopadzie zostanie ona zakończona i MZKP - jako zarządca mienia - przejmie przedsiębiorstwo, które wymaga koniecznej restrukturyzacji....

Ciekawe co przez restrukturyzację myślano? Jak widać po tych latach tabor prawie ten sam, tylko inaczej pomalowany :wink:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 21:23 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Richard napisał(a):
JacekSo napisał(a):
...Jak powiedział nam główny specjalista ds. technicznych PKM Świerklaniec, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora Rudolf Przewoźnik, w przedsiębiorstwie trwa obecnie inwentaryzacja. Przewiduje się, że w listopadzie zostanie ona zakończona i MZKP - jako zarządca mienia - przejmie przedsiębiorstwo, które wymaga koniecznej restrukturyzacji....

Ciekawe co przez restrukturyzację myślano? Jak widać po tych latach tabor prawie ten sam, tylko inaczej pomalowany :wink:

Chyba nie widziałeś rupieci jakie wtedy jeździły. Przez długi czas PKM nie kupował nowych autobusów. Na początek kupili stado rozlatujących się Manów, z których jeden nawet nie pokazał się w ruchu liniowym. Później kupili kilka nowych jelczydeł po czym zaczęła się lawina używańców z różnych polskich miast. A stare jelcze i ikarusy pamiętające WPK, z braku dbałości, sypały się na potęgę.
Kilka lat temu widok czystego, nierozpadającego się i czytelnie oznakowanego autobusu PKM Św. był rzadkim zjawiskiem. Dziś to codzienność.
Chyba tego nie zauważyłeś.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 21:51 

Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13
Posty: 755
JacekSo napisał(a):
Chyba nie widziałeś rupieci jakie wtedy jeździły. Przez długi czas PKM nie kupował nowych autobusów. ....

Fakt, tamtego okresu w PKM Świerklaniec nie pamiętam, choć jak przypominam sobie to co na 5/168 pod koniec istnienia WPK do Katowic docierało, to jakoś znacznie gorzej od pozostałego taboru WPK nie wyglądało. Choć faktycznie były to starsze i bardziej wyeksploatowane pojazdy.

Cytuj:
Na początek kupili stado rozlatujących się Manów, z których jeden nawet nie pokazał się w ruchu liniowym.

To w Świerklańcu mieli jakieś MANy? Przyznam, że żadnego z nich nie widziałem, czy są jakieś zdjęcia?

Cytuj:
Później kupili kilka nowych jelczydeł po czym zaczęła się lawina używańców z różnych polskich miast. A stare jelcze i ikarusy pamiętające WPK, z braku dbałości, sypały się na potęgę.

No Jelczydła już pamiętam ale myślałem, że stare Jelcze i Ikary, to nadal te co po WPK zostały.

Cytuj:
Kilka lat temu widok czystego, nierozpadającego się i czytelnie oznakowanego autobusu PKM Św. był rzadkim zjawiskiem. Dziś to codzienność.
Chyba tego nie zauważyłeś.

Z tym się zgadzam, jeszcze jakieś 3 lata temu tabor ze Świerklańca był obrazem nędzy i rozpaczy. Pamiętam Jelcze ze wstawionymi dyktami zamiast szyb śmigające w Piekarach. Potem zaczęło się zmieniać i to zauważyłem jednak nie wiedziałem, że aż taka burzliwa przeszłość przetoczyła się przez PKM Świerklaniec, dzięki za ciekawą historię :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 22:17 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Richard napisał(a):
Fakt, tamtego okresu w PKM Świerklaniec nie pamiętam, choć jak przypominam sobie to co na 5/168 pod koniec istnienia WPK do Katowic docierało, to jakoś znacznie gorzej od pozostałego taboru WPK nie wyglądało. Choć faktycznie były to starsze i bardziej wyeksploatowane pojazdy.

Było wtedy jeszcze sporo (ok. 20) stosunkowo nowych M11 - roczniki 1988-1990.

Richard napisał(a):
To w Świerklańcu mieli jakieś MANy? Przyznam, że żadnego z nich nie widziałem, czy są jakieś zdjęcia?

W zajezdni są zdjęcia, sam widziałem :) Były 4 krótkie many SL200 i 7 przegubowych SG192.

Richard napisał(a):
No Jelczydła już pamiętam ale myślałem, że stare Jelcze i Ikary, to nadal te co po WPK zostały.

Wszystkie autobusy z numeracją 14xx zostały zakupione przez PKM.
Dziś jeździ tylko 14 autobusów pamiętających WPK, wszystkie za wyjątkiem 2687, przeszły remont.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 22:18 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4103
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Richard napisał(a):
Fakt, tamtego okresu w PKM Świerklaniec nie pamiętam, choć jak przypominam sobie to co na 5/168 pod koniec istnienia WPK do Katowic docierało, to jakoś znacznie gorzej od pozostałego taboru WPK nie wyglądało. Choć faktycznie były to starsze i bardziej wyeksploatowane pojazdy.

Było wtedy jeszcze sporo (ok. 20) stosunkowo nowych M11 - roczniki 1988-1990.

Richard napisał(a):
To w Świerklańcu mieli jakieś MANy? Przyznam, że żadnego z nich nie widziałem, czy są jakieś zdjęcia?

W zajezdni są zdjęcia, sam widziałem :) Były 4 krótkie many SL200 i 7 przegubowych SG192.

Richard napisał(a):
No Jelczydła już pamiętam ale myślałem, że stare Jelcze i Ikary, to nadal te co po WPK zostały.

Wszystkie autobusy z numeracją 14xx zostały zakupione przez PKM.
Dziś jeździ tylko 14 autobusów pamiętających WPK. Wszystkie, za wyjątkiem 2687, przeszły remont.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności