Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Cz 31.07.2014, 16:24 |
|
Dołączył(a): Śr 21.05.2014, 11:21 Posty: 23
|
Tak właśnie również tutaj koledzy pisali, natomiast zależy mi na rozkładach wszystkich linii na Przełajce z tego okresu, głównie właśnie 25.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Nd 3.08.2014, 22:50 |
|
david82 |
|
Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43 Posty: 1256 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Kto pamięta jaki przewoźnik obsługiwał w pierwszej połowie lat 90-tych (nie pamietam dokladnie) wieczorne kursy 73 - począwszy od kursu o 20:53 ze Stroszka az do ostatniego kursu? Jeździła klamka i Ikar 256.
Ten sam przewoźnik obsługiwał tez dodatkową brygadę 17-tki - jedna poranna para kursów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 13:14 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Skoro jesteśmy w tej okolicy zapytam i ja. Kiedyś wieczorem na 5 pojawiał się mig albo Ikarus bodajże od Krawczyka albo innego prywaciarza, który już dość dawno padł. Kojarzę kurs jakoś 18 z Kato. Czy ten wóz robił cały plan? Albo z czym to było łączone?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 13:22 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Od Rzeczkowskiego (?), druga część 5/7 od 16:35 z TG. Dzisiaj robione przez 94/3. Zjeżdżało to chyba z 78. To jest dodatek dla wydłużenia po jednej przerwie na zmianę z 15 do 45 minut.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 14:12 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Na 5 jeździł Krawczyk, Rzeczkowski chyba na 19 miał taką wstawkę. Nie ma zdjęć na TWB?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 15:14 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 16:53 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Krawczyk chyba z rana jeździł.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 4.08.2014, 20:29 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Było właśnie jakieś zdjęcie prywaciarza co miał tylko 260, więcej nic nie było na twb.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Nd 5.10.2014, 0:20 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Stan zdaje się 2003 rok, produkcja oparta o jakieś zdemobilizowane, tragicznie nieaktualne podkłady, rower, trampki i legalnego corela7. Wyjątki z historii KM: WzG1kurs wariantowy 921 przez Różyckiego w Grodźcu, potem zjazd Wolności - prawdopodobnie ostatni w dobie z oryginalnego uruchomienia tramwaj 25 nocka N27 w Grodźcu, prawdopodobnie kurs po 22 do Bytomia plus 3 pary do Dobieszowic 700 w Grodźcu, dwie pary kursów wariantowych nocka N6 w Czeladzi tramwaj 32 autobus 67 przez Czeladź 869 brak 814N - czy jeszcze kursował wtedy? za to na Wiosennej jest 888 brak przystanków PKS Czeladź Rynek - Gliwice-Zakopane diabli wzięły WzG2225-1 i 225-2 225-1 dwie pary kursów do El. Łagisza tramwaj 35 nocka tramwajowa 204 jako jedyna 42 nieszczęścia przez Ksawerę; na Syberce jeszcze powrót górą 637 S7 806 na Mydlice, prawdopodobnie jeden kurs około 8 rano WzG4933 N35 (no miała kiedyś Środula Północna komunikację) 55 już kończy pod Universalem 814 22:43-22:46 jeszcze z wjazdem na zajezdnię, bo potem wyrzucony z niej PKS Trzonów na Tworzniu, Jędrzejów na Tysiąclecia - jeszcze żywe Strzemieszyce Stacyjna w kier. Centrum już wyrąbany pół km od Stacyjnej 633 i 634 wracają przez Staszica, tj. bez wjazdu na Katowicką (przejazd w ciągu Tysiąclecia już obarierkowany) Z błędów rysunkowych - brak cmentarza na Zapleczu (wtedy było tam zdaje się 4-6 grobów) Z dopisków poza - brak ulicy Pogodnej - gdzie ona ma być? Z dygresji - po kiego Podlesie budowano na planie ekspresówki? Do południowej bramy huty? gdzie nigdy nie dotarła (bo pewnie asfalt sprzedano z kamieniem włącznie i paliwem do sprzętu, który ją miał budować, a może nawet i cały ten sprzęt) Tak średnio wychodzi mi, że ekspresówka Morcinka i ekspresówka Podlesie jakby miały się zejść w całość Z ogólnych uwag do wszystkich WzG - corel12 do pdfa nie radzi sobie z przezroczystością, kiereszując linie pod nią (krecha obrazująca granice miast), corel7 zdaje się nie miał takich problemów, rozwala też niektóre krzywe (np. symbol basenu) Hollywood Video na WzG3 - hit
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 1:30 |
|
Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44 Posty: 902
|
Kiedy pętla dla 35 stała się "Mysłowice Kosztowy Pętla"? Ostatnie wspomnienia w internecie znajduję na ~2003 rok, wtedy w komunikatach widzę że używano różnie, Oświęcimska Pętla albo Kosztowy Oświęcimska Pętla, kiedy ostatecznie dotychczasowa nazwa wyparła starą?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 8:23 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
nemo333 napisał(a): Kiedy pętla dla 35 stała się "Mysłowice Kosztowy Pętla"? Ostatnie wspomnienia w internecie znajduję na ~2003 rok, wtedy w komunikatach widzę że używano różnie, Oświęcimska Pętla albo Kosztowy Oświęcimska Pętla, kiedy ostatecznie dotychczasowa nazwa wyparła starą? Wtedy, gdy na całej sieci zmieniano nazwy przystanków. Poszukaj sobie w archiwum komunikatów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 9:02 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Problem w tym, że tego archiwum już nie ma.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 9:12 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): Problem w tym, że tego archiwum już nie ma. Faktycznie. Zostało skrócone do 2010 r., a to był bodajże 2005 r. Przyznam uczciwie, że gdzieś mi to umknęło.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 11:02 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Jak 2005 to http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=art/z ... anki_nazwy :) Pragnę też zauważyć, że archiwum zostało skrócone do 2009 - do momentu uruchomienia KZK GO!.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 13.01.2015, 17:48 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
http://web.archive.org/web/200502081538 ... sci/stale/. Można pogmerać też tu, wrzucam przykładowy link. Czas płynie do przodu, a jakość komunikatów KZK GOP zdecydowanie spadła w porównaniu z 2004/2005.
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Śr 14.01.2015, 0:17 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Kiedyś jeszcze było podejrzanie dużo w porównaniu z dziś zmian rozkładów na wniosek pasażerów.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 13.06.2015, 20:41 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 8.08.2015, 13:52 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pn 9.11.2015, 21:39 |
|
Dołączył(a): So 31.10.2015, 8:58 Posty: 1
|
Chciałem zapytać o historię ZK-6 Jaworzno. Po przejęciu przez Katowice 1976/1977 do Jaworzna trafiły wg moich informacji jako pierwsze z WPK - Ikarusy 620, podobno było ich 6szt. Może ktoś ma wiedzę z której bazy zostały przerzucone i jakie miały nr taborowe? Wiem na pewno, że kolejnymi autobusami, które trafiły już z Katowic były 2 nowe Jelcze PR110U, numery taborowe 2217 i 2218, miały one jeszcze stare tablice rejestracyjne KI 7137 i KI 7138. W wykazie WPK widnieją pod bazą Będzin co jest nieprawdą. Będę wdzięczny za pomoc
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Cz 26.11.2015, 15:22 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
Yomaha napisał: "Niemniej to temat szalenie ciekawy. 1972 to dla mnie prehistoria, kompletny odlot, natomiast to, co mnie interesuje, czy były takie sytuacje, że autobus przyjeżdżał do Katowic jako 1 i odjeżdżał jako 1A i odwrotnie, czy jeśli wyjechał na 1 rano to do wieczora jeździł na 1 i analogicznie z 1A. Bo jak dla mnie czymś innym jest sytuacja, w której jakąś linię obsługują dwie zajezdnie, a czymś innym sytuacja, w której dany wóz jeździ na dwóch różnych liniach, dlatego zależałoby mi na doprecyzowaniu."
Dla mnie to też już historia tylko z tą chyba różnicą, że osobiście obserwowałem już wtedy zachodzące zmiany w naszej komunikacji. Niestety wiele archiwalnych materiałów już dawno się pozbyłem a i w pamięci powstały już luki. Jeżeli chodzi o ówczesne plany linii 1 i 1A, to jak już wcześniej wspominałem był wspólny obieg. Np. jeden kurs do Tarnowskich Gór jako 1A a później dwa do Bytomia jako 1, albo dwa kursy linią 1A i później np. 3 linią A. Układ planów był różny ale wszystkie miały kursy linii 1 i 1A. Jednakże plany obsługiwane przez Świerklaniec miały przewagę kursów linii 1A. Wspólny obieg tych linii był także po zmianie na A i B. Ktoś kiedyś twierdził, że do Tarnowskich Gór kursowała jednak linia 1 a nie 1A. Muszę temu kategorycznie zaprzeczyć, ponieważ osobiście zrobiłem 2 komplety tablic kierunkowych na te linie kierowcom stale jeżdżącym na tych liniach. Nie musieli przynajmniej pobierać i zdawać tablic u dyspozytora. Tablice miały czerwone napisy jak wszystkie wtedy linie pospieszne ale litera A była zielona. Tablice były w Ikarusach 260 - 955 i 1011 a później przeszły do dwóch Ikarusów 280. Nastały bowiem czasy, że na tych liniach kursowały tylko autobusy przegubowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|