Teraz jest Pt 29.03.2024, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 26.11.2015, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Bardzo dziękuję za informacje. W 1972 to ja nawet w planach nie byłem ;-)

Z nowszych historii pamiętam zdziwienie, jak się wyszarpywało taśmy z filmów z migów w Solcu, z których wynikało, że Świerklaniec owszem, jeździł na B, ale nie miał A na filmie (numery były po kolei, bardzo fajnie się wszystko zgadzało, po B było P itd. wszystkie cyfrowe aż do 700). Ale to już zupełnie inne czasy niż to, o czym piszesz.

A tak swoją drogą - kojarzysz może linię 19A? Czy to było coś pośpiesznego/przyśpieszonego czy po prostu wariantowe kursy 19?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 26.11.2015, 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
YoMaHa napisał(a):
Bardzo dziękuję za informacje. W 1972 to ja nawet w planach nie byłem ;-)

Z nowszych historii pamiętam zdziwienie, jak się wyszarpywało taśmy z filmów z migów w Solcu, z których wynikało, że Świerklaniec owszem, jeździł na B, ale nie miał A na filmie (numery były po kolei, bardzo fajnie się wszystko zgadzało, po B było P itd. wszystkie cyfrowe aż do 700). Ale to już zupełnie inne czasy niż to, o czym piszesz.

A tak swoją drogą - kojarzysz może linię 19A? Czy to było coś pośpiesznego/przyśpieszonego czy po prostu wariantowe kursy 19?


Właśnie widziałem posty o tej ewentualnej linii ale szczerze mówiąc jak szukam w pamięci to nic nie odnajduję. Pamiętam tylko, że co do linii 19 były tzw. warianty bis najpierw do dawnej kopalni Bytom (późniejszej Powstańców Śląskich), a później do Starych Tarnowic. Nic więcej mi się nie przypomina. Ale nie twierdzę, że takiej linii nie było. Być może, że w latach 1987-1995 gdzieś zaistniała. W tych właśnie latach nie za bardzo miałem dużo czasu, żeby na bieżąco obserwować zmiany w naszej komunikacji. No ale jeszcze wiele rzeczy jest w mojej pamięci. Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 26.11.2015, 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
koland napisał(a):
Chciałem zapytać o historię ZK-6 Jaworzno. Po przejęciu przez Katowice 1976/1977 do Jaworzna trafiły wg moich informacji jako pierwsze z WPK - Ikarusy 620, podobno było ich 6szt. Może ktoś ma wiedzę z której bazy zostały przerzucone i jakie miały nr taborowe?
Wiem na pewno, że kolejnymi autobusami, które trafiły już z Katowic były 2 nowe Jelcze PR110U, numery taborowe 2217 i 2218, miały one jeszcze stare tablice rejestracyjne KI 7137 i KI 7138. W wykazie WPK widnieją pod bazą Będzin co jest nieprawdą. Będę wdzięczny za pomoc

Co do Ikarusów 620 to pamiętam je w Chrzanowie w owych czasach. Jeżeli tylko przekazano z WPK 6 szt. to chyba wszystkie były w oddziale chrzanowskim. Tylko, że oprócz Ikarusów 620 widziałem także jednego lub dwa Ikarusy 630 (to te z większą ilością miejsc siedzących i węższymi drzwiami). Jednym z nich jechałem nawet na linii 309 (obecnie 9) do Sierszy Osiedle Gaj, gdzie był wtedy przystanek końcowy. Trochę się zdziwiłem widząc te autobusy w tamtym rejonie, tym bardziej że to były jeszcze wozy z wcześniejszych dostaw, niż te jeszcze kursujące po naszej aglomeracji. Niestety numerów taborowych już nie pamiętam ale niektóre były jeszcze z przedziału 11.. Z jakiej zajezdni mogły one pochodzić też nie mogę powiedzieć bo nie wiem ale przypuszczam, że prawdopodobnie były one z Gołonoga lub Będzina. Wyglądało na to, że WPK wypychało ze swoich starych oddziałów same graty do nowo powstałych zajezdni. Wtedy jeszcze nie było w Chrzanowie dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia. Autobusy miejskie startowały z małego placyku gdzieś w pobliżu rynku, ale nie wszystkie linie. Właśnie 309 i jeszcze jakaś odjeżdżały z ulicy, która była w pobliżu tego placu. Olkusz też dostał parę tych trupów, a bazował jeszcze na miejskich Autosanach. W Jaworznie też wtedy WPK przejęło od MPK cały tabor opierający się także chyba w całości na Autosanach i sukcesywnie go wymieniając.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 26.11.2015, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
markus napisał(a):
koland napisał(a):
Chciałem zapytać o historię ZK-6 Jaworzno. Po przejęciu przez Katowice 1976/1977 do Jaworzna trafiły wg moich informacji jako pierwsze z WPK - Ikarusy 620, podobno było ich 6szt. Może ktoś ma wiedzę z której bazy zostały przerzucone i jakie miały nr taborowe?
Wiem na pewno, że kolejnymi autobusami, które trafiły już z Katowic były 2 nowe Jelcze PR110U, numery taborowe 2217 i 2218, miały one jeszcze stare tablice rejestracyjne KI 7137 i KI 7138. W wykazie WPK widnieją pod bazą Będzin co jest nieprawdą. Będę wdzięczny za pomoc

Co do Ikarusów 620 to pamiętam je w Chrzanowie w owych czasach. Jeżeli tylko przekazano z WPK 6 szt. to chyba wszystkie były w oddziale chrzanowskim. Tylko, że oprócz Ikarusów 620 widziałem także jednego lub dwa Ikarusy 630 (to te z większą ilością miejsc siedzących i węższymi drzwiami). Jednym z nich jechałem nawet na linii 309 (obecnie 9) do Sierszy Osiedle Gaj, gdzie był wtedy przystanek końcowy. Trochę się zdziwiłem widząc te autobusy w tamtym rejonie, tym bardziej że to były jeszcze wozy z wcześniejszych dostaw, niż te jeszcze kursujące po naszej aglomeracji. Niestety numerów taborowych już nie pamiętam ale niektóre były jeszcze z przedziału 11.. Z jakiej zajezdni mogły one pochodzić też nie mogę powiedzieć bo nie wiem ale przypuszczam, że prawdopodobnie były one z Gołonoga lub Będzina.

A Gołonóg już był wtedy? Trochę dziwne mi się to wydaje, że stawiając nową bazę i to pod taką sztandarową inwestycję, pakowano by tam strupki 620 i równolatki, a nie nówki...
markus napisał(a):
Wyglądało na to, że WPK wypychało ze swoich starych oddziałów same graty do nowo powstałych zajezdni. Wtedy jeszcze nie było w Chrzanowie dworca autobusowego z prawdziwego zdarzenia. Autobusy miejskie startowały z małego placyku gdzieś w pobliżu rynku, ale nie wszystkie linie. Właśnie 309 i jeszcze jakaś odjeżdżały z ulicy, która była w pobliżu tego placu. Olkusz też dostał parę tych trupów, a bazował jeszcze na miejskich Autosanach. W Jaworznie też wtedy WPK przejęło od MPK cały tabor opierający się także chyba w całości na Autosanach i sukcesywnie go wymieniając.

A ROW cały? Czy tam też szedł demobil czy od początku nówki szły?

A jeszcze odnośnie Olkusza - czy był jakiś dworzec / plac autobusowy w okolicy OFNE, na wysokości skrzyżowania ul. Biema z Tysiąclecia, po północno-zachodniej stronie Tysiąclecia? Tam były ruiny czegoś, co właśnie tak wyglądało, a o ile kojarzę jakieś fotosy to dworzec przy S-Samie to jakieś późniejsze lata niż otwarcie komunikacji miejskiej w Olkuszu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 27.11.2015, 9:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
YoMaHa napisał(a):
A ROW cały? Czy tam też szedł demobil czy od początku nówki szły?

Jak najbardziej, wszystkie ówczesne zajezdnie w ROW-ie tj. w Rybniku,Wodzisławiu i Jastrzębiu-Zdroju otrzymały na sam początek spuściznę z WPK w postaci przechodzonego taboru. Tam najbardziej było to widoczne, ponieważ komunikacja miejska powstała tam od podstaw. Oczywiście tabor był szybko wymieniany na nowy w miarę nowych dostaw autobusów. A wtedy naprawdę było dużo dostaw Ikarusów i Jelczy wobec czego wyeksploatowany tabor szybko wycofano.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 27.11.2015, 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
YoMaHa napisał(a):
A Gołonóg już był wtedy? Trochę dziwne mi się to wydaje, że stawiając nową bazę i to pod taką sztandarową inwestycję, pakowano by tam strupki 620 i równolatki, a nie nówki...
A jeszcze odnośnie Olkusza - czy był jakiś dworzec / plac autobusowy w okolicy OFNE, na wysokości skrzyżowania ul. Biema z Tysiąclecia, po północno-zachodniej stronie Tysiąclecia? Tam były ruiny czegoś, co właśnie tak wyglądało, a o ile kojarzę jakieś fotosy to dworzec przy S-Samie to jakieś późniejsze lata niż otwarcie komunikacji miejskiej w Olkuszu.

Zajezdnia Gołonóg została oddana do użytku dokładnie w roku 1970.

Co do Olkusza, to jak pamiętam to raczej od samego początku dworzec autobusowy był przy Supersamie, chociaż mogło być też inaczej. Nie pamiętam już kiedy zawitałem do Olkusza pierwszy raz. Wiem tylko, że dostałem się wtedy z Dąbrowy Górniczej nowo powstałą linią 451, która odjeżdżała z ulicy Cieplaka w pobliżu Domu Kultury. Kursów do Olkusza było wtedy mało i najgorsze w tym, że nie wiedziałem jak wrócić z powrotem, ponieważ w Olkuszu nie było żadnego rozkładu tej linii. Na liniach olkuskich kursowały wtedy nowe miejskie Autosany H9 zakupione przez WPK. Numery taborowe były w zakresie 700. Numery linii były w zakresie 450-473, w późniejszym czasie doszły 474-477. W rejonie OFNE to tylko mógł być plac przygotowany dla autobusów dowożących pracowników do fabryki, a było ich wtedy trochę. WPK też miało wtedy dużo tzw. kursów zamkniętych na wielu liniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 27.11.2015, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
markus napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
A jeszcze odnośnie Olkusza - czy był jakiś dworzec / plac autobusowy w okolicy OFNE, na wysokości skrzyżowania ul. Biema z Tysiąclecia, po północno-zachodniej stronie Tysiąclecia? Tam były ruiny czegoś, co właśnie tak wyglądało, a o ile kojarzę jakieś fotosy to dworzec przy S-Samie to jakieś późniejsze lata niż otwarcie komunikacji miejskiej w Olkuszu.

Co do Olkusza, to jak pamiętam to raczej od samego początku dworzec autobusowy był przy Supersamie, chociaż mogło być też inaczej. Nie pamiętam już kiedy zawitałem do Olkusza pierwszy raz. Wiem tylko, że dostałem się wtedy z Dąbrowy Górniczej nowo powstałą linią 451, która odjeżdżała z ulicy Cieplaka w pobliżu Domu Kultury. Kursów do Olkusza było wtedy mało i najgorsze w tym, że nie wiedziałem jak wrócić z powrotem, ponieważ w Olkuszu nie było żadnego rozkładu tej linii. Na liniach olkuskich kursowały wtedy nowe miejskie Autosany H9 zakupione przez WPK. Numery taborowe były w zakresie 700. Numery linii były w zakresie 450-473, w późniejszym czasie doszły 474-477. W rejonie OFNE to tylko mógł być plac przygotowany dla autobusów dowożących pracowników do fabryki, a było ich wtedy trochę. WPK też miało wtedy dużo tzw. kursów zamkniętych na wielu liniach.

Mega! Niewyobrażalnie dziękuję. Możliwe, że to zdjęcie z Olkusza, przedstawiające prace budowlane przy S-Samie to były jakieś wymiany wiat czy coś w tym stylu - trudno mi powiedzieć. W każdym razie każda wzmianka o olkuskiej komunikacji jest dla mnie bardzo cenna!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 16:29 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Z Olkusza do Dąbrowy 451??? Chyba kierman tablic nie zdjął, bo z tego co wiem to Olkusz z Dąbrową był połączony za pomocą linii 33, obsługiwanej przez OA Gołonóg.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 16:45 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
pat napisał(a):
Z Olkusza do Dąbrowy 451??? Chyba kierman tablic nie zdjął, bo z tego co wiem to Olkusz z Dąbrową był połączony za pomocą linii 33, obsługiwanej przez OA Gołonóg.
W ostatnim okresie funkcjonowania na 33 jeździły wozy z Olkusza, tak samo na E-4.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
pat napisał(a):
Z Olkusza do Dąbrowy 451??? Chyba kierman tablic nie zdjął, bo z tego co wiem to Olkusz z Dąbrową był połączony za pomocą linii 33, obsługiwanej przez OA Gołonóg.
Trudno mi powiedzieć, o jakim okresie piszesz, ale na 33 jeździł Olkusz. W Olkuszu w ogóle nie pojawiało się nic spoza Olkusza, jedynym wyjątkiem była linia 333, ale to już było po WPK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 19:46 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Żle się wyraźiłem 33 byl obslugiwany przez Olkusz, jednakże Olkusz zostal oddzielony od ZK 8 w Sosnowcu gdzie funkcjonował jako oddział. Przed powstaniem Olkusza linia ta prawdopodobnie byla obslugiwana przez OA Gołonóg, stąd tez numer linii odbiegał od reszty olkuskiej numeracji, w każdym razie 451 liniowo nigdy nie jeździł do Dąbrowy. 33 konczył przy Palacu Kultury, później przy KWK Zawadzki a nastepnie na Mydlicach, kursując z 30minutowa czestotliwością


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
pat napisał(a):
Żle się wyraźiłem 33 byl obslugiwany przez Olkusz, jednakże Olkusz zostal oddzielony od ZK 8 w Sosnowcu

Nie, Olkusz nie został oddzielony. Olkusz został przyłączony. No, chyba że mówisz o przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, ale wtedy także się mylisz.
pat napisał(a):

gdzie funkcjonował jako oddział. Przed powstaniem Olkusza linia ta prawdopodobnie byla obslugiwana przez OA Gołonóg,

"Prawdopodobnie" jeździła tylko do Sławkowa ;-P Znów uwaga - jeśli mówisz o 80/90 to nie, 33 była obsługiwana z Olkusza, żaden gołonoski wóz się nie pętał po prowincji.
pat napisał(a):
stąd tez numer linii odbiegał od reszty olkuskiej numeracji, w każdym razie 451 liniowo nigdy nie jeździł do Dąbrowy.

Nie dałbym sobie za to ręki obciąć ;-)
pat napisał(a):
33 konczył przy Palacu Kultury, później przy KWK Zawadzki a nastepnie na Mydlicach, kursując z 30minutowa czestotliwością
Dwa kursy w odstępie równo 30 minut to było wielkie święto. Klasyk .00, .28, .07, .34, .59 itd. Oczywiście przerwy na posiłkową dziwnym trafem wypadały tak, że nie wylatywał kurs tam, gdzie odstęp był poniżej 30' a tam, gdzie był powyżej, w efekcie czego bywały przerwy godzinne jak leje po bombie. O niedogodnościach związanych z rozrzutem kursów między S-Sam a przystanek koło księgarni już nie wspominając.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 21:44 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Uściślająć fakty naocznie pamiętam wozy tylko z Olkusza, co do OA Gołonóg to mowa tu o latach 70tych ale to informacje od osob postronnych nie mających zbyt dużo wspólnego z transportem miejskim więc nie sieje plot. Z ciekawostek kiedy to linia pospieszna O została przechrzczona na E4 ( zaznacze że mowa o latach 90tych) były warianty trasy do Zagórza Zajezdni oraz do Szpitala Wojewódzkiego w Sosnowcu. Mam jeszcze pytanie odnośnie linii 333 która łaczyła Olkusz z Trzebinią i chyba Chrzanowem. Pamiętasz jek często to cudo kursowało??? Jeździł tam klamkowy autosan czy coś innego?? Ja jedynie pamiętam linię 327 kursującą pomiędzy Szczakową i Bukownem oraz 327 T kursującą do Dąbrowy. Było jeszcze 337 z Bukowna do Chrzanowa. Całość obsługiwał bodajrze KABOR z Jaworzna, a kto działał na 333??


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
pat napisał(a):
Uściślająć fakty naocznie pamiętam wozy tylko z Olkusza, co do OA Gołonóg to mowa tu o latach 70tych ale to informacje od osob postronnych nie mających zbyt dużo wspólnego z transportem miejskim więc nie sieje plot.
Jasne, że w przedolkuskich czasach musiał się tam Gołonóg szlajać, ale wtedy Olkusz był w krakowskim i WPK tam nie dojeżdżało. W związku z reformą administracyjną przedłużono linię i dlatego nie pasowała do "olkuskiego" zakresu, ot co.
pat napisał(a):
Mam jeszcze pytanie odnośnie linii 333 która łaczyła Olkusz z Trzebinią i chyba Chrzanowem.
Nie kojarzę jakiejkolwiek linii łączącej Olkusz z Trzebinią czy Chrzanowem.
pat napisał(a):
Pamiętasz jek często to cudo kursowało???

333 które pamiętam miało dwa kursy w dni robocze.
pat napisał(a):
Jeździł tam klamkowy autosan czy coś innego??
Biały klamkowy autosan, także jakiś Ik260 "no name"
pat napisał(a):
Ja jedynie pamiętam linię 327 kursującą pomiędzy Szczakową i Bukownem oraz 327 T kursującą do Dąbrowy. Było jeszcze 337 z Bukowna do Chrzanowa. Całość obsługiwał bodajrze KABOR z Jaworzna, a kto działał na 333??
Nie wiem, do kogo należał ten autosan, PKM&WPK kiedyś o nim wspominał w rozmowie. Z moich późniejszych prób uporządkowania tego wynika, że 333 miał dwa kursy w relacji Bór - Olkusz i jakieś miejscowe Bór - Bukowno, bo było to powiązane obiegiem z linią T relacji Bukowno - Dąbrowa. Linią T jechałem raz, był ikarus 260 bez oznaczeń, w środku miał najbrudniejsze poręcze, jakie widziałem w komunikacji miejskiej na świecie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
YoMaHa napisał(a):
Jasne, że w przedolkuskich czasach musiał się tam Gołonóg szlajać, ale wtedy Olkusz był w krakowskim i WPK tam nie dojeżdżało. W związku z reformą administracyjną przedłużono linię i dlatego nie pasowała do "olkuskiego" zakresu, ot co.

Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Jasne, że w przedolkuskich czasach musiał się tam Gołonóg szlajać, ale wtedy Olkusz był w krakowskim i WPK tam nie dojeżdżało. W związku z reformą administracyjną przedłużono linię i dlatego nie pasowała do "olkuskiego" zakresu, ot co.

Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)
Aż sprawdzę w Bibliotece Śląskiej przy najbliższej okazji, brzmi to fenomenalnie. Na pewno miałem w rękach co najmniej dwa plany DG, na których 33 jest do Sławkowa, trochę przy tym grzebałem i chyba bym odnotował, ale nie dam sobie ręki obciąć, bo bym głupio bez ręki wyglądał. Z jednej strony MPK Jaworzno wjeżdżało do Mysłowic, ale z drugiej Olkusz jest jednak dalej od rdzenia GOP-u.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 22:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
YoMaHa napisał(a):
Egon napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Jasne, że w przedolkuskich czasach musiał się tam Gołonóg szlajać, ale wtedy Olkusz był w krakowskim i WPK tam nie dojeżdżało. W związku z reformą administracyjną przedłużono linię i dlatego nie pasowała do "olkuskiego" zakresu, ot co.

Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)
Aż sprawdzę w Bibliotece Śląskiej przy najbliższej okazji, brzmi to fenomenalnie. Na pewno miałem w rękach co najmniej dwa plany DG, na których 33 jest do Sławkowa, trochę przy tym grzebałem i chyba bym odnotował, ale nie dam sobie ręki obciąć, bo bym głupio bez ręki wyglądał. Z jednej strony MPK Jaworzno wjeżdżało do Mysłowic, ale z drugiej Olkusz jest jednak dalej od rdzenia GOP-u.


Coś tu nie pasuje... "Zasady pobierania opłat oraz wykaz odległości strefowych..." WPK Katowice z 1973 r. (s. 132-133) wskazuje dla linii 33 relację Sławków ZWM - Dąbrowa Górnicza Kop. Zawadzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Egon napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Jasne, że w przedolkuskich czasach musiał się tam Gołonóg szlajać, ale wtedy Olkusz był w krakowskim i WPK tam nie dojeżdżało. W związku z reformą administracyjną przedłużono linię i dlatego nie pasowała do "olkuskiego" zakresu, ot co.

Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)
Aż sprawdzę w Bibliotece Śląskiej przy najbliższej okazji, brzmi to fenomenalnie. Na pewno miałem w rękach co najmniej dwa plany DG, na których 33 jest do Sławkowa, trochę przy tym grzebałem i chyba bym odnotował, ale nie dam sobie ręki obciąć, bo bym głupio bez ręki wyglądał. Z jednej strony MPK Jaworzno wjeżdżało do Mysłowic, ale z drugiej Olkusz jest jednak dalej od rdzenia GOP-u.


Coś tu nie pasuje... "Zasady pobierania opłat oraz wykaz odległości strefowych..." WPK Katowice z 1973 r. (s. 132-133) wskazuje dla linii 33 relację Sławków ZWM - Dąbrowa Górnicza Kop. Zawadzki
Dziękuję. Właśnie tego rodzaju wydawnictwa chciałem przetrzepać - nie wykluczam, że we wcześniejszych jest inna relacja, ale przecież wertowałem to ongiś dość dokładnie i taki cymes jak Olkusz bym na pewno zarejestrował w pamięci.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 23:14 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
pat napisał(a):
Z ciekawostek kiedy to linia pospieszna O została przechrzczona na E4 ( zaznacze że mowa o latach 90tych) były warianty trasy do Zagórza Zajezdni oraz do Szpitala Wojewódzkiego w Sosnowcu.

W 1990 roku było już E-4, ekspresy E-1 - E-6 powstały z linii pospiesznych chyba w 1989 roku.
Parę archiwalnych rozkładów, które spisałem ok. 1991 roku:
- Dąbrowa Górnicza Centrum: m.in. E-4 w obie strony i 33 na Mydlice:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... n9hi6u.jpg

- Sławków Rynek: E-4 i 33 do Olkusza, dodatkowo dopisałem czasy przejazdu: DG - Sławków: 22 (E-4) i 38 (33) minut, DG - Olkusz: 40 i 60 minut:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... fhfabs.jpg

- Sławków Rynek i Olkusz SAM: m.in. E-4 i 33 do DG oraz kilka linii olkuskich:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... ycxzxg.jpg

- Olkusz SAM: linie olkuskie i 333 do Bukowna:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... vjnov0.jpg

- Szczakowa PKP i przy okazji Jaworzno Centrum: 327, E-30, U:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 9qg0o0.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 28.11.2015, 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Coś tu nie pasuje... "Zasady pobierania opłat oraz wykaz odległości strefowych..." WPK Katowice z 1973 r. (s. 132-133) wskazuje dla linii 33 relację Sławków ZWM - Dąbrowa Górnicza Kop. Zawadzki

W tej relacji to w mojej pamięci koduje się 33bis - ale stary już jestem, może mam sklerozę, choć nie wydaje mi się ;-) Czasy które mam na myśli to lata 1965 - 1967.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności