Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 8.12.2015, 7:54 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Vanessa00 napisał(a): O ile czemu upadł Sebzda powszechnie wiadomo Tak? Bo jest co najmniej kilka mglistych teorii, a żadnych faktów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 8.12.2015, 13:46 |
|
Dołączył(a): Pn 22.08.2005, 19:38 Posty: 118 Lokalizacja: będzin
|
[quote] Studzienną na MIlowicach (160) Potwierdzam tyle tylko że to była ulica Bryniczna. Nazwa przystanku była Milowice Most.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Wt 8.12.2015, 23:07 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2024
|
A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Śr 9.12.2015, 14:54 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Tak byłoby logicznie. Na planie bodaj z 1987 jest jako pętla opisana ul. Studzienna.
Swoją drogą 160 od samego początku robił za dubel T26, czy po pewnym czasie tak zrobiono?
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Cz 10.12.2015, 18:08 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
memphis napisał(a): Vanessa00 napisał(a): O ile czemu upadł Sebzda powszechnie wiadomo Tak? Bo jest co najmniej kilka mglistych teorii, a żadnych faktów. Fakt - faktów brak. W mojej opinii - zwyczajnie przeinwestował. A bardziej rozbudowanie: nie mając wystarczającego umocowania w samorządach forsujących swojego przewoźnika, a wręcz mając świadomość ich przeciwności, nie mając jednomyślnie zorientowanej swojej kadry zarządzającej, próbował zgarnąć zbyt wiele, przestając jednocześnie panować nad tym, co już miał. Za dużo wizji, za dużo naraz, za dużo własnego "ja", za dużo rutyny. Pamiętam jak dziś plac zapełniony nabytkami taborowymi, które - przed ogłoszeniem wyniku przetargu - dumnie demonstrowały na wyświetlaczach 637, 809 itd. - jakby to było najważniejsze (z mojego punktu widzenia było to żałosne, w myśl "takiś mocny? poczekaj..." - no i przyszedł mocniejszy). A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki. Totalnie gdybając na temat pierwotny: gdyby zachował siedzibę w pierwotnym miejscu, czy jego historia nie potoczyłaby się inaczej? Czy tak samo interesowałby się rynkiem wschodnim? Bo to przenosiny do Czeladzi wpłynęły na nowe horyzonty, tak sądzę. Żal mi było potem patrzeć na ten jeden (czy tam dwa - zupełnie nieistotne) wóz wpleciony w PKM Świerklaniec, jako jakaś taka atomowo mikroskopijna wersja ratunkowa - honoru rodziny? Lukas SC napisał(a): A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ? Zjeżdżam na dół, z Błękitnej (a nie z Baczyńskiego; Błękitną wchłonęła nowa Baczyńskiego - KK, wcześniej była zdaje się Władysława), przed knajpą w lewo, i już, tu był koniec/początek. Potem czołganie pod górkę. Przez jakiś czas po uruchomieniu 26 do Milowic 160 jeździł wspólnie, wycięty został nierównocześnie, by szybko stać się najmniej rentowną linią w Sosnowcu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Cz 10.12.2015, 21:15 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Vanessa00 napisał(a): A bardziej rozbudowanie: nie mając wystarczającego umocowania w samorządach forsujących swojego przewoźnika, a wręcz mając świadomość ich przeciwności, nie mając jednomyślnie zorientowanej swojej kadry zarządzającej, próbował zgarnąć zbyt wiele, przestając jednocześnie panować nad tym, co już miał. Za dużo wizji, za dużo naraz, za dużo własnego "ja", za dużo rutyny. Pamiętam jak dziś plac zapełniony nabytkami taborowymi, które - przed ogłoszeniem wyniku przetargu - dumnie demonstrowały na wyświetlaczach 637, 809 itd. - jakby to było najważniejsze (z mojego punktu widzenia było to żałosne, w myśl "takiś mocny? poczekaj..." - no i przyszedł mocniejszy). A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki.
Tylko, że tu nie ma żadnych twardych faktów. To są twoje opinie tylko.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pt 11.12.2015, 6:12 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2927
|
Cytuj: A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki.
??? Cytuj: Totalnie gdybając na temat pierwotny: gdyby zachował siedzibę w pierwotnym miejscu, czy jego historia nie potoczyłaby się inaczej? Czy tak samo interesowałby się rynkiem wschodnim? Bo to przenosiny do Czeladzi wpłynęły na nowe horyzonty, tak sądzę.
A gdzie miał siedzibę na początku? @adam86: przecież napisał, że faktów brak, a to są jego opinie ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pt 11.12.2015, 17:45 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
motley napisał(a): A gdzie miał siedzibę na początku? W katowicach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pt 11.12.2015, 21:36 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2024
|
Vanessa00 napisał(a): Lukas SC napisał(a): A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ? Zjeżdżam na dół, z Błękitnej (a nie z Baczyńskiego; Błękitną wchłonęła nowa Baczyńskiego - KK, wcześniej była zdaje się Władysława), przed knajpą w lewo, i już, tu był koniec/początek. Potem czołganie pod górkę. Przez jakiś czas po uruchomieniu 26 do Milowic 160 jeździł wspólnie, wycięty został nierównocześnie, by szybko stać się najmniej rentowną linią w Sosnowcu. Napisałem obecnymi nazwami ulic, nie kojarzę starych nazw w Sosnowcu niestety. Więc wychodzi że robił takie kółko: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... e6ad0ae3aa
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pt 9.09.2016, 22:06 |
|
Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20 Posty: 292
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Pt 9.09.2016, 23:59 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
Co to za linia, bo nie mogę doczytać leci o 2:13 po trasie N1?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 10.09.2016, 10:56 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2024
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 10.09.2016, 17:57 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
psznr napisał(a): Na forum mały ruch ostatnio to zarzucę coś by ożywić userów :) http://static.pokazywarka.pl/bigImages/ ... 1473455058To tak żeby lepiej się spało. Miłego wieczoru i Dobranoc :-) Fajnie, że ocalała Ci ta tabliczka :) Takiej relacji linii 39 nie pamiętałem, resztę mniej lub bardziej sobie przypominam.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 10.09.2016, 19:51 |
|
Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20 Posty: 292
|
Egon, jak myślisz? Który to może być rok? :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 10.09.2016, 21:08 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
psznr napisał(a): Egon, jak myślisz? Który to może być rok? :) Pierwsza połowa lat 60-tych - widać, że rozkład linii 4 jest ważny od 15 kwietnia 1962. Od bodajże 1966 roku "czwórka" już nie zaglądała pod dworzec, wszystkie kursy jeździły do osiedla F na ul. Fornalskiej (dziś Wyszyńskiego), a niedługo później od drugiej strony została wydłużona do Os. 1000-lecia. Trasa linii 63 też w podobnym czasie się zmieniła - polegało to na odwróceniu relacji od Czułowa: przez Wesołą do Murcek. Wszystkie kursy 54 zostały wydłużone do Mysłowic, a linia została wzmocniona do 17 par kursów na dobę w R + chyba 3 pary w relacji Mysłowice - Oświęcim. 21bis poszło na wzmocnienie 21 - od czasów z których je pamiętam, miało coś koło 16 par kursów w R i około połowę z tego w W. Nie pamiętam, jak było z sobotami - wtedy wszystkie były robocze, ale dniówki trwały krócej i na wielu liniach obowiązywały sobotnie rozkłady. I jeszcze tego wariantu 64 do Mikołowa też nie pamiętam. Jelczu napisał(a): Co to za linia, bo nie mogę doczytać leci o 2:13 po trasie N1? Lukas SC napisał(a): Wygląda to na 54. Po prostu N/1, linia nocna.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Śr 1.02.2017, 15:15 |
|
treeboor |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03 Posty: 162 Lokalizacja: Cwajka
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 4.02.2017, 14:23 |
|
dexiu89 |
|
Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22 Posty: 864 Lokalizacja: Ruda Śląska - Bielszowice
|
Witam kolegów. Pytanie kieruję głównie do starszych. Chodzi mi o linie 198 i 199. Ojciec opowiadał, że kiedyś obie linie wyglądały inaczej co do przebiegu tras. Kursowały w relacji Bielszowice - Zabrze jako linie okrężne. Tyle wiem. Wiecie coś o rozkładach, taborze i kiedy dokonano zmian w kursowaniu? Z góry dziękuję.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: So 4.02.2017, 22:34 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4400 Lokalizacja: Ligota
|
dexiu89 napisał(a): Witam kolegów. Pytanie kieruję głównie do starszych. Chodzi mi o linie 198 i 199. Ojciec opowiadał, że kiedyś obie linie wyglądały inaczej co do przebiegu tras. Kursowały w relacji Bielszowice - Zabrze jako linie okrężne. Tyle wiem. Wiecie coś o rozkładach, taborze i kiedy dokonano zmian w kursowaniu? Z góry dziękuję. Nie pamiętam czegoś takiego - raczej tak nie było. 198 jest praktycznie nie zmieniona od początku, natomiast 199 kiedyś była linią całodzienną na trasie Zabrze Belojannisa (dziś Goethego) - Kochłowice kop. Nowy Wirek i od Nowegp Bytomia jechała przez Wirek, a nie Bykowinę. 3 kursy zjazdowe były wydłużone do Katowic - nie pamiętam, czy tak samo było z wyjazdowymi. Tabor który pamiętam to Ikarusy 280.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Nd 5.02.2017, 0:32 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Trochę historii Napisane: Nd 5.02.2017, 17:08 |
|
dexiu89 |
|
Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22 Posty: 864 Lokalizacja: Ruda Śląska - Bielszowice
|
Dziękuję Panie Egon. 199 teraz jeśli jedzie to w obstawie wszelkich linii, z którymi jedzie po swojej trasie. Rozkład też jest straszny. Jedyny plus to wieczorny kurs w obie strony na całej trasie. Wiesz Pan może jak wyglądał rozkład 198? Obecnie dwa wozy kursują do godzin wieczornych. Całkiem niedawno zmieniono rozkład i przedtem już po 16:00 do końca kursował tylko jeden. Ten kształt pamiętam od dziecka. Jak wyglądało to wcześniej? Wybacz za takie pytania ale próbuje się czegoś dowiedzieć :)
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|