Teraz jest Cz 28.03.2024, 17:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 4.12.2015, 0:07 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
pat napisał(a):
Co do linii M powstała całkiem niedługo ( w porównaniu do linii D czy H ) przed przenumerowaniem linii na przyspieszone. Z początku kursowała tylko w szczycie, póżniej kursowała mniej więcej co godzinę. Obsługiwana zawsze przez OA Gołonóg Ik260, u schyłku zdarzył się przegub, bo zapotrzebowanie na tą linie urosło.

Ten przegub u schyłku to mógł być odwieszony trzeci wóz, albo też w godzinach międzyszczytowych, kiedy przegub zastępował krótki autobus z Będzina, bo i taki idiotyczny wynalazek tam chwilowo panował.
Cytuj:
Charakterystyczne były tablice kierunkowe na styl "katowicki", tj. takie jakie używała zajezdnia Mickiewicza w tamtych czasach.

Te tablice wytwarzał pracownik KZK GOP.

Strzyż napisał(a):
Ja tak z innej trochę paczki. Przeglądając stare mapy, widziałem sporo nieużywanych już (czy wręcz nieistniejących) dawnych pętli. W Sosnowcu pamiętam:
- Studzienną na MIlowicach (160)

Była.
Cytuj:
- pętlę przy Gospodarczej - obecnie będzie to za kompleksem sklepowym vis a vis przystanku Gospodarcza II (673, chyba 622 też)

Była. wszystko na Gospodarczą wjeżdżało zdaje się Pustą - Staropogońską.
Cytuj:
- pętlę 40bis (ale to było chyba lekko przegięte - wg mapy z początku lat 70. 40bis skręcała ze Świerczewskiego w Skłodowskiej i jechała równolegle do Orlej, aż do Czeladzkiej - ale tam nie ma przejazdu?)

Była. Jeśli Skłodowskiej to dawna Bando to tym bardziej. Przystanek końcowy nazywał się Bando.
Cytuj:
- 622 bis przy obecnej Blachnickiego (przy krzyżówce ze światłami, przy górce)

Była w okresie wielkiej budowy, coś jak końcówka T35 na Środuli, dla ratowania sytuacji masowych zasiedleńców.
Cytuj:
- 660 przy krzyżówce Kamyszewa x Długosza, tam gdzie obecnie sklepy są, na wprost wylotu Dmowskiego

Była, ktoś kiedyś na forum uszczegóławiał ją.
Cytuj:
- 683 (XXX-lecia PRL, obecnie Dobrzańskiego) - to ciągle istnieje, choć zburzyli parę lat temu wiatę

Była, jeśli to pętla na Juliuszu (bo 683 kończył też pod KWK Klimontów), to ta murowana wiata zwyczajowo zwana była największym plenerowym kiblem Juliusza.
Cytuj:
- 28 na Cieślach

Była pod remizą strażacką.
Cytuj:
- dawne 90 na Juliuszu (one miało kryterium uliczne wokół całej dzielnicy, końcowy przystanek był chyba przy Spadochroniarzy)

Było. 90, 108, potem 34 bis. 221 na Maczki jeszcze zdążyło się załapać na to kryterium, jak się nie mylę.
Cytuj:
- stare pętle 26 (na Jęzorze - nie pamiętam dokładnie ulicy; potem przy Orląt Lwowskich)

Była jedna, dokąd bito puste wzkm tylko po to, żeby obsłużyć Jęzor właściwy w dobie antagonizmów z ZKKM.
Cytuj:
- 26 bis za Wandą.

26 bis znam tylko z komunikatu prasowego, że zostanie reaktywowana z dniem otwarcia szpitala górniczego, z częstotliwością co 13 minut. Ostatecznie pojechało 299.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 5.12.2015, 7:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
Jeśli tak podchodzisz do tematu to nie mamy o czym rozmawiać. To o czym ja piszę dotyczy okresu po 1989 roku gdy mapy na pewno już nie były celowo fałszowane. Zresztą mam w swoich zbiorach plan Świętochłowic z 1987 roku (OPGK Katowice), który jest hiperdokładny - zaznaczono szczegółowo zabudowę, a nawet jedno lub dwutorowy przebieg linii tramwajowych.
Odnośnie linii T z Katowic do Chrzanowa to istniała na pewno ale oczywiście nie w tym samym czasie co tyska, którą zmieniono w E-1. W tym samym czasie G i J przekształcono w E-5 i E-6, a jakiś czas później 300 zmieniono w T. Zagadkowy jest tylko dopisek na planie Katowic z 1990 roku o treści "T Katowice Dw. PKP - Jęzor". To chyba w jakiejś gazecie wyczytałem i raczej był to błąd redakcyjny.
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... the2rx.jpg


Celowe fałszowanie to jedno, ale błędy się na mapach zdarzały i były powielane (vide 62 na Rudnej).

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 5.12.2015, 8:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
Cytuj:
- pętlę przy Gospodarczej - obecnie będzie to za kompleksem sklepowym vis a vis przystanku Gospodarcza II (673, chyba 622 też)

Gospodarcza II? Jeśli mamy na myśli ten sam pasaż handlowy to to jest Gospodarcza I ;)


A tak, racja, mój błąd.

nemo333 napisał(a):
Cytuj:
- pętlę 40bis (ale to było chyba lekko przegięte - wg mapy z początku lat 70. 40bis skręcała ze Świerczewskiego w Skłodowskiej i jechała równolegle do Orlej, aż do Czeladzkiej - ale tam nie ma przejazdu?)
Jak nie ma? Jest przecież łącznik, jedzie się prawie komuś po podwórku ale da się przejechać. Może kiedyś tam była normalna droga?


Normalnej drogi tam chyba nigdy nie było, zawsze łącznik.

JacekSo napisał(a):
nemo333 napisał(a):
26 - jaka była jej poprzednia krańcówka na Jęzorze, zanim uruchomiono pętle Jęzor Centrum Handlowe? Z rozkładu na Grota-Roweckiego wywnioskowałem że najprawdopodobniej nazywała się ona Jęzor PRKB tylko gdzie ona była zlokalizowana?

Po zachodniej stronie wiaduktu nad torami. Były tam przystanki w obie strony i mała zawrotka bez przystanku po północnej stronie Orląt Lwowskich.


Kiedyś było jeszcze coś takiego jak Jęzor Plażowa. (zdaje się jeszcze w 2002 roku, ale nie dam sobie głowy uciąć).

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 9:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, czyli najbardziej jaskrawe perełki ze stosu oprawionych kartek, który można wypożyczyć np. w Bibliotece Śląskiej:

PKM Sosnowiec AD 1985

N21 Gołonóg Zajezdnia - Sosnowiec Os. Zamkowa i nowe malowanie firmowe PKM S-c

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 16:59 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
To jest ta ksoążka z niebieską okładką którą PKM się chwalił swego czasu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 17:58 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
inżinier napisał(a):
Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej, czyli najbardziej jaskrawe perełki ze stosu oprawionych kartek, który można wypożyczyć np. w Bibliotece Śląskiej:

PKM Sosnowiec AD 1985


Tadek Powaga - jeden z nielicznych, właściwy człowiek na właściwym miejscu, którego chyba nikt źle nie wspomina.

Cytuj:


Jelcz 050?

Zdjęcie do góry: dałoby radę całe zeskanować?
Okrajek, Niedbała, Dors - znani mi (Dors - w przeszłości dyrektor OA B-n, potem (do dzisiaj?) zleceniodawca robót przystankowych dla Klasika (w przeszłości dyrektor PKM Gliwice) i Tomczyka), ciekawi mnie ta osoba nierozpoznana.

Pytanie do treści, interesuje mnie, czy jest tam poruszona sprawa - okoliczności odejścia prezesa T. Depukata?
Bo to do dzisiaj niewyświetlona karta historii, a już chyba wystarczająco (?) lat upłynęło, by ją odkryć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 18:22 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Przecież to zdjęcie Memphisa z Brzezinki i katowicki Jelon? W książce jest sporo zdjęć z TWB podpisanych "ze zbiorów PKM Sosnowiec". Czy oni są poważni?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Spodziewałem się, że publikacja jest bardziej znana wśród Szanownego Gremium, tylko nikomu nie chciało się wspominać o niej na forum. To tyle z luźnych przemyśleń, a teraz do rzeczy:

Cytuj:
To jest ta ksoążka z niebieską okładką którą PKM się chwalił swego czasu?
Zapewne tak. To znaczy okładka jest niebieska, a zawartość zdecydowanie predestynuje PKM do przechwałek (i bynajmniej nie mam tu na myśli redakcji niczym spod ręki sosnowieckiego szpeca od wyświetlaczy).

Cytuj:
Zdjęcie do góry: dałoby radę całe zeskanować?
Do usług! Gwoli ścisłości: skan to nie jest. ;)

Cytuj:
Pytanie do treści, interesuje mnie, czy jest tam poruszona sprawa - okoliczności odejścia prezesa T. Depukata?
Wprost nie jest nic napisane, ale jak się wczytać między wierszami...

"W 2003 roku rozpoczął się nowy rozdział w historii przedsiębiorstwa. Dokonują się zasadnicze zmiany w obsadzie personelu, głównie Zarządu. Ze stanowiska Prezesa Zarządu z dniem 17 kwietnia 2003 roku odwołany został Tadeusz Depukat. [...] Zmiany personalne, mające na celu stworzenie wykwalifikowanej kadry zarządzającej, przyniosły znaczącą poprawę wizerunku firmy, tak w ocenie publicznej, jak i fachowców branży komunikacyjnej."

Cytuj:
Przecież to zdjęcie Memphisa z Brzezinki i katowicki Jelon?
Na WPKu jest podobne zdjęcie Macieja Makuli. Ma troszkę inny kadr.

Przy okazji, omawiana książka wzmiankuje, że "w połowie lat 80.XX wieku" Oddział Gołonóg obsługiwał linię 672, przebiegającą "Sierbowice-Pilica-Poręba-Zagórze-Bytom-Szopienice".

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Dors - w przeszłości dyrektor OA B-n, potem (do dzisiaj?) zleceniodawca robót przystankowych dla Klasika (w przeszłości dyrektor PKM Gliwice) i Tomczyka

Ten facet był dyrektorem? Ja pierdziele, przecież on oidp nie ma matury nawet...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 20:08 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Jelczu napisał(a):
Przecież to zdjęcie Memphisa z Brzezinki i katowicki Jelon? W książce jest sporo zdjęć z TWB podpisanych "ze zbiorów PKM Sosnowiec". Czy oni są poważni?

Przecież pisze na wyświetlaczu "Sosnowiec", a zatem własność bezsporna. Dlatego pytam, czy ten jelcz to 050, bo w Gołonogu był to jedyny z takim przodem. Fakt, czerwonego koloru. No ale po co tracić humor, po tym od razu uwidacznia się powaga wydawnictwa.
Na marginesie, z Gołonoga na Zamkową jechał N35 jedyna gołonoska nocka przez pewien czas ucywilizowana, ale i tak zdechła.

inżinier napisał(a):
Spodziewałem się, że publikacja jest bardziej znana wśród Szanownego Gremium, tylko nikomu nie chciało się wspominać o niej na forum.

No, pewnie ze względu, o którym piszę wcześniej, pozostanie nieznana.

Cytuj:
Cytuj:
To jest ta ksoążka z niebieską okładką którą PKM się chwalił swego czasu?
Zapewne tak. To znaczy okładka jest niebieska, a zawartość zdecydowanie predestynuje PKM do przechwałek (i bynajmniej nie mam tu na myśli redakcji niczym spod ręki sosnowieckiego szpeca od wyświetlaczy).

A właśnie, co z nim? [tym specem], bo jego www jakby ostatnio zamarło...

Cytuj:
Cytuj:
Zdjęcie do góry: dałoby radę całe zeskanować?
Do usług! Gwoli ścisłości: skan to nie jest. ;)

Dziękuję!
Osoba nierozpoznana pozostanie dalej nierozpoznana, chociaż patrząc na Heńka Okrajka jak był nieco młodszy, to też trudno by go na pierwszy rzut oka skonfrontować z późniejszym wizerunkiem.

Konfrontując postać S. Niedbały, który jeździł 2016 lub 2036, ale prędzej 2016, z tą stroną, wychodzi, że to zdjęcie z 1986 r.

Cytuj:
Cytuj:
Pytanie do treści, interesuje mnie, czy jest tam poruszona sprawa - okoliczności odejścia prezesa T. Depukata?
Wprost nie jest nic napisane, ale jak się wczytać między wierszami...

"W 2003 roku rozpoczął się nowy rozdział w historii przedsiębiorstwa. Dokonują się zasadnicze zmiany w obsadzie personelu, głównie Zarządu. Ze stanowiska Prezesa Zarządu z dniem 17 kwietnia 2003 roku odwołany został Tadeusz Depukat. [...] Zmiany personalne, mające na celu stworzenie wykwalifikowanej kadry zarządzającej, przyniosły znaczącą poprawę wizerunku firmy, tak w ocenie publicznej, jak i fachowców branży komunikacyjnej."

Kiepsko, temu epizodowi powinien być poświęcony cały rozdział, jak nie odrębne wydawnictwo, bo jest co wspominać, ale widocznie temat wciąż nielzja.

Cytuj:
Przy okazji, omawiana książka wzmiankuje, że "w połowie lat 80.XX wieku" Oddział Gołonóg obsługiwał linię 672, przebiegającą "Sierbowice-Pilica-Poręba-Zagórze-Bytom-Szopienice".

Hmm, jeśli "Zagórze-Bytom-Szopienice", (może nie dokładnie w tej kolejności) to idealnie pasuje mi do jakiegoś chwilowego przewozu w tym właśnie okresie, który jednak jechał do Miasteczka Śl., z hutnikami HK i HPR, delegowanymi tam czasowo do pracy, kij wie po co. To coś już około 4 rano było na przystanku DG Górnicza, i na pewno zaliczało Szopienice i Bytom. Szopienice być może po to, żeby dobrać kolejnych fachowców, tam coś na Miasteczku było chyba wtedy wdrażane w sensie technologii.

adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Dors - w przeszłości dyrektor OA B-n, potem (do dzisiaj?) zleceniodawca robót przystankowych dla Klasika (w przeszłości dyrektor PKM Gliwice) i Tomczyka

Ten facet był dyrektorem? Ja pierdziele, przecież on oidp nie ma matury nawet...

Jaka była formalna nomenklatura - pewnie memphis będzie wiedział - faktem jest, że w mowie potocznej - zakładowo-urzędowej tytułowany był dyrektorem, chociaż na pieczątce mogło stać Kierownik ZK-8 O/A B-n - nie mam pojęcia. W Gołonogu też na "dyrektora" mówiło się dyrektor.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Na marginesie, z Gołonoga na Zamkową jechał N35 jedyna gołonoska nocka przez pewien czas ucywilizowana, ale i tak zdechła.
Gdzież tam zdechła, przy PKZ dłuuuugo wisiała (wisi jeszcze?) na liście linii przy znaku D-15. :) W formie "35N".

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 21:37 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Jeśli mamy na myśli tę samą to mam ją w domu, od dni otwartych na Zagórzu do tej pory nie potrafię się zabrać do jej przejrzenia ;)

A tamten Jelcz to nie zdjęcie Memphisa. Tamto było z zajezdni na Brzezince i było trochę gorszej jakości OIDP. Chyba że autor nawet właściwej lokalizacji nie dostał ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 21:44 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Niemniej na pewno nie jest to coś ze zbiorów PKM Sosnowiec.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 21:53 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
http://open.phototrans.net/14,77481,0,J ... 2_142.html
Myślę że o to zdjęcie chodziło. Wydaję mi się że zdjęcie z tej książki przedstawia tego Jelcza w tle. Płot po lewej wygląda na identyczny jak na zdjęciu z TWB więc to brzezińska zajezdnia... Bo raczej obie zajezdnie nie miały identycznego ogrodzenia i szlabanu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 6.12.2015, 22:58 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Vanessa00 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Dors - w przeszłości dyrektor OA B-n, potem (do dzisiaj?) zleceniodawca robót przystankowych dla Klasika (w przeszłości dyrektor PKM Gliwice) i Tomczyka

Ten facet był dyrektorem? Ja pierdziele, przecież on oidp nie ma matury nawet...

Jaka była formalna nomenklatura - pewnie memphis będzie wiedział - faktem jest, że w mowie potocznej - zakładowo-urzędowej tytułowany był dyrektorem, chociaż na pieczątce mogło stać Kierownik ZK-8 O/A B-n - nie mam pojęcia. W Gołonogu też na "dyrektora" mówiło się dyrektor.


Kierownik Oddziału Autobusowego. Zakładami kierowali dyrektorzy, ale niżej już takowych nie było. Choć właściwie formalnie to w WPK był tylko jeden dyrektor (naczelny), a reszta to byli zastępcy, ustawa przewidywała tylko jednego dyrektora.

Cytuj:
http://open.phototrans.net/14,77481,0,J ... 2_142.html
Myślę że o to zdjęcie chodziło. Wydaję mi się że zdjęcie z tej książki przedstawia tego Jelcza w tle. Płot po lewej wygląda na identyczny jak na zdjęciu z TWB więc to brzezińska zajezdnia... Bo raczej obie zajezdnie nie miały identycznego ogrodzenia i szlabanu?


To jest to zdjęcie: http://www.wpk.katowice.pl/photo/katowi ... ce-148.jpg tylko z inną obróbką. I to jest zdjęcie Maćka Makuli. Zainteresowany został powiadomiony, będzie wyjaśniał.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 7.12.2015, 9:58 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
https://www.eurosprinter.com.pl/dostepn ... uropy.html

Ukazała się kolejna publikacja poświęcona komunikacji miejskiej w naszym regionie. W imieniu autora, wydawcy oraz wielu osób, które pomagały przy tej pracy, zachęcam do zapoznania się z publikacją. Jest to trzecia książka geograficznego zespołu transportowego Wydziału Nauk o Ziemi UŚ (dwie poprzednie ukazały się w 2012 r.).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 7.12.2015, 17:21 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Przy okazji, omawiana książka wzmiankuje, że "w połowie lat 80.XX wieku" Oddział Gołonóg obsługiwał linię 672, przebiegającą "Sierbowice-Pilica-Poręba-Zagórze-Bytom-Szopienice".[/quote]
Dysponuje ktoś rozkładem jazdy?? Ja kojarzę z lat 80tych linię 646 obsługiwaną przez Swierklaniec zazwyczaj M11 2020, albo 2045 z Huty Katowice przez Gołonóg -Mydlice- Czeladz - Siemianowice-Chorzów - i dalej prawdopodobnie gdzieś na Bytom/Świeklaniec. Ja pokonywałem tą trasę do Chorzowa pod szyb Prezydent, no ale Sierbowice -Bytom to jest coś.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 7.12.2015, 19:49 

Dołączył(a): So 13.08.2005, 14:41
Posty: 59
Lokalizacja:
Ruda Śląska
memphis napisał(a):

To jest to zdjęcie: http://www.wpk.katowice.pl/photo/katowi ... ce-148.jpg tylko z inną obróbką. I to jest zdjęcie Maćka Makuli. Zainteresowany został powiadomiony, będzie wyjaśniał.


Dobry dzień

Tak, zdjęcie jest moje. Z jego opisem w książce jest jak z Radiem Erewań, bo to oczywiście nie jest Gołonóg (tylko Brzezinka), a sam autobus też jakby nie sosnowiecki. No i podpis... Wyjaśniam aktualnie sprawę polubownie z autorem książki, zobaczymy co się będzie dalej działo.

Oryginał opublikowany był na TWB:

http://open.phototrans.net/autobusy.php?s=14&nr=4603&ticket=0&send_data=Jelcz_120MM_2_148

Dzięki za cynk - trzeba uważniej przyjrzeć się całej książce :-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 7.12.2015, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
A np co do prezesa Depukata, to ktoś raczy wyjaśnić, o co chodziło, czy może dalej na tym forum będą roztaczane tylko chmury domysłów? Przecież tego się niemal nie da czytać.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 8.12.2015, 4:43 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
W mojej prywatnej ocenie był to człowiek o wielkim pojęciu o robocie, dobry nauczyciel tego fachu i jeszcze lepszy przełożony, wyrozumiały i pozwalający rozwijać skrzydła. Miał też zdolność perspektywicznego spojrzenia, chociaż nie wiem, czy to jedno przewidział, że zostanie zdmuchnięty. O całą otoczkę tej sprawy to ja pytam, bo jest wiele, wprost niewiarygodnych teorii spiskowych na ten temat, aż się skóra jeży słuchając ich.
Także w mojej prywatnej ocenie mógł sprawować zarząd w PKM do dzisiaj, całkiem prawdopodobne, że nie byłoby takiego spustoszenia w rozkładach jazdy i w zapełnieniu autobusów. Tylko fakt, KZK płaci od wzkm, więc powyższe kłóci się z interesem bilansowym firmy. Więc przy tym algorytmie może i nie mieć najmniejszego znaczenia, kto sprawuje zarząd, byleby kilometry wyjeździł.
Powstały dla mnie ciekawe wydawnictwa, opisujące przemiany w GOP, np. martinkowe wypisy, ale wciąż brakuje mi czegoś, co wyjaśniałoby, kto i czemu za tym wszystkim stał, czy to już zwykły kapitalizm, a może chęć zrobienia dobrze mieszkańcom, żeby mieli lepszą komunikację - bez stosownej bibliografii któż to wie.
O ile czemu upadł Sebzda powszechnie wiadomo, to istotne wydarzenia lat wcześniejszych wciąż czekają na swoje objaśnienie. Widocznie za krótki okres czasu upłynął, by je wyświetlić, stąd niechęć autorów-historyków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności