Teraz jest Pt 29.03.2024, 6:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 31.07.2014, 16:24 

Dołączył(a): Śr 21.05.2014, 11:21
Posty: 23
Tak właśnie również tutaj koledzy pisali, natomiast zależy mi na rozkładach wszystkich linii na Przełajce z tego okresu, głównie właśnie 25.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 3.08.2014, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43
Posty: 1256
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Kto pamięta jaki przewoźnik obsługiwał w pierwszej połowie lat 90-tych (nie pamietam dokladnie) wieczorne kursy 73 - począwszy od kursu o 20:53 ze Stroszka az do ostatniego kursu? Jeździła klamka i Ikar 256.

Ten sam przewoźnik obsługiwał tez dodatkową brygadę 17-tki - jedna poranna para kursów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 13:14 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Skoro jesteśmy w tej okolicy zapytam i ja. Kiedyś wieczorem na 5 pojawiał się mig albo Ikarus bodajże od Krawczyka albo innego prywaciarza, który już dość dawno padł. Kojarzę kurs jakoś 18 z Kato. Czy ten wóz robił cały plan? Albo z czym to było łączone?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 13:22 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Od Rzeczkowskiego (?), druga część 5/7 od 16:35 z TG. Dzisiaj robione przez 94/3. Zjeżdżało to chyba z 78. To jest dodatek dla wydłużenia po jednej przerwie na zmianę z 15 do 45 minut.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 14:12 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Na 5 jeździł Krawczyk, Rzeczkowski chyba na 19 miał taką wstawkę. Nie ma zdjęć na TWB?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
memphis napisał(a):
Na 5 jeździł Krawczyk, Rzeczkowski chyba na 19 miał taką wstawkę. Nie ma zdjęć na TWB?

Na 5 też miał epizod.
http://www.phototrans.eu/14,49023,0,Ika ... _H672.html
http://www.phototrans.eu/14,49009,0,Jel ... _A981.html

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 16:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Krawczyk chyba z rana jeździł.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 4.08.2014, 20:29 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
Było właśnie jakieś zdjęcie prywaciarza co miał tylko 260, więcej nic nie było na twb.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 5.10.2014, 0:20 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Stan zdaje się 2003 rok, produkcja oparta o jakieś zdemobilizowane, tragicznie nieaktualne podkłady, rower, trampki i legalnego corela7.


Wyjątki z historii KM:

WzG1

kurs wariantowy 921 przez Różyckiego w Grodźcu, potem zjazd Wolności - prawdopodobnie ostatni w dobie z oryginalnego uruchomienia
tramwaj 25
nocka N27 w Grodźcu, prawdopodobnie kurs po 22 do Bytomia plus 3 pary do Dobieszowic
700 w Grodźcu, dwie pary kursów wariantowych
nocka N6 w Czeladzi
tramwaj 32
autobus 67 przez Czeladź
869
brak 814N - czy jeszcze kursował wtedy?
za to na Wiosennej jest 888
brak przystanków PKS Czeladź Rynek - Gliwice-Zakopane diabli wzięły

WzG2

225-1 i 225-2
225-1 dwie pary kursów do El. Łagisza
tramwaj 35
nocka tramwajowa 204 jako jedyna
42 nieszczęścia przez Ksawerę; na Syberce jeszcze powrót górą
637
S7
806 na Mydlice, prawdopodobnie jeden kurs około 8 rano

WzG4

933
N35 (no miała kiedyś Środula Północna komunikację)
55 już kończy pod Universalem
814 22:43-22:46 jeszcze z wjazdem na zajezdnię, bo potem wyrzucony z niej
PKS Trzonów na Tworzniu, Jędrzejów na Tysiąclecia - jeszcze żywe
Strzemieszyce Stacyjna w kier. Centrum już wyrąbany pół km od Stacyjnej
633 i 634 wracają przez Staszica, tj. bez wjazdu na Katowicką (przejazd w ciągu Tysiąclecia już obarierkowany)

Z błędów rysunkowych - brak cmentarza na Zapleczu (wtedy było tam zdaje się 4-6 grobów)

Z dopisków poza - brak ulicy Pogodnej - gdzie ona ma być?

Z dygresji - po kiego Podlesie budowano na planie ekspresówki? Do południowej bramy huty? gdzie nigdy nie dotarła (bo pewnie asfalt sprzedano z kamieniem włącznie i paliwem do sprzętu, który ją miał budować, a może nawet i cały ten sprzęt)
Tak średnio wychodzi mi, że ekspresówka Morcinka i ekspresówka Podlesie jakby miały się zejść w całość

Z ogólnych uwag do wszystkich WzG - corel12 do pdfa nie radzi sobie z przezroczystością, kiereszując linie pod nią (krecha obrazująca granice miast), corel7 zdaje się nie miał takich problemów, rozwala też niektóre krzywe (np. symbol basenu)

Hollywood Video na WzG3 - hit


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 1:30 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Kiedy pętla dla 35 stała się "Mysłowice Kosztowy Pętla"?
Ostatnie wspomnienia w internecie znajduję na ~2003 rok, wtedy w komunikatach widzę że używano różnie, Oświęcimska Pętla albo Kosztowy Oświęcimska Pętla, kiedy ostatecznie dotychczasowa nazwa wyparła starą?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 8:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
Kiedy pętla dla 35 stała się "Mysłowice Kosztowy Pętla"?
Ostatnie wspomnienia w internecie znajduję na ~2003 rok, wtedy w komunikatach widzę że używano różnie, Oświęcimska Pętla albo Kosztowy Oświęcimska Pętla, kiedy ostatecznie dotychczasowa nazwa wyparła starą?


Wtedy, gdy na całej sieci zmieniano nazwy przystanków. Poszukaj sobie w archiwum komunikatów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 9:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Problem w tym, że tego archiwum już nie ma.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 9:12 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
Problem w tym, że tego archiwum już nie ma.


Faktycznie. Zostało skrócone do 2010 r., a to był bodajże 2005 r. Przyznam uczciwie, że gdzieś mi to umknęło.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Jak 2005 to http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=art/z ... anki_nazwy :) Pragnę też zauważyć, że archiwum zostało skrócone do 2009 - do momentu uruchomienia KZK GO!.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 13.01.2015, 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
http://web.archive.org/web/200502081538 ... sci/stale/. Można pogmerać też tu, wrzucam przykładowy link. Czas płynie do przodu, a jakość komunikatów KZK GOP zdecydowanie spadła w porównaniu z 2004/2005.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 14.01.2015, 0:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Kiedyś jeszcze było podejrzanie dużo w porównaniu z dziś zmian rozkładów na wniosek pasażerów.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 13.06.2015, 20:41 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Od 1:10 https://youtu.be/ARzoTE1uRAQ?t=70

#656 śmiga przez Piekary Śląskie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 8.08.2015, 13:52 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Polecam:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 351&type=3


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 9.11.2015, 21:39 

Dołączył(a): So 31.10.2015, 8:58
Posty: 1
Chciałem zapytać o historię ZK-6 Jaworzno. Po przejęciu przez Katowice 1976/1977 do Jaworzna trafiły wg moich informacji jako pierwsze z WPK - Ikarusy 620, podobno było ich 6szt. Może ktoś ma wiedzę z której bazy zostały przerzucone i jakie miały nr taborowe?
Wiem na pewno, że kolejnymi autobusami, które trafiły już z Katowic były 2 nowe Jelcze PR110U, numery taborowe 2217 i 2218, miały one jeszcze stare tablice rejestracyjne KI 7137 i KI 7138. W wykazie WPK widnieją pod bazą Będzin co jest nieprawdą. Będę wdzięczny za pomoc


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 26.11.2015, 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 153
Lokalizacja:
BYTOM
Yomaha napisał: "Niemniej to temat szalenie ciekawy. 1972 to dla mnie prehistoria, kompletny odlot, natomiast to, co mnie interesuje, czy były takie sytuacje, że autobus przyjeżdżał do Katowic jako 1 i odjeżdżał jako 1A i odwrotnie, czy jeśli wyjechał na 1 rano to do wieczora jeździł na 1 i analogicznie z 1A. Bo jak dla mnie czymś innym jest sytuacja, w której jakąś linię obsługują dwie zajezdnie, a czymś innym sytuacja, w której dany wóz jeździ na dwóch różnych liniach, dlatego zależałoby mi na doprecyzowaniu."

Dla mnie to też już historia tylko z tą chyba różnicą, że osobiście obserwowałem już wtedy zachodzące zmiany w naszej komunikacji. Niestety wiele archiwalnych materiałów już dawno się pozbyłem a i w pamięci powstały już luki.
Jeżeli chodzi o ówczesne plany linii 1 i 1A, to jak już wcześniej wspominałem był wspólny obieg. Np. jeden kurs do Tarnowskich Gór jako 1A a później dwa do Bytomia jako 1, albo dwa kursy linią 1A i później np. 3 linią A. Układ planów był różny ale wszystkie miały kursy linii 1 i 1A. Jednakże plany obsługiwane przez Świerklaniec miały przewagę kursów linii 1A. Wspólny obieg tych linii był także po zmianie na A i B.
Ktoś kiedyś twierdził, że do Tarnowskich Gór kursowała jednak linia 1 a nie 1A. Muszę temu kategorycznie zaprzeczyć, ponieważ osobiście zrobiłem 2 komplety tablic kierunkowych na te linie kierowcom stale jeżdżącym na tych liniach. Nie musieli przynajmniej pobierać i zdawać tablic u dyspozytora. Tablice miały czerwone napisy jak wszystkie wtedy linie pospieszne ale litera A była zielona. Tablice były w Ikarusach 260 - 955 i 1011 a później przeszły do dwóch Ikarusów 280. Nastały bowiem czasy, że na tych liniach kursowały tylko autobusy przegubowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności