Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Trochę historii
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=561
Strona 56 z 62

Autor:  pat [ Wt 13.04.2021, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Dokładnie. 21 u schyłku WPK już nie docierala do Katowic. 29 do centrum Orzesza to jechało wariantem. Trasa podstawowa były Łaziska. W latach 70tych linie 21 29 docierały w Katowicach aż do OPTY. A sama 21 docierala wariantów i chyba aż do Oświęcimia

Autor:  Egon [ Śr 14.04.2021, 7:59 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

pat napisał(a):
A sama 21 docierala wariantów i chyba aż do Oświęcimia

To była trasa podstawowa, nie warianty.

Autor:  JacekSo [ Śr 14.04.2021, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Jeszcze odnośnie linii 21- rozkład z przystanku przy dworcu PKP w Tychach z 1991 roku - kursowała na trasie Stoczniowców 70 - Chełm Mały:
https://ibb.co/23N2xrc

Autor:  Vanessa00 [ Śr 14.04.2021, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Dzięki za wszystkie głosy. A to ledwie 28 lat minęło.

Pora zebrać wycinki w całość, aby następni cokolwiek mogli się dowiedzieć. Zamysł jest, resztę życie przyniesie.

Wracając do merytoryki. Czy 1.07.1993 linia 95 dojeżdżała do Katowic?

Autor:  JacekSo [ Śr 14.04.2021, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Vanessa00 napisał(a):
Wracając do merytoryki. Czy 1.07.1993 linia 95 dojeżdżała do Katowic?

Nie, do przystanku Mysłowice Kopalnia.

Autor:  boro [ Cz 15.04.2021, 8:57 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

To tak dla zaspokojenia mojej ciekawości.
Są gdzieś dostępne rozkłady jazdy autobusów z lat 1994 - 1997 ?
Bo wujek google jest jakoś oporny w tym temacie .

Autor:  Vanessa00 [ Cz 15.04.2021, 17:24 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

@JacekSo

Dzięki.

@boro

W internecie właściwie nic, w realu rozproszone szczątki.

W internecie pojedyncze linie w rozkładzie z 2000, których nie zdążono pomieszać - po dacie obowiązywania widać.

Coś konkretnie potrzebujesz czy ogólnie?

Przymierzam się do stworzenia Wirtualnej Izby Pamięci, lecz efekt merytoryczny tak naprawdę od ludzi dobrej woli będzie zależał, kto i czym zechce się podzielić z innymi, a po mojej stronie od tego, co jeszcze rząd nam zrobi.

Dostrzegam problem, że nie zostawiamy następnym żadnych materiałów. Dawniej były chociażby plany miast, cegły, prasa papierowa itp., teraz wszystko ulotny, pozbawiony wartościowych treści internet - jałowy żywot przyszłych pokoleń.

Pytanie

Czy 1.07.1993 linia 196 jeździła w Siemianowicach Śl.?

Autor:  Vanessa00 [ Nd 18.04.2021, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Pytania

1. Jaką trasę podstawową miała linia 954 w dniu 1.1.2019?

Np. Ławki - Kosztowy?

2. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Lędziny Fińskie Domki na Hołdunów Fińskie Domki (itp. Lędziny na Hołdunów)?

1.1.2019 czy później? Jeżeli później, nie potrzebuję daty.

3. Czy przystanek Bieruń Kopalnia Piast był tylko dla linii 149?

W odróżnieniu od tyskich, które miały Bieruń KWK Piast.

Dążę, czy 1.1.2019 były dwa przystanki: Bieruń Kopalnia Piast i Bieruń KWK Piast.

4. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Reta Auchan na Reta Hipermarket?

1.1.2019 czy później? Jeżeli później, nie potrzebuję daty.

5. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Orzesze Szklarnia na Orzesze Huta Szkła?

1.1.2019 czy później? Jeżeli później, nie potrzebuję daty.

6. Pytanie o trasę linii 196 w dniu 1.7.1993 aktualne.

7. Na boku. Czy zgodnie z ::tym:: komunikatem linia tramwajowa 33 istnieje?

W ramach odwdzięki Kastrol jedzie.

Autor:  psznr [ Nd 18.04.2021, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

JacekSo napisał(a):
Jeszcze odnośnie linii 21- rozkład z przystanku przy dworcu PKP w Tychach z 1991 roku - kursowała na trasie Stoczniowców 70 - Chełm Mały:
https://ibb.co/23N2xrc


63 jeździło do Murcek? Czy jeszcze gdzieś dalej?

Autor:  panewnicki [ Nd 18.04.2021, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

1. Wesoła Kościół - Kosztowy Szkoła. 23.09.2017, pod wpływem zamknięcia ul. Orła Białego, przystanek końcowy wyemigrował z Ławek do Wesołej i siłą rozpędu się tam zadomowił.

3. Dowiążę się do pytania - 149 zawracało na parkingu przy KWK, a jak to wyglada w przypadku 274 i jej poprzedniczki 574?

4. Po 1.1.2019, ściślej 11.07.2019, razem z kastracją 653.

Autor:  Vanessa00 [ Nd 18.04.2021, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

@psznr

W spisie WPK 1986 do Murcek (przez Wesołą).

@panewnicki

Dzięki.

Ad pytania 4, dla pewności. Czyli 1.1.2019 - 11.7.2019 funkcjonowały obydwa: Auchan i Hipermarket?

Pytania 2, 3, 5, 6 aktualne. Siódme jako żart również.

Pytanie 8. Czy linie C11, C12, C14, C16 w Jastrzębiu-Zdroju to są okrężne dwukierunkowe czy jednokierunkowe?

To pytanie to nie żart, mam już swoje lata i nerwy patrząc na ten "ład" komunikacyjny, w tym sposób prezentacji rozkładów jazdy.

Autor:  Lukas SC [ Nd 18.04.2021, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Vanessa00 napisał(a):
Ad pytania 4, dla pewności. Czyli 1.1.2019 - 11.7.2019 funkcjonowały obydwa: Auchan i Hipermarket?

Market przestał płacić za wjazd, to odrazu zmieniła się nazwa przystanku.
Cytuj:
Pytania 2, 3, 5, 6 aktualne. Siódme jako żart również.

33 jest zawieszona. Odwieszana w czasie, gdy jest nadmiar nie wykorzystanych wozokm.

Autor:  Egon [ Nd 18.04.2021, 18:34 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Vanessa00 napisał(a):
Pytania
3. Czy przystanek Bieruń Kopalnia Piast był tylko dla linii 149?

W odróżnieniu od tyskich, które miały Bieruń KWK Piast.

Dążę, czy 1.1.2019 były dwa przystanki: Bieruń Kopalnia Piast i Bieruń KWK Piast.

To jest trochę skomplikowane. Mam taki plik z rozkładami 274 z dnia 24.10.2014, opisany jako "BIERUŃ KWK PIAST (parking przy kopalni).pdf". Czyli ten sam przystanek mógł się inaczej nazywać w zależności od organizatora, tak jak to dzisiaj jest dla linii 292 - Brzezinka Wysoki Brzeg Pętla i np. 370 - Jaworzno Wysoki Brzeg Pętla. Natomiast istniał też ten przystanek przy Biedronce obsługiwany tylko przez linie PKSiS, ale nie wiem, jak się nazywał.

psznr napisał(a):
63 jeździło do Murcek? Czy jeszcze gdzieś dalej?

Ja pamiętam tę linię z dwóch wersji:
I - Tychy (chyba dw. PKP) - Murcki - Wesoła Kop. Lenin (lata 60-te),
II - Tychy os. F (dziś Wyszyńskiego) - Wesoła - Murcki Rynek (po likwidacji linii 101, lata 70-te - chociaż 101 zlikwidowano chyba na początku lat 80-tych).
Podobno wcześniej jeździła gdzieś do Katowic. Ale ja już tego nie pamiętam.

panewnicki napisał(a):
3. Dowiążę się do pytania - 149 zawracało na parkingu przy KWK, a jak to wyglada w przypadku 274 i jej poprzedniczki 574?

274 zawraca na parkingu pod Biedronką, a jak było z 574 - nie wiem. Możliwe, że zawracało pod kopalnią, tam kiedyś był przystanek.

Autor:  panewnicki [ Nd 18.04.2021, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Cytuj:
Pytanie 8. Czy linie C11, C12, C14, C16 w Jastrzębiu-Zdroju to są okrężne dwukierunkowe czy jednokierunkowe?
Jednokierunkowe, stanowią pary: C11-C16 i C12-C14.

Cytuj:
274 zawraca na parkingu pod Biedronką, a jak było z 574 - nie wiem. Możliwe, że zawracało pod kopalnią, tam kiedyś był przystanek.
Na phototrans.eu udokumentowano, że 274 w wersji okresie pomiędzy PKSiS a MZK wjeżdżało na parking.

Strzelam: PKSiS i PKM Tychy na zlecenie gmin wjeżdżały na parking, a MZK Tychy od 1.1.2015 r. kończyło na Warszawskiej. A może przystanek na Warszawskiej był wcześniej na wschód od ronda?

Autor:  Vanessa00 [ Nd 18.04.2021, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Egon napisał(a):
psznr napisał(a):
63 jeździło do Murcek? Czy jeszcze gdzieś dalej?

Ja pamiętam tę linię z dwóch wersji:
I - Tychy (chyba dw. PKP) - Murcki - Wesoła Kop. Lenin (lata 60-te),
II - Tychy os. F (dziś Wyszyńskiego) - Wesoła - Murcki Rynek (po likwidacji linii 101, lata 70-te - chociaż 101 zlikwidowano chyba na początku lat 80-tych).
Podobno wcześniej jeździła gdzieś do Katowic. Ale ja już tego nie pamiętam.

WILQ 1958: Katowice - Murcki - Wesoła

Może tak pora za spis całości się zabrać? Choćby samymi tytułami, to tylko 1000 linii. :)

panewnicki napisał(a):
Cytuj:
Pytanie 8. Czy linie C11, C12, C14, C16 w Jastrzębiu-Zdroju to są okrężne dwukierunkowe czy jednokierunkowe?
Jednokierunkowe, stanowią pary: C11-C16 i C12-C14.

Dzięki.

@Lukas SC

Dzięki.

Autor:  Egon [ Nd 18.04.2021, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

panewnicki napisał(a):
Na phototrans.eu udokumentowano, że 274 w wersji okresie pomiędzy PKSiS a MZK wjeżdżało na parking.

Zgadza się. Wyedytowałem post powyżej, znalazłem nawet tabliczkę rozkładową.

panewnicki napisał(a):
Strzelam: PKSiS i PKM Tychy na zlecenie gmin wjeżdżały na parking, a MZK Tychy od 1.1.2015 r. kończyło na Warszawskiej. A może przystanek na Warszawskiej był wcześniej na wschód od ronda?

Nie był. Wychodzi na to, że Bieruń Kopalnia Piast i Bieruń KWK Piast to jest ten sam, pod kopalnią. A następny to Bieruń Osiedle.

Autor:  Vanessa00 [ Wt 20.04.2021, 4:37 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Jaką trasę w dniu 1 lipca 1993 miała linia 120?

To ::klik:: ("TR" 1993/206) z 7 września 1993 nie pomaga, chociaż sugeruje, że 1 lipca 1993 linia 120 jeździła na trasie (Szczygłowice?) Knurów - Halemba.

Autor:  Vanessa00 [ Śr 21.04.2021, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

1. Czy 31.12.1996 te trasy są poprawne?

236 Leboszowice - Knurów
650 Knurów - Wygoda

2. Dla upewnienia się: linia 258 w dniu 31.12.1996 nie istniała?

Chyba odrodziła się znacznie później (np. 1.10.1999 - bez znaczenia).

3. Czy po 1997 PKM Bytom zdołał coś uruchomić nad zalew? W szczególności tajemnicza linia L. To linia-yeti?

4. Jaką trasę miała linia 149 w dniu 1.7.1993, do 31.12.1994?

5. Kto jest właścicielem drutów w Tychach? TLT?

Autor:  JacekSo [ Cz 22.04.2021, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Vanessa00 napisał(a):
2. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Lędziny Fińskie Domki na Hołdunów Fińskie Domki (itp. Lędziny na Hołdunów)?

Znalazłem tylko taką zmianę: Lędziny Przejazd Kolejowy na Hołdunów Przejazd Kolejowy - 18.12.2007
Cytuj:
3. Czy przystanek Bieruń Kopalnia Piast był tylko dla linii 149?
W odróżnieniu od tyskich, które miały Bieruń KWK Piast.
Dążę, czy 1.1.2019 były dwa przystanki: Bieruń Kopalnia Piast i Bieruń KWK Piast.

Były dwa: Bieruń Kopalnia Piast to pętla 149 na parkingu kopalni, a Bieruń KWK Piast to przelotowe przystanki na Warszawskiej.
Cytuj:
5. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Orzesze Szklarnia na Orzesze Huta Szkła?

16.10.2008
Z kolei 9.09.2013 KZK GOP zmienił nazwę Orzesze Huta Szkła na Orzesze Szklarnia. Zgłupiałem.

Autor:  Vanessa00 [ Cz 22.04.2021, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Trochę historii

Dzięki.

JacekSo napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
2. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Lędziny Fińskie Domki na Hołdunów Fińskie Domki (itp. Lędziny na Hołdunów)?

Znalazłem tylko taką zmianę: Lędziny Przejazd Kolejowy na Hołdunów Przejazd Kolejowy - 18.12.2007
I do tego Tychy dopasowały się, jako przystanek wspólny. Ale tam, gdzie zatrzymywały się same, zachowały Lędziny. Które tajemniczo, najwyraźniej 1.1.2019, stały się Hołdunowem.

Cytuj:
Cytuj:
3. Czy przystanek Bieruń Kopalnia Piast był tylko dla linii 149?
W odróżnieniu od tyskich, które miały Bieruń KWK Piast.
Dążę, czy 1.1.2019 były dwa przystanki: Bieruń Kopalnia Piast i Bieruń KWK Piast.

Były dwa: Bieruń Kopalnia Piast to pętla 149 na parkingu kopalni, a Bieruń KWK Piast to przelotowe przystanki na Warszawskiej.

Załatwione.

Cytuj:
Cytuj:
5. Kiedy zmieniono nazwę przystanku Orzesze Szklarnia na Orzesze Huta Szkła?

16.10.2008
Z kolei 9.09.2013 KZK GOP zmienił nazwę Orzesze Huta Szkła na Orzesze Szklarnia. Zgłupiałem.

Aha, to do zestawu 1.1.2019 ponowna zmiana Orzesze Huta Szkła na Orzesze Szklarnia, bo Tychy wniosły aportem Orzesze Huta Szkła.

I kto powiedział, że to wszystko nie jest ciekawe.

Strona 56 z 62 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/