Teraz jest Wt 6.12.2022, 17:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 23.04.2021, 10:15 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 136
Cytuj:
650 Knurów - Wygoda
Poproszę o rozwinięcie wątku tej linii. Interesuje mnie przebieg ("po bożemu" jak 120, a jakieś wariacje na temat w stylu 636?), okres funkcjonowania, liczba kursów. Ona była związana z przemianą 130 -> 120 na trasie Knurów - Katowice?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 24.04.2021, 3:39 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Więc razem nawołujmy kol. Egona, który jak nie pomoże, to chyba nikt nie pomoże. :)

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 24.04.2021, 7:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4296
Lokalizacja:
Ligota
panewnicki napisał(a):
Poproszę o rozwinięcie wątku tej linii. Interesuje mnie przebieg ("po bożemu" jak 120, a jakieś wariacje na temat w stylu 636?), okres funkcjonowania, liczba kursów. Ona była związana z przemianą 130 -> 120 na trasie Knurów - Katowice?

Mało prawdopodobne, po co dwie linie na tej samej trasie? 120 pierwotnie kursowała w relacji Szczygłowice Kopalnia - Halemba Kopalnia, więc pokrywałaby 100% trasy takiego 650. No chyba, że 650 jeździła przez jakieś opłotki, np. Chudów. Wtedy linia 41 bis (później przenumerowana na 669) nie obsługiwała Chudowa.

Vanessa00 napisał(a):
Więc razem nawołujmy kol. Egona, który jak nie pomoże, to chyba nikt nie pomoże. :)

Akurat tej linii prawie zupełnie nie pamiętam - autobusy z oznaczeniem 650 widziałem, ale trasy nie znam. Linia musiała istnieć dość krótko. Widziałem jeszcze rozkłady na tabliczkach w Gliwicach na Wrocławskiej i Dworcowej (wtedy 1 Maja), ale pewnie były to jakieś kursy zjazdowe i wyjazdowe.
Linia ta została na początku uruchomiona jako 620, ale dość szybko się zorientowano, że ktoś przysnął, bo istniały w tym samym czasie dwie linie z takim samym oznaczeniem. Druga 620 kursowała w relacji Mikołów - Halemba Pętla, ale nie pamiętam czy tak jak dziś przez Mokre i Paniowy, czy najkrótszą trasą.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 24.04.2021, 9:15 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4298
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Egon napisał(a):
No chyba, że 650 jeździła przez jakieś opłotki, np. Chudów. Wtedy linia 41 bis (później przenumerowana na 669) nie obsługiwała Chudowa.

650: Knurów Szpitalna - Gierałtowice - Ornontowice - Bujaków - Mikołów Wygoda. Innych danych nie mam. Kursowała w drugiej połowie lat 90. bo mam ją dopisaną w Atlasie GOP z 1995 roku, a w wydaniu z 1999 już jej nie ma.
Cytuj:
Widziałem jeszcze rozkłady na tabliczkach w Gliwicach na Wrocławskiej i Dworcowej (wtedy 1 Maja), ale pewnie były to jakieś kursy zjazdowe i wyjazdowe.

To musiała być poprzednia wersja 650: Gliwice Os. Waryńskiego - Andersa - Plac Piłsudskiego - Plac Piastów - Gliwice Opolska
Cytuj:
Druga 620 kursowała w relacji Mikołów - Halemba Pętla, ale nie pamiętam czy tak jak dziś przez Mokre i Paniowy, czy najkrótszą trasą.

W obie strony przez Mokre i Paniowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 24.04.2021, 14:03 

Dołączył(a): Nd 16.11.2008, 14:51
Posty: 94
Jeżeli dobrze kojarzę 650 było obsługiwane Nyską .

A w temacie 120/130
Pamiętam z czasów szkolnych przegubowe Ikarusy jadące do Katowic.
I chyba na początku było to 130 - ale nie jestem pewny na 100 %
Kilka przejazdów się zaliczyło na schodach w ostatnich drzwiach ;-))
120 wtedy chyba tylko do Halemby jeździło ? Ulotna pamięć - niestety.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 24.04.2021, 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4296
Lokalizacja:
Ligota
boro napisał(a):
A w temacie 120/130
Pamiętam z czasów szkolnych przegubowe Ikarusy jadące do Katowic.
I chyba na początku było to 130 - ale nie jestem pewny na 100 %

Na 130 (tej na trasie Katowice - Szczygłowice) to przegubowców nie pamiętam. Był natomiast taki Ikarus 260 malowany jak przegubowce, z czarnymi listwami bocznymi - usiłuję sobie przypomnieć jego numer taborowy. Przegubowcami była obsługiwana linia 130 bis. W jeszcze dawniejszej wersji 130 (Dąbrówka Mała - Szczygłowice) przegubowce się trafiały, ale Ty raczej nie mogłeś tym jechać ;)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 25.04.2021, 4:11 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Z wersji 130 Dąbrówka Mała - Szczygłowice stały kierowca przegubowca był potem (poł. lat 90.) kierowcą pogotowia technicznego w Gołonogu. Wspominał jako linię-raj. Marek, tyle pamiętam.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 25.04.2021, 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4296
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Z wersji 130 Dąbrówka Mała - Szczygłowice stały kierowca przegubowca był potem (poł. lat 90.) kierowcą pogotowia technicznego w Gołonogu. Wspominał jako linię-raj. Marek, tyle pamiętam.

No dla mnie, jako młodocianego MKM-a rzeczywiście to była linia-raj, podobnie jak dawne 21, 31, 41, 54 i 137. Ale dlaczego kierowca tak uważał?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 25.04.2021, 18:09 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Ano zapewne z tego samego powodu. Pamiętam jego wypowiedzi, że 2 kółka i odbój, minąć Katowice a dalej niczym autobus turystyczny.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 25.04.2021, 18:24 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 666
Lokalizacja:
Katowitz
No bo tam i latał PKS. Pamiętam zolte przegubowe ikarusy rzucając sie w oczy na placu Wolności w Katowicach na tle autobusów wyjeżdżających z zajezdni na Mickiewicza. To była chyba jedna z dłuższych relacji WPK niszcząc przewozów pracowniczych do Huty Katowice. Co do przebiegu trasy to rzeczywiście byle tylko zjechać do Kochlowic a potem papierosek widoki za oknem i na tle linii 30 110 albo innej 76 to był pełen relaks


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 26.04.2021, 17:09 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
1. Co się kryje pod KRS 0000197713 - czy to kiedykolwiek woziło ludzi po Raciborzu?

2. Co to było w 1986 Zakład Komunikacyjny Nr 15 w Katowicach, zajezdnia autobusowa w Katowicach Bogucicach, ::tu:: wymieniona.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 26.04.2021, 17:20 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1907
Vanessa00 napisał(a):

2. Co to było w 1986 Zakład Komunikacyjny Nr 15 w Katowicach, zajezdnia autobusowa w Katowicach Bogucicach, ::tu:: wymieniona.


Dzisiejsza zajezdnia PKM Katowice na Zawodziu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 26.04.2021, 18:08 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
To wywala moje święte wyobrażenie roku inauguracji jako zajezdnia autobusowa.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 26.04.2021, 18:34 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10652
Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):

2. Co to było w 1986 Zakład Komunikacyjny Nr 15 w Katowicach, zajezdnia autobusowa w Katowicach Bogucicach, ::tu:: wymieniona.


Dzisiejsza zajezdnia PKM Katowice na Zawodziu.


Nie (na stronie jest błąd). ZK-15 to była zajezdnia tramwajowa. Przewozy autobusowe obsługiwał Zakład Komunikacji i Transportu (nr 12 w chronologii, dawniej Zakład Transportu Wewnętrznego, wcześniej Zakład Zaopatrzenia i Transportu), ale dopiero od 1.08.1991. Później w strukturze PKM Katowice.

ZK-15 utworzono z Oddziału Tramwajowego w Katowicach-Bogucicach Zakładu Komunikacyjnego nr 2 w Chorzowie Batorym z dniem 1.04.1985.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 26.04.2021, 19:09 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Dzięki, to by grało. Czy możliwe, że już w 1990 zaczęto ściągać wozy na Bagno lub chociaż je tam parkować? Mam w głowie, że Bagno w 1990 zainaugurowało jako zajezdnia autobusowa, może niekoniecznie w papierach.

Kiedy tam była powódź? Nie mylić z corocznymi kałużami. :)

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 28.04.2021, 17:01 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
::Takie tam wycinki::

Skutek uboczny próby znalezienia odpowiedzi na pytanie, do kiedy ŚLA gnieździły się w garażach milicyjnych na ul. Kilińskiego, czyli do kiedy PKS okupował zajezdnię na ul. Mickiewicza.

Że nie wspomnę o próbie znalezienia odpowiedzi na pytanie oboczne, gdzie PKS został przepędzony (Bogucice? Chorzów?).

Tajne obydwa przypadki.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 30.04.2021, 21:27 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Do zestawienia linii tramwajowych

Linia 35:

- do dnia 5.04.1979 Bytom Stacja Ruchu - Poczta (Kościół św. Trójcy)
- od dnia 6.04.1979 do ? Bytom Stacja Ruchu - Bytom Wolności

Linia 38:

od 10 stycznia 1982

=====

Pytania:

1. Jaką funkcję pełniła zajezdnia na Piekarskiej w latach 1961-1979?

2. W jakim okresie była wynajmowana przez PKM Bytom? Od kogo, czyli kiedy tramwajarze pozbyli się jej?

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 1.05.2021, 7:50 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1907
Vanessa00 napisał(a):
2. W jakim okresie była wynajmowana przez PKM Bytom? Od kogo, czyli kiedy tramwajarze pozbyli się jej?


Plac należał do TŚ, wcześniej PKT i WPK. W 2006 został sprzedany.
Ja znalazłem najwcześniej wzmiankę o tym placu z 1993. Znajomy kierowca który pracował w PKM Bytom od 1992, wspominał że Piekarska już wcześniej działa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 1.05.2021, 12:21 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10652
Vanessa00 napisał(a):
1. Jaką funkcję pełniła zajezdnia na Piekarskiej w latach 1961-1979?


Chyba był tam Odcinek Drogowy.

Cytuj:
2. W jakim okresie była wynajmowana przez PKM Bytom? Od kogo, czyli kiedy tramwajarze pozbyli się jej?


http://wpk.katowice.pl/old/magazyn/?p=kronika/m-arch06

Cytuj:
• Bytom

Zajezdnia zlokalizowana w Bytomiu przy dzisiejszej ulicy Piekarskiej (dawniej Guttenbergstr.) wybudowana została w 1913 roku. Służyła ona tramwajom bytomskich, których sieć uruchomiona została przez magistrat w tym właśnie roku. W 1960 roku zajezdnię unieruchomiono, ze względu na szkody górnicze. Później zlokalizowano tam odcinek drogowy i dopiero na przełomie lat 80/90-tych tramwaje przestały z niej korzystać. Zlokalizowano tam wówczas plac postojowy autobusów, których macierzysta zajezdnia mieści się na Rozbarku (od 1991 roku PKM Bytom).

Do kwietnia 2006 roku plac ten jednak pozostawał własnością Tramwajów Śląskich S.A. (wcześniej PKT Katowice). Dopiero niedawno ogłoszono przetarg na jego sprzedaż, wraz z dwiema nieruchomościami - budynkiem administracyjnym tramwajów bytomskich oraz portiernią. Obiekt zakupił Ryszard Walicki, lokalny przedsiębiorca pogrzebowy posiadający zlokalizowany tuż obok, przy końcowym przystanku linii tramwajowej 38, Dom Żałoby i krematorium.

Nowy właściciel podjął się modernizacji obiektu - uprzątnięto teren, wybudowano nowe ogrodzenie od frontu. Trwa utwardzanie placu nową nawierzchnią żwirową. Na drodze dojazdowej do placu, gdzie przez długie lata zalegały sterty starych podkładów betonowych, budowany jest parking dla samochodów - spowodowało to również likwidację resztek toru tramwajowego, który się tam znajdował. Dawny budynek administracyjny zajezdni będzie prawdopodobnie zaadaptowany na restaurację i salę bankietową. Autobusy z PKM Bytom nadal korzystają z placu, nie wiadomo jednak jak długo jeszcze - zajezdnia autobusowa nie bardzo pasuje do atmosfery uroczystości pogrzebowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 1.05.2021, 18:04 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Dzięki.

:::Bezcenne:: :)

Od siebie dodam z poszukiwań, że najpóźniej w 1982 zajezdnia autobusowa powiększyła się o parking przy Gwareckiej.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności