Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Trochę historii http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=561 |
Strona 61 z 62 |
Autor: | psznr [ Cz 18.11.2021, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
I za taką odpowiedź dziękuję :) Studiowałem ten rozkład z 97 roku, ale nijak nie mogłem tego zrozumieć. A z czego wynikały te dziwaczne oznaczone w rozkładzie dwa postoje 5-minutowe na dworcu w Katowicach w trakcie kursu? Zmiana kierowców? |
Autor: | aso [ Pt 19.11.2021, 1:06 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
psznr napisał(a): I za taką odpowiedź dziękuję :) Studiowałem ten rozkład z 97 roku, ale nijak nie mogłem tego zrozumieć. A z czego wynikały te dziwaczne oznaczone w rozkładzie dwa postoje 5-minutowe na dworcu w Katowicach w trakcie kursu? Zmiana kierowców? Kursy po 6., 14 i 15. (jak dobrze pamiętam) miały przyspieszone odjazdy z uwagi na powroty z pracy. Wyrównawczy postój w Katowicach przypuszczalnie wynikał z synchronizacji na ciągu. |
Autor: | psznr [ Pt 19.11.2021, 10:48 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Aż się nie chce wierzyć, że ktoś w KZK się kiedyś przejmował czymś takim jak czyjeś powroty i jeszcze do tego synchronizacją! |
Autor: | Lukas SC [ Pt 19.11.2021, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
813 również miał takie postoje zanim KZK GOP nie wypowiedział umowy PUP Czeladź. |
Autor: | aso [ So 20.11.2021, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
psznr napisał(a): Aż się nie chce wierzyć, że ktoś w KZK się kiedyś przejmował czymś takim jak czyjeś powroty i jeszcze do tego synchronizacją! Stara szkoła, praktycznie wymarła... Układanie rozkładów w latach 90. to było niczym szycie garnituru u żydowskiego krawca - aby ładnie wyglądało i jak najmniejszym kosztem. Były oczywiście ku temu warunki, bo warunki drogowe pozwalały utrzymać rozkład jazdy w sensownych ryzach. |
Autor: | Egon [ Cz 16.12.2021, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
To może moje 0,03 PLN w sprawie linii 154. Dawno temu w stronę akademików kursowała skręcając z Panewnickiej w Wileńską, nawet przystanek tam był. Ale widać ktoś (słusznie) zauważył, że ul. Wileńska, a przynajmniej jej odcinek od Panewnickiej do Poleskiej, nie nadaje się do prowadzenia po niej ruchu autobusów KM i puszczono ją przez Medyków - wtedy linia 154 kursowała częściej niż dziś i to na przegubowcach. W stronę od akademików linia kursowała tak jak dziś i stąd zaszłość - dwa przystanki na ul. Poleskiej, która też nie nadaje się pod linię autobusową. Moim zdaniem linia ta w obie strony powinna być poprowadzona ul. Śląską. Na płacz, że wtedy nie obsłuży CSK odpowiadam, że dziś kursuje na tyle rzadko i przewozi tak mało pasażerów, że nie będzie to zauważalne. |
Autor: | PawelDG [ Cz 31.03.2022, 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
pat napisał(a): To że nie pamiętasz to nie znaczy że tak nie było. A miało to miejsce u schyłku WPK. Co do dokładnej daty nie pamietam ale 40 była jeszcze pod Katowicami 62 było u swojego schyłku myślę że około 90 roku lub trochę wcześniej. Jakiego koloru były te zemuny? W tamtych czasach jedyne zemuny, jakie widziałem w Zagłebiu, to były te należące do Huty Katowice, obsługujące pracownicze linie typu 611. |
Autor: | PawelDG [ Cz 31.03.2022, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Lukas SC napisał(a): pat napisał(a): Z tego co pamiętam to 14 24 i 27 były Many. Dużą flotę Mercedesów miał V Bus w Zorach Dokładniej to MAN SU200 #14 MAN SL200 #15, #24, #27, #28 Zgadza się. Mam fotki #14 i 27, oraz zamieszczona tu fotka #28 pod Hutą K-ce jest również mojego autorstwa. SL200 #15, 27, 28 miały przód w wersji Stülb "podmiejskiej", natomiast #24 miał przód w wersji VÖV czyli "miejski". |
Autor: | Strzyż [ Śr 20.04.2022, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Z tego co kojarzę, linia 807 miała w latach 90. (rok 1995 ale nie jestem na 100% pewien) epizod, w którym pomijała centra handlowe na Roździeniu (przystanki pod Agatą). A coś jeszcze pomijała wtedy w Katowicach? Zatrzymywała się na Uniwersytecie? |
Autor: | pat [ Śr 20.04.2022, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Nie zatrzymywała się. Po wyjeździe z Katowic przystanek byl dopiero w Sosnowcu. Z czasem dołożono Dąbrówkę Mala |
Autor: | JacekSo [ Śr 20.04.2022, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Przez kilka lat pierwszym przystankiem był Sosnowiec Prema-Milmet, później dołożono Katowice Hotel Warszawa i D.M. Carrefour. |
Autor: | Strzyż [ Cz 2.06.2022, 13:27 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Z rejonów północno-wschodnich. 719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic. PKS - linia legenda - jakieś bliższe dane? Kojarzę trasę Bytom Dw. PKP - Zawiercie Dw. PKP, 2h jazdy i parę kursów (powariantowanych solidnie) na dzień. Jak długo to funkcjonowało? |
Autor: | psznr [ Cz 2.06.2022, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
To była linia PKS Zawiercie. Na części jej trasy honorowano bilety KZK GOP/MZKP, bo ten drugi organizator zapewne parę groszy dorzucał do jej funkcjonowania. Główna trasa o ile pamiętam biegła do TG, a jeden czy dwa kursy wariantowe do Bytomia. EDIT // http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/arc ... 0pks/w.htm |
Autor: | Lukas SC [ Cz 2.06.2022, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Strzyż napisał(a): Z rejonów północno-wschodnich. 719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic. Wozy z 719 dodatkowo robiły parę kursów 619 w międzyczasie, żeby nie stały na próżno. |
Autor: | memphis [ Pt 3.06.2022, 8:18 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Lukas SC napisał(a): Strzyż napisał(a): Z rejonów północno-wschodnich. 719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic. Wozy z 719 dodatkowo robiły parę kursów 619 w międzyczasie, żeby nie stały na próżno. Na 619 był tylko jeden kurs robiony przez drugi wóz i nawet miał płatny zjazd solo do zajezdni PKS. |
Autor: | Lukas SC [ Pt 3.06.2022, 10:02 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
W rozkładzie z 2000 na linii 619 było 13 kursów w dni robocze i 9 w dni wolne. |
Autor: | Strzyż [ Pt 3.06.2022, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Swoją drogą to ciekaw jestem genezy tego PKSa - czemu akurat Tarnowskie Góry i Bytom?... |
Autor: | Lukas SC [ So 4.06.2022, 0:15 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Strzyż napisał(a): Swoją drogą to ciekaw jestem genezy tego PKSa - czemu akurat Tarnowskie Góry i Bytom?... To była taka obecna Metrolinia, zanim zostało modne przerabianie linii na M. |
Autor: | PKM&WPK [ Śr 17.08.2022, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
Fenomenalny filmik. Podróż w czasie. https://cyfrowa.tvp.pl/video/przemysl-i ... nC0UAaPfU4 |
Autor: | Lukas SC [ Śr 17.08.2022, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Trochę historii |
PKM&WPK napisał(a): Problemy po 32 latach te same. |
Strona 61 z 62 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |