Teraz jest Cz 20.09.2018, 2:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 582 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 29.11.2015, 1:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Coś tu nie pasuje... "Zasady pobierania opłat oraz wykaz odległości strefowych..." WPK Katowice z 1973 r. (s. 132-133) wskazuje dla linii 33 relację Sławków ZWM - Dąbrowa Górnicza Kop. Zawadzki

W tej relacji to w mojej pamięci koduje się 33bis - ale stary już jestem, może mam sklerozę, choć nie wydaje mi się ;-) Czasy które mam na myśli to lata 1965 - 1967.

To jest do zweryfikowania - Wykazy odległości taryfowych... WPK się w tamtym okresie regularnie dość ukazywały. Na pewno jest to ciekawy temat.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 29.11.2015, 1:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
JacekSo napisał(a):
pat napisał(a):
Z ciekawostek kiedy to linia pospieszna O została przechrzczona na E4 ( zaznacze że mowa o latach 90tych) były warianty trasy do Zagórza Zajezdni oraz do Szpitala Wojewódzkiego w Sosnowcu.

W 1990 roku było już E-4, ekspresy E-1 - E-6 powstały z linii pospiesznych chyba w 1989 roku.
Chyba samo "E" też było ekspresem.
JacekSo napisał(a):
Parę archiwalnych rozkładów, które spisałem ok. 1991 roku:
Wspaniałe archiwum. Te olkuskie warianty, takie czytelne, wow ;-) Nie ma co się dziwić, że miejscowi używali kierunków, a nie numerów w rozmowach...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 29.11.2015, 3:44 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)

Przykro mi, ale tym razem muszę wyrazić zdanie odmienne od Twojego (chociaż dość często miewamy zbliżone). Otóż w ogóle komunikacja miejska w Olkuszu powstała pod koniec lat 60-tych a może nawet na początku 70-tych, ale jako MPK Olkusz z liniami 1 do 4 które nie wyjeżdżały daleko poza miasto. Jak mi czas pozwoli to pogrzebie w moich starych notatkach i może znajdę coś bardziej konkretnego. O ile się orientuję, to jedyną linią WPK wyjeżdżająca poza woj. katowickie była 21 do Oświęcimia, a w "kierunku odwrotnym" (czyli z innego województwa do katowickiego 1 z Jaworzna do Mysłowic (później chyba 4 z Chrzanowa). Tak chyba było aż do zmiany podziału administracyjnego tj. do roku 1975. Nie można jednak wykluczyć iż pamięć Cię nie zawodzi i faktycznie mogłeś widzieć w latach 60-tych autobus 33 do Olkusza, mógł to być bowiem przewóz pracowników i nie koniecznie WPK, najprawdopodobniej nie WPK lecz firmy która nazywała się chyba Przedsiębiorstwo Transportowo-Spedycyjne Przemysłu Węglowego (lub bardzo podobnie). Firma ta też posiadała Ikarusy, ale w kolorze zielonym z czarnym pasem i obsługiwała regularne przewozy które zatrzymywały się na przystankach zupełnie nie oznaczonych o miejscu których wiedzieli wyłącznie wtajemniczeni posiadacze biletów pracowniczych na te autobusy.
W uzupełnieniu podam informacje z planu DG z roku 1990 (a czy w ogóle było jakieś wcześniejsze wydanie, bo mnie się nie trafiło?):
33 Mydlice - Olkusz
E-4 j/w
809 Mydlice - Sławków
Na wschód od Łośnia tylko PKS.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 29.11.2015, 9:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
pat napisał(a):
Z Olkusza do Dąbrowy 451??? Chyba kierman tablic nie zdjął, bo z tego co wiem to Olkusz z Dąbrową był połączony za pomocą linii 33, obsługiwanej przez OA Gołonóg.

Tak kolego, pierwsze połączenie Olkusza i Dąbrowy Górniczej było właśnie linią 451. Był to sam początek. Prawdopodobnie był to rok 1974 albo 1975. Jak już wcześniej pisałem linia ta jak i inne w Olkuszu były obsługiwane w większości nowymi Autosanami H9 zakupionymi przez WPK. Kursów z Dąbrowy do Olkusza było naprawdę mało, nie pamiętam dobrze ale około 6 do 8. Jak już też wcześniej wspomniałem odjazdy były z Dąbrowy z ulicy Cieplaka. Był tam też przystanek dla linii 33, która wtedy kursowała tylko do Sławkowa i linii 84. W Olkuszu końcowy przystanek linii 451 był na dworcu PKS. Niestety podczas mojej pierwszej wizyty w Olkuszu nie mogłem się dopatrzyć żadnych konkretnych rozkładów jazdy. Na słupkach przystankowych były tabliczki z rozkładami ale wyglądały tak jakby Olkusz posiadał już wcześniej własną komunikację miejską, czego niestety nie udało mi się ustalić do dzisiaj. Numery linii były jakieś od 1 do 4 i nie pasowały mi do tego numeru jakim przyjechałem. Ale na miejscu zobaczyłem też inne linie z przedziału 450 plus. Przy następnej wizycie w Olkuszu już zrobiono porządek z rozkładami. Były one jednak bardzo oszczędne i krótkotrwałe ponieważ były podane tylko przystanki docelowe a którędy to jechało nie było wiadomo. Nawiasem mówiąc to takie rozkłady chyba są do dnia dzisiejszego tylko, że w większości już w estetycznych skrzynkach. W początkowej fazie istnienia komunikacji WPK w Olkuszu układ linii był nieco inny niż obecnie i jak jeszcze były tylko oznaczenia cyfrowe. Było wiele tzw. przewozów zamkniętych dla zakładów pracy. Linie 450,457,459,464,466,471,473 były tylko przewozami pracowników dla Huty Katowice, OFNE, Kopalni Pomorzany i Huty Bolesław. Np.linia 464 kursowała z Osiedla Młodych przez Oś.1000-lecia,Dworzec PKP,Skrzyżowanie,Bolesław,Bukowno Dw.PKP,Bukowno Stare,Sławków Rynek i następnie trasą nr 94 na główny parking Huty Katowice. Właśnie przy pierwszej wizycie tą linią udało mi się wydostać z Olkusza wsiadając do niego na przystanku Skrzyżowanie PKO. Jeszcze co do linii 451, to ona też wtedy zapewne miała jakieś kursy umowne, lub przejścia na inne linie, bo według rozkładu w Dąbrowie kursy były tylko w godzinach 8-12 i 16-19. Szkoda, że nie zachowałem swoich dawnych zapisków,teraz byłyby bardzo przydatne. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano Nd 29.11.2015, 11:07 przez markus, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 29.11.2015, 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
O ile się orientuję, to jedyną linią WPK wyjeżdżająca poza woj. katowickie była 21 do Oświęcimia, a w "kierunku odwrotnym" (czyli z innego województwa do katowickiego 1 z Jaworzna do Mysłowic (później chyba 4 z Chrzanowa). Tak chyba było aż do zmiany podziału administracyjnego tj. do roku 1975.

Do Oświęcimia jeździło też kilka kursów wariantowych linii 54, jakieś dwie czy trzy pary. Z Chrzanowa do Mysłowic kursowała linia 5 albo 6, już dokładnie nie pamiętam. Coś z MPK Jaworzno też kończyło przed rokiem 1975 przy dworcu kolejowym w Brzezince (chyba 21), ale nie pamiętam w których latach.

Ludw_K napisał(a):
Nie można jednak wykluczyć iż pamięć Cię nie zawodzi i faktycznie mogłeś widzieć w latach 60-tych autobus 33 do Olkusza, mógł to być bowiem przewóz pracowników i nie koniecznie WPK, najprawdopodobniej nie WPK lecz firmy która nazywała się chyba Przedsiębiorstwo Transportowo-Spedycyjne Przemysłu Węglowego (lub bardzo podobnie). Firma ta też posiadała Ikarusy, ale w kolorze zielonym z czarnym pasem i obsługiwała regularne przewozy które zatrzymywały się na przystankach zupełnie nie oznaczonych o miejscu których wiedzieli wyłącznie wtajemniczeni posiadacze biletów pracowniczych na te autobusy.

To możliwe, wtedy linie pracownicze były oznaczane numerami takimi samymi jak ogólnodostępne, a ich trasy mogły się różnić. Co do malowania autobusu - nie wiem jakie było, z kolorami mam małe problemy ;-)

Jeszcze mam takie pytanie: słyszałem coś o przewozie z Gołonoga czy też Huty Katowice do Pilicy, obsługiwanego przez WPK. Czy ktoś wie, kiedy to jeździło i jakim numerem było oznaczone?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 1:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
O ile się orientuję, to jedyną linią WPK wyjeżdżająca poza woj. katowickie była 21 do Oświęcimia, a w "kierunku odwrotnym" (czyli z innego województwa do katowickiego 1 z Jaworzna do Mysłowic (później chyba 4 z Chrzanowa). Tak chyba było aż do zmiany podziału administracyjnego tj. do roku 1975.

Do Oświęcimia jeździło też kilka kursów wariantowych linii 54, jakieś dwie czy trzy pary. Z Chrzanowa do Mysłowic kursowała linia 5 albo 6, już dokładnie nie pamiętam. Coś z MPK Jaworzno też kończyło przed rokiem 1975 przy dworcu kolejowym w Brzezince (chyba 21), ale nie pamiętam w których latach.
Ale gdzie konkretnie? Na tym placyku przed dworcem???

Egon napisał(a):
Jeszcze mam takie pytanie: słyszałem coś o przewozie z Gołonoga czy też Huty Katowice do Pilicy, obsługiwanego przez WPK. Czy ktoś wie, kiedy to jeździło i jakim numerem było oznaczone?
Ja nic nie kojarzę. Jakieś huciane coś (albo koksownicze) po Olkuszu się szlajało z numerem 290, ale to chyba fałszywy trop.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 1:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
Założyłbym się, że 33 z DG do Olkusza jeździło już w latach 60-tych. Z pewnością taką dyktę widziałem. Miałem wtedy kilka lat, ale czytać już potrafiłem ;-)

Przykro mi, ale tym razem muszę wyrazić zdanie odmienne od Twojego (chociaż dość często miewamy zbliżone). Otóż w ogóle komunikacja miejska w Olkuszu powstała pod koniec lat 60-tych a może nawet na początku 70-tych, ale jako MPK Olkusz z liniami 1 do 4 które nie wyjeżdżały daleko poza miasto. Jak mi czas pozwoli to pogrzebie w moich starych notatkach i może znajdę coś bardziej konkretnego.

Byłoby o bardzo mile widziane.

Z mojej strony. "Gdzieś kiedyś" słyszałem, że samodzielne firmy komunikacyjne (Olkusz, Jaworzno, Racibórz) wcielono do WPK nie bezpośrednio po reformie administracyjnej, a rok później, tj. w 1976. Czy ktoś mógłby potwierdzić / zaprzeczyć?

Natomiast co do samego Olkusza. Kiedyś moja dentystka mówiła, że autobusy w Olkuszu zaczęły jeździć bodaj w 1974, zatem dość późno. Nie wiem, ile jest w tym prawdy, ale wydawała się dość zdeterminowana w swoich osądach.

Też zastanawia mnie nazwa firmy. Podczas jednego z pierwszych zlotów kolekcjonerów biletów natknąłem się na przed-wpk-owski bilet z Olkusza, sygnowany jakimś dziwnym skrótem typu PPGKiM Olkusz (nie pamiętam szczegółów) i teraz czy ta powiatowa jak mniemam komunikacja istniała obok MPK czy też to były jakieś przekształcenia - kto dziś do tego dojdzie...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 1:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
markus napisał(a):
pat napisał(a):
Z Olkusza do Dąbrowy 451??? Chyba kierman tablic nie zdjął, bo z tego co wiem to Olkusz z Dąbrową był połączony za pomocą linii 33, obsługiwanej przez OA Gołonóg.

Tak kolego, pierwsze połączenie Olkusza i Dąbrowy Górniczej było właśnie linią 451. Był to sam początek. Prawdopodobnie był to rok 1974 albo 1975.

Jeśli to był 1974 (lub 1975, a faktycznie włączenie Olkusza nastąpiło w 1976) to jest piękna perełka - numeracja w okresie przed-wpk-owskim, ale już wyprzedzająco uwzględniająca nadchodzącą fuzję! Cymes!

markus napisał(a):
Na słupkach przystankowych były tabliczki z rozkładami ale wyglądały tak jakby Olkusz posiadał już wcześniej własną komunikację miejską, czego niestety nie udało mi się ustalić do dzisiaj.
Była. Za dużo poszlak, by było inaczej ;-)


markus napisał(a):
Numery linii były jakieś od 1 do 4 i nie pasowały mi do tego numeru jakim przyjechałem.

Pasuje do innych postów. Układanka się powoli układa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 9:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
YoMaHa napisał(a):
Z mojej strony. "Gdzieś kiedyś" słyszałem, że samodzielne firmy komunikacyjne (Olkusz, Jaworzno, Racibórz) wcielono do WPK nie bezpośrednio po reformie administracyjnej, a rok później, tj. w 1976. Czy ktoś mógłby potwierdzić / zaprzeczyć?


Tak teoretyzując to można przypuszczać, że zapewne tak było - przecież procesy decyzyjne trochę trwały, a przekształcenie przedsiębiorstw musiało trochę trwać. Z dotychczas zebranych przez mnie danych o strukturze organizacyjnej WPK ten czas jest trochę niejasny i zmiany następowały w latach 1973-78, ale nie wiadomo dokładnie kiedy. Wtedy utworzono całą masę nowych oddziałów autobusowych (Racibórz, Rybnik, Wodzisław, Jastrzębie, Olkusz) i cały ZP-6 Jaworzno razem z Chrzanowem. Może zrobiono to hurtem przy jednej okazji, a może były pojedyncze kroki?

Cytuj:
Też zastanawia mnie nazwa firmy. Podczas jednego z pierwszych zlotów kolekcjonerów biletów natknąłem się na przed-wpk-owski bilet z Olkusza, sygnowany jakimś dziwnym skrótem typu PPGKiM Olkusz (nie pamiętam szczegółów) i teraz czy ta powiatowa jak mniemam komunikacja istniała obok MPK czy też to były jakieś przekształcenia - kto dziś do tego dojdzie...


Uchwały rad narodowych to jest potencjalne źródło informacji w tym zakresie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 9:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Z mojej strony. "Gdzieś kiedyś" słyszałem, że samodzielne firmy komunikacyjne (Olkusz, Jaworzno, Racibórz) wcielono do WPK nie bezpośrednio po reformie administracyjnej, a rok później, tj. w 1976. Czy ktoś mógłby potwierdzić / zaprzeczyć?


Tak teoretyzując to można przypuszczać, że zapewne tak było - przecież procesy decyzyjne trochę trwały, a przekształcenie przedsiębiorstw musiało trochę trwać. Z dotychczas zebranych przez mnie danych o strukturze organizacyjnej WPK ten czas jest trochę niejasny i zmiany następowały w latach 1973-78, ale nie wiadomo dokładnie kiedy. Wtedy utworzono całą masę nowych oddziałów autobusowych (Racibórz, Rybnik, Wodzisław, Jastrzębie, Olkusz) i cały ZP-6 Jaworzno razem z Chrzanowem. Może zrobiono to hurtem przy jednej okazji, a może były pojedyncze kroki?

A propos ROW-u to gdzieś czytałem, że nie było to hurtem, a właśnie rok po roku i chyba w takiej kolejności, że:
1975 - Wodzisław
1976 - JZ
1977 - Rybnik


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
YoMaHa napisał(a):
Jeśli to był 1974 (lub 1975, a faktycznie włączenie Olkusza nastąpiło w 1976) to jest piękna perełka - numeracja w okresie przed-wpk-owskim, ale już wyprzedzająco uwzględniająca nadchodzącą fuzję! Cymes!

Po przeanalizowaniu i przypomnieniu sobie pewnych faktów śmiem twierdzić, że nie był to ani 1974, ani 1975 a jednak 1976 rok. Ponieważ widziałem tam nowe niebieskie Jelcze 043, które WPK dostało dopiero w 1976 roku. Co prawda było to dopiero podczas drugiej mojej wizyty w tamtym rejonie (też jechałem linią 451) ale już nie pamiętam jak długo po pierwszej. Wtedy trochę pojeździłem olkuskimi liniami m.in. dojechałem do Zedermana (linia 468),Kluczy (linia 452),Kwaśniowa (linia 466). Za zamieszanie przepraszam ale jak już wcześniej pisałem pamięć już trochę mnie zawodzi. Jednakże dalej podtrzymuję moją wiadomość dotyczącą linii 451. Była pierwszym połączeniem Olkusza z Dąbrową Górniczą. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
YoMaHa napisał(a):
Ale gdzie konkretnie? Na tym placyku przed dworcem???

Od wschodniej strony dworca. Kilka razy jadąc pociągiem w kierunku Oświęcimia dostrzegłem tam Sana, a w WPK Sanów wtedy już nie było.

YoMaHa napisał(a):
Ja nic nie kojarzę. Jakieś huciane coś (albo koksownicze) po Olkuszu się szlajało z numerem 290, ale to chyba fałszywy trop.

Podobno do Pilicy jeździł przegubowiec z zajezdni w Gołonogu, najprawdopodobniej jakiś przewóz z HK. Raz tylko widziałem o tym wzmiankę gdzieś w internecie, chyba to była nieczynna już strona o historii komunikacji w Zagłębiu, ale głowy nie dam.
Na początku lat 80-tych widziałem też WPK-owski przystanek na rynku w Sośnicowicach, ale bez tabliczki rozkładowej. Komunikację publiczną w Gliwicach znałem wtedy dość dobrze, jednak nie kojarzę żadnej linii WPK do Sośnicowic. Może też jakiś przewóz albo nocka?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 30.11.2015, 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 843
JacekSo napisał(a):
Parę archiwalnych rozkładów, które spisałem ok. 1991 roku:
- Dąbrowa Górnicza Centrum: m.in. E-4 w obie strony i 33 na Mydlice:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... n9hi6u.jpg


Linia K, zamiast Będzin - Milowice, powinno być Zagórze - Mysłowice

Z innych spraw:
1. Pilica jest pewna na 100%, za to pewnych szczegółów brak.
2. To kiedy 33 był obsługiwany przez Będzin? Bo jakby to uleciało, a chyba stamtąd się zaczyna ta historia...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 1:00 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
YoMaHa napisał(a):
Podczas jednego z pierwszych zlotów kolekcjonerów biletów natknąłem się na przed-wpk-owski bilet z Olkusza, sygnowany jakimś dziwnym skrótem typu PPGKiM Olkusz (nie pamiętam szczegółów) i teraz czy ta powiatowa jak mniemam komunikacja istniała obok MPK czy też to były jakieś przekształcenia - kto dziś do tego dojdzie...

Zapewne ja popełniłem błąd pisząc "MPK", w małych miastach komunikacja działała w ramach Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej (tak na pewno było w Jędrzejowie) i prawdopodobnie w Olkuszu też. Tylko czy na pewno chodziło o PPGKiM czy raczej MPGKiM (czy w ogóle były powiatowe przedsiębiorstwa zajmujące się gospodarką mieszkaniową, to mi się wydaje wątpliwe). Przykro mi tylko, że narobiłem "apetytu" na więcej informacji, a na dziś mogę napisać mało konkretów. Pamiętam, że gdy byłem kiedyś dawno temu w Olkuszu, to akurat za kilka dni KM miała być uruchamiana. Informacje o tym były rozwieszone po całym mieście, a także były już przygotowane przystanki z rozkładami jazdy. Spisałem sobie na kartce przebiegi linii i tę kartkę widziałem ostatni raz jakieś ok. 2 lata temu, na pewno jej nie wyrzuciłem, ale niestety nie znalazłem jej tam gdzie powinna być (szukałem wczoraj)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 1:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Parę archiwalnych rozkładów, które spisałem ok. 1991 roku:
- Dąbrowa Górnicza Centrum: m.in. E-4 w obie strony i 33 na Mydlice:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... n9hi6u.jpg


Linia K, zamiast Będzin - Milowice, powinno być Zagórze - Mysłowice

Z innych spraw:
1. Pilica jest pewna na 100%, za to pewnych szczegółów brak.
2. To kiedy 33 był obsługiwany przez Będzin? Bo jakby to uleciało, a chyba stamtąd się zaczyna ta historia...

Pewnie przed Gołonogiem, ot co.

ATSD czy były jakieś "porzucone" zajezdnie autobusowe przez WPK, na wzór jakichś tramwajowych Szopienic czy Łagiewnik?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 1:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Podczas jednego z pierwszych zlotów kolekcjonerów biletów natknąłem się na przed-wpk-owski bilet z Olkusza, sygnowany jakimś dziwnym skrótem typu PPGKiM Olkusz (nie pamiętam szczegółów) i teraz czy ta powiatowa jak mniemam komunikacja istniała obok MPK czy też to były jakieś przekształcenia - kto dziś do tego dojdzie...

Zapewne ja popełniłem błąd pisząc "MPK", w małych miastach komunikacja działała w ramach Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej (tak na pewno było w Jędrzejowie) i prawdopodobnie w Olkuszu też. Tylko czy na pewno chodziło o PPGKiM czy raczej MPGKiM (czy w ogóle były powiatowe przedsiębiorstwa zajmujące się gospodarką mieszkaniową, to mi się wydaje wątpliwe).

ZTCS to komunikacja szczebla powiatowego była w Dzierżoniowie. W Olkuszu - nie mam pojęcia, ale ten bilet który widziałem, był na pewno z PP, a nie z MP na przedzie.
Ludw_K napisał(a):
Przykro mi tylko, że narobiłem "apetytu" na więcej informacji, a na dziś mogę napisać mało konkretów.
Nie sądzę, aby był to problem, zwłaszcza że może to być inspiracją do odkurzenia wspomnień innych Użytkowników.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 2:54 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Znalazłem tę starą karteczkę. Wykaz tych pierwszych linii olkuskich jest pewny, niestety mało dokładny, tylko tyle zapisałem:
1 Kop. "Olkusz" - os. Pakuska
2 Pomorzany - Witeradów
3 Podgrabie - Dworzec - Żurada
Zagadka tylko z którego to jest roku. Na drugiej stronie tej samej kartki mam notatki dot. zupełnie czego innego z których wynika, że w roku w którym je wykonałem 1.09 wypadł w środę a 30.12 w czwartek. Nie jestem jednak na 100% pewny czy obie notatki są z tego samego roku, być może wykaz olkuskich linii zrobiłem w roku następnym.
Mam możliwość ustalić to wszystko dokładniej, ale to zajmie mi trochę czasu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 9:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 333
Lokalizacja:
SO
Vanessa00 napisał(a):
Linia K, zamiast Będzin - Milowice, powinno być Zagórze - Mysłowice



Jest dobrze. K jeździło od przystanku Będzin os.PPR Waryńskiego (obecnie Syberka Piłsudskiego) trasą teraźniejszego 817 do Katowic. Linia obsługiwana przez o/Dąbrowa Górnicza taborem typu B.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Ludw_K napisał(a):
Zagadka tylko z którego to jest roku. Na drugiej stronie tej samej kartki mam notatki dot. zupełnie czego innego z których wynika, że w roku w którym je wykonałem 1.09 wypadł w środę a 30.12 w czwartek. Nie jestem jednak na 100% pewny czy obie notatki są z tego samego roku, być może wykaz olkuskich linii zrobiłem w roku następnym.

1965, 1971, 1976.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 1.12.2015, 14:34 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
1965, 1971, 1976.

Na pewno nie był to rok 1965. ale to mogę ustalić, tylko jak pisałem wymaga trochę czasu (przejrzenia wielu moich archiwaliów).
Jeszcze jedna informacja. W swoich starych notatkach znalazłem zapis (w kilku źródłach) iż autobus 33 dojeżdżał jednak do Sławkowa, przy czym w starszych notatkach mam napisane, że z Dąbrowy Górniczej a na jednej kartce mam spisane linie odjeżdżające z dworca w Będzinie:
99. Bytom p Wojkowice, Bobrowniki, Szarlej
16. Dąbrowa Górn. p. Łagiszę, Zieloną
105 Mierzęcice
103, 107 Strzyżowice p. Grodków, Psary (Góra Siewierska)
33 Sławków p. Strzemieszyce.
Brakuje tu 24, 28, 42 a może jeszcze czegoś. Być może odjeżdżały z innego przystanku (40 kończyła na pl. 3-go Maja, ale tam tylko ta linia).
No i jak zawsze nie wiem z którego roku te zapiski, ale chyba koniec lat 60-tych, lub początek 70-tych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 582 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności