Teraz jest Nd 20.05.2018, 12:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 5:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
M11 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Linia K, zamiast Będzin - Milowice, powinno być Zagórze - Mysłowice



Jest dobrze. K jeździło od przystanku Będzin os.PPR Waryńskiego (obecnie Syberka Piłsudskiego) trasą teraźniejszego 817 do Katowic. Linia obsługiwana przez o/Dąbrowa Górnicza taborem typu B.

Upieram się, że było nieco inaczej.
K Będzin Kościuszki - Szolca - Os. PPR Waryńskiego (bez Stadionu!) - Milowice Skrz. - K-ce Skargi - to jeden temat (2 wozy z Będzina)
K Huta K-ce - Zagórze - Mysłowice - K-ce Dw. PKP - to drugi temat (2 wozy z Gołonoga, pod koniec tylko 1).
Linkowane zdjęcie dotyczy 2 wcielenia.

Ludw_K napisał(a):
Jeszcze jedna informacja. W swoich starych notatkach znalazłem zapis (w kilku źródłach) iż autobus 33 dojeżdżał jednak do Sławkowa, przy czym w starszych notatkach mam napisane, że z Dąbrowy Górniczej a na jednej kartce mam spisane linie odjeżdżające z dworca w Będzinie:
99. Bytom p Wojkowice, Bobrowniki, Szarlej
16. Dąbrowa Górn. p. Łagiszę, Zieloną
105 Mierzęcice
103, 107 Strzyżowice p. Grodków, Psary (Góra Siewierska)
33 Sławków p. Strzemieszyce.
Brakuje tu 24, 28, 42 a może jeszcze czegoś. Być może odjeżdżały z innego przystanku (40 kończyła na pl. 3-go Maja, ale tam tylko ta linia).
No i jak zawsze nie wiem z którego roku te zapiski, ale chyba koniec lat 60-tych, lub początek 70-tych.


28 to nawet mogłoby brakować, czasami poniewierało się ze swoim zakończeniem po Dąbrowie G.
Ale 24 i 42 nie powinno brakować. Jedynie wiem, że przez jakiś czas 24 i 99 jeździły bez wozobiegu, ale to okazało się niewypałem (na ówczesne pojmowanie rzeczy), i powrócono do łączenia zadań.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 8:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 331
Lokalizacja:
SO
Vanessa00 napisał(a):
M11 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Linia K, zamiast Będzin - Milowice, powinno być Zagórze - Mysłowice

Jest dobrze. K jeździło od przystanku Będzin os.PPR Waryńskiego (obecnie Syberka Piłsudskiego) trasą teraźniejszego 817 do Katowic. Linia obsługiwana przez o/Dąbrowa Górnicza taborem typu B.

Upieram się, że było nieco inaczej.
K Będzin Kościuszki - Szolca - Os. PPR Waryńskiego (bez Stadionu!) - Milowice Skrz. - K-ce Skargi - to jeden temat (2 wozy z Będzina)
K Huta K-ce - Zagórze - Mysłowice - K-ce Dw. PKP - to drugi temat (2 wozy z Gołonoga, pod koniec tylko 1).
Linkowane zdjęcie dotyczy 2 wcielenia.



Faktycznie, zastosowałem pewien skrót myślowy. Waryńskiego, to nie był pierwszy przystanek dla tej linii.
Odnośnie zajezdni macierzystej, nie upieram się przy Gołonogu. Kojarzę na tej linii straszne zdezelowane 260tki, takie w "dąbrowskim stylu" ;) Jednakże pewnie masz rację, gdyż tablice kierunkowe były wykonane "BĘDZINską czcionką".

Mysłowickie K to już nie moja bajka, nie moje rejony.


Natomiast mam pytanie odnośnie linii M: czy +- jeździła trasą obecnego 814?

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
Z tego co pamiętam tak (nie wiem dokładnie jak w Czeladzi jechała).

A ja się zapytam o 811 - ponoć kiedyś ten numerek miał autobus pospieszny Katowice-Chrzanów, nawet na którymś planie Sosnowca pojawiało się toto. Istniało takie coś w realu? I jak długo?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
Strzyż napisał(a):
A ja się zapytam o 811 - ponoć kiedyś ten numerek miał autobus pospieszny Katowice-Chrzanów, nawet na którymś planie Sosnowca pojawiało się toto. Istniało takie coś w realu? I jak długo?

Tak, było coś takiego, jakoś tak pod koniec lat 80-tych albo na początku 90-tych ub. wieku. Nie istniało długo, nie wiem czy nawet rok przetrwało.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 15:42 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4098
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
M11 napisał(a):
Natomiast mam pytanie odnośnie linii M: czy +- jeździła trasą obecnego 814?

Z Piasków do Będzina przez Wiejską, następnie przez Piłsudskiego, Małobądzką i al. Kołłątaja, a w DG przez al. Piłsudskiego (d. Czerwonych Sztandarów) i Kasprzaka, reszta trasy bez zmian.

Strzyż napisał(a):
A ja się zapytam o 811 - ponoć kiedyś ten numerek miał autobus pospieszny Katowice-Chrzanów, nawet na którymś planie Sosnowca pojawiało się toto. Istniało takie coś w realu? I jak długo?

Dość krótko toto istniało, ok. 1991 roku. Wcześniej linia ta miała oznaczenie T - rozkład z Chrzanowa, chyba w jakiejś gazecie wyczytałem, że ją zlikwidowali i uruchomili 811, ale tej drugiej już nie dopisałem, jedynie skreśliłem T. ;)
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 80kts4.jpg

Rozkłady 811 z Mysłowic, a przy okazji także innych linii jaworznickich - E-5, E-6, S, N-72 oraz wspomnianej wcześniej K na trasie Katowice PKP - Gołonóg Os.
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... tdagd2.jpg
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... kowjvw.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 16:38 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2308
Lokalizacja:
Katowice
N72 jeździła do którego roku? Rozumiem, że kurs zaczynał w Katowicach gdzieś ok. 1:30 i wracał z Chrzanowa?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Gdzie zatrzymywało się K w wersji mysłowickiej?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
inżinier napisał(a):
Gdzie zatrzymywało się K w wersji mysłowickiej?


Mogę się zdrowo walnąć, ale na mój gust wyglądało to tak:

Katowice Dw. PKP st. jak dla 18
Katowice Warszawska
?
Mysłowice Pawilony/Kościół
Niwka Kościół
Niwka Pawiak (Osiedle?)
Dańdówka Osiedle
Dańdówka Skrzyżowanie
?
Zagórze Os. PPR
Zagórze Centrum
DG Pałac Kultury (Centrum?)
DG Reden
Gołonóg Osiedle
Gołonóg Zajezdnia
wybrane kursy HK

JacekSo napisał(a):
M11 napisał(a):
Natomiast mam pytanie odnośnie linii M: czy +- jeździła trasą obecnego 814?

Z Piasków do Będzina przez Wiejską, następnie przez Piłsudskiego, Małobądzką i al. Kołłątaja, a w DG przez al. Piłsudskiego (d. Czerwonych Sztandarów) i Kasprzaka, reszta trasy bez zmian.


Z ciekawą ciekawostką, że nie zatrzymywało się na Kołłątaja, tylko na Koszelewie (w sumie też Kołłątaja).
Najpierw były 3 wozy z Gołonoga, potem (pewnie w ten sam dzień co na K) rozkład zoptymalizowano do dwóch wozów (cykl 40-80 :), potem 1 wóz dostał Będzin, potem drugi dostał Będzin, a potem jeszcze mam wrażenie, że znów kursowały 3 wozy, przynajmniej w szczycie, tylko nie wiem skąd ten trzeci był. A najlepsze działo się pod koniec, przez dwadzieścia kilka dni Piaski całkowicie straciły połączenie z DG (to czas od likwidacji M do uruchomienia 814).

Cytuj:


K - rozkład sprzed pocięcia, po pocięciu wyleciały na pewno kursy 7.26, 9.26, 11.31, 13.27, 15.41, ale być może jeszcze jakiś w środku z pierwszego wozu (10.26?), bo na nim pozostały 4 kółka do roboty, chyba że to piąte w środku robił ktoś inny, wątpię.

Jak się nie mylę, to po "optymalizacji" ostatni odjazd z HK był o 13.55, więc wychodziłby przelot do Mysłowic 44 minuty --> 14.39.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 2.12.2015, 21:05 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2308
Lokalizacja:
Katowice
Naprawdę pamiętacie to po tylu latach!?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ja tak z innej trochę paczki. Przeglądając stare mapy, widziałem sporo nieużywanych już (czy wręcz nieistniejących) dawnych pętli. W Sosnowcu pamiętam:
- Studzienną na MIlowicach (160)
- pętlę przy Gospodarczej - obecnie będzie to za kompleksem sklepowym vis a vis przystanku Gospodarcza II (673, chyba 622 też)
- pętlę 40bis (ale to było chyba lekko przegięte - wg mapy z początku lat 70. 40bis skręcała ze Świerczewskiego w Skłodowskiej i jechała równolegle do Orlej, aż do Czeladzkiej - ale tam nie ma przejazdu?)
- 622 bis przy obecnej Blachnickiego (przy krzyżówce ze światłami, przy górce)
- 660 przy krzyżówce Kamyszewa x Długosza, tam gdzie obecnie sklepy są, na wprost wylotu Dmowskiego
- 683 (XXX-lecia PRL, obecnie Dobrzańskiego) - to ciągle istnieje, choć zburzyli parę lat temu wiatę
- 28 na Cieślach
- dawne 90 na Juliuszu (one miało kryterium uliczne wokół całej dzielnicy, końcowy przystanek był chyba przy Spadochroniarzy)
- stare pętle 26 (na Jęzorze - nie pamiętam dokładnie ulicy; potem przy Orląt Lwowskich)
- 26 bis za Wandą.
Ktoś może potwierdzić, ile z tego było rzeczywiście występujące? (28 i 683 na pewno)

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 18:01 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 399
Lokalizacja:
Katowitz
Ja jeszcze chciałem wrócić do spraw związanych z połączeniami Katowice-Mysłowice -Jaworzno- Chrzanów. W latach funkcjonowania linii oznaczonch literowo w tamtą stronę świata kursowała linia J do Jaworzna oraz G do Chrzanowa, więc linia T jest jakimś błędem w tej układance gdyż T kursowało z Katowic Armii Czerwonej do Tychów. Ponadto istniały linie 300 do Chrzanowa, 301 do Jaworzna oby dwie z Katowic oraz 319 z Mysłowic do Chrzanowa. Były jescze linie S i U ale o tym innym razem:). Na krótki okres czasu pojawiła się linia 811 łacząca Kato z Jaworznem, a następnie wrócono do numeracji literowo numerycznej ( piszę tutaj o Jaworznie ) E5 i E6, nastepnie te linie oznaczono E i J i tak pozostało do dziś.
Co do linii M powstała całkiem niedługo ( w porównaniu do linii D czy H ) przed przenumerowaniem linii na przyspieszone. Z początku kursowała tylko w szczycie, póżniej kursowała mniej więcej co godzinę. Obsługiwana zawsze przez OA Gołonóg Ik260, u schyłku zdarzył się przegub, bo zapotrzebowanie na tą linie urosło. Po przenumerowaniu linii pospiesznych na przyspieszone zlikwidowano linię M, gdzie w końcu 27.11 1994 roku ktoś postanowił wskrześić to połaczenie pod postacią linii 814. Linia była obsługiwana przez firmę PPUP Katowice, Wandy 14, ikarkami 260 o numerach od 03 do 12. Charakterystyczne były tablice kierunkowe na styl "katowicki", tj. takie jakie używała zajezdnia Mickiewicza w tamtych czasach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 18:12 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 804
Cytuj:
- pętlę przy Gospodarczej - obecnie będzie to za kompleksem sklepowym vis a vis przystanku Gospodarcza II (673, chyba 622 też)
Gospodarcza II? Jeśli mamy na myśli ten sam pasaż handlowy to to jest Gospodarcza I ;) https://www.google.pl/maps/place/Gospod ... !1e1?hl=pl
Cytuj:
- pętlę 40bis (ale to było chyba lekko przegięte - wg mapy z początku lat 70. 40bis skręcała ze Świerczewskiego w Skłodowskiej i jechała równolegle do Orlej, aż do Czeladzkiej - ale tam nie ma przejazdu?)
Jak nie ma? Jest przecież łącznik, jedzie się prawie komuś po podwórku ale da się przejechać. Może kiedyś tam była normalna droga? Google Mapy traktują ten łącznik jako ulice.
https://www.google.pl/maps/@50.2930734, ... 6656?hl=pl
Cytuj:
- stare pętle 26 (na Jęzorze - nie pamiętam dokładnie ulicy; potem przy Orląt Lwowskich)
To nazywało się Jęzor PRKB/ZRK, kiedyś też o to pytałem tutaj, z 2 lata temu na Grota-Roweckiego wisiał jeszcze rozkład 26 ze starymi nazwami przystanków, ewentualnie w archiwalnych rozkładach tu na WPK można zobaczyć. Tu masz odpowiedź na to:
JacekSo napisał(a):
nemo333 napisał(a):
26 - jaka była jej poprzednia krańcówka na Jęzorze, zanim uruchomiono pętle Jęzor Centrum Handlowe? Z rozkładu na Grota-Roweckiego wywnioskowałem że najprawdopodobniej nazywała się ona Jęzor PRKB tylko gdzie ona była zlokalizowana?

Po zachodniej stronie wiaduktu nad torami. Były tam przystanki w obie strony i mała zawrotka bez przystanku po północnej stronie Orląt Lwowskich.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 18:23 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 399
Lokalizacja:
Katowitz
Odnosnie przebiegu linii na planach miast, to trzeba patrzeć na to przez palce. Takie to radosne czasy były, że mapy były specjalnie fałszowane, żeby imperialista miał problem w czasie ataku haha:):) śmeszne, ale poważnie mapy były specjalnie zafałszowywane. Po drugie informacje z WPK też nie były zbytnio precyzyjne, więc z tych dwóch składowych prawdopodobieństwo przebiegu danej linii na mapie nigdy nie będzie w 100% pewne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 18:54 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4098
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Jeśli tak podchodzisz do tematu to nie mamy o czym rozmawiać. To o czym ja piszę dotyczy okresu po 1989 roku gdy mapy na pewno już nie były celowo fałszowane. Zresztą mam w swoich zbiorach plan Świętochłowic z 1987 roku (OPGK Katowice), który jest hiperdokładny - zaznaczono szczegółowo zabudowę, a nawet jedno lub dwutorowy przebieg linii tramwajowych.
Odnośnie linii T z Katowic do Chrzanowa to istniała na pewno ale oczywiście nie w tym samym czasie co tyska, którą zmieniono w E-1. W tym samym czasie G i J przekształcono w E-5 i E-6, a jakiś czas później 300 zmieniono w T. Zagadkowy jest tylko dopisek na planie Katowic z 1990 roku o treści "T Katowice Dw. PKP - Jęzor". To chyba w jakiejś gazecie wyczytałem i raczej był to błąd redakcyjny.
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... the2rx.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
pat napisał(a):
Ponadto istniały linie 300 do Chrzanowa, 301 do Jaworzna oby dwie z Katowic oraz 319 z Mysłowic do Chrzanowa.

301 jeździło z Sosnowca, nie z Katowic. Zanim w Mysłowicach pojawiło się 319, docierało tam 303 (do Jaworzna). No i nie wspomniałeś o linii 321 (Brzęczkowice - Jaworzno), która od momentu powstania była systematycznie przycinana, aż jakieś dwa lata temu zlikwidowano ostatnie 3 kursy.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 19:51 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4098
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Teraz dopiero się mi przypomniało, że na pierwszej stronie tego wątku jest informacja o uruchomieniu linii T z dniem 1 maja 1991. Wtedy też zawieszono E-6 oraz uruchomiono przyspieszoną 811 z Sosnowca do Szczakowej w miejsce zawieszonej 221. Zapraszam zatem na pierwszą stronę. To samo w oryginale:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... rkzpjy.jpg

W sumie niedokładnie podano o co chodzi z linią T, stąd chyba moja wcześniejsza interpretacja jej trasy (Katowice - Jęzor):
"300 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Katowice (od Jęzora do Katowic będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej T"
To samo w przypadku S:
"301 na trasie Chrzanów - Jaworzno - Mysłowice - Sosnowiec (od Jęzora do Sosnowca będzie zatrzymywać się tylko na głównych przystankach; na tym odcinku linia ta będzie miała charakter linii pospiesznej S"
Zwyczajnie zamieniono 300 na T, a 301 na S.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 20:44 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 399
Lokalizacja:
Katowitz
JacekSo napisał(a):
Jeśli tak podchodzisz do tematu to nie mamy o czym rozmawiać. To o czym ja piszę dotyczy okresu po 1989 roku gdy mapy na pewno już nie były celowo fałszowane. Zresztą mam w swoich zbiorach plan Świętochłowic z 1987 roku (OPGK Katowice), który jest hiperdokładny - zaznaczono szczegółowo zabudowę, a nawet jedno lub dwutorowy przebieg linii tramwajowych.
Odnośnie linii T z Katowic do Chrzanowa to istniała na pewno ale oczywiście nie w tym samym czasie co tyska, którą zmieniono w E-1. W tym samym czasie G i J przekształcono w E-5 i E-6, a jakiś czas później 300 zmieniono w T. Zagadkowy jest tylko dopisek na planie Katowic z 1990 roku o treści "T Katowice Dw. PKP - Jęzor". To chyba w jakiejś gazecie wyczytałem i raczej był to błąd redakcyjny.
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... the2rx.jpg

Aj tam nie mamy. Też posiadam ten plan miasta i ten plan to ewenement i tu się z Tobą zgodzę.Ale pamiętej, że są wyjątki od reguły, ja nie napisałem że każdy plan miasta jest ciulnięty ale zdarzają się tzw.kwiatki, więc nie można wierzyć wszystkim mapom bezgranicznie, aczkolwiek nie jestem z tych PISdków że nie przyjmę argumentów i będę się upierał. Co do linii T to zapytam wprost czy ktoś to widział na własne oczy??, i w jakim interwale czasu to jeździło?? Ja przyznam szczerze nie widziałem w życiu żadnej linii T w Katowicach prócz tej tyskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 20:53 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4098
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
pat napisał(a):
Co do linii T to zapytam wprost czy ktoś to widział na własne oczy??, i w jakim interwale czasu to jeździło?? Ja przyznam szczerze nie widziałem w życiu żadnej linii T w Katowicach prócz tej tyskiej.

Dałem wczoraj linka do rozkładu T spisanego w Chrzanowie:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 80kts4.jpg
Ja widziałem tę linię na własne oczy. Nie pamiętam czym wtedy dojechałem z Katowic do Chrzanowa, ale musiało to być E-5 lub T właśnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
JacekSo napisał(a):
Ja widziałem tę linię na własne oczy.

Ja też, a nawet kilkanaście razy tym jechałem. Ale nie potrafię tego usadowić w czasie.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 3.12.2015, 22:22 

Dołączył(a): Nd 22.02.2009, 21:23
Posty: 74
Lokalizacja:
Katowice
Co do przekształcenia linii 300 i 301 w T i S faktycznie było tak, jak pisze JacekSo. W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych często jeździliśmy z Michałkowic do Chrzanowa odwiedzać dziadków. Wraz z przekształceniem tych linii wprowadzono wtedy "zielone" bilety na liniach jaworznicko-chrzanowskich. Być może było to powiązane z utworzeniem ZKKM-u, ale nie daję głowy. W każdym razie w pierwszym okresie po zmianach na T i S były także dopuszczone bilety "kzkgopowskie". Autobusy tych linii zatrzymywały się na każdym przystanku w granicach administracyjnych Chrzanowa i Jaworzna i na większości w Mysłowicach i Katowicach/Sosnowcu. Nieliczny wyjątek stanowił przystanek Wilhelmina Skrzyżowanie, przez co chcąc się przesiąść na autobus do Michałkowic trzeba było jechać aż do centrum Katowic. Po jakimś czasie T przekształcono w 811, S utrzymano, przy czym w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych znaczną część kursów ograniczono jedynie di relacji Sosnowiec - Jaworzno, a następnie całkowicie zrezygnowano z obsługi Chrzanowa.
Od połowy lat osiemdziesiątych do 1991 (tyle pamiętam z racji wieku) linia 300 kursowała przez większość dnia w odstępie co 30 minut - także w dni wolne. Natomiast 301 w R także głównie kursował co 30 minut, a w W co godzinę. Rozkład był tak dopasowany, że linie te kursowały praktycznie w równych odstępach czasowych między Chrzanowem a Mysłowicami. Zawsze jeździły na nich przeguby, z tymże na 301 tylko z Jaworzna, natomiast na 300 sporadycznie także z Chrzanowa. Krótki autobus jeździł na linii nocnej między Chrzanowem a Katowicami - o ile dobrze pamiętam z Chrzanowa wyjeżdżał krótko po północy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności