Teraz jest So 20.01.2018, 23:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 8.12.2015, 7:54 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Vanessa00 napisał(a):
O ile czemu upadł Sebzda powszechnie wiadomo


Tak? Bo jest co najmniej kilka mglistych teorii, a żadnych faktów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 8.12.2015, 13:46 

Dołączył(a): Pn 22.08.2005, 19:38
Posty: 118
Lokalizacja:
będzin
[quote] Studzienną na MIlowicach (160)
Potwierdzam tyle tylko że to była ulica Bryniczna. Nazwa przystanku była Milowice Most.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 8.12.2015, 23:07 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1217
A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 9.12.2015, 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1360
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tak byłoby logicznie. Na planie bodaj z 1987 jest jako pętla opisana ul. Studzienna.

Swoją drogą 160 od samego początku robił za dubel T26, czy po pewnym czasie tak zrobiono?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 10.12.2015, 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
memphis napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
O ile czemu upadł Sebzda powszechnie wiadomo


Tak? Bo jest co najmniej kilka mglistych teorii, a żadnych faktów.


Fakt - faktów brak.
W mojej opinii - zwyczajnie przeinwestował.
A bardziej rozbudowanie: nie mając wystarczającego umocowania w samorządach forsujących swojego przewoźnika, a wręcz mając świadomość ich przeciwności, nie mając jednomyślnie zorientowanej swojej kadry zarządzającej, próbował zgarnąć zbyt wiele, przestając jednocześnie panować nad tym, co już miał.
Za dużo wizji, za dużo naraz, za dużo własnego "ja", za dużo rutyny.
Pamiętam jak dziś plac zapełniony nabytkami taborowymi, które - przed ogłoszeniem wyniku przetargu - dumnie demonstrowały na wyświetlaczach 637, 809 itd. - jakby to było najważniejsze (z mojego punktu widzenia było to żałosne, w myśl "takiś mocny? poczekaj..." - no i przyszedł mocniejszy).
A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki.

Totalnie gdybając na temat pierwotny: gdyby zachował siedzibę w pierwotnym miejscu, czy jego historia nie potoczyłaby się inaczej? Czy tak samo interesowałby się rynkiem wschodnim? Bo to przenosiny do Czeladzi wpłynęły na nowe horyzonty, tak sądzę.

Żal mi było potem patrzeć na ten jeden (czy tam dwa - zupełnie nieistotne) wóz wpleciony w PKM Świerklaniec, jako jakaś taka atomowo mikroskopijna wersja ratunkowa - honoru rodziny?

Lukas SC napisał(a):
A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ?


Zjeżdżam na dół, z Błękitnej (a nie z Baczyńskiego; Błękitną wchłonęła nowa Baczyńskiego - KK, wcześniej była zdaje się Władysława), przed knajpą w lewo, i już, tu był koniec/początek. Potem czołganie pod górkę.
Przez jakiś czas po uruchomieniu 26 do Milowic 160 jeździł wspólnie, wycięty został nierównocześnie, by szybko stać się najmniej rentowną linią w Sosnowcu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 10.12.2015, 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
A bardziej rozbudowanie: nie mając wystarczającego umocowania w samorządach forsujących swojego przewoźnika, a wręcz mając świadomość ich przeciwności, nie mając jednomyślnie zorientowanej swojej kadry zarządzającej, próbował zgarnąć zbyt wiele, przestając jednocześnie panować nad tym, co już miał.
Za dużo wizji, za dużo naraz, za dużo własnego "ja", za dużo rutyny.
Pamiętam jak dziś plac zapełniony nabytkami taborowymi, które - przed ogłoszeniem wyniku przetargu - dumnie demonstrowały na wyświetlaczach 637, 809 itd. - jakby to było najważniejsze (z mojego punktu widzenia było to żałosne, w myśl "takiś mocny? poczekaj..." - no i przyszedł mocniejszy).
A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki.

Tylko, że tu nie ma żadnych twardych faktów. To są twoje opinie tylko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 11.12.2015, 6:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
Cytuj:
A i tak jego koniec wiążę z końcem PKS Chrzanów - czas pewnie ujawni wspólne mianowniki.

???

Cytuj:
Totalnie gdybając na temat pierwotny: gdyby zachował siedzibę w pierwotnym miejscu, czy jego historia nie potoczyłaby się inaczej? Czy tak samo interesowałby się rynkiem wschodnim? Bo to przenosiny do Czeladzi wpłynęły na nowe horyzonty, tak sądzę.

A gdzie miał siedzibę na początku?

@adam86: przecież napisał, że faktów brak, a to są jego opinie ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 11.12.2015, 17:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
motley napisał(a):
A gdzie miał siedzibę na początku?

W katowicach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 11.12.2015, 21:36 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1217
Vanessa00 napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
A przypadkiem autobus nie zjeżdżał z Baczyńskiego w Bryniczną, a następnie Słoneczną do Studziennej ?


Zjeżdżam na dół, z Błękitnej (a nie z Baczyńskiego; Błękitną wchłonęła nowa Baczyńskiego - KK, wcześniej była zdaje się Władysława), przed knajpą w lewo, i już, tu był koniec/początek. Potem czołganie pod górkę.
Przez jakiś czas po uruchomieniu 26 do Milowic 160 jeździł wspólnie, wycięty został nierównocześnie, by szybko stać się najmniej rentowną linią w Sosnowcu.



Napisałem obecnymi nazwami ulic, nie kojarzę starych nazw w Sosnowcu niestety.
Więc wychodzi że robił takie kółko: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... e6ad0ae3aa


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 9.09.2016, 22:06 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 72
Na forum mały ruch ostatnio to zarzucę coś by ożywić userów :)

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/ ... 1473455058

To tak żeby lepiej się spało. Miłego wieczoru i Dobranoc :-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 9.09.2016, 23:59 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2288
Lokalizacja:
Katowice
Co to za linia, bo nie mogę doczytać leci o 2:13 po trasie N1?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 10.09.2016, 10:56 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1217
Wygląda to na 54.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 10.09.2016, 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
psznr napisał(a):
Na forum mały ruch ostatnio to zarzucę coś by ożywić userów :)

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/ ... 1473455058

To tak żeby lepiej się spało. Miłego wieczoru i Dobranoc :-)

Fajnie, że ocalała Ci ta tabliczka :)
Takiej relacji linii 39 nie pamiętałem, resztę mniej lub bardziej sobie przypominam.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 10.09.2016, 19:51 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 72
Egon, jak myślisz? Który to może być rok? :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 10.09.2016, 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
psznr napisał(a):
Egon, jak myślisz? Który to może być rok? :)

Pierwsza połowa lat 60-tych - widać, że rozkład linii 4 jest ważny od 15 kwietnia 1962. Od bodajże 1966 roku "czwórka" już nie zaglądała pod dworzec, wszystkie kursy jeździły do osiedla F na ul. Fornalskiej (dziś Wyszyńskiego), a niedługo później od drugiej strony została wydłużona do Os. 1000-lecia. Trasa linii 63 też w podobnym czasie się zmieniła - polegało to na odwróceniu relacji od Czułowa: przez Wesołą do Murcek. Wszystkie kursy 54 zostały wydłużone do Mysłowic, a linia została wzmocniona do 17 par kursów na dobę w R + chyba 3 pary w relacji Mysłowice - Oświęcim. 21bis poszło na wzmocnienie 21 - od czasów z których je pamiętam, miało coś koło 16 par kursów w R i około połowę z tego w W. Nie pamiętam, jak było z sobotami - wtedy wszystkie były robocze, ale dniówki trwały krócej i na wielu liniach obowiązywały sobotnie rozkłady.

I jeszcze tego wariantu 64 do Mikołowa też nie pamiętam.

Jelczu napisał(a):
Co to za linia, bo nie mogę doczytać leci o 2:13 po trasie N1?
Lukas SC napisał(a):
Wygląda to na 54.

Po prostu N/1, linia nocna.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 1.02.2017, 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 159
Lokalizacja:
Cwajka
W Chorzowie na ulicy Świętego Pawła, po obu stronach znajdują się zatoki autobusowe https://www.google.pl/maps/place/%C5%9Awi%C4%99tego+Paw%C5%82a,+Chorz%C3%B3w/@50.3084644,18.9454558,114m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4716d26189cf8c2b:0xdaf6446e1546b60a!8m2!3d50.3086161!4d18.9457659?hl=pl więc nasuwa się pytanie, czy powyższe zatoki były w przeszłości wykorzystywane? Jeśli tak to przez jakie linie i kiedy przestały być wykorzystywane?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 4.02.2017, 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 860
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Witam kolegów. Pytanie kieruję głównie do starszych. Chodzi mi o linie 198 i 199. Ojciec opowiadał, że kiedyś obie linie wyglądały inaczej co do przebiegu tras. Kursowały w relacji Bielszowice - Zabrze jako linie okrężne. Tyle wiem. Wiecie coś o rozkładach, taborze i kiedy dokonano zmian w kursowaniu? Z góry dziękuję.

_________________
Według Prezesa Organizatora komunikacja miejska jest na bardzo wysokim poziomie niczym w Berlinie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 4.02.2017, 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
dexiu89 napisał(a):
Witam kolegów. Pytanie kieruję głównie do starszych. Chodzi mi o linie 198 i 199. Ojciec opowiadał, że kiedyś obie linie wyglądały inaczej co do przebiegu tras. Kursowały w relacji Bielszowice - Zabrze jako linie okrężne. Tyle wiem. Wiecie coś o rozkładach, taborze i kiedy dokonano zmian w kursowaniu? Z góry dziękuję.

Nie pamiętam czegoś takiego - raczej tak nie było. 198 jest praktycznie nie zmieniona od początku, natomiast 199 kiedyś była linią całodzienną na trasie Zabrze Belojannisa (dziś Goethego) - Kochłowice kop. Nowy Wirek i od Nowegp Bytomia jechała przez Wirek, a nie Bykowinę. 3 kursy zjazdowe były wydłużone do Katowic - nie pamiętam, czy tak samo było z wyjazdowymi. Tabor który pamiętam to Ikarusy 280.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 5.02.2017, 0:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
treeboor napisał(a):
W Chorzowie na ulicy Świętego Pawła, po obu stronach znajdują się zatoki autobusowe https://www.google.pl/maps/place/%C5%9Awi%C4%99tego+Paw%C5%82a,+Chorz%C3%B3w/@50.3084644,18.9454558,114m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4716d26189cf8c2b:0xdaf6446e1546b60a!8m2!3d50.3086161!4d18.9457659?hl=pl więc nasuwa się pytanie, czy powyższe zatoki były w przeszłości wykorzystywane? Jeśli tak to przez jakie linie i kiedy przestały być wykorzystywane?

165.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 5.02.2017, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 860
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Dziękuję Panie Egon. 199 teraz jeśli jedzie to w obstawie wszelkich linii, z którymi jedzie po swojej trasie. Rozkład też jest straszny. Jedyny plus to wieczorny kurs w obie strony na całej trasie. Wiesz Pan może jak wyglądał rozkład 198? Obecnie dwa wozy kursują do godzin wieczornych. Całkiem niedawno zmieniono rozkład i przedtem już po 16:00 do końca kursował tylko jeden. Ten kształt pamiętam od dziecka. Jak wyglądało to wcześniej? Wybacz za takie pytania ale próbuje się czegoś dowiedzieć :)

_________________
Według Prezesa Organizatora komunikacja miejska jest na bardzo wysokim poziomie niczym w Berlinie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 581 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności