Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tworzenie symulacji - systemy sygnalizacji
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=36&t=2527
Strona 1 z 2

Autor:  Que Paso? [ Nd 26.09.2010, 12:15 ]
Tytuł:  Tworzenie symulacji - systemy sygnalizacji

Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich ;)
Kilka dni temu ściągnąłem Bahna, ogarnąłem podstawy i wziąłem się za tworzenie własnej symulacji. Teraz mam problem z sygnalizacją. Analizowałem przykładowe symulacje dołączone do programu, ale nic to nie dało. Czy znalazłby się ktoś, kto wytłumaczyłby gdzie dać jaki element i jak go opisać, żeby działało poprawnie? Najprościej by chyba było dla takiej mijanki w ten sposób:
http://img835.imageshack.us/img835/7901/beztytuucm.jpg
P.S. Używam angielskiej wersji programu.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)

Autor:  BB1993 [ Nd 26.09.2010, 17:58 ]
Tytuł: 

Więc tak:
1. Żeby tramwaje/pociągi mogły się mijać na końcu jednotorów zrób (na razie na próbę) jakieś pętle.
2. Najpierw pierwszy jednotor. Ustawiasz sobie sygnalizatory w odpowiednim kierunku i miejscu.
3. W pierwszym od góry miejscu wpisujesz nazwę systemu sygnalizacji (np. S1), a w drugim S1+ - będzie on "włączał" sygnalizację.
4. Następnie program zapyta Cię, czy utworzyć system sygnalizacji.
5. Później musisz znaleźć kontakty (Contacts), umieścić go na drugim torze w kierunku, w którym ma być wyłączany i wpisz numer systemu.
6. Na drugim końcu postępujesz analogicznie.

Jeszcze takie coś:
Obrazek1 - Jak powinien wyglądać jeden z końców jednotoru.
2 - Co gdzie wpisać w sygnalizatorze
3 - Co gdzie wpisać w kontakcie
Wersja w prawdzie polska, ale myślę, że można dojść o co chodzi.

Autor:  zonque [ Nd 26.09.2010, 18:51 ]
Tytuł: 

A jeśli chcesz żeby nie były blokowane oba kierunki tak aby mogły wcisnąć się dwa tramwaje w tym samym kierunku, to:
-w "przy jeździe w normalnym kierunku" wpisz "S2+"
-Na drugim końcu jednotoru wpisujesz dane odwrotnie - tak jak na pierwszym końcu miałeś "S1", "S2+" i "S1" na kontakcie, tak na drugim wpisujesz "S2", "S1+" i "S2" na kontakcie.

Autor:  Que Paso? [ Nd 26.09.2010, 18:54 ]
Tytuł: 

BB1993 napisał(a):
(...)

Udało się :)
zonque napisał(a):
(...)

Przetrawię to i spróbuję ;)
Ogólnie to dzięki serdeczne wam obu za pomoc ;) Tyle czasu się męczyłem, a tu się okazuje, że to takie proste jest ;)

Autor:  butthead [ Pn 27.09.2010, 16:22 ]
Tytuł: 

Przykłady realizacji sygnalizacji zabezpieczających jednotory znajdziesz także np. w symulacjach GOP-u.
http://inlog.pl/bahn/download.php?dir=polska

Autor:  m21 [ Nd 3.10.2010, 2:08 ]
Tytuł: 

A ja mam pytanko z trochę innej beczki ,jak zrobić żeby światła np od 23 zostały tylko zielone ??

Autor:  zonque [ Nd 3.10.2010, 8:04 ]
Tytuł: 

m21 napisał(a):
A ja mam pytanko z trochę innej beczki ,jak zrobić żeby światła np od 23 zostały tylko zielone ??

W tym oknie gdzie są godziny zmiany do wpisania na prawo od nich powinna być tabelka z przełącznikami radiowymi że tak to określę. Powinno tam być coś w stylu:
Green (-)
Red (+)
albo:
Go (-)
Block (+)
Domyślnie jest ustawione na (-) - wtedy światła o wpisanych godzinach zmieniają się na zielone, po określonym czasie (gdzieś poniżej) wracają do poprzedniego stanu. Wystarczy tylko zmienić ustawienie na (+).

Autor:  m21 [ Nd 3.10.2010, 19:32 ]
Tytuł: 

Jak tak zrobię to potem o 4 tej załączają się tylko czerwone i się nie zmieniają już na zielone .

Autor:  BB1993 [ Nd 3.10.2010, 19:51 ]
Tytuł: 

Najlepiej na przykładzie zobaczyć - ściągnij sobie np. symulację Łódź 2006 i zobacz, jak to wszystko wygląda.
Albo zobacz to:
Obrazek

Dla sygnalizacji ulicy przecinającej to zamiast 0, 1, 2, ... wpisujesz 0:30, 1:30, 2:30 itd. resztę pozostawiasz tak samo.

Autor:  butthead [ Nd 3.10.2010, 21:32 ]
Tytuł: 

Można także gdzieś na uboczu symulacji (lub pod ziemią) zrobić małą pętelkę po której kursuje wagon sterujący kolejno fazami sygnalizacji, a w godzinach nocnych stoi. Ale to już rozwiązanie dla koneserów :)

Autor:  m21 [ Pn 4.10.2010, 11:28 ]
Tytuł: 

BB1993 napisał(a):
Najlepiej na przykładzie zobaczyć - ściągnij sobie np. symulację Łódź 2006 i zobacz, jak to wszystko wygląda.
Albo zobacz to:
Obrazek

Dla sygnalizacji ulicy przecinającej to zamiast 0, 1, 2, ... wpisujesz 0:30, 1:30, 2:30 itd. resztę pozostawiasz tak samo.


Wielkie dzięki w końcu mi działa :D .

Autor:  Pawel_d [ Wt 5.10.2010, 21:21 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Można także gdzieś na uboczu symulacji (lub pod ziemią) zrobić małą pętelkę po której kursuje wagon sterujący kolejno fazami sygnalizacji, a w godzinach nocnych stoi. Ale to już rozwiązanie dla koneserów :)
Za to bardzo dobrze funkcjonuje w przypadku sygnalizacji z krótkimi fazami w całym cyklu. Dzięki umiejscowieniu kontaktów szynowych można to ładnie ustawić. Wpisywanie sekund przy każdej minucie, a tak też się da, to katorżnicza robota.

Autor:  BB1993 [ Śr 6.10.2010, 17:25 ]
Tytuł: 

Ale można powpisywać tylko do "pierwszej" godziny, później zastosować niezastąpioną gwiazdkę. Poza tym z pętlą można zrobić tylko przy dwóch/czterech fazach. Przy trzech ciężko jest zrobić trójkąt, gdzie każda faza miałaby taki sam czas palenia się zielonego światła.

Autor:  PSbahn [ Śr 6.10.2010, 20:44 ]
Tytuł: 

Zależy, o jaki trójkąt chodzi... Taka nawrotka czy |> gdzie wagon robi kółko?

Autor:  BB1993 [ Cz 7.10.2010, 20:40 ]
Tytuł: 

Takie |> gdzie wagon robi koło.
A jeśli chodzi o nawrotkę, to nie sprawdzałem, czy by działała odpowiednio.

Autor:  PSbahn [ Pt 8.10.2010, 17:34 ]
Tytuł: 

BB1993 napisał(a):
Takie |> gdzie wagon robi koło.
A jeśli chodzi o nawrotkę, to nie sprawdzałem, czy by działała odpowiednio.

PSbahn presents:
http://uploader.pl/pl/file/246777/SYGNA ... 3-nt3.html
System kontroli sygnalizacji trójsystemowej v. 1.0.

Komentarze na forum. Uprzedzam, że użytkownik będzie musiał podpicować odjazdy z punktu TP_000002, bo lok po prostu przejeżdża mimo podniesienia prędkości na prostej do 60 - normalnie 30.

Autor:  BB1993 [ Pt 8.10.2010, 20:09 ]
Tytuł: 

Czyli jednak "da się". Mam nadzieję, że można zastosować w swojej symulacji :)

Autor:  adekpabianice [ Nd 23.10.2011, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je?

A czy mógłby mi wytłumaczyć jak działa zwykła sygnalizacja świetlna dla ulicy/torów itd... ?

Bo na przykład z prawej i lewej strony mam takie coś: TL_03|TL_04|TL_09|TL_10
z zaś z góry i dołu: TL_00|TL_01|TL_06|TL_07.

Jakby mi ktoś wytłumaczył co te cyferki oznaczają, jakie mają funkcję to bym był wdzięczny :)

Bo to jest wersja już 3.86 i zupełnie to wszystko inaczej funkcjonuje niż w poprzednich wersjach...

Autor:  Pawel_d [ Nd 23.10.2011, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je?

adekpabianice napisał(a):
Bo to jest wersja już 3.86 i zupełnie to wszystko inaczej funkcjonuje niż w poprzednich wersjach...
Jakoś nie zauważyłem zmian w funkcjonowaniu sygnalizacji w ostatnich wersjach programu, ale o co dokładnie pytasz? Bo, że coś po prawej i coś po lewej niewiele, przynajmniej mi, mówi. A swoją drogą do programu są dołączone pliki, gdzie można podejrzeć jak jest zbudowana sygnalizacja.

Autor:  adekpabianice [ Pn 24.10.2011, 12:47 ]
Tytuł:  Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je?

Sygnalizacja pochodzi z Demo_0. I nie wiem jak ona dokładniej funkcjonuje. Widzę że jednak bez schematu nie obejdzie się.

Schemat: http://img191.imageshack.us/img191/3739/beztytuuyj.png

Sygnalizacje; A mają wpisane takie coś TL_03|TL_04|TL_09|TL_10.
A zaś sygnalizacje B takie coś TL_00|TL_01|TL_06|TL_07.

Jeszcze w innym miejscu sygnalizacja A ma TL_04|TL_10, a sygnalizacja B takie coś TL_00|TL_01|TL_02|TL_06|TL_07|TL_08

Na czym to polega?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/