Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tworzenie symulacji - systemy sygnalizacji
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=36&t=2527
Strona 2 z 2

Autor:  Pawel_d [ Pn 24.10.2011, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je?

adekpabianice napisał(a):
Na czym to polega?
Wybrałeś skomplikowany przypadek systemów sygnalizacji. "|" to operator logiczny. Można sygnalizacje łączyć tak, aby były od siebie zależne. Np. jeżeli masz sygnalizację na skrzyżowaniu i chcesz aby z nie było kolizji, tworzysz system np. S001 dla kierunku "poziomego", zaś dla "pionowego" odwracasz światło dając negację !S001. Mówiąc prosto, kiedy na S001 jest zielone na !S001 jest czerwone. Warunki "lub", "i" i "nie" można łączyć, ale to nieco wyższa szkoła jazdy.

Autor:  Ignacy [ Śr 20.08.2014, 6:13 ]
Tytuł:  Pomoc w odpowiednim ustawieniu sygnalizatora z kontaktem.

Mam pewien problem w symulacji na jednej z pętli. Otóż często spotykają się tam 2 lub 3 tramwaje i zawsze ten drugi blokuje jezdnię i autobusy. Próbowałem ustawić jakoś sygnalizator, ale jak nie ustawie to nie działa. Otóż potrzebuję pomocy, aby tramwaje nie blokowały jezdni. Jak widać przejazd przez kontakt nie włączył światła STÓJ. Proszę o pomoc.

Obrazek

Autor:  DW [ Śr 20.08.2014, 8:38 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w odpowiednim ustawieniu sygnalizatora z kontaktem

W opcjach sygnalizatora trzeba podać nazwę sygnalizacji oraz poniżej wpisać tą samą nazwę z "+" (np. S1+). Wtedy przejazd przez sygnalizator spowoduje zliczenie pociągu.
Musisz również sprawdzić ustawienia systemu sygnalizacji (tego konkretnego). Jeśli na dany odcinek może wjechać max 1 pociąg to trzeba ustawić maksymalną wartość na 1.

Autor:  Lukk [ Śr 20.08.2014, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w odpowiednim ustawieniu sygnalizatora z kontaktem

Można prościej - nie bawiąc się w sygnalizacje:
1) przed jezdnią postaw punkt czasowy bez peronu i słupka, a za jezdnią zostaw peron ze słupkiem przystankowym,
2) przesuń punkt czasowy o jeden element w lewo, żeby drugi wagon składu stał na łuku, kolejny skład powinien stanąć przed rozjazdem, pod warunkiem zaznaczenia opcji "nie zajeżdżaj skrzyżowań",
3) przesuń punkt czasowy o dwa elementy w prawo, żeby za skrzyżowaniem zmieściły się dwa składy - będzie dokładnie, jak w rzeczywistości.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/