Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Tworzenie symulacji - linie, zwrotnice, przystanki, łączenie http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=36&t=2547 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | jasnysfinks [ Nd 4.09.2011, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli? |
Autor: | Pawel_d [ Nd 4.09.2011, 13:55 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
jasnysfinks napisał(a): Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli? Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho. Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby: 1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku). 2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto. 3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie. |
Autor: | Sadek W-wa Młynów [ Wt 6.09.2011, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): jasnysfinks napisał(a): Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli? Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho. Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby: 1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku). 2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto. 3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie. Ewentualnie na zwrotnicach wpisuj oprócz numeru linii godziny w jakich ma dana linia pojechać w danym kierunku. |
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem... |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Flash napisał(a): Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem... |
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem... Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd. |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Flash napisał(a): Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd. Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?
|
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd. Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak. |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Flash napisał(a): "Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak. Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.
|
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): "Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak. Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję... |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Flash napisał(a): Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję... A pisałem, aby dokładnie obejrzeć ten przykładowy plik.1. Budujesz tunel na poziomie "0". -----------------) (----------------------- 2. Na poziomie "-1": dokładnie w miejscu (na poz."1") wlotów wstawiasz znaki strzałki i łączysz je torem: <--------> Kod: ======) (====== "0"
<-------> "-1" |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa. |
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa. I w tym sęk że u mnie nie działa... A w ustawieniach nie trzeba gdzieś czegoś przestawić...? Chyba że jest ograniczenie dla wersji programu niezarejestrowanego...ale to podobno po 90 dniach niektóre opcje dopiero są blokowane. |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc. |
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc. http://www.megaupload.com/?d=U6Y6I5PN Jako próba jest to na sztucznie dorobionym odcinku - pociąg jest zatrzymany. |
Autor: | Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem. |
Autor: | Flash [ Śr 28.12.2011, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan |
Pawel_d napisał(a): Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem. Dzięki wielkie za pomoc :) Tak jak wspominałem dopiero co zacząłem w tym programie "pracować" także jak sam widzisz nawet najprostsze opcje nie są mi jeszcze znajome. |
Autor: | Vedymin [ So 7.01.2012, 18:02 ] |
Tytuł: | Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie. |
Hej. Miło mi, to mój pierwszy post tutaj. Oczywiście z pytaniem jak na nooba przystało... :) Wykorzystuję punkt łączenia do odwrócenia kierunku jazdy lokomotywy (luzem). Wiem że da się zmienić wtedy trasę za pomocą polecenia R=nazwa_trasy. Ale czy da się to samo zrobić z numerem pociągu? W punkcie zmiany danych byłoby to N=nowy_numer. Myślałem że w punkcie łączenia też się tak da. Jednak nie wiem czy to ja coś źle robię czy to jest niemożliwe? Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi :) pozdrawiam |
Autor: | Pawel_d [ So 7.01.2012, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie. |
Ja mam wpisane: Kod: TLK6(R=LE2, N=MAX:99) gdzie: R=LE2 - oznaczenie trasy odłączonej lokomotywyN - to nowy numer odłączanej lokomotywy (od 99 w dół). Takie coś u mnie działa. |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |