Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Tworzenie symulacji - linie, zwrotnice, przystanki, łączenie
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=36&t=2547
Strona 3 z 5

Autor:  jasnysfinks [ Nd 4.09.2011, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?

Autor:  Pawel_d [ Nd 4.09.2011, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

jasnysfinks napisał(a):
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?
Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho.
Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby:
1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku).
2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto.
3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie.

Autor:  Sadek W-wa Młynów [ Wt 6.09.2011, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
jasnysfinks napisał(a):
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?
Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho.
Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby:
1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku).
2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto.
3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie.

Ewentualnie na zwrotnicach wpisuj oprócz numeru linii godziny w jakich ma dana linia pojechać w danym kierunku.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Flash napisał(a):
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...
A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...
A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.

Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Flash napisał(a):
Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.
Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.
Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?

"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Flash napisał(a):
"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.
Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.
Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.

Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję...

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Flash napisał(a):
Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję...
A pisałem, aby dokładnie obejrzeć ten przykładowy plik.
1. Budujesz tunel na poziomie "0". -----------------) (-----------------------
2. Na poziomie "-1": dokładnie w miejscu (na poz."1") wlotów wstawiasz znaki strzałki i łączysz je torem: <-------->

Kod:
======)       (====== "0"
      <------->       "-1"

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Wyjątkowo opornie mi to coś idzie... Tak to ma wyglądać? Bo wszystkie możliwe opcje przerobiłem i dalej nic... Obrazek

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa.

I w tym sęk że u mnie nie działa... A w ustawieniach nie trzeba gdzieś czegoś przestawić...? Chyba że jest ograniczenie dla wersji programu niezarejestrowanego...ale to podobno po 90 dniach niektóre opcje dopiero są blokowane.

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc.

http://www.megaupload.com/?d=U6Y6I5PN Jako próba jest to na sztucznie dorobionym odcinku - pociąg jest zatrzymany.

Autor:  Pawel_d [ Śr 28.12.2011, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem.

Autor:  Flash [ Śr 28.12.2011, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan

Pawel_d napisał(a):
Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem.

Dzięki wielkie za pomoc :) Tak jak wspominałem dopiero co zacząłem w tym programie "pracować" także jak sam widzisz nawet najprostsze opcje nie są mi jeszcze znajome.

Autor:  Vedymin [ So 7.01.2012, 18:02 ]
Tytuł:  Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie.

Hej. Miło mi, to mój pierwszy post tutaj. Oczywiście z pytaniem jak na nooba przystało... :)

Wykorzystuję punkt łączenia do odwrócenia kierunku jazdy lokomotywy (luzem). Wiem że da się zmienić wtedy trasę za pomocą polecenia R=nazwa_trasy. Ale czy da się to samo zrobić z numerem pociągu? W punkcie zmiany danych byłoby to N=nowy_numer. Myślałem że w punkcie łączenia też się tak da. Jednak nie wiem czy to ja coś źle robię czy to jest niemożliwe?

Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi :)
pozdrawiam

Autor:  Pawel_d [ So 7.01.2012, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie.

Ja mam wpisane:
Kod:
TLK6(R=LE2, N=MAX:99)
gdzie: R=LE2 - oznaczenie trasy odłączonej lokomotywy
N - to nowy numer odłączanej lokomotywy (od 99 w dół).
Takie coś u mnie działa.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/