Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Wt 10.01.2012, 21:23 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
W prgramie BAHN da się edytować pojazd, np. ja przerobiłem oryginalny E1 na barwy Tramwajów Śląskich, problem jest jednak w tym, że program częściowo zapisuje edycję - jako model z prawej strony pokazuje przerobiony pojazd ale na trasie i w lewym oknie wyboru pojazdu tylko w oryginale. Czy da się tak zrobić żeby i w trasie wyglądał jak po przeróbce?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Śr 11.01.2012, 10:21 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Każdy poziom powiększenia ma odrębne grafiki, a w edytorze wbudowanym w program można edytować tylko widoki 2 i 4. Skorzystaj z NFZ Editor i na bazie zaimportowanego z BAHN zestawu pojazdów z Wiednia zrób nowy pojazd, który można potem wczytać jako pojazd użytkownika.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Cz 12.01.2012, 0:26 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Z tym importem z BAHN mam problem bo NFZ nie widzi tego typu plików...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Cz 12.01.2012, 10:08 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
W NFZ Editor utwórz nowy (pusty) plik nfz, dodaj zestaw pojazdów (Vehicle set), otwórz zestaw i pod prawym przyciskiem myszy (lub w menu Edit) znajduje się opcja importowania pojazdów z BAHN.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Cz 12.01.2012, 10:50 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Mam problem z importem z BAHN - pojawia się komunikat "List index out of bounds (0)"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Pt 13.01.2012, 13:48 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Rzeczywiście, jest to jakiś knot w programie... Niestety nawet na oficjalnym forum BAHN nie doszukałem się skutecznego rozwiązania. Także póki co pozostaje chyba tylko praca u podstaw, metodą kopiuj-wklej przez Painta.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Pt 13.01.2012, 18:22 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
A czy w CAREDI jest jakaś opcja edycji tramwaju? Mam możliwość czasem pracy na Win XP na którym CAREDI działa :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: So 14.01.2012, 17:28 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
W CAREDI można dłubać od podstaw w zwykłym widoku (Zoom1), przy czym pracuje się na starym pliku w formacie FGS i eksportuje do następnie do formatu zrozumiałego przez BAHN (UFG+UZZ).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przemalowanie tramwaju - pytanie Napisane: Pn 30.01.2012, 16:35 |
|
Dołączył(a): Nd 17.04.2011, 10:54 Posty: 1
|
Wersja NFZ Editor 3.1 Beta0 akurat w moim przypadku poprawnie importuje z BAHNA 3.85r3 :) Też miałem problemy z importowaniem pojazdów, ale tylko w takim zestawieniu wszystko działało poprawnie. Może trochę późno na odpowiedź, ale skoro jeszcze nie padło rozwiązanie :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Pliki fzz Napisane: Śr 4.09.2013, 19:57 |
|
Dołączył(a): Pt 8.06.2012, 20:16 Posty: 8
|
Cześć! W FAQ przeczytałem, że pliki fzz trzeba wrzucić do folderu zoom2, ale co dalej robić? Pobrałem paczkę zoom2 Szczecina i jak "zainstalować" tą paczkę, żeby działała? Żebym mógł w Szczecinie mieć te pojazdy i na innych mapach. Przepraszam jak temat był poruszany :) . Pozdrawiam
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Obsługa pojazdów użytkownika (pliki *.nfz, *.ufg+uzz) Napisane: Wt 10.09.2013, 20:03 |
|
Dołączył(a): Wt 10.09.2013, 19:59 Posty: 5
|
Czy jest możliwość zrobienia w pojazdach mrugających migaczy np. w autobusie gdy stoi na światłach lub na przystanku?, lub może radiowozu policji z migającymi światłami? Bo skoro działa opcja zmiany świateł to czy w pojazdach też jest taka możliwość? Pozdrwiam.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Migacze Napisane: Wt 10.09.2013, 23:04 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Program rozróżnia tylko widok ścian czołowych pojazdu zależnie od tego, czy jest "tyłem" czy "przodem". Natomiast jeśli chodzi o postój na przystankach to widok z zamkniętymi drzwiami jest zamieniany na ten z otwartymi. Nie ma możliwości stworzenia migających świateł. Zauważ, że nie da się utworzyć migających sygnałów na semaforach kolejowych (jest tylko zielone, żółte i czerwone). Warto też wspomnieć o tym, że decyzja zmiany kierunku pojazdu zapada dopiero, gdy jest on już na elemencie z rozjazdem. Migacz (właściwie to kierunkowskaz) ma zadanie informować o zamiarze zmiany kierunku jazdy, więc nawet wprowadzenie takiej opcji nie jest możliwe przy istniejącej konstrukcji programu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Migacze Napisane: Śr 11.09.2013, 10:33 |
|
Dołączył(a): Wt 10.09.2013, 19:59 Posty: 5
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Migacze Napisane: Cz 12.09.2013, 12:59 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
BB1993 napisał(a): Zauważ, że nie da się utworzyć migających sygnałów na semaforach kolejowych (jest tylko zielone, żółte i czerwone). Oj chyba mało wiesz o tym programie. A migająca sygnalizacja przejazdowa? Jak najbardziej można zrobić migający sygnalizator. I to migający dowolnym kolorem na wzór S4, S11 lub S12.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Migacze Napisane: Cz 12.09.2013, 20:19 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Biję się w pierś :) Rzeczywiście zapomniałem o sygnalizacji przejazdowej. Jednak nie wydaje mi się, żeby w pojazdach można było uzyskać podobny efekt.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Migacze Napisane: Cz 12.09.2013, 21:04 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Na pewno można to zrobić. Pytanie tylko czy przez końcowego użytkownika, bo nie widzę tego nigdzie w opcjach. Ale zdaje się, że pojazdy tworzy zewnętrzny edytor a ja się nigdy pojazdami nie bawiłem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Pojazdy użytkownika (pliki w formacie *.nfz, *.ufg+uzz) Napisane: Pn 6.01.2014, 15:36 |
|
Dołączył(a): Nd 31.10.2010, 22:37 Posty: 24 Lokalizacja: Łódź
|
Witam! Dzisiaj chciałem wrócić po dłuższej przerwie do symulacji, po czym otwieram i widzę, że pojazdy są zastąpione na prostokąty w różne kreski. Tak się nie da "grać". Co można zrobić, aby symulacja wróciła do dawnego stanu? P.S. Jest to symulacja na najnowszą wersję, wcześniej na niej działała, teraz modele z starszej nie są czytane. Liczę na szybką i dobrą pomoc. Dzięki z góry. BTW To jest symulacja "Moja Łódź", która miała zostać udostępniona rok temu :D http://www6.zippyshare.com/v/24004779/file.html
_________________ Moja Łódź 100% |||||||||| [STALE ROZWIJANA] www.mpklodz.pl.tl Barczyn 70% |||||||||| Doły 60% |||||||||| Korowice 40% ||||||||||
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Problem z plikiem nt3 Napisane: Pn 6.01.2014, 17:16 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Nie brakuje przypadkiem w katalogu z symulacją jakichś plików z pojazdami użytkownika (*.ufg/uzz, *.nfz)?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Problem z plikiem nt3 Napisane: Pn 6.01.2014, 18:14 |
|
Dołączył(a): Nd 31.10.2010, 22:37 Posty: 24 Lokalizacja: Łódź
|
Tak, przypadkowo usunąłem modele, ale już naprawione. Dziękuję za pomoc :)
_________________ Moja Łódź 100% |||||||||| [STALE ROZWIJANA] www.mpklodz.pl.tl Barczyn 70% |||||||||| Doły 60% |||||||||| Korowice 40% ||||||||||
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Obsługa pojazdów użytkownika (pliki *.nfz, *.ufg+uzz) Napisane: Nd 19.10.2014, 10:16 |
|
Dołączył(a): Wt 10.09.2013, 19:59 Posty: 5
|
I jak koledzy w dobie postępu zadam pytanie co już kiedyś was pytałem :) Udało wam się stworzyć migacze w autobusach lub samochodach uprzywilejowanych? :)
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|