Z nudów zacząłem sobie grzebać przy komunikacji w Hrubiach. Zaplanowałem tam "reformę" komunikacji, którą opisuję poniżej. Mam zamiar wydać jakąś aktualizację, w której będzie komunikacja w Hrubicach po nowemu i jakiś spory fragment Trasy Nowomostowej (żeby nie było, że przez dwa lata nic nieruszone :D ).
Linia nr 1 - trasa bez zmian, likwidacja wariantu "C", dodanie wariantu przez ul. Celulozową
Linia nr 2 - nowa trasa: SKANSEN – Zabytkowa, Ciepłownicza, Elektrociepłownia, Ciepłownicza, Słoneczna, Reja, Szpitalna, Reja, Niepodległości, Reymonta, Główna, Piwna, Chmielna, Browarna, Północna – PÓŁNOCNA DZIAŁKI PĘTLA / JEZIÓRKO
Linia nr 3 - nowa trasa: ELEKTROCIEPŁOWNIA – Ciepłownicza, Jana Pawła II, Niepodległości, Konopnickiej, Cmentarna, Malarska, Koszyska, Świercze, Cielce – KOSZYSKO PKP
Linia nr 4 - nowa trasa: SZPITAL – Szpitalna, Reja, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Leśników, Borowa, Warszawska, Mała, Główna, Fabryczna, Witosa, Koszęcin, Olewin, Karolew, Czechy, Halinów, Brzoza, Bartnik Hrubicki – POŁONINY
Linia nr 5 - likwidacja
Linia nr 6 - nowa trasa: AMFITEATR – Sanatoryjna, Szpitalna, Reja, Niepodległości, Konopnickiej, Cmentarna, Malarska, Zielona, Konopnickiej, Pułaskiego, Sportowa – SPORTOWA
Linia nr 7 - likwidacja
Linia nr 8 - nowa trasa: LIPOWA GÓRKA – Kulin Hrubicki, Szołajd, Pal, Lipowa, PKP, Dworcowa, Borowa, Leśników, Wyszyńskiego, Kupiecka, Ciepłownicza, Słoneczna, Reja, Szpitalna, Reja, Niepodległości, Reymonta, Główna, Piwna, Chmielna, Browarna, Północna – PÓŁNOCNA DZIAŁKI PĘTLA / JEZIÓRKO
Linia nr 9 - nowa trasa: ELEKTROCIEPŁOWNIA – Ciepłownicza, Jana Pawła II, Niepodległości, Konopnickiej, Cmentarna, Karolinek, Ostrawka, Unewel – OCHELEK HRUBICKI
Linia nr 10 - nowa trasa: MPGKiM – Północna, Iwiny, Borowa, Leśników, Wyszyńskiego, Jana Pawła II, Słoneczna, Reja, Niepodległości, Konopnickiej, Pułaskiego, Celulozowa – ZAKŁADY PAPIERNICZE
Linie nr 11, 12 i 13 - likwidacja
Linia nr 14 - nowa trasa: SZPITAL – Szpitalna, Reja, Jana Pawła II, Wyszyńskiego, Leśników, Borowa, Warszawska, Mała, Główna, Fabryczna, Witosa – GALERIA HRUBICKA
Przyczyny zmian: - układ linii był niezmieniany od lat, część połączeń pamięta czasy świetności zakładów w północnej i wschodniej części miasta - chęć wprowadzenia równych taktów - potrzeba redukcji wozokilometrów w związku ze zmniejszonymi wpływami do budżetu miasta
Zalety nowego układu: - częstotliwość bazowa - 20 minut w dni robocze i 40 minut w dni wolne - równe takty - 20/40 na linii nr 1 oraz 2+8; 40/80 na liniach nr 4+14, 6 i 10; linie nr 3, 8 i 9 kursują według potrzeb - zmniejszenie tzw. "stad" autobusów - lepsza komunikacja za mniejsze pieniądze
|