Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: GE - edytor symboli graficznych (dla BAHN 3.80 i nowszych) Napisane: Śr 23.06.2004, 22:04 |
|
MiS |
|
Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 17:39 Posty: 383 Lokalizacja: Katowice
|
W dniu 22.06.2004. ukazała się testowa wersja programu JBSS Grafik Editor 1.0. Uważam, że bardzo dobrze się stało, że i pojazdy, i grafiki można teraz tworzyć jednym programem. Za jedną z poważniejszych wad programu uważam, brak możliwości jednoczesnego podglądu pojazdu z kilku stron.
_________________ MiS
_________________
"Waiting for someday when the ocean and sky will cover up the land in deep blue."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 25.06.2004, 4:16 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
Sądzę, że na razie lepiej używać CAREDI 2.0 i WB 35 EDI. To jest dopiero pierwsza Beta, i na prawdę trudno ocenić jej stabilność. Za jakiś czas (2-3 miesiące) na pewno opublikuję polskie tłumaczenie. :lol:
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Zmiana języka Napisane: Pn 25.10.2004, 12:18 |
|
Dołączył(a): Pt 30.07.2004, 21:42 Posty: 19 Lokalizacja: Wrocław
|
Jak zmienic jezyk z angielskiego na polski w ge 10b2 wkleilem plik ale niewiem gdzie sie go zmienia jak usunalem z folderu plik angielski to zamiast polskich napisow ge 10b2 pokazal mi wszedzie napisy __RTX__
Prosze o opis.
_________________ Tomek
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiana języka Napisane: Pn 25.10.2004, 20:04 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
tomek2512 napisał(a): Jak zmienic jezyk z angielskiego na polski w ge 10b2 wkleilem plik ale niewiem gdzie sie go zmienia jak usunalem z folderu plik angielski to zamiast polskich napisow ge 10b2 pokazal mi wszedzie napisy __RTX__
Prosze o opis.
Musisz zmienić nazwę pliku GE10B2PL.RTX na JBSS_GE.RTX. Przyznaję, że nie jest to nigdzie udokumentowane. Po zmianie pliku RTX otwórz i zamknij ze trzy razy program GE, ponieważ czasami nowy plik nie "załapuje" za pierwszym razem.
_________________ Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 27.01.2005, 17:22 |
|
Sadek W-wa Młynów |
|
Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42 Posty: 134 Lokalizacja: Warszawa
|
Aby nie zakładać nowego tematu zapytam się tutaj. W symulacjach zagranicznych zobaczyłem fajną myjkę , jest ona ciekawie zrobiona ale nie wiem w jaki sposób , może ktoś mi jest w stanie wytułmaczyć jak taki efekt osiągnąć. Jest to zrobione programem WB35EDI, sceneria składa się z 3 kratek jedna nad drugą jako jeden rysunek, na bokach widać szczotki a w środku widać jadący tramwaj lub autobus. I tu jest pytanie jak to zrobić aby było widać ten pojazd. Jak uzyskać takie prześwitywanie. Normalnie gdy wypełnie środek między szczotkami jakimś kolorem lub nawet kolorem przezroczystym to widać tylko przesuwający się numer linii , a pojazdu nie widać. Natomiast w tych myjkach widać pojazd. Czy gdzieś w WB35EDI jest dostępny kolor nazwijmy go prześwitujący, bo te tło wokół szczotek myjki jest inne niż kolor przezroczysty. Może odpowiedz jest bardzo prosta ale ja w niemieckim jestem nie kumaty a próbowałem już różnych opcji i tego efektu uzyskać nie mogę. Dodatkowo do tych myjek trzeba użyć jeszcze kratek z tunelami ale to już wiem jak jest zrobione tylko ten kolor prześwitujący.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Kolor półprzezroczysty Napisane: Cz 27.01.2005, 23:58 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
Sadek W-wa Młynów napisał(a): Jest to zrobione programem WB35EDI
Ten plik został stworzony przy pomocy programu Edytor Grafiki 1.00, a nie WB35EDI. Kolor półprzezroczysty pojawił się już w BAHN 3.80, ale tylko w domyślnej scenerii, gdyż edytor scenerii użytkownika (WB35EDI) jej nie obsługuje. Jeśli chcesz użyć tego koloru w Edytorze grafiki, to w kategorii Kolory przezroczyste/specjalne wybierz kolor szkła półprzezroczysty. Na palecie kolorów jest on ciemnozielony z szarym kwadracikiem w środku.
_________________ Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 28.01.2005, 14:03 |
|
Sadek W-wa Młynów |
|
Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42 Posty: 134 Lokalizacja: Warszawa
|
Dzięki serdeczne za podpowiedz. Jakoś narazie bawiłem się tylko Caredi i WB35. Ten programik jakoś uciekł mojej uwadze. Rozumiem że nadaje się oni do wersji 3.81 jak i 3.83. To tylko jeszcze jedno pytanie czy jego funkconowanie jest określone jakim terminem działania czy jest to program o działaniu bezterminowym?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Edytor grafiki 1.00 Beta 2 Napisane: Pt 28.01.2005, 19:02 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.03.2005, 20:31 |
|
Sadek W-wa Młynów |
|
Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42 Posty: 134 Lokalizacja: Warszawa
|
Czy programem GE 1.00 można tworzyć grafikę w formacie ZOOM 2 (jeżeli tak to jak się ją włącza?), czy niestety edycję grafiki ZOOM 2 można włączyć tylko w samym programie BAHN 3.83?
_________________ Ta gęba przy lusterku to ja.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 28.03.2005, 21:24 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
Sadek W-wa Młynów napisał(a): Czy programem GE 1.00 można tworzyć grafikę w formacie ZOOM 2 (jeżeli tak to jak się ją włącza?), czy niestety edycję grafiki ZOOM 2 można włączyć tylko w samym programie BAHN 3.83?
Na razie nie można. Format FZZ ma być dodany do GE, ale trudno powiedzieć kiedy.
_________________ Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 1.10.2005, 11:07 |
|
Dołączył(a): So 10.01.2004, 18:09 Posty: 52 Lokalizacja: Kraków
|
Wraz z nadejściem października przestało działać GE, w związku z tym mam pytanie czy wiadomo coś o pracach nad kolejną wersją edytora ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: wyzsze pola Napisane: Pn 3.10.2005, 9:29 |
|
Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13 Posty: 76 Lokalizacja: Poznań
|
Jak wykonać wysokie elementy scenerii przy pomocy GE (np. pola szerokie 1 kratkę a wysokie 3 lub wiecej) w symbolach graficznych użytkownika?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: wyzsze pola Napisane: Pn 3.10.2005, 13:41 |
|
Dołączył(a): So 10.01.2004, 18:09 Posty: 52 Lokalizacja: Kraków
|
greg05 napisał(a): Jak wykonać wysokie elementy scenerii przy pomocy GE (np. pola szerokie 1 kratkę a wysokie 3 lub wiecej) w symbolach graficznych użytkownika?
Musisz kliknąć dwukrotnie nad pierwszym polem i wtedy pojawi się nad nim następne :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 1.11.2005, 8:35 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
W polu bezpośrednio NAD polem, które chcesz powiększyć kliknij dwa razy lewym przyciskiem. pojawi sie kolejna kratka...
_________________ Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 3.10.2006, 11:47 |
|
Dombia |
|
Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57 Posty: 873 Lokalizacja: SM
|
Mam pytanie:
Jak zrobić w programie GE własne symbole użytkownika - i jak je załadować w BAHNIE.
Serdecznie dziękuje ;)
_________________ I nie zniknie On z mysłowickiej strefy, A numer jego czterdzieści i cztery
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 5.10.2006, 7:07 |
|
Łukasz Pastuszczak |
|
Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27 Posty: 227 Lokalizacja: Gliwice
|
Tym razem postanowiłem dać innym szansę wykazania się swoją wiedzą, ale najwyraźniej nikt nie jest zainteresowany...
W menu Plik wybierz Nowy, a następnie Sceneria użytkownika.
Teraz narysuj symbol(e).
Zapisz plik po skończeniu. Następnie należy go eksportować, funkcja znajduje się w menu Plik.
Powstały plik UZG należy umieścić w tym samym folderze co plik symulacji NT3.
Teraz otwórz BAHN. W menu Plik wybierz Symbole graficzne użytkownika -> Sceneria. Wybierz odpowiedni plik UZG w pozycji nr 0 i kliknij OK.
Aby dodać symbole w symulacji, wybierz funkcję Wybierz symbole graficzne... w menu Edycja. Symbole graficzne użytkownika zaczynają się od litery U.
_________________ Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 5.10.2006, 13:42 |
|
Dombia |
|
Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57 Posty: 873 Lokalizacja: SM
|
Ślicznie dziękuje :)
_________________ I nie zniknie On z mysłowickiej strefy, A numer jego czterdzieści i cztery
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|