Teraz jest So 20.01.2018, 18:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: BAHN 4.00
Napisane: Cz 22.11.2012, 22:15 

Dołączył(a): Pt 6.08.2004, 0:20
Posty: 95
Lokalizacja:
Kraków
Po długim czasie zastoju 12.11.2012 pojawiła się wersja 4.00. http://www.jbss.de/beta/index.html
Niestety z moją znajomością angielskiego nie będę podejmował się tłumaczenia zmian, jeśli ktoś jest chętny byłoby miło ;)
Póki co zabieram się do testowania :)

Cytuj:
Size of elements reduced (length and width each 1/2), one old element results in four new
Driving ways in angle of 22.5° and 67.5° incl. curves 22.5°, some crossings and turnouts
Max. extend of the layout enlarged to 131072×131072 elements
Smallest mode of view 1:8192
Functional elements (stopping points etc.) get assigned as function to simple way elements (incl. curves 22.5° and 45°)
Platforms and depot halls are normal scenery, separated from driving way
For scenery and signals there is no more difference between standard and user-defined
More files of user-defined elements per layout for scenery and signals, also for grade crossing signals
Signals separated in point of effect (at driving way) and signal graphics (can be placed as scenery)
Signals and switching contacts can switch by train's tail
Limits doubled for switching functions and switching lists
Route lists (e.g. at data change point) with additional conditions for
Train length (elements or number of vehicles)
Possibility (random)
Train is push-pull-train also negated (i.e. is not)
1st vehicle is motorized (also negated)
Log points can be limited to routes and other conditions
The train's lights can be turned off/on at data change point and timing point


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 23.11.2012, 19:39 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
Luźno:

> Rozmiar elementów zmniejszony o połowę na szerokości i wysokości (jeden stary element powoduje stworzenie czterech w nowej wersji)
> Ścieżki pod kątem 22,5* i 67,5* (ścieżki = drogi, tory, etc. - Tł.), wraz z kątami 22,5*, niektórymi skrzyżowaniami i rozjazdami
> Maksymalny rozmiar mapy to 131072 na 131072 elementy
> Najmniejszy widok 1:8192
> Elementy funkcyjne (np. przystanki) są teraz funkcjami ścieżek (wraz z kątami 22,5* i 45*)
> Perony i hale przystankowe są teraz obiektami scenerii, oddzielonymi od ścieżek
> Nie ma różnicy pom. elementami standardowymi a użytkownika w sygnalizacji i obiektach scenerii
> Więcej możliwych plików scenerii użytkownika na mapę dla sygnalizacji i scenerii, także przejazdy kolejowe
> Oddzielenie sygnałów jako elementu oddziałowującego (na ścieżkę) i scenerii (do postawienia obok)
> Sygnalizatory i detektory można zmienić również za pomocą końca pociągu
> Podwojony limit dla funkcji rozjazdów i list rozjazdów (?)
> Listy tras (np. na punktach zmiany danych) z dodatkowymi warunkami:
--> długość składu (elementy lub ilość pojazdów)
> losowo
> pociąg push-pull (lub nie jest)
> 1-szy pojazd jest z silnikiem (lub nie jest)
> punkty rejestru można ograniczyć do linii lub innych warunków
> Światła w składzie można wyłączyć lub włączyć na punkcie zmiany danych lub punkcie czasowym.


Aż spróbuję, choć "porzuciłem" BAHNa, bo miał zawieszki na nowym sprzęcie (Win7...?).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 23.11.2012, 21:20 

Dołączył(a): Pt 6.08.2004, 0:20
Posty: 95
Lokalizacja:
Kraków
PSbahn napisał(a):
>
> Elementy funkcyjne (np. przystanki) są teraz funkcjami ścieżek (wraz z kątami 22,5* i 45*)
> Perony i hale przystankowe są teraz obiektami scenerii, oddzielonymi od ścieżek
> Nie ma różnicy pom. elementami standardowymi a użytkownika w sygnalizacji i obiektach scenerii
> Oddzielenie sygnałów jako elementu oddziałowującego (na ścieżkę) i scenerii (do postawienia obok)

Mam wniosek racjonalizatorski.
Baaaardzo czasochłonne jest budowanie trasy wg. nowych funkcji (tzn najpierw budowanie torów a później "dekorowanie" przystankami, peronami, sygnalizacjami itp).
Czy nie dałoby się po wybraniu danego elementu (toru) i zmianie jego funkcji np na przystanek, pkt. zmiany danych czy sygnalizator aby była możliwość wyboru wyglądu tego elementu (czyli jeśli w danym miejscu na torach wyznaczymy przystanek aby od razu można wybrać wygląd słupka /zielony, niebieski, czerwony, niemieckie H, itp/), tak samo z sygnalizacją, jeśli dana kostka zostanie wyznaczona jako sygnalizator wjazdowy to będziemy mogli wybrać odpowiedni słupek, odpowiednio z kontaktem wyłączającym.
Przykładowo na wielu pętlach występują u mnie przystanki techniczne (oznaczone samą literką "T"), w aktualnej wersji niestety trzeba ich szukać kostka po kostce.

Drugim wnioskiem jest dodanie zakładek dla poszczególnych linii mających wspólny punkt czasowy ponieważ bardzo problematyczne jest czasem "zabieranie" kursu pojazdowi spóźnionemu przez ten który zjawił się o czasie a ma odjazd później. A tak dostalibyśmy wiadomość o niewykonanym/spóźnionym kursie na linii X, który zostałby zrealizowany natychmiast po odjeździe kursu na linii Y.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: So 24.11.2012, 13:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Tu jest opis zmian i poradnik jak sobie radzić z nowymi elementami:
http://www.gerdinoack.de/Bahn/400/b400en.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 6.01.2013, 15:28 

Dołączył(a): Pt 3.11.2006, 0:18
Posty: 27
Lokalizacja:
Szczecin, Zachodniopomorskie
Nareszcie wersja, która pozwala urzeczywistnić mapę (inne niż 0, 45, 90 stopni kąty) :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Śr 9.01.2013, 10:31 

Dołączył(a): Nd 11.02.2007, 21:58
Posty: 50
Skoro jednak Bahn idzie w kierunku miniaturyzacji i uszczegółowienia elementów grafiki, to mam nadzieję, że za aplikacją w wersji 4.00 pójdzie w świat nowy, bardziej szczegółowy edytor scenerii i pojazdów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 1.02.2013, 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
atomek napisał(a):
Skoro jednak Bahn idzie w kierunku miniaturyzacji i uszczegółowienia elementów grafiki, to mam nadzieję, że za aplikacją w wersji 4.00 pójdzie w świat nowy, bardziej szczegółowy edytor scenerii i pojazdów.

Oj zdecydowanie by się przydał. Nie za bardzo radzę sobie z tym nadpisywaniem grafiki już w samej symulacji. Zresztą z tego co ja rozpracowałem to i tak trzeba edytorem (tym na 36 znaków graficznych w pliku) stworzyć taki plik , a potem ostatnie 9 symboli można nadpisać do 45 symboli. Chyba że coś przeoczyłem i nie za bardzo rozpracowałem te "nadpisywanie grafiki". Będe wdzieczny za informację jeżli robi się to inaczej.

_________________
Ta gęba przy lusterku to ja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 6.09.2013, 9:47 

Dołączył(a): Nd 11.02.2007, 21:58
Posty: 50
Pozwolę sobie na delikatny OT, który już i tak zapoczątkowałem wcześniej - na wzmiankę o wbudowanym edytorze grafiki w Bahn. Ostatnio rozgryzam go i muszę przyznać, że zrobił na mnie wrażenie. Na początku zdaje się toporny, lecz jak się człowiek przyzwyczai, ma naprawdę spore możliwości.

Co do kwestii, że trzeba stworzyć plik w starym programie - wcale nie. Wystarczy stworzyć pusty plik, np. otwierając notatnik i zapisując go jako np. "mój.uz1". Plik jest gotów do załadowania do Bahn. Wstawiamy niewykorzystaną grafikę na mapie i możemy ją edytować. Co ciekawe, jeśli nie chcemy nic tworzyć od zera, tylko np. stworzyć coś na bazie już istniejącego, możemy albo skopiować dowolny plik uz1, jako np. "mój.uz1" (jeśli zależy nam na wszystkich grafikach), lub skorzystać z dowolnej grafiki zewnętrznej, lub wbudowanej w bahn, otwierając ją w oknie edycji, kopiując i wstawiając w tworzony przez siebie znak. Zabawę zaczynamy zawsze przez uruchomienie edytora w skali 1:1. Ale co ciekawe, jak weźmiemy stworzoną przez nas grafikę i wybierzemy edycję w widoku 2:1 i następnie 4:1, będziemy tworzyć dodatkowo grafikę w nowych standardach Zoom-2 i Zoom-4 (czyli o znacznie lepszej szczegółowości). Istotne jest, że wbudowany edytor nie nadpisuje nam pliku uz, na którym działamy, tylko tworzy pliki gz z pojedynczymi grafikami, dlatego warto pobrać i opanować program fzgc, który dostępny jest na stronie autora. Przez wpisanie komendy "c:\...\fzgc2\fzgc2.exe u1 folder plikuz", program spakuje nam wszystkie grafiki gz1 z podfolderu "folder" zawierające nazwę pochodną od "plikuz" do pliku "plikuz.uz1". Ważne jest, aby nazwa pliku uz1, na którym pracujemy edytując i nazwa pliku uz1, który chcemy stworzyć po spakowaniu były takie same, gdyż w przeciwnym wypadku program fzgc nie znajdzie nam plików do spakowania. Ważne jest też, aby w folderze programu fzgc nie było pliku o tej nazwie, co tworzony, bo wywali błąd. Po spakowaniu utworzonemu plikowi uz1 można oczywiście zmienić nazwę. Przez zastąpienie w ścieżce u1 na u2 lub odpowiednio u4, program spakuje nam z tego folderu grafiki gz2 lub gz4 w pliki zoom: uz2 i uz4. Tak otrzymane pliki możemy skopiować do folderu ze swoją symulacją, a plików gz1, gz2 i gz4 pozbyć się. Jesli spakowaliśmy już zestaw grafik ale czegoś nie dopatrzyliśmy i chcemy poprawić, edytujemy w Bahn, znowu otrzymujemy plik gz1, gz2, gz4, lecz nie musimy wyciągać ręcznie każdej grafiki, aby utworzyć zestaw zawierający poprawioną grafikę. Nasz plik uz1, uz2, uz4 kopiujemy do folderu fzgc, przez wybór polecenia "c:\...\fzgc2\fzgc2.exe x folder plikuz.uz1(lub-->.uz2/.uz4)" otrzymujemy zestaw starych grafik w folderze "folder", kopiujemy poprawioną grafikę z katalogu symulacji do tegoż folderu i pakujemy z powrotem, tak, jak powyżej opisałem.

Może się trochę rozpisałem, ale dla początkujących coś takiego może się przydać, ja dochodziłem do tego osobiście , pisałem po angielsku i niemiecku na oficjalnym forum i prawie wyłysiałem, zanim ogarnąłem, co i jak, więc może mój poradnik się jednak komuś przyda.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 4.10.2013, 15:29 

Dołączył(a): Nd 9.10.2005, 23:12
Posty: 7
Witam, chciałbym zacząć budowę nowej symulacji. Najlepiej na wersji 4.00 Beta i tu moje pytanie czy mapa utworzona na beta 4.00 będzie kompatybilna z finalną wersja 4.00?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 4.10.2013, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49
Posty: 976
Lokalizacja:
Łaziska Górne
plazma napisał(a):
Witam, chciałbym zacząć budowę nowej symulacji. Najlepiej na wersji 4.00 Beta i tu moje pytanie czy mapa utworzona na beta 4.00 będzie kompatybilna z finalną wersja 4.00?

Możliwe, że nie. Ja dalej jadę na 3.81 i nie narzekam ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pt 4.10.2013, 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
plazma napisał(a):
Witam, chciałbym zacząć budowę nowej symulacji. Najlepiej na wersji 4.00 Beta i tu moje pytanie czy mapa utworzona na beta 4.00 będzie kompatybilna z finalną wersja 4.00?

Ja robiłem swoją symulację w wersji 3.87 beta 2. W momencie zakończenia okresu próbnego , wszystko co miałem zapisane od momentu przejścia na wersję beta , zniknęło mi z komputera. Plik NT.3 był taki jaki ostatni zapisałem w zarejstrowanej wersji 3.86. Poszło w diabły parę miesięcy pracy.

_________________
Ta gęba przy lusterku to ja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 9.02.2014, 5:33 

Dołączył(a): Nd 9.02.2014, 5:30
Posty: 6
Witam wszystkich.Już tu byłem zarejestrowany ale jakos nie potrafie odnalezc swego konta.Mam problem.Gdzie znajduje sie sygnalizacja w tej wersji bahn bo nie idzie mi za bardzo a to co nazwane sygnalizacją nie jest tym co było w innych wersjch


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 9.02.2014, 9:46 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 87
Lokalizacja:
Warszawa
Sygnalizację tworzysz poprzez kliknięcie na odcinku toru/drogi i wybranie odpowiedniej opcji. Sam słupek sygnalizatora można postawić w dowolnym miejscu. Polecam zobaczyć jak to działa na dołączonych przykładowych plikach. Zasada generalnie jest taka sama jak w poprzednich wersjach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 9.02.2014, 10:34 

Dołączył(a): Nd 9.02.2014, 5:30
Posty: 6
No tak ale w poprzednich wersjach slupek sygnalizatora był w kolrze,zielonym ,zółtym czerwonym a teraz w tej wersji to jakies symbole.O co tu chodzi? I co mam wpisac w nazwie tego NIBY sygnalizatora ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 9.02.2014, 22:14 

Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49
Posty: 116
Lokalizacja:
Zgierz
Kiedy tworzysz sygnalizator, który jest elementem toru/drogi program przyporządkowuje mu nazwę (np. H1). Po ustawieniu w żądanym miejscu grafiki, musisz wpisać tę samą nazwę. Wtedy element graficzny powinien przyjąć wygląd sygnalizatora.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pn 10.02.2014, 4:51 

Dołączył(a): Nd 9.02.2014, 5:30
Posty: 6
gDY WSTAWIAM TAK JAK NAPISALES POJAWIA SIĘ RAMKA ?@f2633 I NIE POJAWIA SIE ZADEN SYGNALIZATOR


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pn 10.02.2014, 12:11 

Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49
Posty: 116
Lokalizacja:
Zgierz
Najpierw zainstaluj sygnalizatory wchodząc w Plik -> Symbole graficzne użytkownika -> Sygnalizatory. Później klikasz "Wybierz" i program powinien automatycznie wybrać folder, w którym są przykładowe sygnalizacje. Zaznaczasz np. Traffic_Lights_1.uz1, klikasz Użyj, następnie Ok. Teraz budujesz fragment toru/drogi. Zaznaczasz go, wybierasz "Sygnalizator główny".
Powinieneś mieć takie okno:
Obrazek
Później szukasz sygnalizatorów spośród elementów drogi/toru (albo naciskasz "S" na klawiaturze) i ustawiasz go obok drogi/toru. Powinieneś mieć takie okno:
Obrazek
Pamiętaj, że obie nazwy muszą być identyczne.
Sygnalizator powinien działać i oddziaływać na przejeżdżające pojazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Pn 10.02.2014, 15:33 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 87
Lokalizacja:
Warszawa
Jeżeli zamiast liter na przyciskach masz tekst w stylu "@cyferki" to na 99,9% masz podpięty plik językowy od innej wersji programu. Wersje 3.xx i 4.xx najlepiej instalować w innych folderach.
Natomiast samo tworzenie sygnalizacji nieco się skomplikowało. Po utworzeniu systemu sygnalizacji (czyli minimum miejsce załączenia i miejsce wyłączenia [dawne '+' i '-'] do słupka sygnalizacji należy przypisać nr elementu, jaki figuruje w miejscu załączenia. Na powyższych zrzutach to 'H1'.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Cz 6.11.2014, 22:34 

Dołączył(a): Cz 6.11.2014, 22:23
Posty: 3
Witam, nie wiem, czy to odpowiedni temat, ale dotyczy wersji 4.00.
Otóż od kilku lat tworzyłem sobie na własne potrzeby symulację KM w Polsce (+sieć kolejowa całej Polski). Po zainstalowaniu najnowszej "Beta" wersji tj. b3 (poprzednio używałem 4.00b2) otworzyłem moją symulację, zapisałem w nowej wersji (nie robiąc niestety kopii zapasowej) i teraz po uruchomieniu wyskakuje mi błąd: Błąd nr 105 Błąd odczytu (nagłówek pliku), zły typ pliku.
Moje pytanie brzmi, czy da się uratować jeszcze tę symulacje (plik z mapą waży 50,8MB, więc na prawdę mnóstwo czasu spędziłem nad tą symulacją)? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: BAHN 4.00
Napisane: Nd 9.11.2014, 10:45 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 958
Lokalizacja:
Sosnowiec
misiek_siersciuch napisał(a):
Witam, nie wiem, czy to odpowiedni temat, ale dotyczy wersji 4.00.
Otóż od kilku lat tworzyłem sobie na własne potrzeby symulację KM w Polsce (+sieć kolejowa całej Polski). Po zainstalowaniu najnowszej "Beta" wersji tj. b3 (poprzednio używałem 4.00b2) otworzyłem moją symulację, zapisałem w nowej wersji (nie robiąc niestety kopii zapasowej) i teraz po uruchomieniu wyskakuje mi błąd: Błąd nr 105 Błąd odczytu (nagłówek pliku), zły typ pliku.
Moje pytanie brzmi, czy da się uratować jeszcze tę symulacje (plik z mapą waży 50,8MB, więc na prawdę mnóstwo czasu spędziłem nad tą symulacją)? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Z tego co kojarzę to przy zapisie symulacji tworzą się też pliki z taką samą nazwą i dodaną końcówką "000", "001", "002" itd. W pamięci zostaje chyba 10 ostatnich zapisów. Nie ma u Ciebie takich plików?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności