Teraz jest Cz 18.01.2018, 18:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.01.2009, 0:51 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
Pańska moc działa na mnie jakoś dziwnie...


Nie ... bardzo rozumiem.

A tak przy okazji, robiąc wąskotorówkę w okolicy Lwówka stanąłem z symulacją z powodu braku bliższych danych na temat odcinka Lwówek Wąsk. - Komorowo Wlkp.
Może ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś bliższe dane związane z z tą linią, bo nawet ze zdjęć satelitarnych ciężko odtworzyć układy torowe na poszczególnych stacjach i przystankach?

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.01.2009, 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
greg05 napisał(a):
A tak przy okazji, robiąc wąskotorówkę w okolicy Lwówka stanąłem z symulacją z powodu braku bliższych danych na temat odcinka Lwówek Wąsk. - Komorowo Wlkp.
Może ktoś z Szanownych Kolegów ma jakieś bliższe dane związane z z tą linią, bo nawet ze zdjęć satelitarnych ciężko odtworzyć układy torowe na poszczególnych stacjach i przystankach?


Na tym odcinku niestety nie mam- pamiętam jednak, ze kiedyś jechałem pociągiem na trasie Opalenica- Lwówek i coś z tego mniej więcej pamiętam. Niestety było to już w czasach gdy na stacji Trzcianka Zachodnia nie było już odnogi do Tomyśla, a tor do Dusznik był już całkowicie zarośnięty...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.01.2009, 12:07 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
Daro85 napisał(a):
Na tym odcinku niestety nie mam- pamiętam jednak, ze kiedyś jechałem pociągiem na trasie Opalenica- Lwówek i coś z tego mniej więcej pamiętam.

A może Kolega pamięta jak wyglądał układ torowy na stacyjkach (przystankach) Lwówek Wąsk, Posadowo i Pakosław?
Zapuściłem już pełny obieg osobowy (w oryginalnym składzie) ale mam problem z towarowym. Ze zdjęć znalezionych w necie brakuje dodatkowych torów bocznych na tych stacyjkach, aby można zrobić jakieś konkretne manewry w Pakosławiu (bocznica cegielni/gorzelni?) i we Lwówku Wąsk.
Dziwnie też wygląda wyjazd z Lwówka na Komorowo, praktycznie odgałęzia się na wschodniej głowicy, omijając część osobową stacji. Ale chyba tak było zważywszy, że linia do Komorowa (z bocznicą gorzelni w Koninie) była tylko linią towarową.
Nie wiem też, ile było we Lwówku Wąsk. torów stacyjnych. Wg zdjęć wychodzi (patrząc od lewej), że był 1 tor do lokomotywowni, następnie osobowy i mijankowy (tylko do oblotów składów osobowych?), następnie tor ładunkowy i na końcu tor do Komorowa (służący również jako rampa do rozładunku węgla?). Nie ma też za bardzo toru/zwrotnic do oblotu składów towarowych. Czy mógłby Kolega ewent. zweryfikować te dane?

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 25.01.2009, 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
greg05 napisał(a):
A może Kolega pamięta jak wyglądał układ torowy na stacyjkach (przystankach) Lwówek Wąsk, Posadowo i Pakosław?


Stacji Posadowo nie pamiętam, możliwe że przystanek został zlikiwdowany zanim tam dotarłem. Odcinek Pakosław- Lwówek na pewno był jednotorowy bez odnóg.

Cytuj:
Ze zdjęć znalezionych w necie brakuje dodatkowych torów bocznych na tych stacyjkach, aby można zrobić jakieś konkretne manewry w Pakosławiu (bocznica cegielni/gorzelni?) i we Lwówku Wąsk.


Stacja Pakosław znajdowała się przy skrzyżowaniu dróg z Dusznik i z Opalenicy do Lwówka. Ztcp wyglądało tam jakby na stacji były jakieś inne tory jednak wtedy gdy tam byłem używany był tylko jeden.

Cytuj:
Dziwnie też wygląda wyjazd z Lwówka na Komorowo, praktycznie odgałęzia się na wschodniej głowicy, omijając część osobową stacji. Ale chyba tak było zważywszy, że linia do Komorowa (z bocznicą gorzelni w Koninie) była tylko linią towarową.


Nie pamiętam, zęby przed wjazdem na teren stacji Lwówek była jakakolwiek zwrotnica odbijająca gdzieś w tamtą stronę. Linia szła przez drogę Opalenica-Lwówek i za przejazdem zaczynala się stacja Lwówek.

Cytuj:
Nie wiem też, ile było we Lwówku Wąsk. torów stacyjnych. Wg zdjęć wychodzi (patrząc od lewej), że był 1 tor do lokomotywowni, następnie osobowy i mijankowy (tylko do oblotów składów osobowych?), następnie tor ładunkowy i na końcu tor do Komorowa (służący również jako rampa do rozładunku węgla?).


Mam stamtąd jakieś foty, musze je odnaleźć. Co prawda tory nie były wtedy głównym bohaterem zdjęć, ale moze coś będzie widać.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 26.01.2009, 16:46 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
Pańska moc działa na mnie jakoś dziwnie...


Nie ... bardzo rozumiem.

(...)

Tak, że sam zacząłem robić jakąś symulację.

Jak wspomniałem, to dotyczy Mazowsza; rozkład ostatecznie SRJP 2009.
Skalę obrałem dosyć podobną do Pańskiej - między słupkami kilometrażu stacyjnego 4 pola, u Pana jest 5.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 27.01.2009, 0:04 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
Skalę obrałem dosyć podobną do Pańskiej - między słupkami kilometrażu stacyjnego 4 pola, u Pana jest 5.


O, nie tak do końca:) U mnie skala wynosi 64 elementy na km, czyli 1 element ma dokładnie 15,625 m, a więc odległość między słupkami wynosi w przybliżeniu 6,5 pola (oczywiście w linii prostej).
Skala ta podobno jest najbardziej optymalna, choć na pocżątku najbardziej realną wydawała mnie się skala 100 elementów na 1 km (BAHN ma max do 90 el.), wtedy jeden element miałby tylko 10 m.
Skala ta wynikała z pomiarów długości stacji i porównania z nimi długości poszczególnych składów oraz wagonów i lokomotyw, i tak np. SU-45 ma 18,990 m, ET-22 ma 19,24 m, wagon 111A ma 24,5 m, a Bipa ma 73,4 m.
W mojej symulacji loki i pojedyncze wagony zajmują 1 kratkę z małym kawałkiem (ponad 16 m), a Bipa zajmuje ponad 5 kratek (ok. 85 m)

W Pana symulacji kratka wynosi 25 m (100m / 4 pola), czyli loki 20 metrowe i wagony do 25 m powinny zmieścić się w 1 kratce BAHN, a Bipa powinna zmieścić się max w 3,5 kratkach, niestety tak nie jest.

Dodatkowo dochodzi fakt, że rzeczywisty (realny) rozstaw torów ma maksymalnie 5 m, w BAHN to niestety jest to nadal 1 kratka, u mnie będzie to niecałe 16 m, u Pana aż 25 m, gorzej jeszcze wypadają zwykłe ulice, gdzie 2 pasy ruchu u Pana wyniosą 50 m ! A gdzie warszawskie 4-pasy i dodatkowo pas zieleni:)

Proponuję (z własnego doświadczenia), o ile to możliwe, zwiększyć trochę skalę, wtedy będzie mniej problemów przy upychaniu infrastruktury, szczególnie w bardzo zurbanizowanych terenach:)

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 27.01.2009, 1:02 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
Daro85 napisał(a):
Stacja Pakosław znajdowała się przy skrzyżowaniu dróg z Dusznik i z Opalenicy do Lwówka. Ztcp wyglądało tam jakby na stacji były jakieś inne tory jednak wtedy gdy tam byłem używany był tylko jeden.

Przystanek Pakosław odtworzyłem (na podstawie zdjęć archiwalnych i satelitarnych oraz mapy z 1937 roku) tak:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/screeny/zdokp_32/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_pakoslaw.html
Daro85 napisał(a):
Nie pamiętam, zeby przed wjazdem na teren stacji Lwówek była jakakolwiek zwrotnica odbijająca gdzieś w tamtą stronę. Linia szła przez drogę Opalenica-Lwówek i za przejazdem zaczynala się stacja Lwówek.

Lwówek z częściowo fikcyjnym ukladem torowym, z dodatkowym torem na mijanki na wyjeździe na Komorowo i z dodatkowymi zwrotkami dla składów towarowych (przy magazynie) na torze ładunkowym wygląda tak:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/screeny/zdokp_32/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_lwowek.html

i dodatkowo Komorowo (stacja i linia zamknięta podobno w 1963 roku):

http://greg05.wtvk.pl/bahn/screeny/zdokp_32/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_komorowo.html
Daro85 napisał(a):
Mam stamtąd jakieś foty, musze je odnaleźć. Co prawda tory nie były wtedy głównym bohaterem zdjęć, ale moze coś będzie widać.

Mam nadzieję, że Kolega znajdzie jakieś szczególy na tych fotkach, które pozwolą dopieścić symulację.
W razie czego mogę podesłać jeszcze wersję roboczą na maila:)

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Ostatnio edytowano Wt 1.11.2011, 0:16 przez greg05, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 27.01.2009, 8:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
greg05 napisał(a):
Przystanek Pakosław odtworzyłem (na podstawie zdjęć archiwalnych i satelitarnych oraz mapy z 1937 roku) tak:
http://www.greg05.user.icpnet.pl/BAHN/screeny/wersje%20robocze/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_pakoslaw.html


jest to bardzo prawdopodobny układ, ale z tego co pamiętam nie było tam żadnych rogatek. Kiedy tamtędy jechałem nie istniał już ten boczny tor do tego zakładu, a jeśli jeszcze był to prawdopodobnie odbijał już na stacji (?)

Cytuj:
Lwówek z częściowo fikcyjnym ukladem torowym, z dodatkowym torem na mijanki na wyjeździe na Komorowo i z dodatkowymi zwrotkami dla składów towarowych (przy magazynie) na torze ładunkowym wygląda tak:
http://www.greg05.user.icpnet.pl/BAHN/screeny/wersje%20robocze/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_lwowek.html


Też jest to układ bardzo podobny do rzeczywistego, choć nie pamiętam tego placu z rampą, poza tym zdaje się szopa była po prawej stronie od wjazdu (?)

Cytuj:
Mam nadzieję, że Kolega znajdzie jakieś szczególy na tych fotkach, które pozwolą dopieścić symulację.
W razie czego mogę podesłać jeszcze wersję roboczą na maila:)


Narazie szukam tych fotek jak znajdę to napiszę co tam mam :-)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 27.01.2009, 18:07 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
Skalę obrałem dosyć podobną do Pańskiej - między słupkami kilometrażu stacyjnego 4 pola, u Pana jest 5.


O, nie tak do końca:) U mnie skala wynosi 64 elementy na km, czyli 1 element ma dokładnie 15,625 m, a więc odległość między słupkami wynosi w przybliżeniu 6,5 pola (oczywiście w linii prostej).
Skala ta podobno jest najbardziej optymalna, choć na pocżątku najbardziej realną wydawała mnie się skala 100 elementów na 1 km (BAHN ma max do 90 el.), wtedy jeden element miałby tylko 10 m.
Skala ta wynikała z pomiarów długości stacji i porównania z nimi długości poszczególnych składów oraz wagonów i lokomotyw, i tak np. SU-45 ma 18,990 m, ET-22 ma 19,24 m, wagon 111A ma 24,5 m, a Bipa ma 73,4 m.
W mojej symulacji loki i pojedyncze wagony zajmują 1 kratkę z małym kawałkiem (ponad 16 m), a Bipa zajmuje ponad 5 kratek (ok. 85 m)

W Pana symulacji kratka wynosi 25 m (100m / 4 pola), czyli loki 20 metrowe i wagony do 25 m powinny zmieścić się w 1 kratce BAHN, a Bipa powinna zmieścić się max w 3,5 kratkach, niestety tak nie jest.

Dodatkowo dochodzi fakt, że rzeczywisty (realny) rozstaw torów ma maksymalnie 5 m, w BAHN to niestety jest to nadal 1 kratka, u mnie będzie to niecałe 16 m, u Pana aż 25 m, gorzej jeszcze wypadają zwykłe ulice, gdzie 2 pasy ruchu u Pana wyniosą 50 m ! A gdzie warszawskie 4-pasy i dodatkowo pas zieleni:)

Proponuję (z własnego doświadczenia), o ile to możliwe, zwiększyć trochę skalę, wtedy będzie mniej problemów przy upychaniu infrastruktury, szczególnie w bardzo zurbanizowanych terenach:)


Wyszło to z planu Szydłowca - między słupkami wyszło mi 4 pola.

Nie wiem, czyżem dobrze dopasował skalę Warszawę Zachodnią i Wolę - jakoś dziwnie wyglądał plan, a po za tym, czekają jeszcze sygnalizatory wjazdowe zachodnie i wszystkie wschodnie (wyjazdy zachodnie i Wola są).

Warszawa D Centralna+Śródmieście wyszły mi idealnie, nie licząc paru kratek, które mi wyskoczyły niestety poza odręb Tunelu Średnicowego, ale nie miałem jak tego ustawić, ponieważ zw7 by nie mogła być. Sygnalizacja jest full.

Stara Wola też rozrysowana, podłączona do zapewne żle rozrysowanego Radomia.

Szydłowiec został rozrysowany ładnie, wjazdy też są odpowiednio ustawione, bo na planie były pokazane słupki kilometrażowe.

Obecnie będę wkuwał rozkłady na tablice odjazdów (też i przyjazdów).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 29.01.2009, 0:13 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
Daro85 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Przystanek Pakosław odtworzyłem (na podstawie zdjęć archiwalnych i satelitarnych oraz mapy z 1937 roku) tak:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/screeny/wersje%20robocze/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_pakoslaw.html

jest to bardzo prawdopodobny układ, ale z tego co pamiętam nie było tam żadnych rogatek. Kiedy tamtędy jechałem nie istniał już ten boczny tor do tego zakładu, a jeśli jeszcze był to prawdopodobnie odbijał już na stacji (?)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e090bced5d12628.html
http://www.kolejewask.transport.pwr.wroc.pl/podstrony_koleje/POLSKA/Uzytku%20Publicznego/PL_OpalenickaKD/Opalenicka03.jpg
Z tych fotek wynika, że tor przechodzący przez samo skrzyżowanie i dalej był torem pojedynczym i raczej odbijał gdzieś dalej, za budynkami.
Zgodnie z mapą Wig z 1937 roku mógł odbijać ze 100-200 m za tą krzyżówką, ale może się mylę :),
aaa rogatki dodałem dla uatrakcyjnienia symulacji.
Z uwagi na pierwszą fotę zrobiłem małą korektę w symulacji i tor przechodzi teraz przez środek krzyżówki:)

Daro85 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Lwówek z częściowo fikcyjnym ukladem torowym, z dodatkowym torem na mijanki na wyjeździe na Komorowo i z dodatkowymi zwrotkami dla składów towarowych (przy magazynie) na torze ładunkowym wygląda tak:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/screeny/wersje%20robocze/slides/ZDOKP_w32.2_22.26_lwowek.html


Też jest to układ bardzo podobny do rzeczywistego, choć nie pamiętam tego placu z rampą, poza tym zdaje się szopa była po prawej stronie od wjazdu (?)


Wg fot z kolej.one.pl szopa jest po lewej stronie (od wjazdu) ...

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=8366&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=11319

... na następnej focie (kolej.one.pl) jest tor ładunkowy z mała rampą. Najprawdopodobniej ten tor był kiedyś torem wyjazdowym w kierunku Komorowa (po prawej już raczej nic się nie zmieści):)

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=8366&okno=galeria&&zakres=-1&photoid=11320

kolejna fota z większą perspektywą:
http://www.siteupload.de/p341304-op8jpg.html

Poza tym odkryłem drugi tor koło lokomotywowni Lwówek

http://lh6.ggpht.com/_g8zIL4L5QUA/RvP7rzEL2XI/AAAAAAAACc4/eL6Zs3xeCm8/Lw%C3%B3wek%20lokomotywownia%20ok%201980.jpg

No i będę musiał zweryfikować ilość torów na stacji, wrzuciłem jednak ich za dużo):) trochę to skomplikuje manewry towarów na stacji:

http://www.siteupload.de/p341306-op91jpg.html

I jeszcze pytanie: czy poniższe fotki przedstawiają głowicę wjazdową we Lwówku?

http://www.piottr-tt.republika.pl/1995/opalen30.jpg


http://www.piottr-tt.republika.pl/1995/opalen36.jpg


http://www.piottr-tt.republika.pl/1995/opalen31.jpg

Daro85 napisał(a):
Narazie szukam tych fotek jak znajdę to napiszę co tam mam :-)

Czekam z niecierpliwością.

I na koniec. Jestem w końcowej fazie wykonywania odcinka Stary Tomyśl - Wąsowo. Może ktoś ma jakieś foty ze stacji z tego odcinka, albo ew. może podrzucić linki (poza ogónie wiadomymi):)

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Ostatnio edytowano Wt 1.11.2011, 0:17 przez greg05, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 30.01.2009, 19:05 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
A można by tak teraz udostępnić wersję roboczą do wglądu? Nawet nie wiem, gdzie to jest, więc chciałbym to zobaczyć.

oó czyli mój wymysł na internetowe zasalutowanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2009, 10:53 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
A można by tak teraz udostępnić wersję roboczą do wglądu? Nawet nie wiem, gdzie to jest, więc chciałbym to zobaczyć.

Myślę, że niedługo (za parę dni) ją oficjalnie udostępnię, ostatnio dostałem kilka maili w tym temacie.
Muszę się jeszcze uporać z dodatkowymi (fikcyjnymi) obiegami towarowymi na OKD, opisać w komentarzach poszczególne elementy i składy pociągów, no i dopieścić trochę infrę i scenerię wokół linii.

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2009, 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
greg05 napisał(a):


Oj możliwe że nie- wydaje mi się że to nie było aż takie odludzie, szczególnie to trzecie zdjęcie budzi moje uzasadnione wątpliwości czy to rzeczywiście Lwówek.

Cytuj:
Czekam z niecierpliwością.


Odnalazlem te fotki, ale nam raczej nic nie pomogą, bo widac na nich wagon i trochę nieba...

Cytuj:
I na koniec. Jestem w końcowej fazie wykonywania odcinka Stary Tomyśl - Wąsowo. Może ktoś ma jakieś foty ze stacji z tego odcinka, albo ew. może podrzucić linki (poza ogónie wiadomymi):)


Heh, kiedy tam jechałem to w jego miejscu była już ścieżka rowerowa...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2009, 11:11 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
A można by tak teraz udostępnić wersję roboczą do wglądu? Nawet nie wiem, gdzie to jest, więc chciałbym to zobaczyć.

Myślę, że niedługo (za parę dni) ją oficjalnie udostępnię, ostatnio dostałem kilka maili w tym temacie.
Muszę się jeszcze uporać z dodatkowymi (fikcyjnymi) obiegami towarowymi na OKD, opisać w komentarzach poszczególne elementy i składy pociągów, no i dopieścić trochę infrę i scenerię wokół linii.


Miło wiedzieć.

Hmm, ale mi tu coś nie pasi. Mamy 300b i 300c, żadna z tych tabeli się nie łączy szlakowo, tylko krzyżują się w Trzciance Zach. W końcu mowa o 300c czyli Opalenica Wąsk. - Lwówek Wąsk., nie?

(To ja na chwilę przegrzebię Pańskie rozkłady w poszukiwaniu 2020. Okazuje się, że to Leszno - Głogów. Nie znalezione, wszystkie tabele wskazują mi numery 5-cyfrowe).

ōo (inne zasalutowanie)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2009, 11:51 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
Hmm, ale mi tu coś nie pasi. Mamy 300b i 300c, żadna z tych tabeli się nie łączy szlakowo, tylko krzyżują się w Trzciance Zach. W końcu mowa o 300c czyli Opalenica Wąsk. - Lwówek Wąsk., nie?

W obrębie mamy wig n-33-129-c-lwowek utworzyłem trzy odcinki OKD Pakosław - Lwówek (tab. 300c Opalenica - Lwówek), Lwówek - Komorowo (linia towarowa, nie występuje w RJ, zlikwidowana zresztą w 1963 r) i odcinek Stary Tomyśl - Wąsowo (tab. 300b Nowy Tomyśl - Duszniki).
Niestety, sama stacja Trzcianka zachodnia jest już w obrębie innej mapy i na razie jej nie będę robił.
Dla informacji Trzcianka Zach. miała z jednej strony wjazd od Opalenicy, a z drugiej strony wjazdy z Lwówka, Dusznik i Nowego Tomyśla, więc wszystkie wjazdy łączyły się "szlakowo".:)
Jeśli chodzi o krzyżowanie to w RJ z 1985 jedna para pociągów miała relację Nowy Tomyśl (300b) - Trzcianka Zach. - Opalenica (300c), z mijanką (skomunikowaniem) w Trzciance Zach. z innymi składami.
peter_U18 napisał(a):
(To ja na chwilę przegrzebię Pańskie rozkłady w poszukiwaniu 2020. Okazuje się, że to Leszno - Głogów. Nie znalezione, wszystkie tabele wskazują mi numery 5-cyfrowe).

W razie czego tą linię (tab. 350) mam parę lat wstecz.

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2009, 18:42 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
greg05 napisał(a):
Myślę, że niedługo (za parę dni) ją oficjalnie udostępnię, ostatnio dostałem kilka maili w tym temacie.
Muszę się jeszcze uporać z dodatkowymi (fikcyjnymi) obiegami towarowymi na OKD, opisać w komentarzach poszczególne elementy i składy pociągów, no i dopieścić trochę infrę i scenerię wokół linii.


Dla zainteresowanych,
wrzuciłem na swoją stronkę nową wersję ZDOKP-32.full
http://greg05.wtvk.pl/bahn/download/index.html
Niedługo też pewno pojawi się na głównej stronie BAHN w Polsce:
http://www.inlog.pl/bahn/download.php?dir=polska

Zmiany do pozostałych wersji umieszczone są na stronie głównej symulacji:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/index.html

Start symulacji ustawiony jest w miejscowości Lwówek Wąsk. (OKD) na godz. 12:33, gdzie wyjeżdżają dwa fikcyjne składy towarowe: o 12:38 do Komorowa i o 12:40 do Opalenicy.

Uwaga. W symulacji czasami (raz na 10 - 14 dni) pojawia się błąd w postaci zablokowania ok. godz. 1:25 w Poznaniu całej Kaponiery, najprawdopodobniej przez zjeżdżający do zajezdni autobus. Aby symulacja się nie posypała, (do 3.30 wszystkie tramwaje i busy muszą zjechać do zajezdni) należy w miarę szybko (max. 1 godz) udrożnić cały ruch. Najlepiej to zrobić ustawiając na przystankach pomiędzy Dąbrowskiego a rondem czas na 1 sek. i dając nonstop (ręcznie) zielone światło dla tramwajów wjeżdżających na rondo z kierunku północnego.

Poza tym jakby pojawiły się inne błędy lub niedociągnięcia proszę o kontakt.

Zachęcam również do przejrzenia komentarzy poszczególnych składów, infry i innych elementów.

Zapraszam do podróży w czasie koleją, której w większości już nie ma.

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Ostatnio edytowano Wt 1.11.2011, 0:19 przez greg05, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.02.2009, 17:55 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
greg05 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Myślę, że niedługo (za parę dni) ją oficjalnie udostępnię, ostatnio dostałem kilka maili w tym temacie.
Muszę się jeszcze uporać z dodatkowymi (fikcyjnymi) obiegami towarowymi na OKD, opisać w komentarzach poszczególne elementy i składy pociągów, no i dopieścić trochę infrę i scenerię wokół linii.


Dla zainteresowanych,
wrzuciłem na swoją stronkę nową wersję ZDOKP-32.full
http://www.greg05.user.icpnet.pl/BAHN/download/index.html
Niedługo też pewno pojawi się na głównej stronie BAHN w Polsce:
http://www.inlog.pl/bahn/download.php?dir=polska

Zmiany do pozostałych wersji umieszczone są na stronie głównej symulacji:
http://www.greg05.user.icpnet.pl/BAHN/index.html

Start symulacji ustawiony jest w miejscowości Lwówek Wąsk. (OKD) na godz. 12:33, gdzie wyjeżdżają dwa fikcyjne składy towarowe: o 12:38 do Komorowa i o 12:40 do Opalenicy.

Uwaga. W symulacji czasami (raz na 10 - 14 dni) pojawia się błąd w postaci zablokowania ok. godz. 1:25 w Poznaniu całej Kaponiery, najprawdopodobniej przez zjeżdżający do zajezdni autobus. Aby symulacja się nie posypała, (do 3.30 wszystkie tramwaje i busy muszą zjechać do zajezdni) należy w miarę szybko (max. 1 godz) udrożnić cały ruch. Najlepiej to zrobić ustawiając na przystankach pomiędzy Dąbrowskiego a rondem czas na 1 sek. i dając nonstop (ręcznie) zielone światło dla tramwajów wjeżdżających na rondo z kierunku północnego.

Poza tym jakby pojawiły się inne błędy lub niedociągnięcia proszę o kontakt.

Zachęcam również do przejrzenia komentarzy poszczególnych składów, infry i innych elementów.

Zapraszam do podróży w czasie koleją, której w większości już nie ma.


Pytanie przed testem symki na team tego, co mi brakowało:
Jest połączenie Poznań - Pniewy Szamotulskie?
Odp. Nie ma. Kiedy mogę się tego spodziewać?!

greg05 napisał(a):
(...)
peter_U18 napisał(a):
(To ja na chwilę przegrzebię Pańskie rozkłady w poszukiwaniu 2020. Okazuje się, że to Leszno - Głogów. Nie znalezione, wszystkie tabele wskazują mi numery 5-cyfrowe).

W razie czego tą linię (tab. 350) mam parę lat wstecz.

Prosimy o skanik.

greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
Skalę obrałem dosyć podobną do Pańskiej - między słupkami kilometrażu stacyjnego 4 pola, u Pana jest 5.


O, nie tak do końca:) U mnie skala wynosi 64 elementy na km, czyli 1 element ma dokładnie 15,625 m, a więc odległość między słupkami wynosi w przybliżeniu 6,5 pola (oczywiście w linii prostej).
Skala ta podobno jest najbardziej optymalna, choć na pocżątku najbardziej realną wydawała mnie się skala 100 elementów na 1 km (BAHN ma max do 90 el.), wtedy jeden element miałby tylko 10 m.
Skala ta wynikała z pomiarów długości stacji i porównania z nimi długości poszczególnych składów oraz wagonów i lokomotyw, i tak np. SU-45 ma 18,990 m, ET-22 ma 19,24 m, wagon 111A ma 24,5 m, a Bipa ma 73,4 m.
W mojej symulacji loki i pojedyncze wagony zajmują 1 kratkę z małym kawałkiem (ponad 16 m), a Bipa zajmuje ponad 5 kratek (ok. 85 m)

W Pana symulacji kratka wynosi 25 m (100m / 4 pola), czyli loki 20 metrowe i wagony do 25 m powinny zmieścić się w 1 kratce BAHN, a Bipa powinna zmieścić się max w 3,5 kratkach, niestety tak nie jest.

Dodatkowo dochodzi fakt, że rzeczywisty (realny) rozstaw torów ma maksymalnie 5 m, w BAHN to niestety jest to nadal 1 kratka, u mnie będzie to niecałe 16 m, u Pana aż 25 m, gorzej jeszcze wypadają zwykłe ulice, gdzie 2 pasy ruchu u Pana wyniosą 50 m ! A gdzie warszawskie 4-pasy i dodatkowo pas zieleni:)

Proponuję (z własnego doświadczenia), o ile to możliwe, zwiększyć trochę skalę, wtedy będzie mniej problemów przy upychaniu infrastruktury, szczególnie w bardzo zurbanizowanych terenach:)

Yhm, ale jak? Szydłowiec stał się podstawą mapy (!), gdzie tak wybrałem rozmiar mapy podkładowej z semafor.xt.pl czy jak mu tam (:)). Jedyna mapa, na której znalazłem ten zwariowany kilometraż! Wg. tego rozrysowałem położenie wjazdów*, wyjazdów*, peronów itd.

A czy ja Warszawę będę rysować? Jak bym rozrysował Warkę to i tak byłby to postęp w symulacji (nie miałbym chochoty na te miasta, miasteczka, etc.). Obecnie można naniej spotkać:

  1. Warszawa Zachodnia
  2. Warszawa Ochota
  3. Warszawa Centralna
  4. Warszawa Śródmieście
  5. Warszawa Śródmieście WKD
  6. Radom
  7. Stara Wola
  8. Szydłowiec


Mowa o pojazdach:
da się zrobić. Wystarczy trochę podskalowania w NFZEditor i mamy zmniejszone/zwiększone pojazdy z Zoom2. I voilá.

*wjazd/wyjazd - mowa o semaforach


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.02.2009, 22:56 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
Pytanie przed testem symki na team tego, co mi brakowało:
Jest połączenie Poznań - Pniewy Szamotulskie?
Odp. Nie ma. Kiedy mogę się tego spodziewać?!


Oj bez takiego ponaglania.
Na razie , po zamknięciu Wiga z Lwówkiem obrabiam Wiga z Pniewami (odcinek linii Pólko - Pniewy).
Niestety, pierwotne Pniewy były wykonane na innej zasadzie (między innymi skali), niż robię to teraz. Wtedy nie miałem dostępu do Wigów, a sam program nie miał opcji wstawiania podkładów z map.
Widoczne jest to na aktualnej symulacji (w32.full), gdzie widać pewne przesunięcia i niedogrania dróg i linii kolejowej na styku mapy wig (żółte obramowanie) i samego miasta.

"Poprzednie" Pniewy były wykonane w uproszczonych (praktycznie pionowo-poziomym) układzie , w oparciu o naniesione (przeskalowane) główne i charakterystyczne punkty linii i skrzyżowań w samym w mieście.

Dlatego też praktycznie Pniewy robię na nowo, z tym, że dodatkowo teraz musiałem, przed usunięciem poszczególnych fragmentów miasta, skatalogować i poprzesuwać trasy aut, tirów, taxi, pociągów, itp.
Zajęło mi to (wyczyszczenie samego obszaru Pniew) ponad 20 godz. Ale jest już bliżej, niż dalej ...

Także odcinek do Poznania powstanie (i powstaje), ale w bliżej nieokreślonym czasie.
Obszar ten jest napewno piorytetem w symce, pod warunkiem, że nie nastąpią inne, tym razem realne okoliczności, np. faktyczna (realna) modernizacja linii 390 lub 332.


peter_U18 napisał(a):
(To ja na chwilę przegrzebię Pańskie rozkłady w poszukiwaniu 2020. Okazuje się, że to Leszno - Głogów. Nie znalezione, wszystkie tabele wskazują mi numery 5-cyfrowe).
greg05 napisał(a):
W razie czego tą linię (tab. 350) mam parę lat wstecz.

Prosimy o skanik..


Sorry, niestety, sprawdziłem w swoim archiwum i wcześniejsze RJ z Zachodniej Dyrekcji i mam tylko z roku 1984/85.
Edit: Znalazłem skład 2020.
Na linii 255, Gorlitz-Zgorzelec-Mikułowa-Jelenia Góra, pociąg na trasie (tylko 4 stacje) Lubań Śl. odj. 14.13 - Gryfów Śl. przyj. 14:38, 2 klasa, kursuje tylko w dni robocze.

peter_U18 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Proponuję (z własnego doświadczenia), o ile to możliwe, zwiększyć trochę skalę, wtedy będzie mniej problemów przy upychaniu infrastruktury, szczególnie w bardzo zurbanizowanych terenach:)


Yhm, ale jak? Szydłowiec stał się podstawą mapy (!), gdzie tak wybrałem rozmiar mapy podkładowej z semafor.xt.pl czy jak mu tam (:)). Jedyna mapa, na której znalazłem ten zwariowany kilometraż! Wg. tego rozrysowałem położenie wjazdów*, wyjazdów*, peronów itd.


Niestety, tu każdy ma i musi mieć swój sposób, ja tylko opisałem swoje doświadczenia ze "moją" skalą.
Ale myślę, że podstawą powinna być dokładna i jak najbardziej szczegółowa, najlepiej wielkoformatowa mapa, a nie wycinek w postaci, nawet najbardziej szczegółowego planu stacji.
Znam to, bo też takie błędy popełniłem na początku np. przy Międzychodzie.
I wiem już, że zanim zacząłem stosować skalowanie i kalibrowanie symulacji, właśnie w takiej formie jak teraz, to np. Międzychód i okolice przerabiałem w całości 3 x, a Gorzów Wlkp. 1 x, a np. Międzyrzecz i okolice do dziś nie są ruszone.
Ale, ten temat bardzo szczegółowo opisałem, w rozbiciu na kolejne wersje, na stronie głównej symulacji ZDOKP:
http://greg05.wtvk.pl/bahn/

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Ostatnio edytowano Wt 1.11.2011, 0:25 przez greg05, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.02.2009, 16:36 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 244
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
Pytanie przed testem symki na team tego, co mi brakowało:
Jest połączenie Poznań - Pniewy Szamotulskie?
Odp. Nie ma. Kiedy mogę się tego spodziewać?!


Oj bez takiego ponaglania.
Na razie , po zamknięciu Wiga z Lwówkiem obrabiam Wiga z Pniewami (odcinek linii Pólko - Pniewy).
Niestety, pierwotne Pniewy były wykonane na innej zasadzie (między innymi skali), niż robię to teraz. Wtedy nie miałem dostępu do Wigów, a sam program nie miał opcji wstawiania podkładów z map.
Widoczne jest to na aktualnej symulacji (w32.full), gdzie widać pewne przesunięcia i niedogrania dróg i linii kolejowej na styku mapy wig (żółte obramowanie) i samego miasta.

"Poprzednie" Pniewy były wykonane w uproszczonych (praktycznie pionowo-poziomym) układzie , w oparciu o naniesione (przeskalowane) główne i charakterystyczne punkty linii i skrzyżowań w samym w mieście.

Dlatego też praktycznie Pniewy robię na nowo, z tym, że dodatkowo teraz musiałem, przed usunięciem poszczególnych fragmentów miasta, skatalogować i poprzesuwać trasy aut, tirów, taxi, pociągów, itp.
Zajęło mi to (wyczyszczenie samego obszaru Pniew) ponad 20 godz. Ale jest już bliżej, niż dalej ...

Także odcinek do Poznania powstanie (i powstaje), ale w bliżej nieokreślonym czasie.
Obszar ten jest napewno piorytetem w symce, pod warunkiem, że nie nastąpią inne, tym razem realne okoliczności, np. faktyczna (realna) modernizacja linii 390 lub 332.


Po wyczyszczeniu/przesunięciu tras mogłeś tylko zaznaczyć chciany obszar i Edycja... -> Wytnij pole. Potrwało by to minutę, a nie 20 godz.


greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
(To ja na chwilę przegrzebię Pańskie rozkłady w poszukiwaniu 2020. Okazuje się, że to Leszno - Głogów. Nie znalezione, wszystkie tabele wskazują mi numery 5-cyfrowe).
greg05 napisał(a):
W razie czego tą linię (tab. 350) mam parę lat wstecz.

Prosimy o skanik..


Sorry, niestety, sprawdziłem w swoim archiwum i wcześniejsze RJ z Zachodniej Dyrekcji i mam tylko z roku 1984/85.
Edit: Znalazłem skład 2020.
Na linii 255, Gorlitz-Zgorzelec-Mikułowa-Jelenia Góra, pociąg na trasie (tylko 4 stacje) Lubań Śl. odj. 14.13 - Gryfów Śl. przyj. 14:38, 2 klasa, kursuje tylko w dni robocze.

To nie ten... On ma być na 1913. Jest nocny. Na pewno przez Głogówek.

greg05 napisał(a):
peter_U18 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Proponuję (z własnego doświadczenia), o ile to możliwe, zwiększyć trochę skalę, wtedy będzie mniej problemów przy upychaniu infrastruktury, szczególnie w bardzo zurbanizowanych terenach:)


Yhm, ale jak? Szydłowiec stał się podstawą mapy (!), gdzie tak wybrałem rozmiar mapy podkładowej z semafor.xt.pl czy jak mu tam (:)). Jedyna mapa, na której znalazłem ten zwariowany kilometraż! Wg. tego rozrysowałem położenie wjazdów*, wyjazdów*, peronów itd.


Niestety, tu każdy ma i musi mieć swój sposób, ja tylko opisałem swoje doświadczenia ze "moją" skalą.
Ale myślę, że podstawą powinna być dokładna i jak najbardziej szczegółowa, najlepiej wielkoformatowa mapa, a nie wycinek w postaci, nawet najbardziej szczegółowego planu stacji.
Znam to, bo też takie błędy popełniłem na początku np. przy Międzychodzie.
I wiem już, że zanim zacząłem stosować skalowanie i kalibrowanie symulacji, właśnie w takiej formie jak teraz, to np. Międzychód i okolice przerabiałem w całości 3 x, a Gorzów Wlkp. 1 x, a np. Międzyrzecz i okolice do dziś nie są ruszone.
Ale, ten temat bardzo szczegółowo opisałem, w rozbiciu na kolejne wersje, na stronie głównej symulacji ZDOKP:
http://www.greg05.user.icpnet.pl/BAHN/


A pytanie: Gdzie można znaleźć takie WIGi? Bo ja na razie znalażłem jedną marną stronę (i jeszcze u Pana!), na której były plany stacji. Więc... jak mam stacje, które są obok siebie, łączę je, a później to poprawię. Proste (chociaż nie byłbym pewien) ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 11.02.2009, 10:45 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
peter_U18 napisał(a):
greg05 napisał(a):
"Poprzednie" Pniewy były wykonane w uproszczonych (praktycznie pionowo-poziomym) układzie , w oparciu o naniesione (przeskalowane) główne i charakterystyczne punkty linii i skrzyżowań w samym w mieście.

Dlatego też praktycznie Pniewy robię na nowo, z tym, że dodatkowo teraz musiałem, przed usunięciem poszczególnych fragmentów miasta, skatalogować i poprzesuwać trasy aut, tirów, taxi, pociągów, itp.
Zajęło mi to (wyczyszczenie samego obszaru Pniew) ponad 20 godz. Ale jest już bliżej, niż dalej ....


Po wyczyszczeniu/przesunięciu tras mogłeś tylko zaznaczyć chciany obszar i Edycja... -> Wytnij pole. Potrwało by to minutę, a nie 20 godz.


Haha.
Prosiłbym, jednak, czytać ze zrozumieniem:)...
Poza tym, usunąć zaznaczony obszar można prościej - poprzez polecenie "Edycja/Usuń Pole... (Ctrl+Del)"


peter_U18 napisał(a):
greg05 napisał(a):
Sorry, niestety, sprawdziłem w swoim archiwum i wcześniejsze RJ z Zachodniej Dyrekcji i mam tylko z roku 1984/85.
Edit: Znalazłem skład 2020.
Na linii 255, Gorlitz-Zgorzelec-Mikułowa-Jelenia Góra, pociąg na trasie (tylko 4 stacje) Lubań Śl. odj. 14.13 - Gryfów Śl. przyj. 14:38, 2 klasa, kursuje tylko w dni robocze.

To nie ten... On ma być na 1913. Jest nocny. Na pewno przez Głogówek.

Myślę, że pociąg nr 2020 (tak jak Pan chciał), jest jednak wydrukowany w RJ z 1985 roku bez błędu i ma jednak relację oraz przyjazdy i odjazdy takie jak napisałem wcześniej.

1913? To nr pociągu, obiegu, godzina???
Niestety, nie jestem w stanie Panu pomóc przy tak zmiennych i niejednoznacznych informacjach. Przypomnę tylko, że RJ z tamtych lat mają po ok. 1.000 stron ...
W tym temacie z mojej strony EOT.

peter_U18 napisał(a):
A pytanie: Gdzie można znaleźć takie WIGi? Bo ja na razie znalażłem jedną marną stronę (i jeszcze u Pana!), na której były plany stacji.


Google -> szukaj -> mapy WIG ???...

... dobra, wrzucam link, który ostatnio znalazłem przypadkiem:
(Топографические карты 1:50000)
http://maps.vlasenko.net/soviet-militar ... ap50k.html

peter_U18 napisał(a):
Więc... jak mam stacje, które są obok siebie, łączę je, a później to poprawię. Proste (chociaż nie byłbym pewien) ;)


Nie, bo w większości są to schematy, a nie plany stacji, więc z zasady nie mają prawidłowej skali.
Poza tym, jeżeli chce Pan uatrakcyjnić symulację i zrobić okoliczną scenerię (drogi, domy, fabryki, jeziora, itp.) to skala powinna być jednak odpowiednia i stała dla całej symulacji.

P.S. Pniewy mam już w pełni przerobione (zgodnie z skalibrowanym WIGiem), uruchomiłem również składy na odcinku Pniewy - Pólko.
Pozostałe info na stronie symulacji ZDOKP.

_________________
pozdrawiam
greg05[cos]wp.pl

http://www.kolej.poznan.c0.pl/ zmiana hostingu;
http://greg05.wtvk.pl/bahn/ aktualizacje ZDOKP 1985r.

Kolej umiera, więc ocalmy od zapomnienia infrastrukturę nieczynnych linii kolejowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności