Teraz jest So 21.10.2017, 0:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 22.10.2015, 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 822
Wynagrodzenie urzędników-"transportowców" oraz ich pewność co do posady nie są uzależnione od zmian ani szans na nie. To powoduje, że szansa na pożądane zmiany oscyluje pomiędzy "jakąś" a "zerową". Z kolei nieoczekiwane* zmiany wynikają najprawdopodobniej z potrzeby zagospodarowania czasu wolnego w pracy. Jednak 8 godzin dziennie spędzać w zachwycie nad swoją pozycją zawodową może być wyczerpujące. Co od czasu do czasu zapewne trzeba odreagować. I uwalić jakiś takt, skomunikowania, albo pokręcić prostą linię, względnie dowalić jej przystanków, żeby mogła na zdrowych zasadach konkurować z prędkością roweru. Na szczęście powstał ŚKUP.

* - czyli przynoszące spadek rentowności linii/kursu

PS. Niemniej pamiętam bardzo dobrze moment powstawania linii 51 w nowym kształcie, i było to wówczas wskroś optymistyczne przedsięwzięcie, takie, na które patrzono z nadzieją i przy szerokim zaangażowaniu. Widać, w końcu zdechło, jak wszystko inne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 22.10.2015, 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
pamiętam bardzo dobrze moment powstawania linii 51 w nowym kształcie, i było to wówczas wskroś optymistyczne przedsięwzięcie, takie, na które patrzono z nadzieją i przy szerokim zaangażowaniu. Widać, w końcu zdechło, jak wszystko inne.

Mile wspominam to "środkowe" 51 (bo za "stare" uważam to z Lotniska do Planetarium), tak z powodu trasy, jak i autobusów - te piękne Ikarusy 260, świetnie zadbane, z antypoślizgową podłogą, a potem te dwa Lion's-y. Z katowickiego dworca do Ligoty w szczycie można było tym szybciej dojechać niż np. 46. To nowe nie nadaje się kompletnie do niczego. Jeśli Paderewie brakuje połączenia z Witosa, to niech se załatwią jakąś inną linię, a 51 zwrócą na dawną trasę, łączącą Ligotę z SCC i Dębem ;-) Niestety, przewoźnik nie wróci :-(

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 23.10.2015, 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 822
Jak najbardziej, pisząc o szerokim zaangażowaniu uwzględniam również Polaka, który w rozkręcaniu owego "środkowego" 51 odegrał niepoślednią, pozytywną rolę.
Facet też czuł, że bierze udział w czymś alternatywnym, nowym, i od jego postawy będzie zależeć wynik tej trudnej inicjatywy. Ówcześnie on wyszedł z tego na tarczy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 23.10.2015, 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
Czy można wiedzieć, o czym pan piszesz?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
Egon napisał(a):
Auri23 napisał(a):
Podejrzewam, że zmiana trasy 13 jest właśnie podyktowana budową CP Ligota.

Czy może ktoś potwierdzić wiadomości zasłyszane "pod windą", że do tego CP mają zostać skrócone kursy 37 i 48 oraz wydłużone 653 i 688? O zmianach krańcówki 13-tki fama na razie nic nie głosiła...


To może propozycja zmian w kursowaniu linii autobusowych w związku z uruchomieniem CP Ligota, mniej więcej w ramach aktualnych nakładów:
Główna propozycja oparta na skróceniu kursów 37 i 48 oraz wydłużeniu 653 i 688:
37 owszem, skrócone, ale tu zwyczajnie trzeba coś zrobić z zaoszczędzonymi wzkm:
~5 km x 73 kursy = 365 km. To jest 14 par kursów w ciągu dnia na całej trasie Ligota - Mikołów, a jak wiemy, 37 wcale nie musi zahaczać o Mikołów! Czy w kwestii nawrotki w Podlesiu/Zarzeczu cokolwiek się może zmienić?
48 może i powinno zostać skrócone do Ligoty (a może do Brynowa?), ale łącznie z wydłużeniem do tej samej pętli linii 139 (z włączeniem jej kursów do 48) i likwidacji 13. Na terenie Rudy Śląskiej są możliwe przetrasowania, bo układ i tak jest beznadziejny, zastąpić 13 się da, a proponowany miszmasz daje nam autobus na trasie Chorzów - Batory - Kochłowice - Panewniki - Ligota co kwadrans. Mimo wszystko najlepiej z numerem 139, bo jest trzycyfrowy i jest to krok do oddzielenia numeracji tramwajowej od autobusowej ;)
Z 653 naprawdę nie ma już co robić. Dość powiedzieć, że gdyby połączyć wszystkie kursy 29, 45 i 653 na trasie Brynów - Mikołów mielibyśmy autobus z centrum przesiadkowego co 12-24 minuty w dni robocze i 20-24 w dni wolne. Aktualnie mamy biedę.
Przedłużenie 688 do Ligoty przez Brynów to kuriozum. Do Ligoty z Tychów powinna kursować linia 36, ale to oczywiście mrzonka.
Jak już wspominałem w innym wątku, jestem fanem pomysłu wycięcia w pień 154. Zaoszczędzone w Katowicach kilometry rozdajemy po trochu na 296 (autobus na Rolnej do centrum co 15, może 20 minut) i na 12 (lekkie wzmocnienia w szczycie).
I dalej lawinowo:
Z odcinka Katowice - Brynów - Ochojec usuwamy linie 9 i 10, skracając je od strony Piotrowic do pętli przy szpitalu (mamy tramwaj i 296). Idąc krok dalej: łączymy te ogryzki z linią 138 (przypominam o możliwości usunięcia krzaka zwanego 51) i mamy silne połączenie Ochojec - Ligota - Witosa - Tysiąclecia.
O istnieniu 292 chciałbym zapomnieć, ale je też można skrócić do CP Ligota (od strony Mysłowic oczywiście), ewentualnie nawet do Brynowa.

Co w powyższym układzie pozostanie bez obsługi? Wileńska słupek 2. Czy tamten rejon jest tak ważny? Można zawsze przezeń puścić wariantowe kursy 12, by nie przetłoczyć Panewnickiej.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
To może propozycja zmian w kursowaniu linii autobusowych w związku z uruchomieniem CP Ligota
[...]
37 wcale nie musi zahaczać o Mikołów!

Musi.

motley napisał(a):
48 może i powinno zostać skrócone do Ligoty (a może do Brynowa?), ale łącznie z wydłużeniem do tej samej pętli linii 139 (z włączeniem jej kursów do 48) i likwidacji 13. Na terenie Rudy Śląskiej są możliwe przetrasowania, bo układ i tak jest beznadziejny, zastąpić 13 się da, a proponowany miszmasz daje nam autobus na trasie Chorzów - Batory - Kochłowice - Panewniki - Ligota co kwadrans. Mimo wszystko najlepiej z numerem 139, bo jest trzycyfrowy i jest to krok do oddzielenia numeracji tramwajowej od autobusowej ;)

No ale 48 i 139 już mają tę samą krańcówkę...

motley napisał(a):
Z 653 naprawdę nie ma już co robić.

Połączyć z 41 w jedną linię.

motley napisał(a):
Do Ligoty z Tychów powinna kursować linia 36, ale to oczywiście mrzonka.

No przecież kursuje, tylko w pewnych godzinach zbyt rzadko.

motley napisał(a):
Jak już wspominałem w innym wątku, jestem fanem pomysłu wycięcia w pień 154. Zaoszczędzone w Katowicach kilometry rozdajemy po trochu na 296 (autobus na Rolnej do centrum co 15, może 20 minut) i na 12 (lekkie wzmocnienia w szczycie).
I dalej lawinowo:
Z odcinka Katowice - Brynów - Ochojec usuwamy linie 9 i 10, skracając je od strony Piotrowic do pętli przy szpitalu (mamy tramwaj i 296). Idąc krok dalej: łączymy te ogryzki z linią 138 (przypominam o możliwości usunięcia krzaka zwanego 51) i mamy silne połączenie Ochojec - Ligota - Witosa - Tysiąclecia.
O istnieniu 292 chciałbym zapomnieć, ale je też można skrócić do CP Ligota (od strony Mysłowic oczywiście), ewentualnie nawet do Brynowa.

Osiwiałem ;) Ale kto wie, ten czarny scenariusz może się sprawdzić... Dobrze, że 46 i 657 nie chcesz ruszać.

motley napisał(a):
Co w powyższym układzie pozostanie bez obsługi? Wileńska słupek 2. Czy tamten rejon jest tak ważny? Można zawsze przezeń puścić wariantowe kursy 12, by nie przetłoczyć Panewnickiej.

154 to jedyna linia jadąca z Ligoty przez Rolną. Niektórych przesiadki bolą.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
1. Niefortunnie sformułowałem: nie musi zahaczać w każdym kursie. A już na pewno nie oszukujmy się, przegub w Mikołowie jest fajny, bo można sobie w nim zająć bez problemów miejscówkę na najbliższą godzinę, ale do niczego innego się nie przydaje.

2. 48+139 Chorzów - Kochłowice - Ligota (- Brynów). Nad Bykowiną, Kopalnią Śląsk i samą Rudą Śląską też się zastanawiałem, ale mam na razie zbyt radykalne pomysły ;)

3. Gdyby przyszło do integracji taryfowej, 41 powinno być zamienione w turbolinię Mikołów - Gliwice (kosztem 33, już dzisiaj dojazd z Tychów KŚ z przesiadką jest szybszy) a 653 zostać albo zdegradowane do wzmocnienia 29 i 45 (rzecz jasna kursujących z Brynowa), albo zamienione w mocne połączenie Mikołowa z Brynowem. Nic poza tym.

4. 36+688, 688 omijające Brynów.

5. 46 niech zostanie, tylko nie widzę w Katowicach miejsca dla linii co 30 min., pomijając dowozówki. I tu przechodzimy do tematu 657 - po stronie północnej niech wchłonie 177, ale co z południem? Na poludniu zostają naciski bogatych mieszczan, by sypnieto złotem na dodatkowe kursy - co byś powiedział na 657 co kwadrans? ;)

6. Dla trzech osób z Rolnej jadących na Ligotę widzę przesiadkę pod Lidlem. Jak ucieknie 296, można zawsze pójść po bagietkę. Zresztą te 296... Brakuje tam przesiadki Rolna - Brynowska, niby relatywnie nowa relacja, ale moim zdaniem przydatna. Wysłanie 296 przez Brynowską i Dworską zdaje się pomysłem zbyt czasochłonnym na końcówce relacji, choć to jedynie kilometr - ale z zakazem wjazdu samochodów ciężarowych. Co więc? Rozwiązaniem na pewno nie jest potworek co pół godziny jadący jak dzisiejsze 154.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
1. Niefortunnie sformułowałem: nie musi zahaczać w każdym kursie. A już na pewno nie oszukujmy się, przegub w Mikołowie jest fajny, bo można sobie w nim zająć bez problemów miejscówkę na najbliższą godzinę, ale do niczego innego się nie przydaje.

Nie jestem, jako pasażer, zwolennikiem kursów wariantowych (jako fotograf tak, ale KM służy pasażerom, a nie fotografom). 37 dobrze pracuje na całej długości, ja bym przy tej linii nic nie kombinował.

motley napisał(a):
2. 48+139 Chorzów - Kochłowice - Ligota (- Brynów). Nad Bykowiną, Kopalnią Śląsk i samą Rudą Śląską też się zastanawiałem, ale mam na razie zbyt radykalne pomysły ;)

Trudno mi się wypowiedzieć, czy 139 jest potrzebna na odcinku Kochłowice - Bykowina. Do tego łączenia z 48 odniósłbym się z ostrożnością.

motley napisał(a):
3. Gdyby przyszło do integracji taryfowej, 41 powinno być zamienione w turbolinię Mikołów - Gliwice (kosztem 33, już dzisiaj dojazd z Tychów KŚ z przesiadką jest szybszy) a 653 zostać albo zdegradowane do wzmocnienia 29 i 45 (rzecz jasna kursujących z Brynowa), albo zamienione w mocne połączenie Mikołowa z Brynowem. Nic poza tym.

Czemu na siłę chcesz pakować ludzi do tramwajów? One przez Mikołowską nie kursują... Niech sobie te 29 i 45 jadą do Katowic. Brynów nie jest i raczej nie będzie pępkiem świata, mimo posiadania CP ;)

motley napisał(a):
4. 36+688, 688 omijające Brynów.

Tak właśnie.

motley napisał(a):
5. 46 niech zostanie, tylko nie widzę w Katowicach miejsca dla linii co 30 min., pomijając dowozówki. I tu przechodzimy do tematu 657 - po stronie północnej niech wchłonie 177, ale co z południem? Na poludniu zostają naciski bogatych mieszczan, by sypnieto złotem na dodatkowe kursy - co byś powiedział na 657 co kwadrans? ;)

177 nie da rady ruszyć dzięki obywatelom z Os. Witosa. A 657 co kwadrans - yes, yes, yes! (mimo że na Owsianej już nie pracuję).

motley napisał(a):
6. Dla trzech osób z Rolnej jadących na Ligotę widzę przesiadkę pod Lidlem. Jak ucieknie 296, można zawsze pójść po bagietkę. Zresztą te 296... Brakuje tam przesiadki Rolna - Brynowska, niby relatywnie nowa relacja, ale moim zdaniem przydatna. Wysłanie 296 przez Brynowską i Dworską zdaje się pomysłem zbyt czasochłonnym na końcówce relacji, choć to jedynie kilometr - ale z zakazem wjazdu samochodów ciężarowych. Co więc? Rozwiązaniem na pewno nie jest potworek co pół godziny jadący jak dzisiejsze 154.

No to skrócić 154 od strony północno-wschodniej i wzmocnić częstotliwość, bo po południu tych kursów brakuje. A co do przesiadki koło Lidla - za wygodna to ona nie jest. Na Rolnej są jakieś przychodnie, do których jeżdżą starsi ludzie z Ligoty, 296 bym nie ruszał.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
1. Pytanie, czy gonienie do Mikołowa przeguba co 20 minut nie jest jednak nadpodażą.

2. Sprawa do rozwiązania linią wewnątrzrudzką, podobną w zamyśle do takiego 230.

3. Do wyboru będzie wtedy dużo innych linii przez Mikołowską - rzecz w tym, by zachować sporo kursów między Mikołowem a Katowicami

4. To się cieszę, że się zgadzamy :)

5. Połączenie Rataja z centrum miasta i nigdzie dalej - chyba, że występują bardzo uzasadnione potrzeby w postaci bezpośrednich połączeń co 3 godziny w dni wolne między skrajem osiedla Witosa i technikum na Dąbrówce. Takie linie to patologia, w dni robocze wiozą na całej trasie dwie osoby i przypadkowych pasażerów, a oczywiście likwidacji w weekend nikt nie ogarnie, bo taki PKS po prostu istnieć musi, bo istnieje od ponad 40 lat.
657 przy tym ile jest nowych osiedli na jego trasie zwyczajnie musi kursować częściej.

6. 296 Ochojec Szpital - Brynów Kościuszki - Dworską - Brynowską - Rolną i dalej po staremu. Starzy ludzie ze Starej Ligoty od lat 80. jeżdżą bezpośrednio na Rolną i tego im nikt zabierać nie chce - ale po co tworzyć bezpośrednie połączenia dla samej zasady?

Cytaty poprawię, gdy będę przy komputerze - na telefonie robi się to fatalnie :)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
1. Pytanie, czy gonienie do Mikołowa przeguba co 20 minut nie jest jednak nadpodażą.

Nie wszystkie kursy są na przegubach. I co 30, a nie 20 minut. Na pewno nie jest to luftowóz, nawet poza szczytem.

motley napisał(a):
3. Do wyboru będzie wtedy dużo innych linii przez Mikołowską - rzecz w tym, by zachować sporo kursów między Mikołowem a Katowicami

Upieram się przy nie skracaniu 29 i 45. To by tylko wygasiło popyt (tak jak na 653) i spowodowało przesiadki na samochody.

motley napisał(a):
6. 296 Ochojec Szpital - Brynów Kościuszki - Dworską - Brynowską - Rolną i dalej po staremu. Starzy ludzie ze Starej Ligoty od lat 80. jeżdżą bezpośrednio na Rolną i tego im nikt zabierać nie chce - ale po co tworzyć bezpośrednie połączenia dla samej zasady?

A ci z "nowej" Ligoty? W latach 80. była linia 687. Kursów tyle co kot napłakał, ale były...

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
Egon napisał(a):
motley napisał(a):
1. Pytanie, czy gonienie do Mikołowa przeguba co 20 minut nie jest jednak nadpodażą.

Nie wszystkie kursy są na przegubach. I co 30, a nie 20 minut. Na pewno nie jest to luftowóz, nawet poza szczytem.

Zmierzałem do tego, by wzkm odzyskane na skróceniu przekuć we wzmocnienie ;)

Cytuj:
Upieram się przy nie skracaniu 29 i 45. To by tylko wygasiło popyt (tak jak na 653) i spowodowało przesiadki na samochody.

To jak zachować dużo kursów do Mikołowa nie przedłużając 653 do centrum? 15-20 min to za mało, a gwarancja często kursującego autobusu do Katowic (nawet z przesiadką) może te trzy linie jakoś ratować.

motley napisał(a):
6. 296 Ochojec Szpital - Brynów Kościuszki - Dworską - Brynowską - Rolną i dalej po staremu. Starzy ludzie ze Starej Ligoty od lat 80. jeżdżą bezpośrednio na Rolną i tego im nikt zabierać nie chce - ale po co tworzyć bezpośrednie połączenia dla samej zasady?

A ci z "nowej" Ligoty? W latach 80. była linia 687. Kursów tyle co kot napłakał, ale były...[/quote]
Pamiętasz jak z grubsza wyglądał rozkład?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 4.07.2017, 23:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 584
Lokalizacja:
Katowice
Moim zdaniem 37 w obecnym kształcie jest nie do ruszenia. Linia rzeczywiście dobrze pracuje, a pozbawianie bezpośredniego połączenia z centrum kilku dzielnic jest głupim pomysłem. Ja bym to widział w ten sposób, że po oddaniu P&R na początku niech 37 kursuje w takcie 30/60, a jako wzmocnienie puścić jakąś szczytową dowozówkę do P&R Brynów na trasie Zarzecze-Ligota-Brynów. Następnie po integracji biletowej z KŚ usunąć 37 (dojazdy bezpośrednie do centrum przejmie pociąg) i wzmocnić dowozówkę tak aby kursowała w takcie 15/20.

Co do 46 to zawsze się zastanawiam nad tym aby tę linię usunąć i zastąpić ją 9 i 10, które miałyby wjazdy kieszeniowe. Takt 20 minutowy byłby okej dla każdej z linii.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 5.07.2017, 5:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
Kubala. napisał(a):
po oddaniu P&R na początku niech 37 kursuje w takcie 30/60, a jako wzmocnienie puścić jakąś szczytową dowozówkę do P&R Brynów na trasie Zarzecze-Ligota-Brynów.

Pamiętasz naciski sprzed paru lat, by wzmocnić 37? Teraz już o tym ani słowa, bo dzieciaki są wożone autami. Dlatego właśnie nie ma opcji na linię miejską co godzinę.
Cytuj:
Co do 46 to zawsze się zastanawiam nad tym aby tę linię usunąć i zastąpić ją 9 i 10, które miałyby wjazdy kieszeniowe. Takt 20 minutowy byłby okej dla każdej z linii.

Konserwować dwie linie okrężne czy zrobić jedną super linię, jak proponowałem wyżej?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 5.07.2017, 7:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
Pamiętasz jak z grubsza wyglądał rozkład?

5 par kursów handlowych i 2 umowne. Ogólnodostępne z Ligoty do Mikołowa kilka minut po 8, 10, 12, 14 i przed 20, z Ligoty do Katowic trochę po 7, 9. 11, 13 i 19. Jako przewóz gdzieś tam za Brynicę (chyba do Czeladzi) jedna para kursów wcześnie rano i jedna po południu (w okolicach 15), ale dokładnych godzin odjazdów nie pamiętam. Obsługiwał Ikarus 260 z bazy Jamna, gdzie przez jakiś czas była też mała zajezdnia. Stacjonowały tam też autobusy z linii 10, o dziwo kursy wyjazdowe i zjazdowe wypisane były na tabliczkach z rozkładami.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 5.07.2017, 7:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 3964
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Co do 46 to zawsze się zastanawiam nad tym aby tę linię usunąć i zastąpić ją 9 i 10, które miałyby wjazdy kieszeniowe. Takt 20 minutowy byłby okej dla każdej z linii.

Konserwować dwie linie okrężne czy zrobić jedną super linię, jak proponowałem wyżej?

Już kiedyś taki pomysł tu zaprezentowałem. Usprawniłoby to komunikację na os. Zadole, umożliwiając dojazd nie tylko do Katowic, ale i do Piotrowic i Ochojca. Dobrze byłoby, gdyby się dało zrobić połączenie ul. Gdańskiej z Polarną, ale ja tego już chyba nie dożyję...

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 5.07.2017, 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 584
Lokalizacja:
Katowice
motley napisał(a):
Pamiętasz naciski sprzed paru lat, by wzmocnić 37? Teraz już o tym ani słowa, bo dzieciaki są wożone autami. Dlatego właśnie nie ma opcji na linię miejską co godzinę.
Cytuj:
Pamiętam :) Niestety problemem jest też Mikołów, który dopłacać więcej nie chce. Spadek przewozów pewnie wystąpił, ale linia 37 obsługuje rejony, które stale się rozbudowują więc potencjał jest. Niezapominajmy też, że jest 937, które dobrze pracuje i odbiera trochę klientów linii 37. Niemniej jednak przy braku integracji z KŚ nie może być mowy o usunięciu 37 bo to skończyłoby się katastrofą. Natomist jeżeli już pociągi wejdą w skład taryfy to myślę, że będzie można namówić pasażerów z Podlesia i Zarzecza do przesiadki na pociąg (sporo osób już to zrobiło co widać po ilości samochodów pod stacją na Podlesiu).


motley napisał(a):
Konserwować dwie linie okrężne czy zrobić jedną super linię, jak proponowałem wyżej?
Tutaj możesz mieć rację, ale z drugiej strony 9/10 jest dobrym kręgosłupem komunikacyjnym, który łączy ze sobą wiele istotnych generatorów ruchu. Przed wybudowaniem tramwaju do szpitala w Ochojcu usunięcie 9/10 spowoduje duże protesty (patrz jakie larmo było z powodu zastąpienia 10 linią 910 na odcinku Dworzec-Paderewskiego), a ponadto linie te łączą Ochojec z Ligotą co dla studentów medycyny jest dość istotne. Usuwając te dwie linie trzebaby wzmocnić 138/238, 292. Natomist wjazd kieszeniowy dodałby do czasu przejazdu z 3/4 minuty, ale Zadole zyskałoby nawet w obecnym stanie 2 dodatkowe kursy do centrum i bezpośrednie połączenie z Piotrowicami, Ochojcem.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 5.07.2017, 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
Egon napisał(a):
motley napisał(a):
Pamiętasz jak z grubsza wyglądał rozkład?

5 par kursów handlowych i 2 umowne.

To sam widzisz, że to żadne połączenie. Może kiedyś się takie pojawi ;)

Kubala napisał(a):
Pamiętam :) Niestety problemem jest też Mikołów, który dopłacać więcej nie chce. Spadek przewozów pewnie wystąpił, ale linia 37 obsługuje rejony, które stale się rozbudowują więc potencjał jest. Niezapominajmy też, że jest 937, które dobrze pracuje i odbiera trochę klientów linii 37. Niemniej jednak przy braku integracji z KŚ nie może być mowy o usunięciu 37 bo to skończyłoby się katastrofą. Natomist jeżeli już pociągi wejdą w skład taryfy to myślę, że będzie można namówić pasażerów z Podlesia i Zarzecza do przesiadki na pociąg (sporo osób już to zrobiło co widać po ilości samochodów pod stacją na Podlesiu).

Spadek wystąpił bo nikt nie kwapił się do zwiększenia ilości kursów, dopiero po kilku latach (bodaj przed wyborami) uruchomione zostało śmieszne 937. Co do 37 jednak optowałbym za skróceniem do Ligoty - ta linia mija po drodze 3 stacje kolejowe!

Cytuj:
Tutaj możesz mieć rację, ale z drugiej strony 9/10 jest dobrym kręgosłupem komunikacyjnym, który łączy ze sobą wiele istotnych generatorów ruchu. Przed wybudowaniem tramwaju do szpitala w Ochojcu usunięcie 9/10 spowoduje duże protesty (patrz jakie larmo było z powodu zastąpienia 10 linią 910 na odcinku Dworzec-Paderewskiego), a ponadto linie te łączą Ochojec z Ligotą co dla studentów medycyny jest dość istotne. Usuwając te dwie linie trzebaby wzmocnić 138/238, 292. Natomist wjazd kieszeniowy dodałby do czasu przejazdu z 3/4 minuty, ale Zadole zyskałoby nawet w obecnym stanie 2 dodatkowe kursy do centrum i bezpośrednie połączenie z Piotrowicami, Ochojcem.


Po kolei: kręgosłupem stanie się nowe 138 kursujące co 15-20 minut.
Larmo było, gdyż nikt nie pomyślał o sensownej przesiadce i rozbito linię na dwie z przystankami oddalonymi o 10 minut żwawym marszem. Co do wjazdu kieszeniowego, może poza szczytem, a na 46 zwiększyć częstotliwość? 30 par kursów w ciągu dnia to kursowanie co 20 minut od 5 do 10 i 13 do 17. W porach mniejszego obciążenia - przesiadki.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1357 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności