Teraz jest Cz 20.09.2018, 12:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 152, 153, 154, 155, 156  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 31.08.2017, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 843
Nowe perony na linii towarowej w Wiesiółce, Chruszczobrodzie i Sikorce stają się faktem. Na oko szykuje się jakieś 5 minut dłuższy przelot dla poc. Gliwice - Częstochowa, których spotka to szczęście meandrowania. Pozdrawiam wszystkich miłośników wydłużonego czasu jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 2.09.2017, 17:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Nowe perony na linii towarowej w Wiesiółce, Chruszczobrodzie i Sikorce stają się faktem. Na oko szykuje się jakieś 5 minut dłuższy przelot dla poc. Gliwice - Częstochowa, których spotka to szczęście meandrowania. Pozdrawiam wszystkich miłośników wydłużonego czasu jazdy.


Oczywiście - błąd. Przecież skracanie krytycznych odcinków utrudniających trasowania pociągów regionalnych to podręcznikowy błąd, nieprawdaż? Zamiast pozwolić na wyprzedzanie w trakcie jazdy między Ząbkowicami a Łazami, puszczając wybrane pociągi regionalne po nieznacznie wolniejszym torze, korzystniej jest w momencie konfliktu regionalnych i międzywojewódzkich odstawić regionalny na 8-10 minut dodatkowego postoju w Ząbkowicach, albo profilaktycznie już w rozkładzie rocznym powycinać postoje na innych przystankach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 843
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 19:26 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.


Przesiąkłeś doszczętnie Stasiem Biegą... Linia nr 1 od Katowic do Zawiercia to nie dawne czasy, że pospieszny lub Ex jechał raz na godzinę. W tej chwili zdarza się, że w ciągu godziny jadą 3-4 pociągi międzywojewódzkie i chcąc to pogodzić z ruchem regionalnym musisz znaleźć możliwość ich wytresowania. Priorytety trasowania określa regulamin. Zatem w krytycznym momencie albo pociąg regionalny przejedzie z nieznacznie gorszym czasem jazdy albo nie pojedzie wcale. A jeżeli tak oczywistej kwestii ruchowej nie rozumiesz, to znaczy że branża kolejowa nie jest dla ciebie. Chyba że wracamy do starej szkoły Stasia Biegi wycinania postojów gdzie tylko się da, aby pociąg był w stanie przejechać. Tylko niestety - pociąg jadący bez zatrzymania nie zabierze pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 20:56 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4104
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
To chyba jakiś nasz lokalny problem z przepustowością szlaków. W Warszawie jakoś da się jeździć co 4-5 minut, a u nas nie? Dyżurni ruchu jak tylko chcą to potrafią zdziałać cuda. Niedawno jechałem pociągiem TLK, który w Nowym Dworze Mazowieckim, na zwykłej dwutorowej linii, został wyprzedzony przez EIC.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 21:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
To chyba jakiś nasz lokalny problem z przepustowością szlaków. W Warszawie jakoś da się jeździć co 4-5 minut, a u nas nie? Dyżurni ruchu jak tylko chcą to potrafią zdziałać cuda. Niedawno jechałem pociągiem TLK, który w Nowym Dworze Mazowieckim, na zwykłej dwutorowej linii, został wyprzedzony przez EIC.


Trudno mi się wypowiadać, bo nie znam realiów warszawskich i konkretnej sytuacji - wyprzedzanie planowe założone w rozkładzie, czy też doraźne rozwiązanie wprowadzone przez dyspozytora zarządcy infrastruktury. Dyżurny ruchu ma niewiele do powiedzenia - wykonuje jedynie polecenia.

Co do specyfiki linii 1 - problem jest poważny, ponieważ czas jazdy pociągu regionalnego i międzywojewódzkiego różni się między Katowicami, a Zawierciem aż o kilkanaście minut. W dodatku pociągi międzywojewódzkie z uwagi na różne kierunki (Warszawa p. Częstochowę / Warszawa p. CMK / Łódź p. Częstochowę / Lublin p. Kielce) mają w obydwu kierunkach różne końcówki odjazdów i przyjazdów na Katowicach. Co oznacza, że gdy ustawisz dobrze regionalne na węźle katowickim pod przesiadki na Bielsko i Racibórz, czyli dwa najważniejsze kierunki, to w którymś momencie dojdzie do konfliktu trasowania z międzywojewódzkim. Tutaj każdy kierunek ma swoje końcówki minutowe, dodatkowo inaczej po CMK jedzie skład wagonowy, a inaczej Pendolino. Można przyjąć, że pociągi międzywojewódzkie pojawiają się właściwie losowo, skutecznie dezorganizując cykliczność ruchu regionalnego.

Teraz tak. Linia nr 1 pod względem prowadzenia ruchu nie jest zbyt fortunna, ponieważ na odcinku Katowice - Zawiercie istnieje ograniczona liczba miejsc, gdzie szybszy pociąg może wyprzedzić wolniejszy: Sosnowiec (pod warunkiem, że wolnej krawędzi nie zajmują Tychy Lodowisko), następnie Ząbkowice i... Łazy. Nie możesz zakładać, że uda ci się wjechać na tor przeciwny do zasadniczego kierunku jazdy, bo nie wiesz, czy będzie on wolny. Dlatego wykorzystanie linii 160/186 o prędkościach 80-100 km/h wydaje się najsensowniejszym rozwiązaniem. Jest to o tyle duże ułatwienie, że po wprowadzeniu dla większości pociągów międzywojewódzkich postoju w Dąbrowie Górniczej, pociągi międzywojewódzkie i regionalne mają zbliżony czas przejazdu od Katowic do Ząbkowic, co ułatwia trasowanie i zwiększa przepustowość odcinka. W momencie konfliktu trasowania od Ząbkowic do Zawiercia pociąg regionalny jedzie po prostu po wolniejszym torze. Można zwyczajnie zamienić je kolejnością. Teraz problemem jest to, że nie każdy pociąg regionalny jadący od Katowic zdąży dojechać do Zawiercia przed międzywojewódzkim i odwrotnie. Po dobudowaniu krawędzi krytyczny dla konstrukcji rozkładu jazdy odcinek skracasz do 25 km.

Jeżeli chcemy by na średnicy pasażerowie korzystali z pociągów - standardem powinny być co najmniej 2 pociągi regionalne na godzinę poza godzinami szczytowymi i 3-4 na godzinę w godzinach szczytu. Bez inwestycji infrastrukturalnych niwelujących kolizje ruchowe osiągnięcie takich standardów zwyczajnie nie jest możliwe. W sytuacji gdy odstawisz osobowy na wyprzedzanie w Ząbkowicach lub w Łazach, to będzie to niekorzystnie odebrane przez pasażerów, bo nie dość że długi postój będzie denerwować, to jeszcze będą mieli wrażenie, że przyjechali razem z następnym pociągiem - kolejny regionalny przyjedzie chwilę po nim.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 19.09.2017, 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Gazeta Wyborcza napisał(a):

Pociągi wyjadą na industrialne szlaki, które są zamknięte dla ruchu pasażerskiego

Wszystko dlatego, że w październiku Koleje Śląskie obchodzą szóste urodziny. Z tej okazji przewoźnik organizuje dwa bezpłatne przejazdy specjalne trasami, którymi zwykle nie jeżdżą pociągi pasażerskie.

Więcej tekstu nie wkleję, bo wykorzystałem jakiś limit. Link poniżej:
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... LokKatLink

W sobotę 23.09 start o 15:00 kiblem, przybliżona trasa: Katowice - Chorzów Batory - Ruda Śląska - Zabrze - Gliwice - Gliwice Sośnica - Ornontowice KWK Budryk - Zabrze Makoszowy - Ruda Kochłowice - Katowice. W niedzielę 24.09 start o 11;35 dieslem, przybliżona trasa: Katowice - Chorzów Miasto - Bytom - Radzionków - Brzeziny Śląskie - Chorzów Stary - Chorzów Miasto - Katowice. Gdzieś tam jeszcze będzie zwiedzane Zabrze Północ, ale już nie pamiętam w który dzień. Rezerwacja miejsc przez formularz na stronie KŚ.

Niestety, chyba nie będę mógł się wybrać :-(

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 19.09.2017, 20:48 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 227
Lokalizacja:
GOP
http://silesiainfotransport.pl/blog/201 ... odziny-ks/

Tutaj można bez żadnych limitów czytać ;)

Cytuj:
Pierwszy przejazd został zaplanowany na sobotę 23 września. Trasa będzie prowadzić z Katowic do Ornontowic na tereny Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”. Pociąg specjalny wyruszy z katowickiego dworca punktualnie o godzinie 15:00. Do pociągu nie trzeba wsiadać koniecznie w Katowicach. Przewidziane zostały trzy dodatkowe postoje: w Chorzowie Batorym (odjazd o godz. 15:06), Zabrzu (odjazd o godz. 15:17) oraz w Gliwicach, skąd w dalszą drogę pociąg odjedzie o godzinie 15:34. Przejazd będzie miał formę pętli, a trasa powrotna przebiegać będzie przez Zabrze Makoszowy, Rudę Kochłowice oraz chorzowskie Hajduki – wprost do Katowic.
(...)
W niedzielę, 24 września, Koleje Śląskie zapraszają natomiast na wycieczkę m.in. do Huty Pokój w Rudzie Śląskiej. Pociąg specjalny wyruszy z Katowic o godzinie 11:35. Podobnie jak przy sobotnim kursie, tutaj również przewidziany został dodatkowy postój – w Chorzowie Batorym (odjazd o godz. 11:42). Z Huty Pokój pociąg pojedzie przez Zabrze Biskupice, Bytom, Radzionków do Brzezin Śląskich, gdzie pasażerowie będą mieli okazję przyjrzeć się krajobrazom postindustrialnym naszego regionu – pokopalnianym nieużytkom czy zapadliskom i zalewiskom powstałym w wyniku szkód górniczych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 23.09.2017, 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13353
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.

A te perony to w ogóle będą przy których przystankach budowane? Bo zdaje się, że nie przy wszystkich na tej trasie jest to mozliwe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 0:40 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Dzisiaj 20.02 był kolejnym dniem "wielkiej promocji" na Kolejach Śląskich to znaczy woziły za darmo posiadaczy samochodów (teoretycznie, a dlaczego o tym na końcu) i nawet jednej osoby towarzyszącej. Każdy lubi jak jest tanio a tym bardziej gratis, a mnie jednak strasznie "gryzie" czy to ma jakikolwiek sens i czy się w jakimkolwiek stopniu opłaca. Zawsze byłem zwolennikiem zachęcania właścicieli samochodów do korzystania z komunikacji zbiorowej i to absolutnie nie poprzez ich zniechęcanie do korzystania z samochodu, wiele też kiedyś o tym pisałem. Taka promocja jak dzisiejsza jest przecież tym zachęcaniem, więc moje zastrzeżenia (i to dość poważne) do tego rozwiązania mogą tu niektórych zdziwić. Moje wątpliwości biorą się stąd iż doskonale wiem, że tak naprawdę nic nie jest i być nie może za darmo i tu zastanawiam się jakim kosztem odbywają się te antysmogowe promocje. Poprzednio była gdzieś opublikowana informacja ile osób z tego skorzystało, niemniej chyba nikt nie wie dokładnie jaką długość trasy pokonali pasażerowie używający w charakterze biletów dowodów rejestracyjnych samochodów. Mając taką informację też trudno byłoby określić ile to kosztowało, bowiem trudno założyć, że nawet 50% tych pasażerów skorzystałoby z KŚ gdyby musieli zapłacić za bilet, nie da się też określić ilu rzeczywiście wybrało pociąg zamiast samochodu a ilu po prostu skorzystało z okazji jak np piszący te słowa no i w końcu najważniejsze o ile zmniejszył się poziom zanieczyszczeń atmosfery w efekcie tego, że niektórzy, podejrzewam, że bardzo nieliczni zamienili wóz na pociąg. Wiemy też, że udział samochodów w tworzeniu smogu jest niewielki, czego najlepszym dowodem jest iż problem ten jest wielokrotnie większy zimą niż latem. No, dobrze - cel jest piękny, nawet jeśli nie powoduje znaczącego zmniejszenia smogu to jednak jest jakąś promocją kolei. Tylko promować powinien się ten kogo na to stać oraz ma coś wartościowego do zaoferowania. Wsiadając do pociągu KŚ mogę jednoznacznie stwierdzić ,że tę instytucję na to nie stać ani nie ma ciekawej oferty i stąd te moje zastrzeżenia i właściwie zdanie, że jest to bez sensu i nie powinno mieć miejsca. Wolałbym bowiem aby przez okna pociągów KŚ świat było widać wyraźniej niż z tramwaju którego okna zapaćkane są reklamami, tymczasem w przypadku pociągów KŚ zapaćkane są błotem w sensie dosłownym. Dzisiaj nie (chyba dlatego, że nie jechałem w godzinach szczytu), ale zdarzało mi się jechać w pociągu KŚ zatłoczonym jak tramwaj przed 50-ciu laty z tą tylko różnicą, że nikt nie jechał na stopniach bo się nie da. Tak więc - moim zdaniem - lepiej byłoby aby najpierw KŚ zaczęły myć swoje pojazdy, wystawiały składy w takich ilościach i wielkościach jakie są potrzebne do przejazdu pasażerów w komfortowych warunkach a dopiero później woziły ich za darmo na odległości nawet 150km. Takie zachęcanie kierowców do korzystania z komunikacji zbiorowej ma sens, ale w odniesieniu do komunikacji miejskie (aglomeracyjnej itp), ale na trasach Częstochowa - Wisła czy Lubliniec - Zwardoń to chyba przesada, tym bardziej iż zanieczyszczenia powietrza występują tylko w części regionu np. dziś w okolicach ROW i Pszczyny. Mimo moich zastrzeżeń i nawet niewielkich wyrzutów sumienia wychodząc jednak z założenia, że jak "dają to brać a jak biją to uciekać" korzystając z pięknej pogody dzisiaj (o nie, już wczoraj) wziąłem sobie tę promocję i zrobiłem darmową wycieczkę (nie pielgrzymkę! -:) do Częstochowy gdzie powietrze wcale takie złe nie było. W obu kierunkach pani sprawdzająca bilety tylko z daleka "rzuciła okiem" na dowód rejestracyjny mojego samochodu i przypuszczam, że gdyby był to dowód samochodu nie nadającego się do użytku a może nawet podróbka dowodu wydrukowana na domowej drukarce, tego by nie dostrzegła. Dodam, że nie zauważyłem innego pasażera jadącego na podstawie dowodu rejestracyjnego, natomiast większość była posiadaczami biletów okresowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
W obu kierunkach pani sprawdzająca bilety tylko z daleka "rzuciła okiem" na dowód rejestracyjny mojego samochodu i przypuszczam, że gdyby był to dowód samochodu nie nadającego się do użytku a może nawet podróbka dowodu wydrukowana na domowej drukarce, tego by nie dostrzegła. Dodam, że nie zauważyłem innego pasażera jadącego na podstawie dowodu rejestracyjnego, natomiast większość była posiadaczami biletów okresowych.

Wczoraj wracając z pracy byłem kontrolowany w autobusie ok. 16:00. Wyjąłem dowód rejestracyjny w oprawce, w której nie był w ogóle widoczny. Choć oprawka jest przeźroczysta, to dowód jest zasłonięty przez kwity z ubezpieczenia. Pan wziął do ręki, ale nie spojrzał do wewnątrz. Potem słyszałem rozmowę z panią, która razem z nim wykonywała kontrolę - zapytała go, ilu pasażerów pokazało mu w tym dniu dowód. Pan stwierdził że jeden, przed chwilą - właśnie ja.
Wniosek, że albo ludzie komunikacją zbiorową w ogóle się nie interesują i jeżdżą nią tylko ci co muszą (np. nie mają z różnych względów prawa jazdy czy samochodu), albo akcje propagujące KM są na słabym poziomie - a może oba przypadki naraz. Dowodzi to czarno na białym słabości komunikacji publicznej w GOP-ie, mimo iż mały kroczek - a właściwie pół - do poprawy został już zrobiony. Nastąpiło to jednak o kilka lat za późno.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 636
Lokalizacja:
Katowice
U mnie w pracy na 38 osób 6 przyjechało na dowód, a mniej więcej połowa jeździ samochodem. :)

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 16:35 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 902
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
W obu kierunkach pani sprawdzająca bilety tylko z daleka "rzuciła okiem" na dowód rejestracyjny mojego samochodu i przypuszczam, że gdyby był to dowód samochodu nie nadającego się do użytku a może nawet podróbka dowodu wydrukowana na domowej drukarce, tego by nie dostrzegła. Dodam, że nie zauważyłem innego pasażera jadącego na podstawie dowodu rejestracyjnego, natomiast większość była posiadaczami biletów okresowych.

Wczoraj wracając z pracy byłem kontrolowany w autobusie ok. 16:00. Wyjąłem dowód rejestracyjny w oprawce, w której nie był w ogóle widoczny. Choć oprawka jest przeźroczysta, to dowód jest zasłonięty przez kwity z ubezpieczenia. Pan wziął do ręki, ale nie spojrzał do wewnątrz. Potem słyszałem rozmowę z panią, która razem z nim wykonywała kontrolę - zapytała go, ilu pasażerów pokazało mu w tym dniu dowód. Pan stwierdził że jeden, przed chwilą - właśnie ja.
Wniosek, że albo ludzie komunikacją zbiorową w ogóle się nie interesują i jeżdżą nią tylko ci co muszą (np. nie mają z różnych względów prawa jazdy czy samochodu), albo akcje propagujące KM są na słabym poziomie - a może oba przypadki naraz. Dowodzi to czarno na białym słabości komunikacji publicznej w GOP-ie, mimo iż mały kroczek - a właściwie pół - do poprawy został już zrobiony. Nastąpiło to jednak o kilka lat za późno.


Powiem Ci to na takiej zasadzie w miejscu gdzie aktualnie pomieszkuje:

Zakladając że jadę sam do pracy ok 10 km.
Jadąc autobusem z przesiadką do zakładu pracy placę w jedną stronę ok 9 zł.(zaokrąglając 20 zł tam i z powrotem)
Tankując LPG w samochodzie za 20 zł na jazdy tam i z powrotem starcza mi przy spokojnej jeździe w CIEPLE/KLIMATYZACJI ,KOMFORCIE I ZAGWARANTOWANYM MIEJSCU SIEDZĄCYM na... 5 dni!
Co przyciągnie mnie do korzystania z KM to większa częstotliwość oraz tańsze bilety.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Arbeiterus napisał(a):
Co przyciągnie mnie do korzystania z KM to większa częstotliwość oraz tańsze bilety.

Zwłaszcza to pierwsze. Podstawowy moduł to 30 minut, na palcach jednej ręki da się policzyć linie kursujące częściej. Nie zawsze też trasy są odpowiednio wytyczone - dla mnie takim klasycznym przykładem z mojego podwórka jest linia 51. A koleje - kiedyś standardem był trójskład kibli, rzadko kiedy pojawiał się podwójniak, a pojedynczego nie widywało się prawie wcale. Teraz standard to singiel - prawda, jest kilka 6-członowych Elfów, ale taki pojazd odpowiada dwuskładowi EN57. Tu i ówdzie słyszymy tłumaczenia, że teraz pasażerów jest mniej niż dawniej - tylko należy się zastanowić, co jest przyczyną a co skutkiem takiej sytuacji. Utraconych pasażerów odzyskać się nie da, chyba że w następnym pokoleniu.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 19:00 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 902
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Arbeiterus napisał(a):
Co przyciągnie mnie do korzystania z KM to większa częstotliwość oraz tańsze bilety.

Zwłaszcza to pierwsze. Podstawowy moduł to 30 minut, na palcach jednej ręki da się policzyć linie kursujące częściej. Nie zawsze też trasy są odpowiednio wytyczone - dla mnie takim klasycznym przykładem z mojego podwórka jest linia 51. A koleje - kiedyś standardem był trójskład kibli, rzadko kiedy pojawiał się podwójniak, a pojedynczego nie widywało się prawie wcale. Teraz standard to singiel - prawda, jest kilka 6-członowych Elfów, ale taki pojazd odpowiada dwuskładowi EN57. Tu i ówdzie słyszymy tłumaczenia, że teraz pasażerów jest mniej niż dawniej - tylko należy się zastanowić, co jest przyczyną a co skutkiem takiej sytuacji. Utraconych pasażerów odzyskać się nie da, chyba że w następnym pokoleniu.

Albo masz przykład Woli, gdzie w tygodniu na Oświęcim jedzie autobus tylko 4 razy. Dodatkowo będzie omijał osiedle gdzie wcześniej startował prywatny przewoźnik... kogo ma to skłonić do korzystania z KM? Z tego co obserwuje to tendencja jest taka żeby utrzymać KM w gminach na Śląsku tylko na zasadzie by babcie miały do lekarza a dzieci do szkoły, bo więcej po co skoro reszta ma samochody.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Arbeiterus napisał(a):
Albo masz przykład Woli, gdzie w tygodniu na Oświęcim jedzie autobus tylko 4 razy. Dodatkowo będzie omijał osiedle gdzie wcześniej startował prywatny przewoźnik... kogo ma to skłonić do korzystania z KM?

A ten przewoźnik już nie jeździ? ATSD jest możliwe technicznie uruchomienie kolejowego połączenia Woli i Oświęcimia, lecz chyba nieopłacalne ekonomicznie. Trzeba byłoby władować mnóstwo kasy w odrestaurowanie stacji (na którą nigdy nie przyjechał żaden pociąg), remont torów, infrastruktury, a pasażerów za mało nawet na szynobus.

Arbeiterus napisał(a):
Z tego co obserwuje to tendencja jest taka żeby utrzymać KM w gminach na Śląsku tylko na zasadzie by babcie miały do lekarza a dzieci do szkoły, bo więcej po co skoro reszta ma samochody.

Niestety. Poległy już prawie wszystkie PKS-y, ich rolę przejęły częściowo podmiejskie linie KM albo busiarze. Ale te pierwsze z różnych powodów nie wszędzie mogą dojechać, a ci drudzy w dni wolne albo wcale nie kursują albo w szczątkowej postaci. Obywatel ma tylko dojechać do pracy/szkoły i czasem z niej wrócić do domu, rozrywkę zapewni mu telewizja, komputer albo smartfon. Potem wszyscy się dziwią, że młodzież nie umie zrobić nawet jednej "pompki" czy przysiadu na całych stopach, chamieje, pije i zażywa narkotyki... Z małych miejscowości trudno dojechać na jakąś popołudniowo-wieczorną imprezę sportową czy kulturalną, czy choćby tylko do kina, a powrót do domu jest już niemożliwy bez samochodu. Tego nie mogą pojąć "oszczędne" władze gmin, ważne żeby na ich kontach wszystko się zgadzało...

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 20:30 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 78
Egon napisał(a):
A ten przewoźnik już nie jeździ?

Nie. Od 1 grudnia zeszłego roku nie ma żadnego bezpośredniego połączenia Woli z Oświęcimiem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 21.02.2018, 20:37 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 902
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
A ten przewoźnik już nie jeździ?


Oj nie i własnie o to cała afera, dodatkowo mieli także likwidować wogóle komunikacje busiarską na Wolę. Chodzi o AK Trans.

Egon napisał(a):
Tego nie mogą pojąć "oszczędne" władze gmin, ważne żeby na ich kontach wszystko się zgadzało...

Ale na Woli za to powstają 3 kolejne nowe markety :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 22.02.2018, 0:22 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Wniosek, że albo ludzie komunikacją zbiorową w ogóle się nie interesują i jeżdżą nią tylko ci co muszą (np. nie mają z różnych względów prawa jazdy czy samochodu), albo akcje propagujące KM są na słabym poziomie - a może oba przypadki naraz.

Oba przypadki naraz. Jest bardzo nieliczna grupa (są tacy, bo jednego znam) którzy posiadając samochód dojeżdżają do pracy w inny sposób. Potrafiłbym też wskazać przypadek mieszkającego ok. 150m. od przystanku tramwajowego i pracującego ok 250m. od innego przystanku tych samych kursujących z częstotl. 5/10min linii, gdzie czas przejazdu tramwaju pomiędzy tymi przystankami to 14min. a czas pokonania tej drogi samochodem raczej bywa dłuższy i też przynajmniej od strony domu trzeba dojść do niego ok. 100 - 200m.
Odnośnie akcji jest troszkę lepiej, bo na ogół dzień wcześniej są o tym informacje w TVP3 Katowice, ale to chyba trochę mało. Ciekawostką jest, że taka promocja nigdy nie jest prowadzona w dni wolne od pracy nawet jeśli w pyle zwieszonym stwierdza się niewielką zawartość powietrza. Np. w ubiegłym tygodniu darmowe przejazdy były w czwartek i piątek, ale w sobotę już nie mimo, że właśnie na sobotę prognozowano największą zawartość pyłu i to prawie w całym województwie.
Kubala napisał(a):
U mnie w pracy na 38 osób 6 przyjechało na dowód, a mniej więcej połowa jeździ samochodem. :)

To już bardzo dobry wynik i tylko cieszyć się, że miejscami efekty tej akcji widać. Ciekaw jestem z jakiego środka komunikacji oni skorzystali, ściślej czy z usług KŚ czy też KZKGOP lub podobnego mu organizatora.
Arbeiterus napisał(a):
Zakladając że jadę sam do pracy ok 10 km.
Jadąc autobusem z przesiadką do zakładu pracy placę w jedną stronę ok 9 zł.

W naszej sieci komunikacyjnej mogą być i takie przypadki (m.in. z tego powodu jestem przeciwnikiem radykalnych ograniczeń połączeń bezpośrednich i sztucznego wymuszania licznych przesiadek), ale obecnie na podstawie jednego biletu można jeździć przez 90min, a to na pokonanie 10km na ogół wystarcza, a jeśli nie to taka podróż jest chyba bardziej nieopłacalna ze względu na jej czas niż na koszty. Druga sprawa - dojeżdżający do pracy na ogól korzysta z biletu okresowego, chyba, że musi korzystać z usług jakiegoś "busiarstwa", nie mającego takowych w swej ofercie..
Egon napisał(a):
Z małych miejscowości trudno dojechać na jakąś popołudniowo-wieczorną imprezę sportową czy kulturalną, czy choćby tylko do kina, a powrót do domu jest już niemożliwy bez samochodu.

Tak z/do małych miejscowości ??? No to wróć do Katowic z jakiejś imprezy w Krakowie, Rybniku, Cieszynie, Częstochowie, o Wiśle nie wspominając bo to duża miejscowość nie jest no i tak samo do tych miast z Katowic. Szczególnym przypadkiem jest tu Kraków do którego autobusy z Katowic jeżdżą z dwukrotnie większą częstotliwością niż większość naszych "miejskich" linii ale tylko do godz. 21:15 a później nic. Czasem z Krakowa bywa jakiś IC jadący z Rzeszowa, ale wolałbym nie ryzykować jeśli nie mógłbym tej podróży zaplanować (tj kupić biletu) z dwutygodniowym wyprzedzeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 22.02.2018, 9:32 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2764
Arbeiterus napisał(a):
Zakladając że jadę sam do pracy ok 10 km.
Jadąc autobusem z przesiadką do zakładu pracy placę w jedną stronę ok 9 zł.(zaokrąglając 20 zł tam i z powrotem)
Tankując LPG w samochodzie za 20 zł na jazdy tam i z powrotem starcza mi przy spokojnej jeździe w CIEPLE/KLIMATYZACJI ,KOMFORCIE I ZAGWARANTOWANYM MIEJSCU SIEDZĄCYM na... 5 dni!

Co to za wyliczenia? Co z kosztami serwisowania samochodu, ubezpieczenia czy obowiazkowego przeglądu. Nawet jeśli optymistycznie założymy ze powyzsze koszty zmieszczą się w kwocie 10 zł za dzień to doliczając Twoje paliwi LPG wychodzi że 20 km tam i z powrotem z pracy kosztuje Cie co najmniej 14 zł * 5 dni = 70 zł


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 152, 153, 154, 155, 156  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności