Teraz jest Pt 29.03.2024, 8:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 1:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
Tymczasem pasażerowie czekający sobie na Ligocie na ten ich wychuchany kurs do Nikiszowca staliby sobie i po pół godziny.

Tylko ci którzy nie potrafią korzystać z rozkładu jazdy. Nikt nie musiałby czekać pół godziny, miałby wybór; dostosować się do rozkładu i jechać bezpośrednio lub przyjść na "chybił-trafił" bądź o godzinie nie pasującej do rozkładu linii bezpośredniej jeśli np kolidowałoby to z czasem zakończenia pracy czy nauki i po odczekaniu maksimum 10min jechać z przesiadką czyli dokładnie tak samo jak teraz musi każdy i zawsze. Dojeżdżający do szkół czy pracy na pewno korzystaliby z tej drugiej opcji znacznie częściej, ale też nie wszyscy i nie zawsze, a dojeżdżający w celach prywatnych gdy godzina dotarcia (wyjazdu) do celu nie jest ściśle narzucona a podróż odbywa się na bilecie jednorazowym zdecydowanie wybieraliby zawsze linię bezpośrednią nawet gdyby kursowała co 30min. Oczywiście lepszym rozwiązaniem byłaby częstotliwość każdej z tych linii co 20min czyli co drugi kurs Ligota - Dworzec i co drugi Ligota - Nikiszowiec.
Cytuj:
zamiast dostosowywać czartery do taryfy, zdecydowanie lepiej byłoby po prostu zmienić taryfę.

To wcale nie jest takie proste, bo jak zmienić tę taryfę aby rzeczywiście takie skrócenie linii jak np 12-ki nikogo nie uderzyło w kieszeń. W dni wolne lub w porze pozaszczytowej kiedy częstotliwości kursowania są mniejsze, nawet 1 godz. może nie wystarczyć na podróż z przesiadką z Akademików do Nikiszowca. Załóżmy jednak, że wystarczy tyle, a więc bilet podstawowy na jedno miasto ważny 1godz (wówczas na dwa 1,5godz a na więcej 2godz). Ciekawe o ile wówczas zmniejszyłyby się wpływy ze sprzedaży tych biletów nawet gdyby takie rozwiązanie spowodowało niewielki (bo na duży bym nie liczył) wzrost ilości pasażerów. No i czy naprawdę jesteś pewny że skracanie linii przez KZK GOP nie jest zamierzoną i celową formą pozyskiwania większych przychodów z biletów jednorazowych, a więc ukrytą podwyżką ceny, bo mnie wydaje się to wielce prawdopodobne. Nie twierdzę, że jest to jedyny ani nawet najważniejszy cel takich działań. Co prawda w niektórych przypadkach zachowano możliwość jazdy z przesiadką na podstawie jednego biletu ale czy tylko niedopatrzeniem jest brak informacji o tym na przystankach oraz na wszelkich innych drukowanych jak i internetowych informacjach o taryfie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 6:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
To wcale nie jest takie proste, bo jak zmienić tę taryfę aby rzeczywiście takie skrócenie linii jak np 12-ki nikogo nie uderzyło w kieszeń. W dni wolne lub w porze pozaszczytowej kiedy częstotliwości kursowania są mniejsze, nawet 1 godz. może nie wystarczyć na podróż z przesiadką z Akademików do Nikiszowca.


Nieprawda, 292 jedzie 54 minuty z Ligota Akademiki do Nikiszowiec Kościół. A że jeździ rzadko? To problem tych, którzy nie potrafią "czytać rozkładów jazdy" (=dostosować swojego życia do rozkładu), jak to sam napisałeś.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 9:03 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Zamiast tego 292 przez Rzeszótki coś mocnego co 10-15 minut plus 297 mocne co się praktycznie da zrobić ze zwykłego wchłonięcia kilometrów 804.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Oczywiście w efekcie od bladego świtu zasuwają po sieci pustawe składy, bo "połączono dwie potrzeby". Jest to jednak kosztowna zabawa, więc co i rusz gdzieś tam ten drugi wagon się urywa dla ograniczenia kosztów, i kółko się zamyka.


No ale pamiętajmy, że jesteśmy na jednej z bardziej obciążonych tras tramwajowych w regionie. Tam z 90% kursów wiezie ponad 40 pasażerów naraz. Poza tym co ciekawe T6 ma na ten moment lepszy wynik finansowy niż 820- co pewnie wielu dziwi.

Cytuj:
No właśnie. Jeśli więc chcemy utrzymać tam pasażerów, to czymś ich trzeba zachęcić. Nie może dochodzić do sytuacji tak niedorzecznych jak ta, że w godzinach szczytu dostępność tramwaju jest zauważalnie gorsza, niż autobusów. Kilka lat temu 19 kursowała w szczycie nie co 7/8, ale nawet co 6 minut (i mimo tego potrzebne było wzmocnienie w postaci porannego składu dla uczniów). Z dziesięciu kursów na godzinę do centrum zostały cztery, w porywach pięć - ale jest lepiej?


Ale wy faktycznie za bardzo wierzycie w tą konkurencję autobusową. Faktycznie autobus linii 19 jest atrakcyjny dla jednej grupy pasażerów- tych, którzy do dworca docierają innym autobusem i muszą jakoś dojechać do Stroszka i TG. I dla nich na ten moment skasowanie tej linii skończy się dalekim spacerem pod Sąd, lub niewygodną przesiadką przy UM/Liceum. Faktycznie to w A19 nie ma jakichś szalonych napełnień, szczególnie za M1. A co do T19- na ten moment uzyskano właściwie to, co spieprzono w ramach reformy ze zmianą częstotliwości. Wtedy zaoferowano ludziom częstotliwość 6-8, ale w tamtych czasach to była częstotliwość wirtualna, a każda awaria kończyła się tym, że ludzie zostawali na przystankach. Wtedy błąd polegał na tym, że reforma była za radykalna- zmieniono kursowanie składami co 10 min, na solówki co 6 min, zamiast iść w kierunku jazdy np. co 8 min ze składami na 3-4 pociągach. Teraz mamy zamiast 10 kursów 4/6 na godzinę, ale tramwajem dojedziemy do ścisłego centrum Bytomia i na wszystkie kierunki mamy przesiadkę nieporównywalnie częściej.
A i po kolejne- okazuje się, że potok nie łamie się na Sikorskiego- ok. 50% pasażerów zostaje w tramwaju i jedzie dalej.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 13:02 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
Wtedy błąd polegał na tym, że reforma była za radykalna- zmieniono kursowanie składami co 10 min, na solówki co 6 min, zamiast iść w kierunku jazdy np. co 8 min ze składami na 3-4 pociągach. Teraz mamy zamiast 10 kursów 4/6 na godzinę, ale tramwajem dojedziemy do ścisłego centrum Bytomia i na wszystkie kierunki mamy przesiadkę nieporównywalnie częściej.


Można też pomyśleć o rozwiązaniu 6 na 9 solówka - skład. Grunt to nie zakładać klapek na oczy...

Daro85 napisał(a):
A i po kolejne- okazuje się, że potok nie łamie się na Sikorskiego- ok. 50% pasażerów zostaje w tramwaju i jedzie dalej.


A jaki odsetek pasażerów jedzie dalej, niż spoza odcinka Urząd Miasta - Sikorskiego? Jaki odsetek pasażerów faktycznie przejeżdża tranzytowo przez centrum Bytomia? Bo takim wnioskiem, jaki napisałeś można świetnie manipulować...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 13:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Faktycznie autobus linii 19 jest atrakcyjny dla jednej grupy pasażerów- tych, którzy do dworca docierają innym autobusem i muszą jakoś dojechać do Stroszka i TG. I dla nich na ten moment skasowanie tej linii skończy się dalekim spacerem pod Sąd, lub niewygodną przesiadką przy UM/Liceum.


Wracamy do tego co napisał Krzysiek. Lokalizacje przystanków nie są dane raz na zawsze i naprawdę można je zmieniać. Zresztą pamiętasz, że pisaliśmy o tym kiedyś w opracowaniu dla UM. Niestety w tej kwestii nie dzieje się nic.

Cytuj:
Faktycznie to w A19 nie ma jakichś szalonych napełnień, szczególnie za M1.


Co oznacza, że pieniądze wydawane na utrzymanie tej linii są wyrzucane w błoto. A to kupa (nomen omen) kilometrów.

Cytuj:
Wtedy błąd polegał na tym, że reforma była za radykalna- zmieniono kursowanie składami co 10 min, na solówki co 6 min, zamiast iść w kierunku jazdy np. co 8 min ze składami na 3-4 pociągach.


Taka była wtedy tendencja, żeby obcinać składy tam gdzie tylko się da. A wersja co 8 minut też była - od 1.04 do 31.12.2003. Tylko oczywiście były same solówki - bo wielkich awanturach przybyło potem nieco kursów (z 212 na 258 w dzień roboczy) i zaczęło jeździć chwilami co 6 minut. I jednak jeździło tak długie lata, bo przecież aż do 20.04.2008. I wystarczyło te solówki co 6 minut zamienić na składy (ew. co 7 minut, bo wtedy moduł był 14-minutowy), obcinając jednocześnie autobus 19 i oferta jak nasze warunki byłaby rewelacyjna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 15:38 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
inżinier napisał(a):
Nieprawda, 292 jedzie 54 minuty z Ligota Akademiki do Nikiszowiec Kościół.

Chyba nie dokładnie przeczytałeś o czym dyskutujemy. 292 mógłby jechać nawet 68min to i tak wystarczy jeden bilet. Tu chodzi o to, że wprowadzanie przesiadek w miejsce połączenia bezpośredniego powoduje wzrost ceny przejazdu (pomijając inne niedogodności obniżające komfort podróży) i w związku z tym jak musiałaby być zmieniona taryfa aby tak się nie działo.
A 292 nie dojedziesz np z AWF do Szopienic lub ze Starej Ligoty do Zawodzia.
memphis napisał(a):
obcinając jednocześnie autobus 19 i oferta jak nasze warunki byłaby rewelacyjna.

"Rewelacyjna" dla jadącego np z Bobrownik w kierunku Halemby, bo zamiast jednej będzie miał dwie przesiadki ale też możliwość odstresowania sie podczas spacerku (czasem biegu) z Moniuszki do dworca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Ludw_K napisał(a):
Chyba nie dokładnie przeczytałeś o czym dyskutujemy. 292 mógłby jechać nawet 68min to i tak wystarczy jeden bilet.
Ja tylko nie rozumiem, po co ten pasażer ma jechać z przesiadką w relacji Ligota - Nikiszowiec, skoro ma linię bezpośrednią? :)
Cytuj:
A 292 nie dojedziesz np z AWF do Szopienic lub ze Starej Ligoty do Zawodzia.
Sądzę, że uruchomienie linii bezpośrednich w tej relacji o częstotliwości porównywalnej z 292 rozwiąże problem.
Cytuj:
"Rewelacyjna" dla jadącego np z Bobrownik w kierunku Halemby,

Ciekawe czy jest choć jeden samuraj przemieszczający się w takiej relacji komunikacją publiczną. :o

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
inżinier napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Chyba nie dokładnie przeczytałeś o czym dyskutujemy. 292 mógłby jechać nawet 68min to i tak wystarczy jeden bilet.
Ja tylko nie rozumiem, po co ten pasażer ma jechać z przesiadką w relacji Ligota - Nikiszowiec, skoro ma linię bezpośrednią? :)
Bo 292 kursuje za rzadko - w weekendy kurs co prawie 3 godziny to jest dupa nie oferta. A sensownej przesiadki nie ma.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 17:56 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
butthead napisał(a):
...zamiast dostosowywać czartery do taryfy, zdecydowanie lepiej byłoby po prostu zmienić taryfę.
No właśnie. Ale trzeba od tego (zmian w taryfie) zacząć, a nie od dupy strony, czyli od szatkowania linii. Jeżeli kolejność będzie odwrotna, to szpece zaczną się zastanawiać: "kurde - myśmy zrobili taką fajną siatkę połączeń przesiadkowych, koordynacja, synchronizacja, duża częstotliwość, a chętnych jakoś ubyło! Hmm a może to jednak za drogo?"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 21:10 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Bodzio napisał(a):
butthead napisał(a):
...zamiast dostosowywać czartery do taryfy, zdecydowanie lepiej byłoby po prostu zmienić taryfę.
No właśnie. Ale trzeba od tego (zmian w taryfie) zacząć, a nie od dupy strony, czyli od szatkowania linii. Jeżeli kolejność będzie odwrotna, to szpece zaczną się zastanawiać: "kurde - myśmy zrobili taką fajną siatkę połączeń przesiadkowych, koordynacja, synchronizacja, duża częstotliwość, a chętnych jakoś ubyło! Hmm a może to jednak za drogo?"


Ale co chcesz zmieniać w taryfie oprócz wydłużenia przedziałów czasowych przy jednorazówkach? Pomijam kwestię limitów na przejazdy przy ŚKUPie, bo to jest tak absurdalne, że aż niemożliwe.

Poza tym tu nie chodzi o szatkowanie linii dla zasady tylko o ułożenie sieci komunikacyjnej tak, żeby jeździło się szybciej i sprawniej, a przy tym, żeby to miało ręce i nogi jeśli chodzi o ekonomię. Oczywistym jest, że większość obecnych zmian wprowadza najczęściej tylko utrudnienia dla pasażerów, ale to po prostu całe KZK. Ja od dawna postuluję rewolucję systemową i radykalne zwiększenie oferty, a nie analizowanie każdej obecnej linii z osobna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 22:26 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
memphis napisał(a):
Bodzio napisał(a):
butthead napisał(a):
...zamiast dostosowywać czartery do taryfy, zdecydowanie lepiej byłoby po prostu zmienić taryfę.
No właśnie. Ale trzeba od tego (zmian w taryfie) zacząć, a nie od dupy strony, czyli od szatkowania linii. Jeżeli kolejność będzie odwrotna, to szpece zaczną się zastanawiać: "kurde - myśmy zrobili taką fajną siatkę połączeń przesiadkowych, koordynacja, synchronizacja, duża częstotliwość, a chętnych jakoś ubyło! Hmm a może to jednak za drogo?"


Ale co chcesz zmieniać w taryfie oprócz wydłużenia przedziałów czasowych przy jednorazówkach? Pomijam kwestię limitów na przejazdy przy ŚKUPie, bo to jest tak absurdalne, że aż niemożliwe.
No więc właśnie. Problem wydłużenia przedziałów czasowych poprzedziłeś słowem "oprócz", tak jakby był (ten problem) marginalny. A to jest właśnie moim zdaniem jeden z kluczy do sukcesu. Druga sprawa, to (postulowane nieraz również przez Ciebie) uzupełnienie taryfy o bilety na krótkie odcinki. Tego problemu w żadnym razie nie rozwiązują propozycje cenników ŚKUP'owych, zresztą sam o tym powyżej wspomniałeś. A nie tylko ja chcę zmian taryfy, również cytowany przeze mnie Krzysiek w swojej wypowiedzi stawia taki postulat. Ale to temat-rzeka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Nieprawda, podstawą taryfy są tanie bilety okresowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 18.11.2013, 23:10 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Bodzio napisał(a):
Problem wydłużenia przedziałów czasowych poprzedziłeś słowem "oprócz", tak jakby był (ten problem) marginalny.


Zależy jak na to spojrzeć. Jak oferta będzie porządna, konkurencyjna wobec samochodu i w ogóle atrakcyjna do tego, żeby komunikacją miejską jeździć na codzień, to pasażerowie będą kupować bilety okresowe. I pod nich należy dostosowywać sieć, a nie pod tych co podróżują okazyjnie.

Cytuj:
A to jest właśnie moim zdaniem jeden z kluczy do sukcesu. Druga sprawa, to (postulowane nieraz również przez Ciebie) uzupełnienie taryfy o bilety na krótkie odcinki. Tego problemu w żadnym razie nie rozwiązują propozycje cenników ŚKUP'owych, zresztą sam o tym powyżej wspomniałeś. A nie tylko ja chcę zmian taryfy, również cytowany przeze mnie Krzysiek w swojej wypowiedzi stawia taki postulat. Ale to temat-rzeka.


Wszyscy chcemy zmiany w taryfie, ale samo to niczego nie zmieni - nie przyciągnie do komunikacji miejskiej użytkowników samochodów. Co mi za różnica czy zapłacę 3,20, czy 3,80 zł za jakiś przejazd, skoro i tak oferta jest tak mizerna, że choćby i za 1 zł był bilet to bym nie skorzystał.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 0:10 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Nieprawda, podstawą taryfy są tanie bilety okresowe.


Kwartalny sieciowy KZK GOP kosztuje tyle, co miesięczny sieciowy ODIS (u nich sieciowy to więcej, niż 10 gmin). Czyli bilety okresowe relatywnie są tanie. A jednak stałych pasażerów jest coraz mniej...


Ostatnio edytowano Wt 19.11.2013, 0:11 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 0:11 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
inżinier napisał(a):
Ja tylko nie rozumiem, po co ten pasażer ma jechać z przesiadką w relacji Ligota - Nikiszowiec, skoro ma linię bezpośrednią? :)

Od dawna piszę, że wcale nie o to chodzi. Ten problem rozwiązałoby połaczenie bezpośrednie z pominięciem centrum, ale nie taką trasą i z taką częstotliwością jak obecnie 292. Problem stanowi brak połączenia Ligoty (w tym szpitali), Starej Ligoty, rejonu AWF z Zawodziem oraz obszaru od Starej Ligoty aż do Mikołowskiej gdzie znajduje się wiele szkół, szpitali, różnych zakładów pracy z Zawodziem, Szopienicami i Nikiszowcem (ew. Giszowcem). Nie rozwiąże tego - co pronujesz - linia o częstotliwości porównywalnej z 292.
Bodzio napisał(a):
Problem wydłużenia przedziałów czasowych poprzedziłeś słowem "oprócz", tak jakby był (ten problem) marginalny. A to jest właśnie moim zdaniem jeden z kluczy do sukcesu.

Tak, tylko że to - niestety - musi się wiązać ze spadkiem wpływów za bilety, w praktyce przecież oznaczać będzie obniżkę cen. O tym już wcześniej pisałem i powtórzę, że skracanie linii stanowi działanie odwrotne - ukrytą podwyżkę cen. Szczególnie odczuli to pasażerowie podróżujący w relacjach które wymieniłem powyżej a także pomiedzy Bytkowem, Józefowcem i Koszutką a południowo wschodnią częścią śródmieścia w efekcie skrócenia linii 0 i 50 do dworca. Tu jako ciekawostkę przypomnę, że bezpośrednie połączenie ul Francuskiej z Koszutką istniało już wówczas gdy wszystkie inne linie autobusowe kończyły bieg na dworcu przy ul Armii Czerwonej tj w latach 50-tych. Ciekawe, że teraz jest nikomu niepotrzebne - tylko czy na pewno, ubyło tu jakichś generatorów ruchu?
Cytuj:
Druga sprawa, to (postulowane nieraz również przez Ciebie) uzupełnienie taryfy o bilety na krótkie odcinki.

To mogłoby spowodować nawet pewien wzrost dochodów, bo po pierwsze zmniejszyłaby się liczba gapowiczy (znacznie wzrosłaby proporcja między opłatą za przejazd a opłatą za jazdę bez biletu) oraz wzrosłaby liczba pasażerów podróżujących na krótkich odcinkach. Tylko musiałoby to nie być działanie pozorowane, czyli po pierwsze ten krótki odcinek powinien nie być aż tak krótki, że piechotą można go pokonać w porównywalnym czasie a bardzo często szybciej a po drugie nie może być tak, że pasażer który zdecyduje sie na korzystanie z takiej opcji będzie musiał płacić drożej za przejazd na większą odległość co jest proponowane w taryfie ŚKUP.
memphis napisał(a):
I pod nich należy dostosowywać sieć, a nie pod tych co podróżują okazyjnie.

Okazyjnie - pojęcie dość względne. Jeśli ktoś średnio raz lub dwa razy w tygodniu jeździ pomiędzy centrum a Ligotą i tyleż razy pomiędzy Rondem (Rynkiem) a Poniatowskiego kilka razy w miesiącu w różnych innych relacjach w mieście oraz rzadziej (ale średnio raz lub dwa w miesiącu) w bardzo wielu różnych kierunkach do niemal wszystkich miast GOP i okolicy (w tym obługiwanych przez MZK Tychy) to żaden bilet okresowy mu się nie opłaca, a niedostosowana do jego potrzeb sieć spowoduje że i komunikazcja zbiorowa dla niego będzie zupełnie nieatrakcyjna. Nie będzie konkurencyjna nie tylko względem własnego samochodu ale czasem nawet względem taksówki. Kolejna sprawa - komunikacja miejska powinna także być atrakcyjna, konkurencyjna względem poruszania się samochodem dla osób przyjezdnych, nawet tych odwiedzających miasto na kilka godzin.
Tak więc absolutnie nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że sieć należy tworzyć głównie pod kątem potrzeb korzystającyh z biletów okresowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 0:32 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Tak więc absolutnie nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że sieć należy tworzyć głównie pod kątem potrzeb korzystającyh z biletów okresowych.


Pasażera na bilecie okresowym masz prawie codziennie. Pasażera okazjonalnego masz albo nie masz, a kurs i tak musisz wykonać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 8:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
Nieprawda, podstawą taryfy są tanie bilety okresowe.


Kwartalny sieciowy KZK GOP kosztuje tyle, co miesięczny sieciowy ODIS (u nich sieciowy to więcej, niż 10 gmin). Czyli bilety okresowe relatywnie są tanie. A jednak stałych pasażerów jest coraz mniej...

Ale już w porównaniu z innymi miastami w Polsce jest cokolwiek inaczej. W ZTM podstawowy bilet miesięczny kosztuje 100 zł, a masz za to autobus, tramwaj, metro i pociąg.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 9:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
memphis napisał(a):
Zależy jak na to spojrzeć. Jak oferta będzie porządna, konkurencyjna wobec samochodu i w ogóle atrakcyjna do tego, żeby komunikacją miejską jeździć na codzień, to pasażerowie będą kupować bilety okresowe. I pod nich należy dostosowywać sieć, a nie pod tych co podróżują okazyjnie.

Nie do końca się z tym poglądem zgadzam. Posiadacze biletów okresowych to w większości uczniowie/studenci lub pracownicy dojeżdżający zbiorkomem do zakładów, a podróże na innych niż codzienne trasy należą do rzadziej występujących zjawisk. Układanie KM pod takich pasażerów może doprowadzić do tego, co mamy np. w Pszczynie, czyli sieć przewozów szkolnych i pracowniczych, a cała reszta pasażerów skazana jest na busy (przeważnie nie kursujące w weekendy), taksówki bądź własne samochody.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 19.11.2013, 9:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Egon napisał(a):
memphis napisał(a):
Zależy jak na to spojrzeć. Jak oferta będzie porządna, konkurencyjna wobec samochodu i w ogóle atrakcyjna do tego, żeby komunikacją miejską jeździć na codzień, to pasażerowie będą kupować bilety okresowe. I pod nich należy dostosowywać sieć, a nie pod tych co podróżują okazyjnie.

Nie do końca się z tym poglądem zgadzam. Posiadacze biletów okresowych to w większości uczniowie/studenci lub pracownicy dojeżdżający zbiorkomem do zakładów, a podróże na innych niż codzienne trasy należą do rzadziej występujących zjawisk. Układanie KM pod takich pasażerów może doprowadzić do tego, co mamy np. w Pszczynie, czyli sieć przewozów szkolnych i pracowniczych, a cała reszta pasażerów skazana jest na busy (przeważnie nie kursujące w weekendy), taksówki bądź własne samochody.


Ale nikt nie twierdzi, że należy zapomnieć o całej reszcie podróżujących. Wręcz przeciwnie. Ale musi być jakaś hierarchia potrzeb. Poza tym w różnych relacjach ten rozkład podróży jest inny, więc tu oczywiście nie można generalizować. Ale kategorycznie nie zgadzam się z podejściem w którym ważniejszy jest pasażer jadący raz do roku w odwiedziny do ciotki niż cała masa ludzi podróżujących na codzień do pracy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 79  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności