Teraz jest Cz 28.03.2024, 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 12.12.2017, 22:57 

Dołączył(a): Cz 22.01.2015, 13:26
Posty: 208
Oczywiście zmiany w siatce wymagają zmian w infrastrukturze. Dla przykładu za niecałe dwa lata w Chorzowie będzie działał system priorytetowania przejazdów komunikacji publicznej w ramach liniowego systemu zarządzania ruchem. Z tego co pamiętam Katowice podobny będą budowali. Ponadto na niektórych odcinkach można wytyczyć Buspasy. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że wykluczenie licznych przystanków niekoniecznie skróci przejazd o 2-3 min. Jeżeli autobus porusza się dla przykładu po DK79 jak 820/830 to czas potrzebny na wychamowanie, obsługę przystanku i następnie włączenie się do ruchu to już są 2 min. dla jednego postoju.
Jeżeli chodzi o EN57 o których wspomniałeś to zapewne wiesz, że jest to sytuacja przejściowa do czasu dostawy Elfów 2. Niemniej jednak jak ktoś uparcie wpatruje się w to co jest no to sorry, ale nigdy nic się nie zmieni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 12.12.2017, 23:21 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Auri23 napisał(a):
Oczywiście zmiany w siatce wymagają zmian w infrastrukturze. Dla przykładu za niecałe dwa lata w Chorzowie będzie działał system priorytetowania przejazdów komunikacji publicznej w ramach liniowego systemu zarządzania ruchem. Z tego co pamiętam Katowice podobny będą budowali. Ponadto na niektórych odcinkach można wytyczyć Buspasy. Należy również zwrócić uwagę na fakt, że wykluczenie licznych przystanków niekoniecznie skróci przejazd o 2-3 min. Jeżeli autobus porusza się dla przykładu po DK79 jak 820/830 to czas potrzebny na wychamowanie, obsługę przystanku i następnie włączenie się do ruchu to już są 2 min. dla jednego postoju.


Nie ma narzędzi, które pozwolą sprawnie prowadzić ruch drogowy przy stale rosnącym natężeniu. O - przepraszam, jest. Nazywa się zakaz wjazdu, ale nieakceptowane społecznie, bo najukochańszym członkiem każdej rodziny w XXI wieku jest samochód, który nie może czuć się dyskryminowany.

Nawet najcudowniejsze systemy nie zwiększą diametralnie przepustowości skrzyżowań i nie usuną z nich nadmiaru samochodów. To, co piszesz, to zwykłe polityczne slogany... Buspasy to narzędzia bardzo niedoskonałe. Problem prawoskrętów, dyscyplinowania innych użytkowników ruchu, itd. Co do strat czasu na obsłudze przystanków - nie ma aż tak gigantycznych - zwykle jest to od 0,5 do 1 minuty.

Auri23 napisał(a):
Jeżeli chodzi o EN57 o których wspomniałeś to zapewne wiesz, że jest to sytuacja przejściowa do czasu dostawy Elfów 2.


Nie, problem jest zupełnie inny. Kupowane są jednostki o zbyt małej pojemności. Nawet uwzględniając powrót sześciopaków z P4, jest problem z ułożeniem obiegów w taki sposób, by uniknąć przepełnień w godzinach szczytu. Problemy są nie tylko na S1, ale również na specyficznej S5. Przerzucając część pasażerów z autobusów na kolej mamy nowy problem - brak taboru, bo nawet jeżeli zwiększymy pojemność poprzez ukrotnienie (co w przypadku produktów Pesy jest nie zawsze skuteczne), to zacznie brakować rezerwy taborowej, której jest też "na styk". Tak to jest, jak robi się kolej bez taboru...

Auri23 napisał(a):
Niemniej jednak jak ktoś uparcie wpatruje się w to co jest no to sorry, ale nigdy nic się nie zmieni.


Jestem pragmatykiem i realistą, a nie marzycielem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 12.12.2017, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Auri23 napisał(a):
Należy się zupełnie zgodzić, że w obecnej sytuacji linie 820 i 830 to duble dla T6/19 ale gdyby zrobić z nich autobusy pośpieszne z prawdziwego zdarzenia to byłaby to całkiem fajna alternatywa.

Pod warunkiem integracji taryfowej KŚ z "ZTM" uważam istnienie większości autobusowych linii pospiesznych/przyspieszonych w komunikacji miejskiej za kompletnie nieuzasadnione. Nie mam nic przeciwko istnieniu takich linii, jednakże niech to będą linie prywatne - wtenczas zobaczymy, czy się obronią. Do Bytomia i Tarnowskich Gór z Katowic linia kolejowa istnieje, wystarczy wspomniana integracja taryfowa i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, a przegra nawet ekspresowa linia autobusowa.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 12.12.2017, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):

A rozkład jazdy nawet na szczytowych pociągach na linii S1 przewiduje pojedyncze EN-57. Nawet jak padnie ogrzewanie, będzie ciepło i przytulnie...


Ciekawe bo jeżeli dobrze patrzę to rozkład przewiduje cały jeden poranny pociąg na EN-57 z Gliwic i to nie w porannym szczycie. http://kolejeslaskie.com/wp-content/upl ... an-na-dzień-01_12_2017.pdf

aso napisał(a):
Nie, problem jest zupełnie inny. Kupowane są jednostki o zbyt małej pojemności. Nawet uwzględniając powrót sześciopaków z P4, jest problem z ułożeniem obiegów w taki sposób, by uniknąć przepełnień w godzinach szczytu. Problemy są nie tylko na S1, ale również na specyficznej S5. Przerzucając część pasażerów z autobusów na kolej mamy nowy problem - brak taboru, bo nawet jeżeli zwiększymy pojemność poprzez ukrotnienie (co w przypadku produktów Pesy jest nie zawsze skuteczne), to zacznie brakować rezerwy taborowej, której jest też "na styk". Tak to jest, jak robi się kolej bez taboru...


Ale Ty zdajesz sobie sprawę, że ktoś znacznie mądrzejszy od Ciebie chce rozwiązać ten problem poprzez zakup odpowiednich składów? Przecież nikt nie mówi, żeby wzmacniać rozkład obecnie posiadanym taborem...

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 0:18 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Kubala. napisał(a):
aso napisał(a):
A rozkład jazdy nawet na szczytowych pociągach na linii S1 przewiduje pojedyncze EN-57. Nawet jak padnie ogrzewanie, będzie ciepło i przytulnie...


Ciekawe bo jeżeli dobrze patrzę to rozkład przewiduje cały jeden poranny pociąg na EN-57 z Gliwic i to nie w porannym szczycie. http://kolejeslaskie.com/wp-content/upl ... an-na-dzień-01_12_2017.pdf


Proponuję w takim razie przejść się na stację Katowicach i zobaczyć co przyjedzie w praktyce, bo do marca na dużym taborze (sześciopaki lub tabor o podobnej pojemności) przewidziane jest tylko, a właściwie aż 5 obiegów.

Kubala. napisał(a):
aso napisał(a):
Nie, problem jest zupełnie inny. Kupowane są jednostki o zbyt małej pojemności. Nawet uwzględniając powrót sześciopaków z P4, jest problem z ułożeniem obiegów w taki sposób, by uniknąć przepełnień w godzinach szczytu. Problemy są nie tylko na S1, ale również na specyficznej S5. Przerzucając część pasażerów z autobusów na kolej mamy nowy problem - brak taboru, bo nawet jeżeli zwiększymy pojemność poprzez ukrotnienie (co w przypadku produktów Pesy jest nie zawsze skuteczne), to zacznie brakować rezerwy taborowej, której jest też "na styk". Tak to jest, jak robi się kolej bez taboru...


Ale Ty zdajesz sobie sprawę, że ktoś znacznie mądrzejszy od Ciebie chce rozwiązać ten problem poprzez zakup odpowiednich składów? Przecież nikt nie mówi, żeby wzmacniać rozkład obecnie posiadanym taborem...


Na razie mamy jedynie polityczną przedwyborczą obietnicę. Nie jest powiedziane jaki tabor kupią, w jakich ilościach i na jakich warunkach będzie mógł być eksploatowany.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 0:25 

Dołączył(a): Cz 22.01.2015, 13:26
Posty: 208
Przedwyborcza obietnica? Człowieku co ty pleciesz. Władze metroplii są niekadencyjne a ich odwołanie wcale nie jest takie proste jak się wydaje (podwója większość). Wybacz, ale na prawdę z uporem maniaka bronisz swoich racji choć nie do końca masz rację.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 0:59 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Auri23 napisał(a):
Przedwyborcza obietnica? Człowieku co ty pleciesz. Władze metroplii są niekadencyjne a ich odwołanie wcale nie jest takie proste jak się wydaje (podwója większość). Wybacz, ale na prawdę z uporem maniaka bronisz swoich racji choć nie do końca masz rację.


Zarząd metropolii na razie jest niekadencyjny i faktycznie - trudno odwoływalny, ale Zgromadzenie jest już pochodną wyniku wyborów samorządowych i ma też relatywnie mocniejszą pozycję (więcej kompetencji ustawowych).

Poza tym - przejrzałem artykuły prasowe dotyczące zaangażowania metropolii w kolej, bo być może faktycznie coś przeoczyłem. Ale poza luźnym pomysłem, nie było żadnych konkretów:

https://silesion.pl/metropolia-rozwazy- ... 21-11-2017
http://forsal.pl/drukowanie/1083622
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57102.html

Poza tym - to początek metropolii, wszyscy mają ambitne plany, opowiadają jak to będzie wspaniale, itd. Dla przypomnienia - KZK GOP też na początku było świetnym związkiem komunikacyjnym, a z czasem zaczęła się już tylko przysłowiowa równia pochyła.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 8:26 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Zmiany w komunikacji miejskiej to jest operacja na żywym organizmie, a w tym regionie w dodatku z zaawansowaną jednostką chorobową. Trzeba działać ostrożnie. Dobrych fachowców poznaje się po tym, że mają świadomość tego co robią, działają w sposób przemyślany, z rozwagą. Umieją też słuchać, a nie tylko mówić i atakować, mają rozeznanie w tym co robią, znają też obszar, na którym działają, itd. Mają świadomość konsekwencji finansowych podejmowanych decyzji. Tych złych łatwo rozpoznać po tym, że przede wszystkim podkreślają swoją wspaniałość, robią dużo hałasu z pomocą populistycznych haseł, działają brawurowo, bagatelizując problemy. Jak już dostaną możliwość - realizują swoje utopijne wizje i tak naprawdę obojętne im jest, jak ta komunikacja będzie wyglądać. W razie wpadki - odwracają przysłowiowego kota ogonem, bo przecież jacyś winni zawsze się znajdą... Zostają po nich tylko długi do spłacenia.


Ale to wszystko co napisałeś to jest oczywiste. Nie wiem dlaczego zakładasz, że jeżeli zmiany będą etapowe i obejmować pojedyncze ciągi czy dzielnice to wtedy będą wprowadzane z rozwagą i będą takie wspaniałe, a jak obejmą większą część sieci to będą populistyczne i utopijne. Ja myślałem, że to zależy od kompetencji osób opracowujących i konsultujących takie zmiany, a nie od ich obszaru.

Oczywiste jest również to, że nawet gdyby w bardzo drastyczny sposób ingerować w sieć to rzeczywiście dobrze funkcjonujące relacje, kursy, czy rozwiązania zostaną. Zakładasz z góry, że reforma całej sieci musi się skończyć tym, że nic nigdzie nikomu nie będzie odpowiadać. Tak jakby dzisiaj pasowało.

No i po za tym tu nie chodzi o to, żeby w ramach większych czy mniejszych zmian przetrasować jakąś linię o dwie ulice, przesunąć trzy kursy o 5 minuty i zmienić tabor z BN na CN na pięciu kursach w ciągu tygodnia. Układ wymaga rewolucji po to, żeby naprawdę więcej ludzi zaczęło z niego korzystać. Nie 5 osób więcej, nie 50, tylko 50 tysięcy albo i więcej. Żeby naprawdę ludzie chcieli zamienić samochód na komunikację miejską w codziennych dojazdach. To jest proces na wiele wiele lat, wymaga odwagi i perspektywicznego myślenia, a nie zakonserwowania się w starym rozkładzie jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 9:01 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
Zmiany w komunikacji miejskiej to jest operacja na żywym organizmie, a w tym regionie w dodatku z zaawansowaną jednostką chorobową. Trzeba działać ostrożnie. Dobrych fachowców poznaje się po tym, że mają świadomość tego co robią, działają w sposób przemyślany, z rozwagą. Umieją też słuchać, a nie tylko mówić i atakować, mają rozeznanie w tym co robią, znają też obszar, na którym działają, itd. Mają świadomość konsekwencji finansowych podejmowanych decyzji. Tych złych łatwo rozpoznać po tym, że przede wszystkim podkreślają swoją wspaniałość, robią dużo hałasu z pomocą populistycznych haseł, działają brawurowo, bagatelizując problemy. Jak już dostaną możliwość - realizują swoje utopijne wizje i tak naprawdę obojętne im jest, jak ta komunikacja będzie wyglądać. W razie wpadki - odwracają przysłowiowego kota ogonem, bo przecież jacyś winni zawsze się znajdą... Zostają po nich tylko długi do spłacenia.


Ale to wszystko co napisałeś to jest oczywiste. Nie wiem dlaczego zakładasz, że jeżeli zmiany będą etapowe i obejmować pojedyncze ciągi czy dzielnice to wtedy będą wprowadzane z rozwagą i będą takie wspaniałe, a jak obejmą większą część sieci to będą populistyczne i utopijne. Ja myślałem, że to zależy od kompetencji osób opracowujących i konsultujących takie zmiany, a nie od ich obszaru.


Oooo, to jednak potrafisz kulturalnie odzywać się... Ale przechodząc do meritum. Zmiany wprowadzane stopniowo są do opanowania, zmiany wprowadzane na dużą skalę i żywiołowo bardzo często wymykają się spod kontroli. Taka specyfika komunikacji miejskiej. Inne ośrodki niestety to ćwiczyły, nie jesteśmy pierwszymi którzy chce zmieniać układ tras. Inaczej wygląda sytuacja, gdy jest do opanowania kilkanaście, czy kilkadziesiąt tras i mały obszar, inaczej gdy - kilkaset. Dochodzi też szereg kwestii finansowych wynikających z zasad funkcjonowania finansów publicznych.

memphis napisał(a):
Oczywiste jest również to, że nawet gdyby w bardzo drastyczny sposób ingerować w sieć to rzeczywiście dobrze funkcjonujące relacje, kursy, czy rozwiązania zostaną. Zakładasz z góry, że reforma całej sieci musi się skończyć tym, że nic nigdzie nikomu nie będzie odpowiadać. Tak jakby dzisiaj pasowało.


Polecam przypomnieć sobie historię linii autobusowej 12. Pewne rzeczy da się zrobić łatwo, pewne etapy - trzeba wprowadzać niestety stopniowo, delikatnie. Wprowadzenie wielu kontrowersyjnych zmian w krótkim czasie, nawet jeżeli będą słuszne, spowoduje tak dużą skalę protestów, że całą reformę szlag trafi.

memphis napisał(a):
No i po za tym tu nie chodzi o to, żeby w ramach większych czy mniejszych zmian przetrasować jakąś linię o dwie ulice, przesunąć trzy kursy o 5 minuty i zmienić tabor z BN na CN na pięciu kursach w ciągu tygodnia.


To o czym piszesz to jest zwykła korekta.

memphis napisał(a):
Układ wymaga rewolucji po to, żeby naprawdę więcej ludzi zaczęło z niego korzystać.


Układ wymaga ewolucyjnych, monitorowanych. przemyślanych zmian. Aby reforma mogła się udać, jest szereg pozornie drugorzędnych problemów, które należy w międzyczasie rozwiązać.

memphis napisał(a):
Nie 5 osób więcej, nie 50, tylko 50 tysięcy albo i więcej. Żeby naprawdę ludzie chcieli zamienić samochód na komunikację miejską w codziennych dojazdach. To jest proces na wiele wiele lat, wymaga odwagi i perspektywicznego myślenia, a nie zakonserwowania się w starym rozkładzie jazdy.


Nikt nie mówi o konserwowaniu się w starym rozkładzie i pseudozmianach, ale o stopniowym, przemyślanym dążeniu do celu. Reforma wymaga nie tyle samej odwagi, ale rozwagi i... tytanicznej wręcz pracy. Bo ten stan co jest, to niemalże stajnia Augiasza, a zakres danych dostępnych do przeprowadzenia porządnej reformy - praktycznie żaden. Trzeba wszystko tworzyć od podstaw. I żadna firma konsultingowa tu nie pomoże, bo tu potrzeba ściągnąć zespół dobrych ludzi pod dobrym kierownictwem, ale znających bardzo dobrze ten region, uczciwie zapłacić i... zagonić ich do ciężkiej pracy, aby za kilka lat były jakieś pozytywne efekty. Z tą drużyną, którą mamy, przynajmniej w szeroko rozumianych kwestiach rozkładowych niewiele się zdziała... Część pracowników popełnia klasyczne, podręcznikowe błędy i zwyczajnie nie nadaje się do tej pracy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 11:04 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Bardzo fajna i merytoryczna wypowiedź aso
Obawiam się że dużym problemem będzie ściągnąć takich specjalistów ale pożyjemy zobaczymy.
Linia 12 jest fajnym przykładem. Podczas calej tej dyskusji cały czas o tej zmianie KZK myślałem. Zastanawiałem się czy było to robione na podstawie opracowań firmy konsultingowej?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 11:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Oooo, to jednak potrafisz kulturalnie odzywać się...


Nie bądź bezczelny.

Cytuj:
Ale przechodząc do meritum. Zmiany wprowadzane stopniowo są do opanowania, zmiany wprowadzane na dużą skalę i żywiołowo bardzo często wymykają się spod kontroli. Taka specyfika komunikacji miejskiej. Inne ośrodki niestety to ćwiczyły, nie jesteśmy pierwszymi którzy chce zmieniać układ tras. Inaczej wygląda sytuacja, gdy jest do opanowania kilkanaście, czy kilkadziesiąt tras i mały obszar, inaczej gdy - kilkaset. Dochodzi też szereg kwestii finansowych wynikających z zasad funkcjonowania finansów publicznych.


Nikt nie twierdzi, że to łatwe. Harmonogram wdrażania można opracować etapami.

Cytuj:
Polecam przypomnieć sobie historię linii autobusowej 12. Pewne rzeczy da się zrobić łatwo, pewne etapy - trzeba wprowadzać niestety stopniowo, delikatnie. Wprowadzenie wielu kontrowersyjnych zmian w krótkim czasie, nawet jeżeli będą słuszne, spowoduje tak dużą skalę protestów, że całą reformę szlag trafi.


Właśnie przykład 12-tki jest dobry na to, że takie zmiany muszą być kompleksowe, bo w efekcie jest gorzej niż było. Zabrano 12-tkę z Nikisza, nie dając nic w zamian, potem po protestach uruchomioną absurdalną linię 920. Przecież cały ten ciąg Giszowiec-Szopienice-Siemianowice jest do gruntownej przebudowy. Takich przykładów można znaleźć setki, jak również tego w jak nieudolny sposób potem się wprowadza korekty. Ludzie jak protestują to najczęściej mają rację, ale niekoniecznie w szczegółach.

Cytuj:
Nikt nie mówi o konserwowaniu się w starym rozkładzie i pseudozmianach, ale o stopniowym, przemyślanym dążeniu do celu. Reforma wymaga nie tyle samej odwagi, ale rozwagi i... tytanicznej wręcz pracy. Bo ten stan co jest, to niemalże stajnia Augiasza, a zakres danych dostępnych do przeprowadzenia porządnej reformy - praktycznie żaden. Trzeba wszystko tworzyć od podstaw. I żadna firma konsultingowa tu nie pomoże, bo tu potrzeba ściągnąć zespół dobrych ludzi pod dobrym kierownictwem, ale znających bardzo dobrze ten region, uczciwie zapłacić i... zagonić ich do ciężkiej pracy, aby za kilka lat były jakieś pozytywne efekty. Z tą drużyną, którą mamy, przynajmniej w szeroko rozumianych kwestiach rozkładowych niewiele się zdziała... Część pracowników popełnia klasyczne, podręcznikowe błędy i zwyczajnie nie nadaje się do tej pracy.


Aleś się uczepił tej firmy. Nie ma żadnego znaczenia pod jakim szyldem pracuje rozkładowiec. Masz rację, że trzeba zacząć od postaw i choćby zbierać dane niezbędne do ułożenia rozkładów jazdy. Ważne jest żeby zacząć to robić i docelowo zmienić ten układ który jest.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 13.12.2017, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
bez trudu można zmienić numerek na podobny.

W takim razie słucham propozycji zmiany numerów linii autobusowych, które numery tramwajowe na "podobne". Konkretnie.


Można dołożyć - w zależności od możliwości - dwójkę, trójkę, siódemkę, dziewiątkę, itd. Wszystko zależy od tego, którą setkę chcemy w danej części regionu stosować jako dominującą.

Przecież region nie jest w żaden sposób podzielony, numeracja jest kompletnie chaotyczna.
Cytuj:
Zostały dwie wolne setki po aglomeracji rybnickiej do wykorzystania. Możliwości jest wiele, byle tylko pasażerowie umieli skojarzyć numer po zmianie. Porządkowanie numeracji całkiem niedawno przerabiał morawsko-śląski KODIS, zatem jest kilka sposobów rozwiązań. Problem naprawdę drugorzędny.

pytam o konkrety, bo jak zwykle piszesz ogolnikami. Zrobienie z 6, 7, 23 i 43 dajmy na to 506, 507 itd spowoduje tylko jeszcze większy burdel. Ponadto problem jest taki, że część tych linii od dziesiatek lat jeździ tą samą niejednokrotnie dziś absurdalną trasą przez kilkadziesiąt kilometrów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 14.12.2017, 11:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
bez trudu można zmienić numerek na podobny.

W takim razie słucham propozycji zmiany numerów linii autobusowych, które numery tramwajowe na "podobne". Konkretnie.


Można dołożyć - w zależności od możliwości - dwójkę, trójkę, siódemkę, dziewiątkę, itd. Wszystko zależy od tego, którą setkę chcemy w danej części regionu stosować jako dominującą.

Przecież region nie jest w żaden sposób podzielony, numeracja jest kompletnie chaotyczna.


Tak do końca nie jest... Swego czasu (będzie z 15-20 lat) były na ten temat długie dyskusje i wiele osób wskazywało na pewne prawidłowości w numeracji. Pozostałością historycznego rozwoju sieci WPK jest dominacja pewnych zakresów numeracji na określonych obszarach.

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Zostały dwie wolne setki po aglomeracji rybnickiej do wykorzystania. Możliwości jest wiele, byle tylko pasażerowie umieli skojarzyć numer po zmianie. Porządkowanie numeracji całkiem niedawno przerabiał morawsko-śląski KODIS, zatem jest kilka sposobów rozwiązań. Problem naprawdę drugorzędny.

pytam o konkrety, bo jak zwykle piszesz ogolnikami. Zrobienie z 6, 7, 23 i 43 dajmy na to 506, 507 itd spowoduje tylko jeszcze większy burdel. Ponadto problem jest taki, że część tych linii od dziesiatek lat jeździ tą samą niejednokrotnie dziś absurdalną trasą przez kilkadziesiąt kilometrów.


Komunikacja miejska to nie jest symulacja w Bahn-ie, czy w jakimś innym programie. Jeżeli metropolia będzie zainteresowana porządkowaniem również numeracji, można szukać rozwiązań, przyjmując założenie że uporządkowaną trasę przerzuca się do przygotowanego (uzgodnionego) wcześniej jakiegoś zakresu numeracji. Wprowadzanie zmian to umiejętność słuchania, wyciągania wniosków, a nie tylko forsowanie własnej wizji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 15.12.2017, 11:08 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
aso napisał(a):
Jeżeli metropolia będzie zainteresowana porządkowaniem również numeracji

No chyba nie ma wyjscia skoro w system numeracji KZK/MZKP wchodzi MZK Tychy? Mysle ze i ta kwestia zostanie poruszona o ile bedzie determinacja do tak sporej skali zmian. Tu trzeba chyba aneksowac umowy, zorganizowac akcje promocyjna etc, czyli wykonac caly ten "niedasizm" z argumentow KZK/MZKP


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 15.12.2017, 23:19 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Zmiana numerów może być taka

MZK - 1 (zostaje)
MZKP - 1 -> 3
MZK - 14 (zostaje)
MZKP - 14 -> 15
MZK 25 (zostaje)
KZK GOP - 25 -> 925
MZK - 51 -> 56
KZK GOP 51 - (zostaje)
MZK 605 (zostaje)
KZK GOP - 605 -> 607


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 16.12.2017, 9:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Lukas SC napisał(a):
Zmiana numerów może być taka

MZK - 51 -> 56

Przecież 56 już jest, a nawet zostanie wzmocnione. Zwolni się 251.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 16.12.2017, 11:18 

Dołączył(a): Pn 5.04.2010, 17:50
Posty: 106
Lokalizacja:
Bytom - Miechowice
Lukas SC napisał(a):
Zmiana numerów może być taka

MZKP - 14 -> 15

Pewnie chodziło o KZK GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 16.12.2017, 11:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Tak do końca nie jest... Swego czasu (będzie z 15-20 lat) były na ten temat długie dyskusje i wiele osób wskazywało na pewne prawidłowości w numeracji. Pozostałością historycznego rozwoju sieci WPK jest dominacja pewnych zakresów numeracji na określonych obszarach.


To jest fajny temat do dyskusji i analizy, ale współczesnego pasażera mało to obchodzi. Poza tym co to było 20 lat już dzisiaj niekoniecznie działa tak samo. Nie ma zupełnie żadnych zasad w numeracji - ani podziału obszarowego, ani wg znaczenia linii, ani wg czasu kursowania, ani wg jakiegokolwiek innego kryterium. Są jakieś szczątki różnych koncepcji, z których nic nie wynika.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 16.12.2017, 14:14 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ja tam nie widzę by WPK był poukładany z numeracją jeśli chodzi o obszar dzisiejszego KZK/MZKP. Oczywiście poukładanie mam ty na myśli pewien system numeracji chociażby taki jaki jest np w Warszawie.

Było wiele okazji do uporządkowania częściowo numeracji ale tu chyba zawsze szli w interesie drugiego słusznego podmiotu. Totalny bajzel do dzisiaj istniejący to zastąpienie tramwajowej 8, linią autobusową z numerem 148 i dodaniem wariantu dni wolnych dla 192. Początkowo to jakoś funkcjonowało bo kierowcy 192 już na dworcu ułatwiali zmieniając tabliczkę na Osiedle wieczorka. Niestety po niedawnej zmianie i wymuszonych postojach na Pogodzie już tak nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 16.12.2017, 16:16 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
A tramwaje ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 79  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności