Teraz jest Pt 29.03.2024, 5:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 24.02.2021, 1:01 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
https://scontent.fktw5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/153775701_4301567619869660_3955218370789576332_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=EPJlXzGM5hIAX9rzYel&_nc_ht=scontent.fktw5-1.fna&oh=13df618e0613b68001dd4da40d3e687d&oe=605AB78F

Ja to tu tylko zostawię...

Mieszkańcy Kazimierza, Ostrów, Maczek, Juliusza, Klimontowa, Dębowej Góry, Dańdówki i Jagiellońskiej dziękują Metropolii za uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do Siewierza, Bojszów, Kobióra i Wyr.
Nie lubię tego słowa, ale zajebiście! Już mi się podoba to, że zamiast jakichś wiejskich 811, 815 i 835 pojedzie metro M4. Co 20 minut. 808 też co 20. Wow! Nastąpi wyraźna poprawa komunikacji dzięki temu, bo Zagórze będzie mieć do Katowic 2 linie co 20 minut każda, czyli w sumie co 10 minut. Będzie odczuwalna poprawa, bo dzisiaj są 3 linie, co 30 minut każda (815 momentami nieco częściej), czyli też co 10 minut (a jeśli nie, to problem z koordynacją).
Pogorszenie oferty:
- likwidacja bezpośrednich połączeń połowy miasta z Katowicami. Mieszkańcy, którzy o nie walczyli, na pewno się ucieszą!
- zamiast 2 linii z Sosnowca do Dąbrowy, które wspólnie mają 4 kursy na godzinę, będzie jedna linia z trzema kursami na godzinę.
Liczba kursów do Zagórza pozostanie mniej-więcej bez zmian.
Zadanie: wskaż powody do zadowolenia dla sosnowiczan. Podpowiedź: 5 minut na przesiadkę z czegoś tam na M4 nie powoduje skrócenia podróży i poprawy komfortu.
Dlaczego nie wydłużą tego cholernego M4 w co drugim kursie do Maczek (przez Kazimierz)? Przecież Tychy i Wyry mają być robione jedna linią z wariantami skróconymi. Takie M4 z ograniczoną liczba przystanków mogłoby być całkiem fajną linią łącząca te peryferyjne dzielnice tak z Katowicami, jak i z centrum Sosnowca. Do Juliusza i Klimontowa mogłaby jechać przez Dańdówkę ta linia, która jest planowana dla Niwki. Kierowanie jej do strefy na Borku to totalny bezsens. Poza kilkoma kursami, będzie zatłoczona jak 160S. Tu pozwoliłaby na zachowanie połączenia z Katowicami, dała nowe z Mysłowicami i Niwką, a dodatkowo odpadłaby konkurencja dla T27 w podróżach do Sosnowca. Trochę wzmocnić 34 i 221, a 835 wówczas straciłby już rację bytu na rzecz M4, M13 (ten przez Niwkę) i tramwajów. Jedynym sensem istnienia 835 jest łączenie całego niemal Sosnowca z Katowicami. Zostawianie tej linii tylko po to, żeby od Porąbki do Os. Piastów dublowała tramwaj, pokazuje brak pomysłów na lepsze zorganizowanie komunikacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 24.02.2021, 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Cytuj:
ZTM dodaje, że w związku z korektą siatki połączeń na terenie Sosnowca kursować będą również:
- linia M13 (Orląt Lwowskich, Wojska Polskiego, Kalinową, Traugutta, Kujawską, Inwestycyjną i Innowacyjną)

- linia M15 (drogą ekspresową S1, a następnie ulicami: Orląt Lwowskich, Wojska Polskiego, Wygoda, Mikołajczyka, 1 Maja, Sienkiewicza, 3 Maja, Parkową, Orlą, Będzińską, DK94, S86 do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5)

- linia M17 (Grota-Roweckiego, aleją Mireckiego, Piłsudskiego, 3 Maja i Mościckiego)

- linia M19 (Będzińską, Orlą, Parkową, CWK i Mościckiego)

- linia M23 (Będzińską, Orlą, Grota-Roweckiego i S8).


M23 to Katowice - Psary, 15 to 26/150+35/935, a 17 i 19?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 24.02.2021, 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
ZTM ubolewa i przeprasza. Informacja o rewolucji w połączeniach autobusowych trafiła do mieszkańców Sosnowca za wcześnie

https://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec ... niach.html
Cytuj:
Informacja o planowanej rewolucji w siatce połączeń autobusowych w Sosnowcu, którą ZTM przedstawił radnym, zbulwersowała wielu mieszkańców. Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, podczas środowego posiedzenia Zgromadzenia ZTM ubolewał i przepraszał mieszkańców, że propozycje zmian dotarły do nich, zanim skonsultowano je z prezydentem i urzędnikami.

Radni zaniepokojeni, uruchomiono zbiórkę podpisów przeciwko skróceniu 835 w cukierni na ulicy Jagiellońskiej oraz w Kazimierzu, by nie ruszać 815. Chęciński zdziwiony, zdecydowany na M4 do Ostrów Górniczych. Karolczak zaskoczony, ale to już wymaga cytatu:
Cytuj:
Sprawę postanowił wyjaśnić Kazimierz Karolczak, który również był zaskoczony tym, że pracownicy ZTM zaprezentowali w Sosnowcu rewolucyjne rozwiązania. – Odbyłem już rozmowę z dyrektorem Aleksandrem Sobotą, który był na posiedzeniu Komisji Rozwoju i Ochrony Środowiska. To doświadczony pracownik z dużą wiedzą na temat przewozów, ale chyba zabrakło tu doświadczenia samorządowego. Chyba nie potrafił rozróżnić spotkania z prezydentem i urzędnikami od spotkania z radnymi, którzy są przedstawicielami mieszkańców – tłumaczył Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Metropolii.
xD

Wnioski końcowe:
Przewodniczący Karolczak ubolewa, że informacja dla radnych wypłynęła za wcześnie.
Prezydent Chęciński stwierdza, że nie da się każdego zadowolić.
Radny Wcisło się cieszy, że go przepraszają.

I tak się kończy rewolucja ;)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 25.02.2021, 17:00 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
motley napisał(a):
M23 to Katowice - Psary, 15 to 26/150+35/935, a 17 i 19?
Teoretycznie 17 Bytom, 19 Mierzęcice.

*****

Na dalekim krańcu ZSRR kiedyś tak to organizowali.
Sasza: Robimy mietrolinje! Ekspresowe! Wyrażać!
Masza: Róbcie co chcecie, byleby kasa się zgadzała.
S: Ale to pójdzie na przetarg, na nowe autobusy.
M: Będziemy na tym jeździć. To po pierwsze. Po drugie, tym co mamy.
S: Da, da, to wam damy, trochę pozmieniamy.
M: Nic nie mieszajcie, wszyscy są przyzwyczajeni. Możecie najwyżej dać nowe numery. Tak dla niepoznaki.
S: Ale..., ale to wtedy nie będą ekspresowe!
M: Trudno. Bieda ma czas, my mamy spokój. Wszyscy zadowoleni. Daswidanija.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 11:59 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jestem Wami rozczarowany. Reforma komunikacji, że trzeba album chyba wydać upamiętniający to wydarzenie, a tu zero podniety :)
Jak oceniacie taką propozycję:
Jakby to opisać najprościej, żeby się nie rozpisywać bardziej, niż to niezbędne... może tak:
Zostawić obecne 801/831. Nie chodzi o kwestie organizacyjne, tylko finansowe. Miasta dalej finansują własnie te linie, natomiast Metropolia finansowałaby:
M2 na nowej trasie: Katowice - Sosnowiec dw. PKP - Zagórze - Dąbrowa - Gołonóg (co 10 minut w R, co 20 w W). Oczywiście, wówczas likwidacja 808/811/815. Pod względem finansowym powinno to wyjść dla wszystkich stron podobnie (każdego miasta i Metropolii), natomiast dałby korzyści, których nie daje dzisiejszy projekt: często kursujący autobus na całym głównym zagłębiowskim ciągu. Połączenie Sosnowca i Zagórza z Dąbrową i Gołonogiem nie tylko by nie ucierpiało, ale jeszcze mocno się poprawiło, do Katowic byłby znów jeden często kursujący autobus, do którego można dopasować całą resztę. Taka linia byłaby już kręgosłupem, na którym można budować system przesiadkowy.
835 - ponieważ likwidacji uległyby 808/811/815, w ogóle nie trzeba ruszać 835. Tym bardziej, że chcąc uczynić z M2 linię mocno przyśpieszoną, potrzebna jest też linia obsługująca przystanki drugorzędne. Poza tym, przecież nie chcemy ograniczać liczby kursów, więc nie ma żadnych argumentów za likwidacją tej linii na odcinku katowickim.
M13 - jak pisałem, jazda co 30 na Bobrek to wyrzucanie pieniędzy w błoto. 160S często wozi powietrze, chociaż można (chyba) przyjąć, że jednak większość pracowników strefy jest z Sosnowca. Tam pracuje dosłownie kilka kursów na dzień i dla tych paru kursów lepiej albo skoordynować M13 i 160S na Dańdówce, albo nawet utworzyć jakiegoś krzaka z 5-6 parami kursów z Katowic i w pozostałych godzinach M13 + 160S. M13 wydłużyć/przekierować wówczas od Dańdówki do Zagórza i przez Gwiezdną do Kazimierza i Ostrów. Zachowałoby to połączenie tych dzielnic z Katowicami (o nie będzie awantura i Chęciński będzie zmuszony o nie walczyć), jednocześnie odciąży Rozdzieńskiego i poprawi kiepskie połączenie Zagórza z Niwką i Mysłowicami. Dodatkowo, zapewni dojazd z Gwiezdnej do Katowic, ale z pominięciem dworca. Tam za rok pojedzie tramwaj i dokładanie na tej trasie często kursującego autobusu to młyn na wodę przeciwników rozbudowy 15-ki.
Na tej linii widziałbym też modyfikację trasy na drugim jej końcu. Według mapy dałaby oszczędność ok. 2 km w każdym kursie. Czas jazdy wydłużyłby się raczej nie więcej niż o 5 minut (a może nawet nie). Nie zawijałbym jej na Obrzeżną i A4, tylko skierował prosto Mikołowską na Giszowiec, stamtąd na Pszczyńską i dalej, w obu kierunkach, przez Paderewę i dalej Francuska itd. Dzięki temu ta linia lepiej służyłaby też Katowicom, bo duża część osiedla dostałaby szybki autobus do centrum Katowic i do Mysłowic, a Paderewa do Mysłowic. Dzisiaj z okolic przystanku Giszowiec Mysłowicka nic szybkiego do Katowic nie ma, a przystanek Giszowiec Osiedle jest hektary od tej części dzielnicy.
M15 - Kolejną kwestią jest ta linia z Sosnowca do Tychów, o której pisałem wcześniej. Nie ma bata na Mariolę, nie będzie wystarczającej liczby pasażerów na 2 kursy na godzinę na proponowanej trasie i - moim zdaniem - lepiej niech on jedzie te kilka minut dłużej, ale ma przystanki pośrednie pozwalające na złapanie dodatkowych pasażerów. ja go widzę na trasie Pogoń - Sosnowiec - Niwka - Mysłowice - Ćmok - Giszowiec - Murcki - Tychy - Paprocany.
Nigdy nigdzie nie pisałem propozycji dotyczących zmiany tas, ale tu się zastanawiam, bo reforma z "emkami" w wydaniu sosnowieckim mnie załamała. Jestem ciekawy Waszych opinii, ale rzeczowych. Za te typu "jechać pociągiem" itp z góry dziękuję. Planowane są linie autobusowe i o nich chcę rozmawiać, a nie o komunikacyjnym zbawieniu Metropolii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 13:42 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
1. Prawie ze wszystkim masz rację, tylko co z tego. Zrobią jak będą chcieli, a w Zagłębiu D. jak im zostanie podyktowane lub przeprawione.
2. Pod prawie kryją się Tychy. To zależy, czy miałoby to być szybsze połączenie bezpośrednie niż z przesiadką w Katowicach, czy połączenie kilku ciągów, wykluczające bezpośrednie podróże Sosnowiec – Tychy. Przykład linii 91, gdzie podróż z przesiadką jest szybsza niż bezpośrednio, pokazuje, że na odcinku zagłębiowskim ona świeci pustkami. Zresztą odkąd pamiętam.
3. Wydaje mi się, że pora zacząć podporządkowywać się idei komunikacji miejskiej przyszłości. Tzn. pora przestać wierzyć, że znów będzie jak dawniej.

Komunikacja miejska przyszłości, nieodległej, to przede wszystkim brak zbiorczych rozkładów jazdy (na przystankach, w internecie) i brak biletów papierowych. Polegało to będzie na tym, że wyszukujesz sobie połączenie w wyszukiwarce, nie widząc całej siatki połączeń, logujesz się, kupujesz bilet elektroniczny i jedziesz. Przy czym (1) logujesz się pod warunkiem, że jesteś użytkownikiem ujętym we właściwym systemie. Przy czym (2) nie jedziesz sobie ot tak, jak dawniej, przejechać się. Jedziesz w konkretnie określonym celu. Codziennie do pracy, raz na kwartał zameldować się do szkoły, okazjonalnie po co inne, ale tylko za okazaniem potwierdzenia, np. na umówioną wizytę medyczną, w celu odnowienia dostępu do systemu. Dla najwierniejszych raz w roku nagroda - swobodna podróż tam i z powrotem dla całej rodziny.

Gdy za kilka lat - kto niepokorny, nie na budżetówce, lub nie na socjalu - nie będzie miał co jeść, linia M13 będzie najpełniejszą w Sosnowcu. A cel podróży wiodącym pracodawcą okolicy, nawet gdyby żyw przypominał obozowe wspomnienia dziadków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Może rozmawiajmy o faktach, nie teoriach spiskowych?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Jakby to opisać najprościej, żeby się nie rozpisywać bardziej, niż to niezbędne... może tak:
Zostawić obecne 801/831. Nie chodzi o kwestie organizacyjne, tylko finansowe. Miasta dalej finansują własnie te linie, natomiast Metropolia finansowałaby:
M2 na nowej trasie: Katowice - Sosnowiec dw. PKP - Zagórze - Dąbrowa - Gołonóg (co 10 minut w R, co 20 w W).

A nie może finansować jednego i drugiego?
Cytuj:
835 - ponieważ likwidacji uległyby 808/811/815, w ogóle nie trzeba ruszać 835. Tym bardziej, że chcąc uczynić z M2 linię mocno przyśpieszoną, potrzebna jest też linia obsługująca przystanki drugorzędne. Poza tym, przecież nie chcemy ograniczać liczby kursów, więc nie ma żadnych argumentów za likwidacją tej linii na odcinku katowickim.

Chęciński napisał na facebooku, że niby 835 ma jednak jeździć do Katowic, więc pewnie wytną co innego.
Cytuj:
Na tej linii widziałbym też modyfikację trasy na drugim jej końcu. Według mapy dałaby oszczędność ok. 2 km w każdym kursie. Czas jazdy wydłużyłby się raczej nie więcej niż o 5 minut (a może nawet nie). Nie zawijałbym jej na Obrzeżną i A4, tylko skierował prosto Mikołowską na Giszowiec, stamtąd na Pszczyńską i dalej, w obu kierunkach, przez Paderewę i dalej Francuska itd. Dzięki temu ta linia lepiej służyłaby też Katowicom, bo duża część osiedla dostałaby szybki autobus do centrum Katowic i do Mysłowic, a Paderewa do Mysłowic. Dzisiaj z okolic przystanku Giszowiec Mysłowicka nic szybkiego do Katowic nie ma, a przystanek Giszowiec Osiedle jest hektary od tej części dzielnicy.

To raczej wydaje się, że sensowniejsze byłoby połączenie AWFu i Giszowica. Dziś nic tędy nie jeździ. Więc z Dworca na AWF, dalej na A4, Giszowiec i dalej do Mysłowic.
Cytuj:
M15 - Kolejną kwestią jest ta linia z Sosnowca do Tychów, o której pisałem wcześniej. Nie ma bata na Mariolę, nie będzie wystarczającej liczby pasażerów na 2 kursy na godzinę na proponowanej trasie i - moim zdaniem - lepiej niech on jedzie te kilka minut dłużej, ale ma przystanki pośrednie pozwalające na złapanie dodatkowych pasażerów. ja go widzę na trasie Pogoń - Sosnowiec - Niwka - Mysłowice - Ćmok - Giszowiec - Murcki - Tychy - Paprocany.

Ale to się przecież wytnie 106, 160 czy tam 35. Wy na prawdę nie rozumiecie o co w tej całej zabawie idzie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Komunikacja miejska przyszłości, nieodległej, to przede wszystkim brak zbiorczych rozkładów jazdy (na przystankach, w internecie)

Ale to już się dzieje, od miesiąca wieszają rozkłądy, z których albo się nie dowiesz gdzie autobus jedzie, albo musisz mieć lupę, żeby przeczytać.
Cytuj:
i brak biletów papierowych.

Ten pomysł to też nie nowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 27.02.2021, 21:30 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 486
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
Vanessa00 napisał(a):
Przykład linii 91, gdzie podróż z przesiadką jest szybsza niż bezpośrednio, pokazuje, że na odcinku zagłębiowskim ona świeci pustkami. Zresztą odkąd pamiętam.
Nie no, aż tak to nie. W kierunku centrum zawsze ktoś pojedzie, w drugą stronę też.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Nd 28.02.2021, 8:43 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
2. Pod prawie kryją się Tychy. To zależy, czy miałoby to być szybsze połączenie bezpośrednie niż z przesiadką w Katowicach, czy połączenie kilku ciągów, wykluczające bezpośrednie podróże Sosnowiec – Tychy. Przykład linii 91, gdzie podróż z przesiadką jest szybsza niż bezpośrednio, pokazuje, że na odcinku zagłębiowskim ona świeci pustkami.

Hmm, nie wiem :/ Inaczej: od Niwka Fabryka do Wartogłowiec Beskidzka jest 21km, zarówno S1, jak i przez Giszowiec. Dla samochodu różnica wynosi 7 minut w czasie przejazdu, na niekorzyść "Giszowca" (zaskoczony nie jestem). Trzeba też wziąć pod uwagę, że przy obecnie planowanej trasie, M15 ma zjeżdżać na Kosztowy i jakoś chyba obsługiwać Hołdunów, więc do czasu przejazdu S1 też trzeba coś doliczyć, czyli ta różnica między "Giszowcem" a "S1" już się mocno zmniejsza, może nawet całkiem niweluje.
Ja dopuszczam + 10 minut przez Giszowiec. Na tak długiej trasie, te parę minut dłużej powinno być mniej groźne dla całego projektu tej linii od jazdy ekspresówką niemal bez przystanków. Tak zwany kompromis. Natomiast, czy to jest szybciej niż z przesiadką w Kato... raczej nie dłużej, a wygodniej. Bazując na dzisiejszych połączeniach, między Sosnowcem a Wartogłowcem wyszło mi 52 minuty przez Katowice (sam czas jazdy 811 + 14) i 56 przez Niwkę (160S + 935 + 223 do Giszowiec Radosna i 14 od Górniczego Stanu). Jak doliczysz przesiadkę i uwzględnisz fakt, że jednak M15 ma pomijać przynajmniej część przystanków, wyjdzie podobnie, albo nawet niewielki plus na rzecz M15. Poza tym, poza Sosnowcem zyskają też Mysłowice.
Można też rozpatrywać, czy w takim układzie powinien jechać przez Niwkę, czy prosto Ostrogórską, ale tu nie będę optować za wyrzuceniem Niwki :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Nd 28.02.2021, 8:59 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Jakby to opisać najprościej, żeby się nie rozpisywać bardziej, niż to niezbędne... może tak:
Zostawić obecne 801/831. Nie chodzi o kwestie organizacyjne, tylko finansowe. Miasta dalej finansują własnie te linie, natomiast Metropolia finansowałaby:
M2 na nowej trasie: Katowice - Sosnowiec dw. PKP - Zagórze - Dąbrowa - Gołonóg (co 10 minut w R, co 20 w W).

A nie może finansować jednego i drugiego?

Może, tylko czy chce :) To "moje" M2 zjadłoby już większość wozokm przewidzianych w obecnym projekcie dla M2 i M4, więc Metropolia moglaby się nie zgodzić na finansowanie obu linii do Dąbrowy co 10 minut.
Cytuj:
Cytuj:
835 - ponieważ likwidacji uległyby 808/811/815, w ogóle nie trzeba ruszać 835. Tym bardziej, że chcąc uczynić z M2 linię mocno przyśpieszoną, potrzebna jest też linia obsługująca przystanki drugorzędne. Poza tym, przecież nie chcemy ograniczać liczby kursów, więc nie ma żadnych argumentów za likwidacją tej linii na odcinku katowickim.

Chęciński napisał na facebooku, że niby 835 ma jednak jeździć do Katowic, więc pewnie wytną co innego.

Aa, czyli już mamy pelny obraz "reformy": M2 wchodzi za 815 do Ostrów, 808 łączy się z 811 i wylatuje jeden kurs na godzinę, 835 zostaje po staremu, bo w sumie jego to od początku w ogóle nie powinno dotyczyć. Super! Rewolucja na miarę zastąpienia tramwaju 25 przez autobus. Jak to było? "Wygoda i więcej połączeń", albo jakoś tak.
Cytuj:
Cytuj:
Na tej linii widziałbym też modyfikację trasy na drugim jej końcu. Według mapy dałaby oszczędność ok. 2 km w każdym kursie. Czas jazdy wydłużyłby się raczej nie więcej niż o 5 minut (a może nawet nie). Nie zawijałbym jej na Obrzeżną i A4, tylko skierował prosto Mikołowską na Giszowiec, stamtąd na Pszczyńską i dalej, w obu kierunkach, przez Paderewę i dalej Francuska itd. Dzięki temu ta linia lepiej służyłaby też Katowicom, bo duża część osiedla dostałaby szybki autobus do centrum Katowic i do Mysłowic, a Paderewa do Mysłowic. Dzisiaj z okolic przystanku Giszowiec Mysłowicka nic szybkiego do Katowic nie ma, a przystanek Giszowiec Osiedle jest hektary od tej części dzielnicy.

To raczej wydaje się, że sensowniejsze byłoby połączenie AWFu i Giszowica. Dziś nic tędy nie jeździ. Więc z Dworca na AWF, dalej na A4, Giszowiec i dalej do Mysłowic.

Też dobry pomysł.
Cytuj:
Cytuj:
M15 - Kolejną kwestią jest ta linia z Sosnowca do Tychów, o której pisałem wcześniej. Nie ma bata na Mariolę, nie będzie wystarczającej liczby pasażerów na 2 kursy na godzinę na proponowanej trasie i - moim zdaniem - lepiej niech on jedzie te kilka minut dłużej, ale ma przystanki pośrednie pozwalające na złapanie dodatkowych pasażerów. ja go widzę na trasie Pogoń - Sosnowiec - Niwka - Mysłowice - Ćmok - Giszowiec - Murcki - Tychy - Paprocany.

Ale to się przecież wytnie 106, 160 czy tam 35. Wy na prawdę nie rozumiecie o co w tej całej zabawie idzie?

Niby Chęciński się oburzył podczas sesji Metropolii, że przecież to miały być dodatkowe linie, a teraz "on się dowiaduje, że coś ma być wycięte". Coś poleci na pewno, tylko - własnie - co. Dlatego chyba lepsze to M15 w mojej propozycji i skasowanie 935. Najmniej namiesza. Do Czeladzi będzie ten nowy M17, a z Mysłowic i Niwki zostałby 35 co godzinę jak obecnie i tyle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Nd 28.02.2021, 9:02 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tram2012N napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Przykład linii 91, gdzie podróż z przesiadką jest szybsza niż bezpośrednio, pokazuje, że na odcinku zagłębiowskim ona świeci pustkami. Zresztą odkąd pamiętam.
Nie no, aż tak to nie. W kierunku centrum zawsze ktoś pojedzie, w drugą stronę też.

Ale to "ktoś" to tak trochę dosłownie :) Sosnowieckie autobusy wożą powietrze. To jest ogromny problem i trzeba coś z tym zrobić. Parę linii w określonych godzinach ma przyzwoite napełnienie, a reszta to tabor B lub mniejszy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 16:59 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Bez zmian personalnych nic z tym nie zrobisz, a one nieprędko.

Inny temat. Czy ja dobrze rozumiem, że w ramach mietrolinij polecą wszystkie APx, w zamian planują jedną superekspresową AP Katowice - Pyrzowice?

Odkucie się na Sosnowcu za konieczność pozostawienia 815 i 835 bez zmian?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Bez zmian personalnych nic z tym nie zrobisz, a one nieprędko.

To zależy o kogo idzie. Bo iwonka chyba niedługo idzie na emeryture, gorzej z panem co to ostatnio się na fejsbuku chwali czego to nie zrobił.
Cytuj:
Inny temat. Czy ja dobrze rozumiem, że w ramach mietrolinij polecą wszystkie APx, w zamian planują jedną superekspresową AP Katowice - Pyrzowice?

Chyba tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:23 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Bez zmian personalnych nic z tym nie zrobisz, a one nieprędko.

To zależy o kogo idzie. Bo iwonka chyba niedługo idzie na emeryture, gorzej z panem co to ostatnio się na fejsbuku chwali czego to nie zrobił.
To płotka. Nie ona tym rządzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Inni polecą dopiero gdy poleci pan Kazimierz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:38 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Czyli nieprędko. Nawet jeśli to i nie on ustala rozkłady jazdy dla Sosnowca.

Swoją drogą, pan Kazimierz w porze niepopularnych posunięć, czyli cięć połączonych z podwyżkami cen biletów, znów chwilowo zamilkł tam, gdzie po mistrzowsku wodzi wianuszek adoratorów za nos.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Swoją drogą, pan Kazimierz w porze niepopularnych posunięć, czyli cięć połączonych z podwyżkami cen biletów, znów chwilowo zamilkł tam, gdzie po mistrzowsku wodzi wianuszek adoratorów za nos.

Że gdzie? Na fejsbuku co chwilę pajacuje razem z przewnodniczącym RM Będzina oraz Luckiem Decem, przy którym Roman Urbańczyk uchodzi za mistrza obycia i dyplomacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 1.03.2021, 17:55 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Na SSC. Mistrz akademickich dyskusji, równy ex-marszałkowi z Jaworzna, jak mu tam było, Śmigielski zdaje się, którego największym atutem było krasomówstwo, czy też hipnotyzerstwo. Każdy po spotkaniu z nim był przekonany, że jest dobrze, najlepiej jak się da.

Czyli, posiłkując się cytatem:

Ravel napisał(a):
Niby Chęciński się oburzył podczas sesji Metropolii, że przecież to miały być dodatkowe linie, a teraz "on się dowiaduje, że coś ma być wycięte".

Dodatkowe linie to było aktualne nim przesądzono o ich powierzeniu z wolnej ręki "operatorom wewnętrznym", właściwie świeżo uwewnętrznionym. A że przynajmniej jeden z nich polecił, że będzie je robił tymi wozami, które ma, to wyszła ledwie racjonalizacja. A że ludzie ze wschodnich dzielnic oburzyli się, to nawet z racjonalizacji wyszły nici. Ostatecznie wyjdzie "aż" przenumerowanie okraszone prztyczkami, typu próba wycięcia przystanku Zagórze Paderewskiego + wycięcie linii 811.

Po drodze tego łańcuszka zatraciła się cecha ekspresowości nowych linii, pierwotnie tak hardo lansowana.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1575 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności