Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Śr 16.08.2006, 14:33 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Wracam do tego co napisałem parędziesiąt postów wcześniej tzn. poprawy funkcjonowania KM w rejonie Maczek.
Mój pomysł:
- z części kursów Sosnowiec Stawowa -> ... > Cieśle -> Maczki Stare Pętla -> Maczki Kościuszki usunąć rundkę przez Maczki Stare;
- przyspieszyć odjazd z Kościuszki o kilka minut;
- jechać trasą Maczki Kościuszki -> Krakowska -> Maczki Stare Pętla -> Cieśle -> ...
Drugi mój pomysł:
Zmiana numeru 926 na 950 bo jego trasie bliżej do 150 niż 26.
(Albo po prostu zmienić na 150.)
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 29.08.2006, 23:16 |
|
Dołączył(a): Pt 21.10.2005, 21:27 Posty: 1154 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
|
Co jest powodem przedłużenia niektórych kursów linii 140 do wioski Trzebyczka? Które kursy będą wydłużone i na czyj koszt? Na marginesie: Czy tam jest gdzie zawrócić? ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 30.08.2006, 21:25 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Strzyż napisał(a): Drugi mój pomysł: Zmiana numeru 926 na 950 bo jego trasie bliżej do 150 niż 26. (Albo po prostu zmienić na 150.)
A to niby po co komu? Moim zdaniem tak samo jej blisko do 26 jak i 150.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 10:05 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): Strzyż napisał(a): Drugi mój pomysł: Zmiana numeru 926 na 950 bo jego trasie bliżej do 150 niż 26. (Albo po prostu zmienić na 150.) A to niby po co komu? Moim zdaniem tak samo jej blisko do 26 jak i 150.
Jedyne sensowne rozwiązanie to połączyć 926 i 150 w 150. A to, do czego linii 926 blisko, wyraźnie sugerują terminy kursowania. Linii 926 zdecydowanie bliżej do 150, niż do 26, chociaż obydwie wywodzą się z 26. Tyle, że 26 ma pewne istotne różnice trasy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 16:44 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): Jedyne sensowne rozwiązanie to połączyć 926 i 150 w 150. A to, do czego linii 926 blisko, wyraźnie sugerują terminy kursowania. Linii 926 zdecydowanie bliżej do 150, niż do 26, chociaż obydwie wywodzą się z 26. Tyle, że 26 ma pewne istotne różnice trasy.
Szkoda tylko, że 150 do szpitala dojeżdża w jendym kursie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 16:48 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): Jedyne sensowne rozwiązanie to połączyć 926 i 150 w 150. A to, do czego linii 926 blisko, wyraźnie sugerują terminy kursowania. Linii 926 zdecydowanie bliżej do 150, niż do 26, chociaż obydwie wywodzą się z 26. Tyle, że 26 ma pewne istotne różnice trasy. Szkoda tylko, że 150 do szpitala dojeżdża w jendym kursie.
No i w czym problem? 926 analogicznie dojeżdża do Stawowej w 3 kursach. To jest raczej argument "za", niż "przeciw".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 16:52 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): No i w czym problem? 926 analogicznie dojeżdża do Stawowej w 3 kursach. To jest raczej argument "za", niż "przeciw".
Im mniej wariantów tym lepiej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 16:56 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): No i w czym problem? 926 analogicznie dojeżdża do Stawowej w 3 kursach. To jest raczej argument "za", niż "przeciw". Im mniej wariantów tym lepiej.
Owszem - sztuczne mnożenie liczby wariantów jest bezsensem, ale ich występowanie jest nieuniknione, by dopasować ofertę do występujących potrzeb. Lepszy nowy numer, czy nowy wariant trasy w aspekcie uproszczania układu komunikacyjnego?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 17:15 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): Owszem - sztuczne mnożenie liczby wariantów jest bezsensem, ale ich występowanie jest nieuniknione, by dopasować ofertę do występujących potrzeb. Lepszy nowy numer, czy nowy wariant trasy w aspekcie uproszczania układu komunikacyjnego?
W tym konkretnym przypadku można zrobic 2 linie, jedna ze szpitala na osiedle Bór, a druga z Rudnej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 17:29 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): Owszem - sztuczne mnożenie liczby wariantów jest bezsensem, ale ich występowanie jest nieuniknione, by dopasować ofertę do występujących potrzeb. Lepszy nowy numer, czy nowy wariant trasy w aspekcie uproszczania układu komunikacyjnego? W tym konkretnym przypadku można zrobic 2 linie, jedna ze szpitala na osiedle Bór, a druga z Rudnej.
Naprawdę nie widzę problemu, by w określonach porach jechać na Stawową, a wybrane kursy podciągnąć pod Szpital. Jest to niewielka różnica trasy, a istotny będzie wspólny rozkład na większości trasy. Dwie linie ze skoordynowanym rozkładem to nie jest to samo, co jedna linia wariantowa. Więcej zamieszania wprowadzają osobne linie, niż jedna wariantowa. Zresztą - po wydłużeniu 150 pod Szpital w wybranych kursach tak naprawdę znika problem autobusu 26, który w tej chwili jest sztucznie wydłużony pod Szpital.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 17:33 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): Dwie linie ze skoordynowanym rozkładem to nie jest to samo, co jedna linia wariantowa. Więcej zamieszania wprowadzają osobne linie, niż jedna wariantowa.
Niby czemu?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 17:45 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): Dwie linie ze skoordynowanym rozkładem to nie jest to samo, co jedna linia wariantowa. Więcej zamieszania wprowadzają osobne linie, niż jedna wariantowa. Niby czemu?
Z uwagi na zdolność percepcji informacji rozkładowej przez pasażera. Jak masz dwie linie, to masz jakby dwie osobne informacje, które musisz złożyć w całość. Robiąc dwie osobne linie - problem "składania" informacji z informacji cząstkowych dotyczy wszystkich pasażerów. Robiąc wariant - problem dotyczy tylko pasażerów korzystających z linii na końcówce.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 17:48 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): Z uwagi na zdolność percepcji informacji rozkładowej przez pasażera. Jak masz dwie linie, to masz jakby dwie osobne informacje, które musisz złożyć w całość. Robiąc dwie osobne linie - problem "składania" informacji z informacji cząstkowych dotyczy wszystkich pasażerów. Robiąc wariant - problem dotyczy tylko pasażerów korzystających z linii na końcówce.
Łooo matko. To żeś palnął. Chyba łatwiej zapamiętac, gdzie jedzie dana linia, a nie o której dany wariant jest wykonywany. Mało tego, większość wariantów jest nieoznakowana, tzn. autobus ma tablice tylko z jednym przystankiem końcowym.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 18:02 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): Z uwagi na zdolność percepcji informacji rozkładowej przez pasażera. Jak masz dwie linie, to masz jakby dwie osobne informacje, które musisz złożyć w całość. Robiąc dwie osobne linie - problem "składania" informacji z informacji cząstkowych dotyczy wszystkich pasażerów. Robiąc wariant - problem dotyczy tylko pasażerów korzystających z linii na końcówce. Łooo matko. To żeś palnął. Chyba łatwiej zapamiętac, gdzie jedzie dana linia, a nie o której dany wariant jest wykonywany. Mało tego, większość wariantów jest nieoznakowana, tzn. autobus ma tablice tylko z jednym przystankiem końcowym.
Dla pasażerów jadących na wspólnym odcinku (a takich jest przeważająca większość w tym przypadku), to najmniejszy problem. Rozwiązania ocenia się globalnie. Wariantowość jest rozwiązaniem stosowanym powszechnie, zwłaszcza w trakcji autobusowej, a sensowność ich oznaczenia to już sprawa wtórna i osobna dyskusja.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 18:47 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Wariantów w zagłębiowskiej komunikacji jest za dużo. Należy dążyć do zmniejszenia ilości wariantów. Wydaje sie, że można wszystkie kursy wydłużyć do szpitala.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 21:07 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
adam86 napisał(a): Wariantów w zagłębiowskiej komunikacji jest za dużo. Należy dążyć do zmniejszenia ilości wariantów. Wydaje sie, że można wszystkie kursy wydłużyć do szpitala.
Jeżeli wariant jest skróceniem/wydłużeniem trasy podstawowej, to jeszcze ujdzie, ale jeżeli jest odgałęzieniem, to moim zdaniem lepiej utworzyć nową linię.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 21:36 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
A czy genezą numerka 926 nie był przypadkiem inny przewoźnik?
W omawianym przypadku można jeszcze wspomnieć o rozwiązaniu "rodziny" linii, tzn. przenumerować 150 na np. 226.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 21:40 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
butthead napisał(a): A czy genezą numerka 926 nie był przypadkiem inny przewoźnik?
W omawianym przypadku można jeszcze wspomnieć o rozwiązaniu "rodziny" linii, tzn. przenumerować 150 na np. 226.
Nie - nowy przewoźnik pojawił się później. A było to związane z pojawieniem się 141, które jeździło tylko w robocze. Z uwagi na to, że w dni wolne 141 nie kursowało, tak "biska" 150 jako 926 wylądowała pod Szpitalem Górniczym. A co do nowego numeru - najbardziej adekwatny dla całości jest 150 i nie ma sensu tego zmieniać. 226 może rodzić wątpliwości, zwłaszcza z uwagi na to, że trasy 150 i 926 różnią w pewnym miejscu istotnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 21:46 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): 226 może rodzić wątpliwości, zwłaszcza z uwagi na to, że trasy 150 i 926 różnią w pewnym miejscu istotnie.
Tylko i wyłączanie wydłużeniem do szpitala...
Ostatnio edytowano Cz 31.08.2006, 22:16 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 31.08.2006, 22:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): 226 może rodzić wątpliwości, zwłaszcza z uwagi na to, że trasy 150 i 926 różnią w pewnym miejscu istotnie. Tylko i wyłączanie wudłużeniem do szpitala...
Chodziło o 26. Moja pomyłka. Poprawna wersja zdania: "226 może rodzić wątpliwości, zwłaszcza z uwagi na to, że trasy 150 i 26 różnią w pewnym miejscu istotnie."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|