Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209
Strona 66 z 79

Autor:  butthead [ Cz 3.04.2014, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

804 za wiele tych kilometrów nie robi, więc starczy pewnie tylko na wzmocnienie 297 w szczycie. No chyba, że Katowice się szarpną i zgodzą na wyraźny wzrost pracy eksploatacyjnej - w skali roku pewnie i tak sporo "zaoszczędzą" na różnych tramwajowych ograniczeniach, a swoją drogą jesienią wybory.

Autor:  Jelczu [ Cz 3.04.2014, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

butthead napisał(a):
804 za wiele tych kilometrów nie robi, więc starczy pewnie tylko na wzmocnienie 297 w szczycie. No chyba, że Katowice się szarpną i zgodzą na wyraźny wzrost pracy eksploatacyjnej - w skali roku pewnie i tak sporo "zaoszczędzą" na różnych tramwajowych ograniczeniach, a swoją drogą jesienią wybory.

Niby tak, ale wystarczy spiąć czas, nieco przyciąć przerwy i właściwie jedno auto już poza szczytem mogło być przyspieszyć takt. Z tego co dowiedziałem się w PKMie, nie ma raczej innej wersji, niż 804 do piachu i jakieś tam wzmocnienie 297. Wygląda to już na postanowione.

Autor:  P Śl [ Cz 3.04.2014, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Na 297 na 10 minut góra jeden autobus jest potrzebny. Dużo zależy od tego o ile się skurczy przelot. W międzyszczycie wystarczy spiąć takt z 10 minut na 12 i już jest 12-14 minut na przerwy po każdym kółku, a rozkład będzie dalej atrakcyjny. Można np. z 910 przerzucić w międzyszczycie na 3 kółka autobus.
Bardzo dobrze, że 804 nikt nie wskrzesza. Szkoda tylko, że na pracę eksploatacyjną patrzy się przez pryzmat stawki dla przewoźnika, a nie faktycznych kosztów dla miasta.

Autor:  Daro85 [ Cz 3.04.2014, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

P Śl napisał(a):
A tak się zastanawiałem czy nie było by dobrze 51 od biblioteki puścić do Praktikera i autostradą do Witosa, o kiedyś było narzekanie, że z Paderewy trzeba się przebijać przez centrum.


Taka linia byłaby kosmicznie bez sensu, szczególnie w drugą stronę (Witosa- Ligota).

Autor:  P Śl [ Cz 3.04.2014, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Przecież nikt nie twierdzi, że ktoś taką trasę przejedzie. Raczej mam na myśli dwa niezależne odcinki tak jak jest teraz. To jest dość luźny zamysł.

Autor:  butthead [ Cz 3.04.2014, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Jelczu napisał(a):
wystarczy spiąć czas, nieco przyciąć przerwy i właściwie jedno auto już poza szczytem mogło być przyspieszyć takt.
Byłby to niewątpliwie duży krok do przodu, gdyby przy ocenie kosztów funkcjonowania linii zacząć brać pod uwagę efektywność rozkładu jazdy, ale póki co jednostką rozliczeniową pozostaje wozokilometr ;)

Autor:  Daro85 [ Cz 3.04.2014, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

P Śl napisał(a):
Przecież nikt nie twierdzi, że ktoś taką trasę przejedzie. Raczej mam na myśli dwa niezależne odcinki tak jak jest teraz. To jest dość luźny zamysł.


Tak, ale co do 51 to tam trzeba to zrobić tak, by nie stracić za bardzo obecnych pasażerów. A linia po trasie przez A4 z jazdą przez Paderewę w taki sposób jest linią właściwie do nikąd. Nie obsługuje np. ważnego przystanku na Jagiellońskiej/Francuskiej, Trzy Stawy robi w jedną stronę, w centrum nie zatrzymuje się niemal nigdzie. Czyt. chłopaki z Ligoty i Brynowa do południowego Śródmieścia tylko z przesiadką ;).

Autor:  P Śl [ Cz 3.04.2014, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Przy tej taryfie niewątpliwie ci**ato. Acz na Gawronów to lepiej iść na tramwaj, od Meteorologów jest jeszcze 600 i 110, które w zasadzie się nakłada czasowo na 51. Z Francuską i Jagiellońską może być jedynie lekki problem, ale jak to dobrze ułożyć to na coś by się dało przesiąść albo te 300 metrów z buta.

Autor:  inżinier [ Cz 3.04.2014, 14:25 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

P Śl napisał(a):
Szkoda, że taryfa czasowa leży, bo dało by się wiele dobrego zrobić w tym temacie. Kilometry z 193 dorzuciłbym do 115 i wydłużył do Tysiąclecia (tak jak wspominałem). Wzmocniłbym 673 i 674. 212 Ligota - Szopienice. 920 papa. 292 w katowickiej wersji papa. I z grubsza dało by się fajnie po Katowicach podróżować. A tak się zastanawiałem czy nie było by dobrze 51 od biblioteki puścić do Praktikera i autostradą do Witosa, o kiedyś było narzekanie, że z Paderewy trzeba się przebijać przez centrum.
Przede wszystkim to trzeba coś z robić z ciągiem przez Józefowiec - Bytków do Michałkowic. Regularnie w weekendy usiłuje się dostawać z centrum Katowic na Dąb Krzyżową (nie, nie na GieKSę :P) i szlag człowieka trafia na myśl o takcie 5'-5'-50'. Do tego co linia to przebieg trasy bardziej popierd... tfu, zakręcony, ekstremum to eksterytorialna atrakcja wesołego miasteczka z numerkiem 193. Do Michałkowic zaś to bez prowiantu i termosu ani rusz.

Autor:  aso [ Cz 3.04.2014, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

P Śl napisał(a):
Kilometry z 193 dorzuciłbym do 115 i wydłużył do Tysiąclecia (tak jak wspominałem).


Próbowałem ci już kiedyś wytłumaczyć, że jest wystarczająca liczba połączeń pomiędzy Osiedlem Witosa, a Osiedlem Tysiąclecia. Od mieszania herbata nie będzie bardziej słodka. Wzrost pracy eksploatacyjnej nie przełoży się tutaj na pracę przewozową. Oczywiście pozostaje pytanie jak zapewnić sprawne połączenie Osiedla Tysiąclecia z centrum Katowic (jak stworzyć jedną, silną linię), ale na pewno nie metodą wycieczek objazdowych przez Osiedle Witosa.

Z takim podejściem jakie prezentujesz, to jesteś w stanie doprowadzić do bankructwa nawet najbardziej sprawny ekonomicznie system.

Autor:  Ludw_K [ Cz 3.04.2014, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

P Śl napisał(a):
A tak się zastanawiałem czy nie było by dobrze 51 od biblioteki puścić do Praktikera i autostradą do Witosa,

A z os. Witosa do Jagielońskiej, czy z AWF (Mikołowskiej, Kopernika) do os. Paderewskiego to wówczas rowerem, czy taksówką?
Inna sprawa, to że trasa 51 w obecnym kształcie też jest jakoś bez sensu długa i pokręcona. Chyba lepszym rozwiązaniem byłyby tu dwie niezależne linie w śladzie obecnego 51; jedna z os. Tysiąclecia do os. Paderewskiego (CH 3-Stawy) oraz druga z Ligoty do CH 3-Stawy (ta pierwsza raczej z większą częstotliwością niż 30min). Powstanie wówczas problem połączenia pomiędzy Francuską (Sąd i Kom. Policji) a Mikołowską, AWF, os. Witosa i os. Tysiąclecia. Nie wiem ile osób z takiej relacji korzysta, więc na ile jest ona potrzebna, niemniej przy Francuskiej jest dużo i chyba jeszcze przybywa generatorów ruchu. Dla poprawy połączenia tego rejonu przynajmniej z południową częścią śródmieścia w takim układzie widziałbym skierowanie 110 przez Francuska, Jagielońską, Kopernika, Mikołowską i ew. z pominięciem dworca bezpośrednio w kier. pl. Wolności (gdy już będzie przejezdny)

Autor:  butthead [ Pt 4.04.2014, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Trzy Stawy same w sobie połączenie mają wystarczające, bardziej chodzi o Francuską. Problemem 51 jest nie tylko zakręcona trasa, ale i katastrofalna jakość obsługi z którą najwyraźniej organizator nie jest w stanie sobie poradzić. Dlatego też pewnym rozwiązaniem mogłoby być tak jak piszesz podzielenie 51, ze skierowaniem jej na Muchowiec (pojedzie - dobrze, nie pojedzie, też nic się nie stanie) lub np. na Ceglaną. Od strony Ligoty w stronę os. Paderewskiego można by wydłużyć 13, co by zdecydowanie poprawiło jej wykorzystanie na końcowym odcinku trasy.
Natomiast stworzenie połączenia południowej części śródmieścia ("w poprzek") byłoby dobrym przyczynkiem do ucywilizowania 940, tabor ma ku temu idealny.

Autor:  Daro85 [ Pt 4.04.2014, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

butthead napisał(a):
Trzy Stawy same w sobie połączenie mają wystarczające, bardziej chodzi o Francuską. Problemem 51 jest nie tylko zakręcona trasa, ale i katastrofalna jakość obsługi z którą najwyraźniej organizator nie jest w stanie sobie poradzić. Dlatego też pewnym rozwiązaniem mogłoby być tak jak piszesz podzielenie 51, ze skierowaniem jej na Muchowiec (pojedzie - dobrze, nie pojedzie, też nic się nie stanie) lub np. na Ceglaną. Od strony Ligoty w stronę os. Paderewskiego można by wydłużyć 13, co by zdecydowanie poprawiło jej wykorzystanie na końcowym odcinku trasy.


Pomysł dość ciekawy, ale ja jestem za, z tym, że 13 powinna kursować nie na Trzy Stawy tylko gdzieś w rejon albo Krasińskiego, albo Jagiellońskiej.

Autor:  butthead [ Pt 4.04.2014, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Jak najbardziej, dlatego też napisałem na Paderewę, nie na Trzy Stawy. Wymagałoby to jednak przemyślenia którędy ma wjechać i wyjechać oraz gdzie odbywać postój, tak żeby w godzinach szczytu autobusy nie zaginęły w boju tkwiąc w okolicznych korkach.

Autor:  Sir Alex [ Pt 4.04.2014, 15:21 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

butthead napisał(a):
Jak najbardziej, dlatego też napisałem na Paderewę, nie na Trzy Stawy. Wymagałoby to jednak przemyślenia którędy ma wjechać i wyjechać oraz gdzie odbywać postój, tak żeby w godzinach szczytu autobusy nie zaginęły w boju tkwiąc w okolicznych korkach.

Zrobić nowy przystanek o nazwie "Osiedle Paderewskiego Pętla" :P
A lokalizacja-parking między Belgiem a Biblioteką Śląską.

Autor:  Egon [ Pt 4.04.2014, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Sir Alex napisał(a):
Zrobić nowy przystanek o nazwie "Osiedle Paderewskiego Pętla" :P
A lokalizacja-parking między Belgiem a Biblioteką Śląską.

Ja tak myślałem, żeby jakąkolwiek linię puścić gdzieś na tyły osiedla, przez ul. Sikorskiego albo Krasińskiego, tak jak daaawno temu jeździła 110. Ale to były czasy, kiedy jeszcze ul. Paderewskiego była normalną ulicą, z połączeniem z 1 Maja, choć przez przejazd ze szlabanami, a osiedle nie istniało. Teraz tam jest tak gęsto, że nawet 940 miałaby problem. Choć jest szansa na połączenie ul. Pułaskiego z Paderewskiego, coś tam się jakoby buduje.
Co do 13 - hm, od dawna mam swoje zdanie na temat tej linii i się z nim zgadzam ;-)

Autor:  Ludw_K [ Pt 4.04.2014, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

butthead napisał(a):
pewnym rozwiązaniem mogłoby być tak jak piszesz podzielenie 51, ze skierowaniem jej na Muchowiec (pojedzie - dobrze, nie pojedzie, też nic się nie stanie)

No nie, przecież tym sposobem znowu nie będzie żadnego połączenia od strony Mikołowskiej (czyli całej południowo-zach. części śródmieścia) a także os. Witosa z os. Paderewskiego, a i z 3-Stawami też jest potrzebne, kiedyś był "darmowóz" ale przeszedł do historii bo połowa jego pasażerów nie była klientami CH. No i może nie zakładajmy tworzenia linii "warunkowych", tym bardziej przy mniejszej częstotliwości zasada "pojedzie - dobrze, nie pojedzie... " jest nie do przyjęcia. Zresztą uważam, że 51 w relacji os. Tysiąclecia - os. Paderewskiego powinien jeździć z większą częstotliwością, nie od razu 10 min, ale 20 czy nawet 15 w godzinach szczytu nie byłoby zbędnym luksusem.

Autor:  aso [ Nd 6.04.2014, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

butthead napisał(a):
Trzy Stawy same w sobie połączenie mają wystarczające, bardziej chodzi o Francuską. Problemem 51 jest nie tylko zakręcona trasa, ale i katastrofalna jakość obsługi z którą najwyraźniej organizator nie jest w stanie sobie poradzić. Dlatego też pewnym rozwiązaniem mogłoby być tak jak piszesz podzielenie 51, ze skierowaniem jej na Muchowiec (pojedzie - dobrze, nie pojedzie, też nic się nie stanie) lub np. na Ceglaną. Od strony Ligoty w stronę os. Paderewskiego można by wydłużyć 13, co by zdecydowanie poprawiło jej wykorzystanie na końcowym odcinku trasy.
Natomiast stworzenie połączenia południowej części śródmieścia ("w poprzek") byłoby dobrym przyczynkiem do ucywilizowania 940, tabor ma ku temu idealny.


Dobrze kombinujesz... 940 to w tej chwili taki trochę potworek. Ale jeśli włączyć go w jakąś szerszą koncepcję, to można zrobić coś takiego: Ligota Akademiki - Brynów - Os. Paderewskiego - Uniwersytecka - Novotel - Porcelanowa - Os. Paderewskiego - Brynów - Ligota Akademiki. Wtedy zamiast obecnego 51 wychodzi całkiem sensowna linia, ukierunkowana na obsługę południowo-wschodniej części centrum oraz Osiedla Paderewskiego, a także wszystkich najważniejszych uczelni.

Autor:  Egon [ Nd 6.04.2014, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

aso napisał(a):
940 to w tej chwili taki trochę potworek. Ale jeśli włączyć go w jakąś szerszą koncepcję, to można zrobić coś takiego: Ligota Akademiki - Brynów - Os. Paderewskiego - Uniwersytecka - Novotel - Porcelanowa - Os. Paderewskiego - Brynów - Ligota Akademiki. Wtedy zamiast obecnego 51 wychodzi całkiem sensowna linia, ukierunkowana na obsługę południowo-wschodniej części centrum oraz Osiedla Paderewskiego, a także wszystkich najważniejszych uczelni.

Tak, to byłoby dobre. Ale jednak brakuje mi tego starego 51, przez Dąb. No ale może w końcu zrobią ten tramwaj do Ligoty - choć wątpię, żebym tego dożył...

Autor:  gzm92 [ Pt 20.06.2014, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

No i mamy nowy rozkład 297 :)
Wygląda naprawdę dobrze.

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... rasy=11363

Strona 66 z 79 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/