Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209
Strona 69 z 74

Autor:  Egon [ Pn 4.12.2017, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

JacekSo napisał(a):
Egon napisał(a):
3. Zwiększyć: 737
4. Zmniejszyć: 737

Czyli summa summarum pozostawić bez zmian? :P

Częściej a mniejszym.

Nie mam pomysłu na 717 - albo zwiększyć ilość kursów po likwidacji 119, albo zlikwidować i przepuścić przez Strąków więcej kursów (wszystkie?) 179.

Jeszcze jedna uwaga - skrócić 292 do Brzęczkowic i przywrócić 321 na dawnej trasie Jaworzno - Brzęczkowice. No ale pan prezydent Silbert trochę się zdrzemnął...

Autor:  zonque [ Wt 5.12.2017, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

poldon82 napisał(a):
Za rok ZTM przejmie zarządzanie komunikacją od KZKGOP,MZKP i MZK.
Jakie zmiany Waszym zdaniem powinni wprowadzić w pierwszej kolejności?


- Miło by było zobaczyć przegubowce na 109.
- Po zbudowaniu łącznika na Grundmanna wydłużyć T15 w stronę WPKiW.
- Przegubowe trolejbusy na A i B.

BP, MSPANC.

Autor:  poldon82 [ Śr 6.12.2017, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Egon napisał(a):
5. Zrobić porządek z dublowaniem się numerów KZK, MZK i MZKP - 1, 14, 25, 51, 605 (myszkowską "dwójkę" można zostawić).


No porządek z numeracją to obowiązkowo powinni zrobić. Osobny zakres dla tramwajów, linii szkolnych, linii pospiesznych itp.

-----------------------------------

A jakieś pomysły dla zachodniej części metropolii ?

Gliwice - Tarnowskie Góry
Gliwice - Zabrze
Pyskowice - Zabrze
Pyskowice - Bytom
No i jak polepszyć komunikację w gliwickiej strefie ekonomicznej.

Autor:  Ninu95 [ Śr 6.12.2017, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Gliwice z TG są mają połączenie 80 i 112, co do funkcjonowania to musiałby się ktoś wypowiedzieć kto podróżuje tymi liniami.
Gliwice -Zabrze, sory, ale te miasta są tak połączone że z większości dzielnic jednego z miast można dostać się do różnych dzielnic innego.
-Co do propozycji:
-Przywrócić 678 które bardzo dobrze komunikowało kopernika z zatorzem, tyle że ulepszył bym to i puścił zamiast jak kiedyś to było czyli z toszeckiej na świętojańską i opolska, to z toszeckiej tak jak 676 prosto na grottgera żeby obsłużyć cmentarz lipowy później na dąbrowskiego-opolska-Plac piastów(dojazd przez piwną), i kółko w odwrotną stronę, i zamiast linii szczytowej zrobił bym z tego linie od godzin 6-17/18 czyli typowo dla osiedli/emerytów.
-8 zrobić całodzienną bez tej 3 godzinnej luki która jest obecnie.
-wyodrębnić 15 metrowe autobusy jako odrębny rodzaj taboru, a nie traktować go jako przegubowce.
-Co idzie za poprzednią propozycją, w Niedziele na 194, 617 wprowadzić "deski".
-236 zrobić z tego linię która przestanie wozić powietrze czyli: zaczyna z Knurowie na szpitalnej-K. ułanów, póżniej rybnicką w stronę pilchowic drogą 921 po trasie, w stronę leboszowic, po leboszowicach pociągnąć do sośnicowic, może nawet strefy w okolicach Mecaluxa gdzie kończy 699. i tam zrobić stop i kółko w drugą stronę po trasie.
-280 jeżdżące co najmniej w soboty.
-Linia Gliwice PP-Rybnik też była by dobrą opcją tyle że bez zwiedzania Knurowa, tylko drogą 78, żeby czas przejazdu zamknął się mniej więcej w godzinie.
-648-przejazd przez auchan, widać jak pełno tubylców nabija 194 i 710 żeby dojechać do auchana, a tak obłożenie w 648 się zwiększy co polepszy sytuację w innych liniach w tym kierunku.

Autor:  Tram2012N [ Śr 6.12.2017, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ninu95 napisał(a):
-648-przejazd przez auchan, widać jak pełno tubylców nabija 194 i 710 żeby dojechać do auchana, a tak obłożenie w 648 się zwiększy co polepszy sytuację w innych liniach w tym kierunku.
Pomysł dobry. W pewną sobotę w październiku jechałem 194 do Auchana. Na Górnych Wałów był problem, bo masa ludzi wsiadła do autobusu przegubowego i "przytulała się". Taki był tłok.

Autor:  Ninu95 [ Śr 6.12.2017, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Tyle że 648 w weekendy nie jeździ, ale problem występuje też w tygodniu, a nawrotka na przystanek to "strata" w rozkładzie jakieś 3 minuty więc nie duża.

Autor:  Egon [ Śr 6.12.2017, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

poldon82 napisał(a):
A jakieś pomysły dla zachodniej części metropolii ?
...
No i jak polepszyć komunikację w gliwickiej strefie ekonomicznej.

No to ja zaproponowałbym połączenie linii 93 i 707 w jedną - oczywiście nie na marnych 5 parach kursów jak 93, a przynajmniej na tylu, ile wykonuje 707 do Łabęd. Znacznie ułatwiłoby to mieszkańcom Pyskowic dojazd do strefy ekonomicznej.

Autor:  Vanessa00 [ Śr 6.12.2017, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Jak o tym tu wspomniałem na przykładzie Toszka, to zaraz mnie błotem obrzucono. Ci, co mieszkają najdalej od strefy, okazało się, że najlepiej wiedzą, co tam potrzebne.

Autor:  poldon82 [ Cz 7.12.2017, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ninu95 napisał(a):
Gliwice z TG są mają połączenie 80 i 112, co do funkcjonowania to musiałby się ktoś wypowiedzieć kto podróżuje tymi liniami.


Kursują w tym samym czasie co godzinę (przejazd trwa ok 1h). Przydałoby się zmienić to tak aby autobus do TG jechał co 30 min. Ja bym jeszcze "wyprostował" obie linie, niech ominą Świętoszowice (112 przez Czekanów, 80 prosto na Szałszę) a w zamian niech 288 zawsze obsługuje tą wieś. Przy okazji autobus 80 obsługiwałby nowe magazyny w Szałszy nawet w weekendy.

Autor:  adam86 [ Cz 7.12.2017, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

poldon82 napisał(a):
No i jak polepszyć komunikację w gliwickiej strefie ekonomicznej.

Trzeba skierować jeszcze ze 3 linie, koniecznie z 3 wariantami, w tym jeden do Opla.

Autor:  adam86 [ Cz 7.12.2017, 23:47 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

A teraz na poważnie. Całe te propozycje, niektóre skrajnie łupie, jak te 648 przez Auchan, nie mają żadnego sensu, bo całą ta komunikacje nalezy zbudowac od nowa. Ten burdel, który jest obecnie nie nadaje się kompletnie do niczego. Obsługa zakładów przemysłowych, czyli strefy w Gliwicach albo w Sosnowcu jest tego idealnym przykładem.

Autor:  dexiu89 [ Pt 8.12.2017, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Moja propozycja to zwiększyć dostęp Rudy Śląskiej do Gliwic. Obecnie oprócz pociągu to trzeba dostać się w jedno z dwóch ciągów by wsiąść do autobusu do Gliwic. ZLIKWIDOWAĆ AUTOBUSY WYCIECZKOWE, by dojazd do sąsiednich miast nie trwał 40 - 50 minut, uprościć trasy i rozkłady oraz przeloty typu Ruda Tesco i Ruda Klary. Wyprostować trasy. Ruda Śląska planuje gruntowną przebudowę układu linii autobusowych ich rozkładów oraz lokalizację przystanków.

Autor:  lgor [ Pt 8.12.2017, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

adam86 napisał(a):
[...] całą ta komunikacje nalezy zbudowac od nowa. Ten burdel, który jest obecnie nie nadaje się kompletnie do niczego.
Moim zdaniem łatwo jest tak gadać "zbudować od nowa" zwłaszcza na tak dużym obszarze. Niestety ta przebudowa musi być robiona etapami. I to zgodnie z przemyślanym planem zmian dla całej sieci powiązań w komunikacji miejskiej.
Tylko jak zrobić przemyślany plan skoro samorządowcy boją się niepokojów społecznych bo wybory za 4 lata? Zaś badania preferencji komunikacyjnych wśród pasażerów przeważnie idą w kierunku nie robienia żadnych zmian lub budowania karłowatych połączeń bezpośrednich.
Problem jest w ludziach. Jednym brak determinacji do wprowadzania zmian a drudzy nie są gotowi na te zmiany.

Autor:  adam86 [ Pt 8.12.2017, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

lgor napisał(a):
Niestety ta przebudowa musi być robiona etapami. I to zgodnie z przemyślanym planem zmian dla całej sieci powiązań w komunikacji miejskiej.

No i własnie dlatego nie może byc robiona etapami.

Autor:  aso [ Pt 8.12.2017, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

adam86 napisał(a):
lgor napisał(a):
Niestety ta przebudowa musi być robiona etapami. I to zgodnie z przemyślanym planem zmian dla całej sieci powiązań w komunikacji miejskiej.

No i własnie dlatego nie może byc robiona etapami.


Sukces reform z początków lat 90. polegał właśnie na tym, że były robione etapami, metodą przemyślanych i zaplanowanych małych kroków - po kilka linii. W ten sposób można porządkować sieć, nie wprowadzając chaosu, a jednocześnie na bieżąco reagować na uwagi zgłaszane przez pasażerów.

Autor:  gandalf [ So 9.12.2017, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

179 powinien jeździć prosto na Mierzęcice bez objazdów po Ożarowicach.246 powinna być okrężna tzn jechać ze Świerklańca przez Ossy,Tąpkowice,Ożarowice ,Pyrzowice na Świerklaniec.Ustawić tak rozkład by ludzie na urzędzie gminy w Ożarowicach mogli się przesiąść na 179.Linie 119,170,283,717 zlikwidować a 103 ograniczyć jako typowego gimbo busa dwa kursy busika. Wszystkie kursy 53 do Pyrzowic przy zmniejszeniu taboru na jednym planie,który nie jeździ do Bytomia dostosować rozkład tak by na dworcu w Piekarach by ludzie mogli spokojnie się przesiadać na inne linie.Na nowo napisać rozkład 85 dostosować go do ludzi pracujących na lotnisku i do lotów samolotów,dodać wcześniejsze kursy z Bytomia także w weekendy.Ponadto zmniejszyć tabor na 17,53,85,179 w weekendy.Na 52,700,738 powycinać te kursy z których nikt nie korzysta.

Autor:  adam86 [ So 9.12.2017, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
lgor napisał(a):
Niestety ta przebudowa musi być robiona etapami. I to zgodnie z przemyślanym planem zmian dla całej sieci powiązań w komunikacji miejskiej.

No i własnie dlatego nie może byc robiona etapami.


Sukces reform z początków lat 90. polegał właśnie na tym, że były robione etapami, metodą przemyślanych i zaplanowanych małych kroków - po kilka linii. W ten sposób można porządkować sieć, nie wprowadzając chaosu, a jednocześnie na bieżąco reagować na uwagi zgłaszane przez pasażerów.

No tak, teraz tez sie przecież reaguje na wnioski i pasażerów i małymi krokami wprowadza coraz wiekszy chaos.

Autor:  aso [ So 9.12.2017, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
lgor napisał(a):
Niestety ta przebudowa musi być robiona etapami. I to zgodnie z przemyślanym planem zmian dla całej sieci powiązań w komunikacji miejskiej.

No i własnie dlatego nie może byc robiona etapami.


Sukces reform z początków lat 90. polegał właśnie na tym, że były robione etapami, metodą przemyślanych i zaplanowanych małych kroków - po kilka linii. W ten sposób można porządkować sieć, nie wprowadzając chaosu, a jednocześnie na bieżąco reagować na uwagi zgłaszane przez pasażerów.

No tak, teraz tez sie przecież reaguje na wnioski i pasażerów i małymi krokami wprowadza coraz wiekszy chaos.


Reforma "małymi krokami" polega na tym, że porządkuje się grupę linii, powiązanych ze sobą, działając na niewielkim obszarze (dzielnica lub kilka dzielnic). Ale trzeba mieć też koncepcję, jak ma wyglądać całe miasto i co w związku z tym należy ewentualnie skorygować w miastach ościennych. To, co jest teraz to jest zwykłe rozwalanie rozkładu jazdy poprzez dostosowywanie kursów do pojedynczych wniosków pasażerów, bez patrzenia na konsekwencje. Nie mylmy pojęć na poziomie podstawowym...

Autor:  adam86 [ So 9.12.2017, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

aso napisał(a):
Reforma "małymi krokami" polega na tym, że porządkuje się grupę linii, powiązanych ze sobą, działając na niewielkim obszarze (dzielnica lub kilka dzielnic). Ale trzeba mieć też koncepcję, jak ma wyglądać całe miasto i co w związku z tym należy ewentualnie skorygować w miastach ościennych.

Koncepcję trzeba miec dla całego systemu najpierw. Ruszenie czegokolwiek w wielu miejsach na pewnych liniach powoduje przecież problemy na drugim końcu GOPu, w tramwajach w szczególności.

Autor:  motley [ Nd 10.12.2017, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Przewrócenie naraz wszystkiego do góry nogami spowoduje jeszcze większy odpływ pasażerów.

Strona 69 z 74 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/