Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209
Strona 72 z 79

Autor:  Matthew [ Pn 18.12.2017, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Mam nadzieję, że przy okazji tych zmian w komunikacji ktoś wpadnie na pomysł podzielenia linii 51 np. na os. Paderewskiego na 2 linie. Takie obrazki to niestety bardzo częste zjawisko. Szczerze wątpię, że ktokolwiek jedzie tym z os. Tysiąclecia czy os. Witosa w kierunku Ligoty.

https://i.imgur.com/9B1uVjs.png

Autor:  Egon [ Pn 18.12.2017, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Matthew napisał(a):
Mam nadzieję, że przy okazji tych zmian w komunikacji ktoś wpadnie na pomysł podzielenia linii 51 np. na os. Paderewskiego na 2 linie. Takie obrazki to niestety bardzo częste zjawisko. Szczerze wątpię, że ktokolwiek jedzie tym z os. Tysiąclecia czy os. Witosa w kierunku Ligoty.

https://i.imgur.com/9B1uVjs.png

I Twoim zdaniem wtenczas te opóźnienia jak w zaprezentowanym przykładzie byłyby mniejsze? Śmiem wątpić. Popatrz sobie, jakie opóźnienia mają wozy na linii 12. A 51 należałoby nie dzielić, tylko przywrócić poprzednią trasę przez Dąb.

Autor:  Matthew [ Pn 18.12.2017, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Egon napisał(a):
I Twoim zdaniem wtenczas te opóźnienia jak w zaprezentowanym przykładzie byłyby mniejsze? Śmiem wątpić. Popatrz sobie, jakie opóźnienia mają wozy na linii 12. A 51 należałoby nie dzielić, tylko przywrócić poprzednią trasę przez Dąb.

Nie, ale byłaby szansa na to, że jeśli autobus złapie opóźnienie jadąc od os. Tysiąclecia, to jednak na trasie od os. Paderewskiego w stronę Ligoty coś pojedzie punktualnie, a zbyt dużego wyboru na tej trasie nie ma. I analogicznie w stronę przeciwną. A jeśli trasa przez Dąb miałaby przynieść zmniejszenie opóźnień, to też jestem za, ale zmiana z tego co pamiętam była argumentowana potrzebą połączenia os. Paderewskiego z Witosa, więc bez puszczenia czegoś w zamian i tak się nie obejdzie.

Autor:  Egon [ Pn 18.12.2017, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Matthew napisał(a):
ale zmiana z tego co pamiętam była argumentowana potrzebą połączenia os. Paderewskiego z Witosa, więc bez puszczenia czegoś w zamian i tak się nie obejdzie.

No to teraz mają już 900, wystarczy wzmocnić.

Autor:  lgor [ Pn 18.12.2017, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Egon napisał(a):
51 należałoby nie dzielić, tylko przywrócić poprzednią trasę przez Dąb.
A tak w ogóle to jaka idea przyświeciła decydentom KZK GOP to tak sporej radykalnej zmiany trasy 51? Mieszkańcy jakieś części Katowic chcieli gdzieś bezpośredni czarter czy co?

Autor:  motley [ Cz 21.12.2017, 0:41 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

lgor napisał(a):
Egon napisał(a):
51 należałoby nie dzielić, tylko przywrócić poprzednią trasę przez Dąb.
A tak w ogóle to jaka idea przyświeciła decydentom KZK GOP to tak sporej radykalnej zmiany trasy 51? Mieszkańcy jakieś części Katowic chcieli gdzieś bezpośredni czarter czy co?

To był czas likwidacji dublowań tramwajów z autobusami.

Autor:  Mat99SK [ Śr 27.12.2017, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ja bym pozmieniał między linią 110 i 910.
Ten wariant do przystanku "Muchowiec Pętla" dałbym na brygady w 910.
Do Muchowca 110 jeździ co 1h/2h/3h zależy od pory dnia, czyli średnio co drugi/czwarty kurs.
Teraz tak... 910 aktualnie ma dwa kółka i przerwa tak to wychodzi w godzinach szczytu, poza szczytem maksymalnie 12 minut przerwy(co jest naprawdę rzadkością z uwagi na korki itp.).
Nasuwa się pytanie czy ktoś z Dębu,Wełnowca,Bytkowa czy Michałkowic jeździ na Muchowiec?!
Jeżeli tak to ile 4,5 osób dziennie ?
Mieszkańcy Siemianowic oraz północnych dzielnic Katowic mają 110 np. jako dojazd do punktów handlowych np. SCC,Galeria czy 3 Stawy (co godzinę).
Nie patrze na zmianę linii pod kątem zwiększenia zysków dla CH 3 Stawy lecz na zyski dla PKMu (lecz ciężko nazwać zyskami puste przebiegi fundowane przez KZK GOP)
110 jest obsługiwane 100% taborem Cn
910 ma dwie szczytowe brygady 2Bn oraz 3 całodzienne Cn.
Wypuszczenie linii 910 raz na godzine z 3 Stawów na Muchowiec wyglądałoby przykładowo:
Osiedle Paderewskiego Pomnik 14:10-Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy 14:12 (przystanek 110,672,674,900 koło lotniska)-Muchowiec Park-Muchowiec Pętla i bez lub z krótką przerwą i powrót: Park-Trzy Stawy i powrót na trasę.
110 natomiast miało by większy komfort dla pasażerów jadących docelowo na 3 Stawy i lepszy komfort dla kierowców ponieważ mieli by tam przerwę ok. 23 minut lecz wiemy dobrze że wychodzi mniej tej przerwy.
Pozdrawiam

Autor:  luka96 [ Śr 27.12.2017, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ja osobiście przetrasowałbym 921 na terenie Łagiszy w rejon elektrowni, a potem przez Niepodległości na nominalną trasę, ale nie wiem, czy taka trasa, gdy kupienie biletu długoterminowego na 1 miasto ma jakikolwiek sens ;)

Autor:  pat [ Śr 27.12.2017, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Czy ktoś jeszcze na tym forum pozostał co ma naprawdę merytorycznie coś do powiedzenia czy tylko osoby z niepełnym podstawowym??

Autor:  Tram2012N [ Śr 27.12.2017, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Mat99SK napisał(a):
Nasuwa się pytanie czy ktoś z Dębu,Wełnowca,Bytkowa czy Michałkowic jeździ na Muchowiec?!
Przejedź się autobusem na 110 to zobaczysz.

pat napisał(a):
Czy ktoś jeszcze na tym forum pozostał co ma naprawdę merytorycznie coś do powiedzenia czy tylko osoby z niepełnym podstawowym??
Właśnie zastanawiam się nad tym.

Autor:  luka96 [ Śr 27.12.2017, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

pat napisał(a):
Czy ktoś jeszcze na tym forum pozostał co ma naprawdę merytorycznie coś do powiedzenia czy tylko osoby z niepełnym podstawowym??


Dałem tylko luźną propozycję, a nóż może wejdzie w życie, bo ew. Przetrasowanie linii do ul. Niepodległości z pominięciem Odkrywkowej paradoksalnie może mieć większy sens, ale kto wie, temat ma być sugerujący dla osób zarządzających KM od 2019.

Autor:  motley [ Śr 27.12.2017, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Tram2012N napisał(a):
Mat99SK napisał(a):
Nasuwa się pytanie czy ktoś z Dębu,Wełnowca,Bytkowa czy Michałkowic jeździ na Muchowiec?!
Przejedź się autobusem na 110 to zobaczysz.

Więc cały potok Siemianowice - Muchowiec jest obsługiwany autobusem raz na 2 godziny?

Autor:  lgor [ Cz 28.12.2017, 0:25 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Wariantowa trasa 110 jest chyba stosunkowo młoda? Wcześniej na Muchowiec przez wiele lat jeździła (jak sobie przypominam) 0 i 50. Może ogólnie nie wiedzieli co zrobić z połączeniem na Muchowiec i dodali je do 110?
Jak widać nawet ta beznadziejna oferta KZK GOP po czasie znajduje jakąś swoją wierną klientele.

Autor:  Tram2012N [ Cz 28.12.2017, 2:02 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

motley napisał(a):
Więc cały potok Siemianowice - Muchowiec jest obsługiwany autobusem raz na 2 godziny?
W dni robocze co godzinę, a w dni wolne co 2 godziny dojedziesz na Muchowiec i na Osiedle Paderewskiego.

lgor napisał(a):
Wcześniej na Muchowiec przez wiele lat jeździła (jak sobie przypominam) 0 i 50.
Masz rację.

Autor:  Mat99SK [ Cz 28.12.2017, 8:50 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Tram2012N napisał(a):
Mat99SK napisał(a):
Nasuwa się pytanie czy ktoś z Dębu,Wełnowca,Bytkowa czy Michałkowic jeździ na Muchowiec?!
Przejedź się autobusem na 110 to zobaczysz.
lgor napisał(a):
Wariantowa trasa 110 jest chyba stosunkowo młoda? Wcześniej na Muchowiec przez wiele lat jeździła (jak sobie przypominam) 0 i 50. Może ogólnie nie wiedzieli co zrobić z połączeniem na Muchowiec i dodali je do 110?
Lepiej bus raz na godzinę/dwie niż co godzinę jak kiedyś było z 0 i 50
Jak widać nawet ta beznadziejna oferta KZK GOP po czasie znajduje jakąś swoją wierną klientele.

910 bardziej pasuje na ten wariant.
Lepiej bus raz na godzinę/dwie niż co godzinę jak kiedyś było z 0 i 50
Pamiętam w czasie przebudowy dworca na Muchowiec jeździła 900 obsługiwana chyba przez Transgór Mysłowice na trasie przez Paderewskiego do Placu Wolności nie przypominam sobie jakby jeździły nią tłumy nawet tabor An by wystarczył.
0,50,110 Jeździły z Siemianowic do Pl.Wolności i nikt nie narzekał że na Muchowiec nie dojedzie z tamtych stron.
Przejedź się autobusem na 110 to zobaczysz.
Kilka razy się przejechałem 110 z ciekawości o różnych porach. I sam wysiadałem na przystanku "Muchowiec Park" dalej jechał sam kierowca.
Tylko raz widziałem jak ktoś tam jedzie ale to była dosłownie jedna osoba...

Autor:  lgor [ Cz 28.12.2017, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Nie rozumie Twojego parcia by niszczyć linie 910 jakimiś wariantami. Choć z drugiej strony po obsłudze Mickiewicza ta mogłaby jechać przez Plac Wolności.
110 to ma bardzo pokręconą trasę, zwłaszcza ten zawijas przy bibliotece.
Najlepiej były właśnie krótkie linie z wysoką. częstotliwością.

Autor:  Mat99SK [ Cz 28.12.2017, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ciężko by ten wariant z Placem Wolności wyglądał czasowo na 910, patrząc na to co w ostatnich dniach się dzieje w Katowicach to jest jeden wielki chaos. Pomysł niejest zły tylko trzeba rozładować korki w mieście a i tak wszystko teraz do GK jedzie i przejeżdza przez centrum więc dopóki dalej transport publiczny i samorządy nie zachecą mieszkańców do jazdy KM , to dalej będą korki na trasach. A my nic nie ułożymy z naszych "propozycji zmian" bo głównym argumentem będą korki i strata czasu.

Autor:  aso [ Cz 28.12.2017, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

lgor napisał(a):
Nie rozumie Twojego parcia by niszczyć linie 910 jakimiś wariantami. Choć z drugiej strony po obsłudze Mickiewicza ta mogłaby jechać przez Plac Wolności.
110 to ma bardzo pokręconą trasę, zwłaszcza ten zawijas przy bibliotece.
Najlepiej były właśnie krótkie linie z wysoką. częstotliwością.


Linia 110 w południowej części Katowic ma jak najbardziej funkcjonalny przebieg. Zanim zaczniemy krytykować, proponuję przyjrzeć się jak są rozmieszczone miejsca pracy. Sama 910 ich nie obsłuży. To nie tylko Graniczna, ale również Francuska. A Muchowiec - no cóż, taki dodatek w wybranych kursach, do którego nie wiadomo jak podejść.

Autor:  motley [ Cz 28.12.2017, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

- 30 Zawodzie - Giszowiec - Centrum - Michałkowice (co 15 minut)
- 110 Trzy Stawy - Józefowiec (i tu można robić wariantów do lasu ile się zachce)
- 115 trasa b/z (co 20 minut)
- 193 Katowice - Kossutha (co 20 minut)

Proszę bardzo.

Autor:  lgor [ Cz 28.12.2017, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

aso napisał(a):
Linia 110 w południowej części Katowic ma jak najbardziej funkcjonalny przebieg
A może wystarczyłoby "ucywilizować" linie 600 i 51?
Cytuj:
Zanim zaczniemy krytykować, proponuję przyjrzeć się jak są rozmieszczone miejsca pracy.
To jest krytyka robienia bezpośrednich czarterów a nie pozbawiania ludzi dojazdu do miejsc pracy.

motley napisał(a):
- 30 Zawodzie - Giszowiec - Centrum - Michałkowice (co 15 minut)
- 110 Trzy Stawy - Józefowiec (i tu można robić wariantów do lasu ile się zachce)
- 115 trasa b/z (co 20 minut)
- 193 Katowice - Kossutha (co 20 minut)
Proszę bardzo.


Nie rozumiem po co ta 30 na Giszowiec z Michałkowic? Zwłaszcza że z Michałkowic to jest jeszcze 72.
Poza tym trasa Centrum - Giszowiec też jest chyba przez inne linie zapewniona. Warto nie zapomnieć że dochodzą też linie MZK Tychy, które też mogły by (chyba) coś więcej po drodze obsłużyć.
Najlepiej uniknąć sytuacji gdy coś jedzie w stadzie po takiej samej trasie.

Strona 72 z 79 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/