Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209
Strona 73 z 73

Autor:  Mat99SK [ Cz 28.12.2017, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

lgor napisał(a):
Nie rozumiem po co ta 30 na Giszowiec z Michałkowic? Zwłaszcza że z Michałkowic to jest jeszcze 72.
Poza tym trasa Centrum - Giszowiec też jest chyba przez inne linie zapewniona. Warto nie zapomnieć że dochodzą też linie MZK Tychy, które też mogły by (chyba) coś więcej po drodze obsłużyć.
Najlepiej uniknąć sytuacji gdy coś jedzie w stadzie po takiej samej trasie.


Mam znajomych na Giszowcu i jak jadą do centrum to wybierają autobusy w następującej kolejności: 920 (najlepszy bus dla nich), 672,673 (dla tych co bliżej DK86 mieszkają), 674 i 30 niezbyt chętnie bo najdłuższe warianty dojazdu do centrum.
Tak naprawdę 30 łączy Giszowiec tylko z Zawodziem oraz Bytkowem i w weekendy z Józefowcem oraz Koszutką (ponieważ w tygodniu 108 jeździ tam szybciej) ponieważ w inne dzielnice mają lepsze warianty na innych liniach.

Autor:  motley [ So 30.12.2017, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

No to radykalniejszym krokiem jest pocięcie 30 na dwie linie - Katowice - Michałkowice oraz Katowice - Giszowiec, ale nie ma gdzie zorganizować sensownej przesiadki i końcówki.

A skoro już mamy bilet metropolitalny, z 672, 3 i 4 można zrobić inny myk:
- 672 jedynie Kostuchna - Murcki - Wesoła (przy też okazji załatwiamy sprawę kretyńskich wjazdów 689 pod kopalnię Staszic poprzez ich likwidację),
- 673 wzmacniamy do f~15 poprzez
a) likwidację 674 (Tysiąclecia - centrum)
b) przesunięcie nań wzkm z 672 (bo nowe 673 może kursować trasą ex 674)
- 674 może sobie jeździć jako dowozówka po Giszowcu,
- 689 skracamy do Kostuchny.

Autor:  Strzyż [ Pn 8.01.2018, 8:08 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ja jestem ciekaw, jak nasz miłośnik z Kato się do tego ustosunkuje. Ludw_Ku, co ty na to?

Autor:  Ludw_K [ Śr 17.01.2018, 0:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Strzyż napisał(a):
Ja jestem ciekaw, jak nasz miłośnik z Kato się do tego ustosunkuje. Ludw_Ku, co ty na to?

"Wywołany do tablicy" - witam wszystkich po długiej nieobecności. Nie chciałem się tu już wypowiadać, bo moje stanowisko w sprawie tworzenia układów linii komunikacyjnych jest wszystkim bardzo dobrze znane. Życie, moje doświadczenie w podróżowaniu KM jak i zbierane opinie znajomych mi ludzi, zarówno tych którzy z tej komunikacji muszą korzystać jak i tych którzy z różnych powodów całkowicie z tego zrezygnowali, wbrew obowiązującym tu poglądom jedynie utwierdza mnie w moim przekonaniu. Przykładowo w najmniejszym stopniu ani ja, ani nikt z moich znajomych nie odczuł poprawy komunikacji w relacji pomiędzy centrum a Ligotą od czasu skrócenia 12-ki, natomiast brakuje nam możliwości dogodnego dojazdu z rejonu AWF w kierunku Zawodzia i Szopienic. Trudno także dopatrzyć mi się jakiejś poprawy w warunkach dojazdu z Katowic do Mikołowa od czasu skrócenia 653 do Brynowa, ew. czekam na przykłady, że dzięki takim zmianom można gdzieś dojechać szybciej.
Wcześniej proponowane tu niektóre pomysły zmierzają w tym samym kierunku czyli likwidacji możliwości bezpośredniego dojazdu np. z os. Witosa do ul Sokolskiej czy z AWF do Wełnowca (skrócenie 193).
Zupełnie nie wiem jak to rozumieć:
motley napisał(a):
- 30 Zawodzie - Giszowiec - Centrum - Michałkowice (co 15 minut)

Jaką trasą miałby ten autobus jechać z Giszowca do centrum (tak jak 672 czy 674?), komu by to służyło. Zgadzam się, że połączenie tą linią Giszowca z Michałkowicami nie jest potrzebne, ale Zawodzia z Koszutką jest.
Cytuj:
- 110 Trzy Stawy - Józefowiec (i tu można robić wariantów do lasu ile się zachce)

Chyba wariatów z pasażerów którzy nie będą potrafili połapać się dokąd który autobus jedzie -:) Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat). Odnośnie samej 110 to może lepiej byłoby aby na stałe jeździła do CH-3 Stawy ul Francuską i Lotnisko (do os. Paderewskiego chyba jest dość połączeń) a na Muchowiec uruchomić inną linię np. przedłużyć 950, co poprawiłoby połączenie ul Francuskiej (rejon KWP, UM) z centrum w tym ul Sokolską będącą obecnie chyba największym węzłem przesiadkowym. Oczywiście wszystko wymagałoby odpowiedniego zsynchronizowania rozkładów jazdy.

Autor:  lgor [ Cz 18.01.2018, 9:13 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ludw_K napisał(a):
Przykładowo w najmniejszym stopniu ani ja, ani nikt z moich znajomych nie odczuł poprawy komunikacji w relacji pomiędzy centrum a Ligotą od czasu skrócenia 12-ki, natomiast brakuje nam możliwości dogodnego dojazdu z rejonu AWF w kierunku Zawodzia i Szopienic.
To jest właśnie taki katowicki absurd w przykładzie dotyczącym skrócaniu linii. Milion przystanków w centrum, każda linia gdzieś indziej kończy, tylko biegać i się przesiadać. Ja wychodzę z założenia że jeżeli skracamy linie to przesiadki zapewniamy "drzwi w drzwi"
Co do samej 12, to moim zdaniem przy tak zatłoczonej trasie powinna mieć postoje wyrównawcze w centrum.
Cytuj:
Wcześniej proponowane tu niektóre pomysły zmierzają w tym samym kierunku czyli likwidacji możliwości bezpośredniego dojazdu np. z os. Witosa do ul Sokolskiej czy z AWF do Wełnowca (skrócenie 193).Zupełnie nie wiem jak to rozumieć:
Nie zauważyłem by była mowa o linii 193. To połączenie Wełnowca z AWF jest chyba całkiem świeże bo 193 kiedyś nie obsługiwało tego rejonu. Poza tym jak wygląda korzystanie z tramwaju na ul Kościuszki dla tej relacji?

Cytuj:
Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat).
Też jestem tego samego zdania. Można uznać że wielkim sukcesem numeracyjnego "niedasizmu" KZK GOP było wprowadzenie oznaczenia N do nocek.
W Łodzi ładnie uporządkowano numerację wariantów. Nic tylko brać przykład ;-)

Autor:  Mat99SK [ Cz 18.01.2018, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Cytuj:
Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat).


W Wielkiej Brytanii jest to bardzo popularne autobusy nazywają się np. X1,23S czy z literą "A" jako jakiś wariant np.3A. Mieszkańcy wiedzą że ten autobus teraz nie jedzie tu lecz tam itp.
Z jednej strony wystarczy wczytać się w tablice czy autobus jedzie teraz np. na 3 Stawy czy Muchowiec, znowu można się doczepić że biegnący styłu wchodzą do 110 i nie wiedzą gdzie ten autobus ich zawiezie na koniec...
Moim zdaniem literki koło numerów autobusu nie prezentują się ładnie ale jeżeli komuś to ma pomóc czy zajechać tu czy tam to czemu nie...
Co o tym sądzicie?

Strona 73 z 73 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/