Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209
Strona 74 z 79

Autor:  Egon [ Śr 24.01.2018, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

motley napisał(a):
I w wypadku linii 12 najlepszym wyjściem jest jej podzielenie na dwie - wtedy bez problemu można by było wyrzucać pasażerów w połowie obecnej trasy i wyrównywać odjazdy.

A jak ta linia miałaby wg Ciebie być podzielona?

Autor:  motley [ Śr 24.01.2018, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

A choćby i na dworcu.

Autor:  Egon [ Śr 24.01.2018, 12:09 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

motley napisał(a):
A choćby i na dworcu.

Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować?

Autor:  adam86 [ Śr 24.01.2018, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą.

Ale gdzie? Bo raczej nie w Tramwajach Ślaskich.

Linie-potworki, sieć mało elastyczna, dodatkowe uwarunkowania ustawą o czasie pracy kierowcy. Z piasku bata nie ukręcisz, ale świetny temat do hejtowania... Przypomnę - na podobnej zasadzie kilka lat temu niejaki Stanisław Biega uczył PLK-ę, jak układać rozkłady jazdy.

To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót.

Autor:  Lukas SC [ Śr 24.01.2018, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

adam86 napisał(a):
To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót.


Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu.

Autor:  pycio1400 [ Śr 24.01.2018, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Lukas SC napisał(a):
adam86 napisał(a):
To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót.


Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu.


Maja podgląd z ŚKUPu... A co do zasięgu, ma się to ponoć zmienić jak wejdzie nowy system łączności.

Autor:  adam86 [ Cz 25.01.2018, 0:13 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Lukas SC napisał(a):
Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu.

Obecnie to raczej nic nie dojedzie, bo chyba nie maja z nikim umowy na takie usługi.

Autor:  Ludw_K [ Cz 25.01.2018, 0:19 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

motley napisał(a):
No a skąd pasażer ma wiedzieć, że akurat ten kurs jest opóźniony o 10 minut albo więcej?

Z napisu na wyświetlaczu "Katowice Dworzec PKP" zamiast "Katowice Mickiewicza". Nie obraziłbym się, gdyby w takim przypadku zmieniano numer na 12D.
Egon napisał(a):
motley napisał(a):
A choćby i na dworcu.

Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować?

Podzielenie obecnej 12-ki na dworcu oznaczałoby stworzenie "muchowozu" relacji Dworzec - pl. Sejmu Śl - Mariacka - Mickiewicza - Dworzec. To byłoby podniesieniem obecnego absurdu do kwadratu. Cały czas z Egonem tłumaczymy "łopatologicznie" o potrzebie połączenia Ligoty (ale także okolic AWF, czy KWK Wujek) z rejonem pl. Sejmu Śl, ul. Warszawską jak również z Zawodziem i jeszcze trochę dalej. Obecna 12-ka realizuje to przynajmniej w niewielkiej części.
adam86 napisał(a):
To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów.

Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie:
- czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku?
Jeśli bowiem na pytania które zadał adam86 odpowiedź brzmi nie, to na moje też powinna brzmieć tak samo -:)

Autor:  adam86 [ Pt 26.01.2018, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Ludw_K napisał(a):
Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie:
- czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku?

Żyjemy, ale tramwajarze nasi to banda dyletantów.

Autor:  Mat99SK [ Nd 4.02.2018, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Moim zdaniem linię 900 powinni wydłużyć do Fabryki Porcelany.
Ponieważ jedynym połączeniem dla osób pracujących na Porcelanowej jest 940 który jeździ co godzinę (ewentualnie 673,674,920 i 1,4,14 do których trzeba zrobić nawet 1,3 km spaceru).
Praktycznie na odcinku Muchowiec-Cmentarz Komunalny ten autobus jeździ kompletnie pusty, niestety i tak frekwencja w tym autobusie jest bardzo niska.Ta propozycja połączyłaby na linii Witosa-Dworzec-Muchowiec-Fabrykę Porcelany i jak sądzicie czy zwiększyła by frekwencję na tej linii , czy może jest to kolejna bez sensowna propozycja zmian a linia 900 ma się świetnie i nie ma jej co zmieniać...

Autor:  poldon82 [ Pt 27.04.2018, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

GZM: we wrześniu pojedziemy autobusem na lotnisko


Cytuj:
[...]
Linia pierwsza:

Gliwice Plac Piastów – Zabrze Maciejów M1 – Bytom Miechowice Plejada – Piekary Śląskie Szarlej Szpital – Pyrzowice Pot Lotniczy

Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min.



Linia druga:

Katowice Dworzec PKP – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy

Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min



Linia trzecia + linia druga:

Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy

Łączna długość trasy: 69 km, czas przejazdu: ok. 95 min


https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gzm-we-wrzesniu-pojedziemy-autobusem-na-lotnisko/165q1mn

Autor:  Arbeiterus [ Pt 27.04.2018, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

ciekawe kto będzie oparatorem, jakiś prywaciarz czy PKMy?

Autor:  Lukas SC [ Pt 27.04.2018, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Linia 1 - PKM Gliwice
Linia 2 - PKM Katowice
Linia 3 - PKM Tychy

Autobusy mają jeździć początkowo pod banderą KZK GOP / MZK Tychy.

Autor:  luka96 [ Śr 30.05.2018, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D

Autor:  Vanessa00 [ Cz 31.05.2018, 8:02 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Lepszym pomysłem byłoby przetrasowanie 5. Od Michałkowic Tarnogórskiej puścić przez Bańgów, Czeladź, Grodziec, Wojkowice, Żychcice do Dąbrówki Wielkiej. Problem stanowi pominięcie przystanków Dąbrówka Wielka Rozalki i Dąbrówka Wielka Skrzyżowanie. Te jednak można by zrekompensować dodaniem ich do 860, albo wydłużeniem 148 do Katowic. Dzięki temu za jednym zamachem połączenie z Katowicami uzyskałoby Centrum dzielnicy Dołki - teraz trzeba dochodzić aż do Dąbrówki Wielkiej.
27 powinna zostać po staremu, ona dobrze wspomaga tramwaj 22.

Autor:  adam86 [ Cz 31.05.2018, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

luka96 napisał(a):
Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D

Co to za bzdury?

Autor:  luka96 [ Cz 31.05.2018, 15:00 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego.

Autor:  Tram2012N [ Cz 31.05.2018, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

luka96 napisał(a):
Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego.
A weź nie mów o tym gościu. Prędzej wywróci do góry nogami komunikację.

Autor:  luka96 [ Cz 31.05.2018, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

No jeżeli Kopel i spółka słuchają sugestii Bartkowiaka, to jest to możliwe. Ja mam jednak nadzieję, że to tylko plotki i nikt nie traktuje Bartkowiaka poważnie.

Autor:  Vanessa00 [ Cz 31.05.2018, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy

Daleko nie trzeba szukać przewoźnika, gdzie antyekonomiczne, za to fanatyczno-promiłośnicze pomysły śmiesznie niepoważnych ludzi traktuje się śmiertelnie poważnie i wdraża w życie. Za cudze pieniądze, jak zawsze. Bo w politycznych światkach nikt nie ma kompetencji ich ocenić. Każdy zadufany we własnej cząstce władzy, a najbardziej we wynagrodzeniu, które wcześniej nawet mu się nie śniło.
Z kolei skala destrukcji sieci w ostatnich dekadach pod szyldem KZK nakazuje wierzyć i w 5 przez Grodziec, nawet z wariantami przez Tuwima i Kombajnistów w Czeladzi, wszak kto to widział linie bez wariantów, przynajmniej na obszarze Zagłębia.
Wszystko to kończy się jak w Sosnowcu, gdzie jeżdżą najbardziej puste, chyba w całym województwie, przegubowe autobusy.

Strona 74 z 79 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/