Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Propozycje zmian w rozkładach jazdy http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1209 |
Strona 74 z 79 |
Autor: | Egon [ Śr 24.01.2018, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
motley napisał(a): I w wypadku linii 12 najlepszym wyjściem jest jej podzielenie na dwie - wtedy bez problemu można by było wyrzucać pasażerów w połowie obecnej trasy i wyrównywać odjazdy. A jak ta linia miałaby wg Ciebie być podzielona? |
Autor: | motley [ Śr 24.01.2018, 11:55 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
A choćby i na dworcu. |
Autor: | Egon [ Śr 24.01.2018, 12:09 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
motley napisał(a): A choćby i na dworcu. Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować? |
Autor: | adam86 [ Śr 24.01.2018, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
aso napisał(a): adam86 napisał(a): aso napisał(a): Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą. Ale gdzie? Bo raczej nie w Tramwajach Ślaskich. Linie-potworki, sieć mało elastyczna, dodatkowe uwarunkowania ustawą o czasie pracy kierowcy. Z piasku bata nie ukręcisz, ale świetny temat do hejtowania... Przypomnę - na podobnej zasadzie kilka lat temu niejaki Stanisław Biega uczył PLK-ę, jak układać rozkłady jazdy. To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót. |
Autor: | Lukas SC [ Śr 24.01.2018, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót. Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu. |
Autor: | pycio1400 [ Śr 24.01.2018, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Lukas SC napisał(a): adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót. Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu. Maja podgląd z ŚKUPu... A co do zasięgu, ma się to ponoć zmienić jak wejdzie nowy system łączności. |
Autor: | adam86 [ Cz 25.01.2018, 0:13 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Lukas SC napisał(a): Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu. Obecnie to raczej nic nie dojedzie, bo chyba nie maja z nikim umowy na takie usługi. |
Autor: | Ludw_K [ Cz 25.01.2018, 0:19 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
motley napisał(a): No a skąd pasażer ma wiedzieć, że akurat ten kurs jest opóźniony o 10 minut albo więcej? Z napisu na wyświetlaczu "Katowice Dworzec PKP" zamiast "Katowice Mickiewicza". Nie obraziłbym się, gdyby w takim przypadku zmieniano numer na 12D. Egon napisał(a): motley napisał(a): A choćby i na dworcu. Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować? Podzielenie obecnej 12-ki na dworcu oznaczałoby stworzenie "muchowozu" relacji Dworzec - pl. Sejmu Śl - Mariacka - Mickiewicza - Dworzec. To byłoby podniesieniem obecnego absurdu do kwadratu. Cały czas z Egonem tłumaczymy "łopatologicznie" o potrzebie połączenia Ligoty (ale także okolic AWF, czy KWK Wujek) z rejonem pl. Sejmu Śl, ul. Warszawską jak również z Zawodziem i jeszcze trochę dalej. Obecna 12-ka realizuje to przynajmniej w niewielkiej części. adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie: - czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku? Jeśli bowiem na pytania które zadał adam86 odpowiedź brzmi nie, to na moje też powinna brzmieć tak samo -:) |
Autor: | adam86 [ Pt 26.01.2018, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Ludw_K napisał(a): Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie: - czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku? Żyjemy, ale tramwajarze nasi to banda dyletantów. |
Autor: | Mat99SK [ Nd 4.02.2018, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Moim zdaniem linię 900 powinni wydłużyć do Fabryki Porcelany. Ponieważ jedynym połączeniem dla osób pracujących na Porcelanowej jest 940 który jeździ co godzinę (ewentualnie 673,674,920 i 1,4,14 do których trzeba zrobić nawet 1,3 km spaceru). Praktycznie na odcinku Muchowiec-Cmentarz Komunalny ten autobus jeździ kompletnie pusty, niestety i tak frekwencja w tym autobusie jest bardzo niska.Ta propozycja połączyłaby na linii Witosa-Dworzec-Muchowiec-Fabrykę Porcelany i jak sądzicie czy zwiększyła by frekwencję na tej linii , czy może jest to kolejna bez sensowna propozycja zmian a linia 900 ma się świetnie i nie ma jej co zmieniać... |
Autor: | poldon82 [ Pt 27.04.2018, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
GZM: we wrześniu pojedziemy autobusem na lotnisko Cytuj: [...] Linia pierwsza: Gliwice Plac Piastów – Zabrze Maciejów M1 – Bytom Miechowice Plejada – Piekary Śląskie Szarlej Szpital – Pyrzowice Pot Lotniczy Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min. Linia druga: Katowice Dworzec PKP – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min Linia trzecia + linia druga: Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy Łączna długość trasy: 69 km, czas przejazdu: ok. 95 min https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gzm-we-wrzesniu-pojedziemy-autobusem-na-lotnisko/165q1mn |
Autor: | Arbeiterus [ Pt 27.04.2018, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
ciekawe kto będzie oparatorem, jakiś prywaciarz czy PKMy? |
Autor: | Lukas SC [ Pt 27.04.2018, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Linia 1 - PKM Gliwice Linia 2 - PKM Katowice Linia 3 - PKM Tychy Autobusy mają jeździć początkowo pod banderą KZK GOP / MZK Tychy. |
Autor: | luka96 [ Śr 30.05.2018, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D |
Autor: | Vanessa00 [ Cz 31.05.2018, 8:02 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Lepszym pomysłem byłoby przetrasowanie 5. Od Michałkowic Tarnogórskiej puścić przez Bańgów, Czeladź, Grodziec, Wojkowice, Żychcice do Dąbrówki Wielkiej. Problem stanowi pominięcie przystanków Dąbrówka Wielka Rozalki i Dąbrówka Wielka Skrzyżowanie. Te jednak można by zrekompensować dodaniem ich do 860, albo wydłużeniem 148 do Katowic. Dzięki temu za jednym zamachem połączenie z Katowicami uzyskałoby Centrum dzielnicy Dołki - teraz trzeba dochodzić aż do Dąbrówki Wielkiej. 27 powinna zostać po staremu, ona dobrze wspomaga tramwaj 22. |
Autor: | adam86 [ Cz 31.05.2018, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
luka96 napisał(a): Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D Co to za bzdury? |
Autor: | luka96 [ Cz 31.05.2018, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego. |
Autor: | Tram2012N [ Cz 31.05.2018, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
luka96 napisał(a): Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego. A weź nie mów o tym gościu. Prędzej wywróci do góry nogami komunikację.
|
Autor: | luka96 [ Cz 31.05.2018, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
No jeżeli Kopel i spółka słuchają sugestii Bartkowiaka, to jest to możliwe. Ja mam jednak nadzieję, że to tylko plotki i nikt nie traktuje Bartkowiaka poważnie. |
Autor: | Vanessa00 [ Cz 31.05.2018, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy |
Daleko nie trzeba szukać przewoźnika, gdzie antyekonomiczne, za to fanatyczno-promiłośnicze pomysły śmiesznie niepoważnych ludzi traktuje się śmiertelnie poważnie i wdraża w życie. Za cudze pieniądze, jak zawsze. Bo w politycznych światkach nikt nie ma kompetencji ich ocenić. Każdy zadufany we własnej cząstce władzy, a najbardziej we wynagrodzeniu, które wcześniej nawet mu się nie śniło. Z kolei skala destrukcji sieci w ostatnich dekadach pod szyldem KZK nakazuje wierzyć i w 5 przez Grodziec, nawet z wariantami przez Tuwima i Kombajnistów w Czeladzi, wszak kto to widział linie bez wariantów, przynajmniej na obszarze Zagłębia. Wszystko to kończy się jak w Sosnowcu, gdzie jeżdżą najbardziej puste, chyba w całym województwie, przegubowe autobusy. |
Strona 74 z 79 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |