Teraz jest Cz 28.03.2024, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 120  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.06.2007, 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Ale moje 432 ma obsługiwac w większosci zupełnie inny region Bytomia. Ten kto bedzie chciał do centrum Bytomia wsiądzie do 114 czy 53.


No, ale te 432 to sa dodatkowe wozokm. Poza tym 432 nie moze jechać w stadzie za 114 bo sens istnienia takiego połaczenia mija się z celem.

Cytuj:
Wszystko by trzeba sprawdzić w praktyce, popytać Plejade czy by była chętna dotować na tą linię.No i początkowej fazie 432 nie kursował by w dni wolne.


Przy tych załozeniach Plejada bedzie na pewno niechętna- po pierwsze dlatego, ze prime-time hipermarketów to weekend, a dwa, że 432 będzie tez ładnie dowoził klientów do konkurencji (Champion+Kaufland).

Cytuj:
Nie no nie przesadzajmy linia 850 też tamtędy jeździ. Z pewnością jesli raz stanie w korku ludzie będą już liczyć że może się to powtórzyć i wyjadą o te 15 minut wcześniej.


Nie rozumiem, czyli ma jeździc bez planu? Bo korek jest dla mnie zdarzeniem nieplanowym. Popatrz jak wyglada to na T7- zepsuje ci się siódema na Piaśnikach to cieprpia Łagiewniki i Świętochłowice. Podobnie było kiedys na 80, gdy ekipa ze Zbrosławic nie mogła dojechąć do swoich Księzych Lasów bo 80 śmigały nawet po 20 minu opóźnione.

Cytuj:
Musisz wiedzieć że dzisiejsza komunikacja miejska w Piekarach bardzo hamuje niektóre osoby do podróży. Czasem takie połączenie może obudzić te osoby bo od dawna mieli chęć pospracerowac się po Zabrzu. Takich osób jest pełno w Piekarach.


:O, a taki czarter co godzine to ich pewnie tak pobudzi że nie mogę ;-). Niech u was posprzątaja najpierw na niektorych relacjach, szczególnie na trasach Bytom-Brzeziny, czy przez Mannhattan, bo wzajemne skoordynowanie linii pozostawaia tam strasznie duzo do życzenia. Zreszta widać tam jak kiepskie w koordynacji sa linie dlugie. Moja ulubienica 185 nie potrafiła sie dostosowac do niczego jadącego na podobnych odcinkach. Nie dziwię się, ze takie coś zniechęca do podrózy.

Cytuj:
Nie mówie ze twoje obawy są wyssane z palca bo owszem nowa linia by wprowadziła pewne zamieszanie ale dlaczego by nie dać próbie jej uruchomieniu jeśli jeszcze dostała by wsparcie finansowe od Plejady.


Przeceniasz mozliwości kreacji popytu przez 432. Linia ta ma dośc duzo rozmaitych wad, a wydaje mi sie, że podobny efekt moznaby uzyskać nieco modyfikując 114.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.06.2007, 22:14 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
Przy tych załozeniach Plejada bedzie na pewno niechętna- po pierwsze dlatego, ze prime-time hipermarketów to weekend, a dwa, że 432 będzie tez ładnie dowoził klientów do konkurencji (Champion+Kaufland).

Champion nalezy do sieci Carrefour (ogólnie w Piekarach już nie ma Championa tylko obecnie jest Carrefour Express). W dodatku to co reprezentuje Plejada daleko piekarskiemu Kauflandowi.
Cytuj:
Nie rozumiem, czyli ma jeździc bez planu? Bo korek jest dla mnie zdarzeniem nieplanowym. Popatrz jak wyglada to na T7- zepsuje ci się siódema na Piaśnikach to cieprpia Łagiewniki i Świętochłowice. Podobnie było kiedys na 80, gdy ekipa ze Zbrosławic nie mogła dojechąć do swoich Księzych Lasów bo 80 śmigały nawet po 20 minu opóźnione.

Korki zdarzają się również na innych liniach. Tego się nie da uniknąć jeśli chce sie jeździć do jakiś ważnych miast.
Cytuj:
Przeceniasz mozliwości kreacji popytu przez 432. Linia ta ma dośc duzo rozmaitych wad.

To ja wiem ale myślałem że po otworzeniu lini będzie jeszcze czas na modyfikację i dostosowaniu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 8:05 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Poza tym linie dlugie są z definicji bardziej niestabilne, bo po ich trasie występuje więcej mozliwych zakłócen w ruchu (pokonuja zazwyczaj więcej sygnalizacji, często też sa bardzo trudne w kordynacji, poza tym awaria czy utrudnienie gdzies po drodze skutkuje daleko od punktu zdarzenia). Niech sobie stanie takie 432 na DK88 w korku 15 minut i już do Piekar masz stado.

Nie da się ukryć... Z tym że nie przesadzałbym z tą niestabilnością. Bo np. autobusowa "5-tka" to linia ponad 30-kilometrowa, a wiec linia długa. Trudno jednak powiedzieć, że zakłócenia na tej są jakoś wyraźnie odczuwane przez pasażerów...

Prawdziwe natomiast jest to, że wzrost liczby połączeń powoduje zmniejszenie częstotliwości i problemy z koordynacją.
Bo hipotetycznie możemy sobie wyobrazić taką sytuację, że, w zamian za wycięcie iluś tam kursów 114, na Os. Wieczorka przedłużamy którąś z linii kończących na dworcu w Bytomiu. Efekt pewnie będzie taki, że przejazd na odcinku Piekary - Bytom się pogorszy, a nie polepszy...

Cytuj:
Popatrz jak wyglada to na T7- zepsuje ci się siódema na Piaśnikach to cieprpia Łagiewniki i Świętochłowice

Rozmawiamy o autobusach, a Ty wyjeżdżasz o zakłóceniach w ruchu tramwajowym. Nieładnie...

Cytuj:
Zreszta widać tam jak kiepskie w koordynacji sa linie dlugie. Moja ulubienica 185 nie potrafiła sie dostosowac do niczego jadącego na podobnych odcinkach.

Nie są wcale takie długie... A poza tym w rzeczonym przypadku problemem nie jest jedynie długość linii tam jadących...
IMHO większe problemy z koordynacją wystapują po stronie 164, a nie 185.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 8:57 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
viator napisał(a):
Prawdziwe natomiast jest to, że wzrost liczby połączeń powoduje zmniejszenie częstotliwości i problemy z koordynacją.
Bo hipotetycznie możemy sobie wyobrazić taką sytuację, że, w zamian za wycięcie iluś tam kursów 114, na Os. Wieczorka przedłużamy którąś z linii kończących na dworcu w Bytomiu. Efekt pewnie będzie taki, że przejazd na odcinku Piekary - Bytom się pogorszy, a nie polepszy...

W sumie czy jest problem aby puścić 192 przez Dworzec PKP w tygodniu.
http://img264.imageshack.us/my.php?image=192cf0.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 9:05 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
lgor napisał(a):
W sumie czy jest problem aby puścić 192 przez Dworzec PKP w tygodniu.
http://img264.imageshack.us/my.php?image=192cf0.jpg

Zwiększenie liczby wzkm. Kto za to zapłaci? No, a poza tym co z obsługą przystanków Krakowska, Matejki i Pogoda?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 9:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Prawdziwe natomiast jest to, że wzrost liczby połączeń powoduje zmniejszenie częstotliwości i problemy z koordynacją.
Bo hipotetycznie możemy sobie wyobrazić taką sytuację, że, w zamian za wycięcie iluś tam kursów 114, na Os. Wieczorka przedłużamy którąś z linii kończących na dworcu w Bytomiu. Efekt pewnie będzie taki, że przejazd na odcinku Piekary - Bytom się pogorszy, a nie polepszy...


No i oto mi chodzi... Poza tym są to zawsze dodatkowe wozokm, pytanie czy potrzebne i pytanie na ile koordynowalne...

Cytuj:
Rozmawiamy o autobusach, a Ty wyjeżdżasz o zakłóceniach w ruchu tramwajowym. Nieładnie...


Nieładne to jest to, ze nie doczytalo sie przykladu o 80 ;-). Jakos nie wydaje mi się, żeby chęci dojazdu do Zabrza kończyly się na Osiedlu Wieczorka, a dalej ludzie jechali juz tylko w innych kierunkach. Jeśli ziomkowi dzieś po trasie ucieknie np. 105, czy 700 to juz zaczyna się dla niego problem z dotarciem do domu. Gościa malo to bedzie interesowalo, że gdzies w Zabrzu jest problem i jego 432 jadacy zamiast 114 przyjechal o 10 minut po czasie, bo dla niego te 10 minut= dodatkowa godzina jazdy.
Jest to problem po części rozwiązywalny przez jakis przedział bezpieczeństwa na końcówce...
Ale w sumie to i tak jest jeden z mniej powaznych problemow takiej linii.

Cytuj:
Cytuj:
Zreszta widać tam jak kiepskie w koordynacji sa linie dlugie. Moja ulubienica 185 nie potrafiła sie dostosowac do niczego jadącego na podobnych odcinkach.

Nie są wcale takie długie... A poza tym w rzeczonym przypadku problemem nie jest jedynie długość linii tam jadących...
IMHO większe problemy z koordynacją wystapują po stronie 164, a nie 185.


CO jak co ale 185 i 164 to jednak linie dosc zawiłe, b. trudne w koordynacji, obslugujące kilka pomniejszych relacji. Kiedys oidp obie kursowaly co 30 minut i jeszcze jakoś to wyglądało. Pytanie czy nie daloby sie jakos tych tras przerobić, może poprzez skrócenie 185 do Mannhattanu i polączenie go wspólnym obiegiem ze 148 (przynajmniej wtedy jakos by się to skoordynowalo z 5 i 168), może poprzez wycofanie ze 164 ktoregos z wjazdow kieszeniowych, albo jakiejs innej modyfikacji- masz jakiś pomysl?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 9:53 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
viator napisał(a):
lgor napisał(a):
W sumie czy jest problem aby puścić 192 przez Dworzec PKP w tygodniu.
http://img264.imageshack.us/my.php?image=192cf0.jpg

Zwiększenie liczby wzkm. Kto za to zapłaci? No, a poza tym co z obsługą przystanków Krakowska, Matejki i Pogoda?

okrężna, tzn 192 będzie jechał tak jak wg. obecnej trasy tylko poprostu z Pogody skręci na ul. Piłsudskiego i prosto do Dworca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
viator napisał(a):
lgor napisał(a):
W sumie czy jest problem aby puścić 192 przez Dworzec PKP w tygodniu.
http://img264.imageshack.us/my.php?image=192cf0.jpg

Zwiększenie liczby wzkm. Kto za to zapłaci? No, a poza tym co z obsługą przystanków Krakowska, Matejki i Pogoda?

okrężna, tzn 192 będzie jechał tak jak wg. obecnej trasy tylko poprostu z Pogody skręci na ul. Piłsudskiego i prosto do Dworca.


Dobra, dość już tej pomyslowości, bo stworzyłes nam tu podobnego zawijasa jak robi 92 wracając z Chorzowa :P- jeszcze pytanie ekstra- czy w dordze powrotnej z dworca 192 tez pojedzie przez Pogodę?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 10:15 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
lgor napisał(a):
viator napisał(a):
lgor napisał(a):
W sumie czy jest problem aby puścić 192 przez Dworzec PKP w tygodniu.
http://img264.imageshack.us/my.php?image=192cf0.jpg

Zwiększenie liczby wzkm. Kto za to zapłaci? No, a poza tym co z obsługą przystanków Krakowska, Matejki i Pogoda?

okrężna, tzn 192 będzie jechał tak jak wg. obecnej trasy tylko poprostu z Pogody skręci na ul. Piłsudskiego i prosto do Dworca.


Dobra, dość już tej pomyslowości, bo stworzyłes nam tu podobnego zawijasa jak robi 92 wracając z Chorzowa :P- jeszcze pytanie ekstra- czy w dordze powrotnej z dworca 192 tez pojedzie przez Pogodę?

Tak a dlaczego by nie, porpostu były by dwa rozkłady na Bytom i na TG. Fakt autobus robił by większe wozokm. ale z drugiej strony była by to możliwość szybkiego dostania się do dworca dla osób z Matejki, Krakowskiej czy Pogody. (chociaż w niedalekiej odległości jest ten Plac Sobieskiego)
A zawijas dlatego że układ dróg w Bytomiu sprawia że musisz jechać okręznia na Matejki. Krakowska i Pogodą by potem wrócić na Dworzec nie ma innej możliwości. Jeżdził by o ok. 4 min dłużej niz na obecnej trasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 10:40 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Poza tym są to zawsze dodatkowe wozokm,

To nie jest oczywiste akurat, bo wytniesz na 114 tyle kursów ile potrzeba...

Cytuj:
Nieładne to jest to, ze nie doczytalo sie przykladu o 80 ;-).

Doczytałem :) Tylko że podawanie przykładu linii tramwajowej jest trochę bez sensu. Bo przecież trakcja tramwajowa jest bardziej wrażliwa na zakłócenia ruchu.
Cytuj:
Jakos nie wydaje mi się, żeby chęci dojazdu do Zabrza kończyly się na Osiedlu Wieczorka, a dalej ludzie jechali juz tylko w innych kierunkach. Jeśli ziomkowi dzieś po trasie ucieknie np. 105, czy 700 to juz zaczyna się dla niego problem z dotarciem do domu. Gościa malo to bedzie interesowalo, że gdzies w Zabrzu jest problem i jego 432 jadacy zamiast 114 przyjechal o 10 minut po czasie, bo dla niego te 10 minut= dodatkowa godzina jazdy

Tak to jest racja... Tylko teraz chcę Ci pokazać, że tworzenie krótkich linii też nie jest wolne od kłopotów. Bo załóżmy, że skracamy 53 do odcinka Sączów - Os. Wieczorka. Na Wieczorka pasażerowie 53 chcący jechać dalej jadą 114. Kursy tych linii skoordynujemy, żeby przesiadka nie była uciążliwa. Wyobraźmy sobie jednak taki przykład, że 114 (skorelowane z 53) jadące z Bytomia jest opóźnione dajmy na to o 10 minut. Żeby system przesiadkowy miał sens należałoby wstrzymać odjazd 53 z Wieczorka, tak by pasażerowie jadący z Bytomia do Sączowa nie musieli godzinę czekać na Osiedlu Wieczorka na następne 53... Jeżeli wstrzymamy kurs, to mimo że 53 nie będzie kursować na najbardziej newralgicznym odcinku (Bytom - Piekary), to i tak będzie opóźnione... No a jak będzie opóźnione, to może znowu komuś nie pasować. Co więc w tej sytuacji zrobić?

Cytuj:
CO jak co ale 185 i 164 to jednak linie dosc zawiłe, b. trudne w koordynacji, obslugujące kilka pomniejszych relacji. Kiedys oidp obie kursowaly co 30 minut i jeszcze jakoś to wyglądało. Pytanie czy nie daloby sie jakos tych tras przerobić, może poprzez skrócenie 185 do Mannhattanu i polączenie go wspólnym obiegiem ze 148 (przynajmniej wtedy jakos by się to skoordynowalo z 5 i 168), może poprzez wycofanie ze 164 ktoregos z wjazdow kieszeniowych, albo jakiejs innej modyfikacji- masz jakiś pomysl?

164 i 185 da się skordynować ze sobą i z 5/168 na odcinku Szarlej - Brzeziny. Cięcie trasy nie jest dobrym rozwiązaniem. Linie te muszą kursować po prostu w R co 30 minut (szczyt) i 60 minut (poza szczytem). Da to takt 15/30 minut na wspólnym odcinku. Kiedy były 3 wozy w szczycie na 164, to koordynacja była czymś karkołomnym. Teraz jednak są tam 4 wozy, więc pole manewru jest mniejsze i wydaje mi się, że 164 nie musi już jeździć w godzinach podobnych do 185.
W weekendy to nawet zrobiłem projekt rozkładu 164 i 185. Wg niego linię mogą na wspólnym odcinku jeździć co 30 minut. Dodatkowo można je skoordynować z "5-tką" przez co na odcinku Szarlej - Brzeziny autobus będzie zwykle co 15 minut.
No, ale zawsze może być tak, że jakiś dwóch pasażerów z Dołków wyskoczy i powie, że oni chcą mieć 164 kurs o tej godzinie i już po koordynacji :(

Koordynacja 185 z 85 jest możliwa gdyby przesunąć nieco kursy 85. Czy jednak byłby na to zgoda UG Bobrowniki i Ożarowice?

Koordynacja 42 z 185: tu faktycznie niewiele da sie zrobić...
Koordynacja 148 z 185: tu należałoby sie wpierw zastanowić co z tą pierwszą zrobić... Poza tym 148 i tak na dłuższym odcinku jedzie z 42, więc może należałoby wpierw 148 dostosować do tej linii?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 10:54 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
lgor napisał(a):
Fakt autobus robił by większe wozokm.

Ano właśnie...
Cytuj:
ale z drugiej strony była by to możliwość szybkiego dostania się do dworca dla osób z Matejki, Krakowskiej czy Pogody. (chociaż w niedalekiej odległości jest ten Plac Sobieskiego)

Mają 42, 85, 91, 185 i 227...
Cytuj:
A zawijas dlatego że układ dróg w Bytomiu sprawia że musisz jechać okręznia na Matejki. Krakowska i Pogodą by potem wrócić na Dworzec nie ma innej możliwości. Jeżdził by o ok. 4 min dłużej niz na obecnej trasie.

Z Pogody na Dworzec jest dłużej niż 4 minuty...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Tak a dlaczego by nie, porpostu były by dwa rozkłady na Bytom i na TG. Fakt autobus robił by większe wozokm. ale z drugiej strony była by to możliwość szybkiego dostania się do dworca dla osób z Matejki, Krakowskiej czy Pogody. (chociaż w niedalekiej odległości jest ten Plac Sobieskiego)


No więc po co taki twór, skoro węzlowy przystanke jest blisko- poza tym ekipa stamtad ma tram co 7 minut, więc nie za bardzo potrzebny im jest jeszcze jeden transport na zachód.

Cytuj:
A zawijas dlatego że układ dróg w Bytomiu sprawia że musisz jechać okręznia na Matejki. Krakowska i Pogodą by potem wrócić na Dworzec nie ma innej możliwości. Jeżdził by o ok. 4 min dłużej niz na obecnej trasie.


Tylko gdzie w tym sens panie kolego?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Doczytałem :) Tylko że podawanie przykładu linii tramwajowej jest trochę bez sensu. Bo przecież trakcja tramwajowa jest bardziej wrażliwa na zakłócenia ruchu.


Nie no chdziło mi o to, że T7, czy T9 to akurat sa przyklady kliniczne jak bardzo dluga linia jest podatna na różne zaklócenia- co prawda trakcja sztywna, ale efekt widac jak na dłoni...

Cytuj:
Tak to jest racja... Tylko teraz chcę Ci pokazać, że tworzenie krótkich linii też nie jest wolne od kłopotów. Bo załóżmy, że skracamy 53 do odcinka Sączów - Os. Wieczorka. Na Wieczorka pasażerowie 53 chcący jechać dalej jadą 114. Kursy tych linii skoordynujemy, żeby przesiadka nie była uciążliwa. Wyobraźmy sobie jednak taki przykład, że 114 (skorelowane z 53) jadące z Bytomia jest opóźnione dajmy na to o 10 minut. Żeby system przesiadkowy miał sens należałoby wstrzymać odjazd 53 z Wieczorka, tak by pasażerowie jadący z Bytomia do Sączowa nie musieli godzinę czekać na Osiedlu Wieczorka na następne 53... Jeżeli wstrzymamy kurs, to mimo że 53 nie będzie kursować na najbardziej newralgicznym odcinku (Bytom - Piekary), to i tak będzie opóźnione... No a jak będzie opóźnione, to może znowu komuś nie pasować. Co więc w tej sytuacji zrobić?


Kombinacji jest mnostwo- w Oświęcimiu istnieje np. takie cos jak linia łączona oznaczona numerem np. 1/28, czy 3/23, czy 20/42. Jest to po porstu polaczenie linii miejskiej z podmiejską, tak aby polaczyc zalety obydwu rozwiązań. Daje to dośc fajne możliwości dopasowania taboru do kursu, poza tym utworzenia wtedy kiedy jest potrzeba konkretnego połaczenia bezpośredniego. Np. na 6 rano jest potrzeba dojazdu z Piekar do Zabrza to autobus PKS Gliwice np. wrzuca w Bytomiu tablice 114 jedzie do Piekar, stamtąd rusza z powrotem zmieniając bez postoju w Bytomiu tablicę na 280 i jedzie do Zabrza. Jest to co prawda zadanie b. karkolomne, ale ma tez swoje zalety.


Cytuj:
164 i 185 da się skordynować ze sobą i z 5/168 na odcinku Szarlej - Brzeziny. Cięcie trasy nie jest dobrym rozwiązaniem. Linie te muszą kursować po prostu w R co 30 minut (szczyt) i 60 minut (poza szczytem). Da to takt 15/30 minut na wspólnym odcinku. Kiedy były 3 wozy w szczycie na 164, to koordynacja była czymś karkołomnym. Teraz jednak są tam 4 wozy, więc pole manewru jest mniejsze i wydaje mi się, że 164 nie musi już jeździć w godzinach podobnych do 185.
W weekendy to nawet zrobiłem projekt rozkładu 164 i 185. Wg niego linię mogą na wspólnym odcinku jeździć co 30 minut. Dodatkowo można je skoordynować z "5-tką" przez co na odcinku Szarlej - Brzeziny autobus będzie zwykle co 15 minut.


O jak fajnie :)

Cytuj:
No, ale zawsze może być tak, że jakiś dwóch pasażerów z Dołków wyskoczy i powie, że oni chcą mieć 164 kurs o tej godzinie i już po koordynacji :(


Wady potrzeb zgłaszanych przez mikroskopijne osady...

Cytuj:
Koordynacja 185 z 85 jest możliwa gdyby przesunąć nieco kursy 85. Czy jednak byłby na to zgoda UG Bobrowniki i Ożarowice?


Ja się zastanawiam jaki jest sens kursowania 85 do Bytomia. Hmmm, może udaloby się lepiej skoordynowac 185 z 42, gdyby wyciąc 85 przez Siemianowicką?

Cytuj:
Koordynacja 42 z 185: tu faktycznie niewiele da sie zrobić...
Koordynacja 148 z 185: tu należałoby sie wpierw zastanowić co z tą pierwszą zrobić... Poza tym 148 i tak na dłuższym odcinku jedzie z 42, więc może należałoby wpierw 148 dostosować do tej linii?


Moze 148 zostanie jakos zmodyfikowane.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 11:43 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Ja się zastanawiam jaki jest sens kursowania 85 do Bytomia. Hmmm, może udaloby się lepiej skoordynowac 185 z 42, gdyby wyciąc 85 przez Siemianowicką?

Bytom straci połączenie z lotniskiem ;)...

Cytuj:
Moze 148 zostanie jakos zmodyfikowane.

Czytałem w gazecie kiedyś o planowanych zmianach: część kursów skierowana do dworca w Bytomiu, zmiana końcówki trasy z Dołków na Rozalkę. Chyba jednak nic z tych pomysłów nie wyszło :( A szkoda, bo to nawet sensowne było... Oczywiście pod warunkiem, że kursy 148 do dworca nie dublowałyby się z kursami 42.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
viator napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Ja się zastanawiam jaki jest sens kursowania 85 do Bytomia. Hmmm, może udaloby się lepiej skoordynowac 185 z 42, gdyby wyciąc 85 przez Siemianowicką?

Bytom straci połączenie z lotniskiem ;)...


Spoko 53 jeszcze mamy ;-)

Cytuj:
Cytuj:
Moze 148 zostanie jakos zmodyfikowane.

Czytałem w gazecie kiedyś o planowanych zmianach: część kursów skierowana do dworca w Bytomiu, zmiana końcówki trasy z Dołków na Rozalkę. Chyba jednak nic z tych pomysłów nie wyszło :( A szkoda, bo to nawet sensowne było... Oczywiście pod warunkiem, że kursy 148 do dworca nie dublowałyby się z kursami 42.


Hmmm, ale wtedy znowu 148 dublowaloby tez na dośc długim odcinku 185. Ale dałoby się moze wtedy jakoś wprowadzic wspólny obieg wozow między 148,164 a 185. Ale to juz byłby rozklad karkołomny i dosyc trudny w realizacji...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 17:53 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Daro85 napisał(a):
Spoko 53 jeszcze mamy ;-)

Jeszcze o "17-tce" zapomniałeś ;)))

Cytuj:
Hmmm, ale wtedy znowu 148 dublowaloby tez na dośc długim odcinku 185. Ale dałoby się moze wtedy jakoś wprowadzic wspólny obieg wozow między 148,164 a 185. Ale to juz byłby rozklad karkołomny i dosyc trudny w realizacji...

Wspólny obieg z 148 jest raczej niemożliwy... Natomiast obieg 164/185 jest jak najbardziej realny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 18.06.2007, 22:07 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
Tylko gdzie w tym sens panie kolego?

192 do Dworca miało by sens kiedy obcięto by kursy 114 dla tej linii 432.
viator napisał(a):
Z Pogody na Dworzec jest dłużej niż 4 minuty...

ponieważ nie miałem okazji odbyć takiej podróży popatrzyłem na to:
http://www.kzkgop.pl/rozklady/kurs.php? ... 12&kurs=47


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.06.2007, 6:41 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
lgor napisał(a):
ponieważ nie miałem okazji odbyć takiej podróży popatrzyłem na to:
http://www.kzkgop.pl/rozklady/kurs.php? ... 12&kurs=47

No tak... Rozkład nocny jest świetnym punktem odniesienia...
Jak już to spojrzyj chociażby na to: http://www.kzkgop.com.pl/rozklady/kurs. ... =17&kurs=8


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.06.2007, 8:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Tylko gdzie w tym sens panie kolego?

192 do Dworca miało by sens kiedy obcięto by kursy 114 dla tej linii 432.


Ta ale policz sobie ile czasu dlużej jechalbys tym do dworca w Bytomiu, poza tym w takie rejony jak Gastronomik, czy Budowlanka, czy Strzelców Bytomskich bys nie dojechał... No a szkoły sa dosc powaznymi generatorami popytu.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 19.06.2007, 10:37 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Fakt, nie będe się sprzeczał jak macie racje. Chociaż jak zauważyliście trasa przez Matejki, Krakowską i Pogodę miała być w jakiś stopniu trasą wariantową. No ale i tak nic by to nie dało.

A co powiedzielibyscie gdyby poddano likwidacji linie 5 a w jej miejsce wlepić zmodyfikowaną linie 168. Ponadto dla lini 860 w Sieminianowicach Placu Skargi (chyba tak się to zwie) uruchomił bym przystanek aby ludzie mogli przesiąść się na tramwaj.
http://img152.imageshack.us/my.php?imag ... 460wm4.jpg
Prosze o opinie ekspertów. Pewnie znowu cięzko by było z częstotliwością?
Oczywiście w ramach likwidacji jednej linii do Katowic chciałbym aby stworzono jedną linie do Chorzowa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 120  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności