Teraz jest Cz 18.04.2024, 1:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 120  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 9:14 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
pat napisał(a):
Po drugie, Piekary mają taką specyfike jaką mają i widocznie takie połączenia jakie są z Piekar są wystarczające.

Skąd wniosek, że połączenia są wystarczające.
Cytuj:
Jak ktos potrzebuje przemiescic sie do Zabrza to jedzie przez Bytom, do Sosnowca pojedzie przez Wojkowice itd. Nie robi to nikuomu problemu jak tylko Tobie i twojej wąskiej grupie znajomych.

A ile znasz osób tak dojeżdżających? Ja znam np. tych co dojeżdżają na odcinku Piekary - Gliwice. A Ty?
Cytuj:
Wiadomo w zaleznosci od potrzeb kazdy przemiescza sie w roznych kierunkach, niestety nie da sie stworzyc takiego układu komunikacyjnego aby kazdy z kazdego miejsca mógł dojechac docelowo, bez jakichkolwiek przesiadek.

Ja najbardziej. Tyle że żale Igora nie są wcale bez sensu. Ja np. do Gliwic w rejon dworca (licząc od wyjścia z domu) przy dobrym połączeniu mam ok. 90 minut podróży. Dodaj do tego powrót oraz to, że przesiadki mogą nie być zgrane... Zbyt dużo jak na przeciętnego śmiertelnika, który codziennie ma dojeżdżać do pracy. Wcale nie uważam, że musi istnieć połączenie bezpośrednie, ale jest to problem, który należałoby jakoś rozwiązać... Zwłaszacza że potok na trasie Piekary - Gliwice nie jest wcale mały...

Cytuj:
Tym bardziej ze Piekary nie mają problemu jesli chodzi o połaczenia. Mają blisko Bytom, Jedynego połączenia jakie uwazam miało by sens tworzyc z Piekar to do Katowic przez Chorzów, cos al`a 801/821/831 z Dąbrowy do Katowic. I tutaj bym jak najbardziej rozumiał twoje troski i żale ze takiej linii nie ma, bo fakt wiele osób potrzebowało by takiego połączenia, czas przejazdu by sie skrócił rzeczywiscie w porównaniu do 5tki czy tez 860.

Na jakiej podstawie twierdzisz, ze te połączenie jest konieczne?
A co znacznie krótszego przejazdu, to nie do końca jest to prawda. Czas przejazdu 860 i linii przyspieszonej przez Chorzów byłby podobny...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 9:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Wszyscy zgodnie byli przeciwni lini 432 a dlaczego taki Bytom nie ma systemu przesiadkowego np. do Gliwic. W końcu ma pełno możliwosci takiej przesiadki z Zabrza (zarówno przesiadki tramwajowej jak i autobusowej.), jednak jest autobus bezpośredni. Z drugiej strony linia 91 łącząca Bytom z Sosnowcem. (notabene Piekary są geograficznie bliżej Sosnowca niż Bytom). Jeździłem linia 91 i nie widziałem żeby pełny jeździł.


Igorze mój drogi- opierasz sie na wyjątkowo subiektywnych odczuciach o to moje zdanie na ten temat:
1- prawdopodnie nie slyszaleś o czyms takim jak konsolidacja potoków pasażerskich. Budowa sieci dla 850 jest wlasnie tym. Linia 850 obsluguje trasę Bytom-Gliwice, dlatego, ze między tymi miastami wystepuje najwieksze zageszczenie podróżujących. No pewnie, ze jadą tym autobusem ludzie z Bobrowników i Piekar, a może i z dalszych rejonów świata, jednak potok w relacji G-ce- Bobrowniki, czy G-ce-Piekary Śląskie nie jest na tyle duży by puszczac na tę trasę przegubowca co 45 minut, poza tym rodzi sie jeszcze konflikt czasu- bo trudno oczekiwać, zeby Piekarzanie w drodze do Gliwic chcieli jeszcze zwiedzać Dw.PKP, Plejadę, Pl. Szpitalny, a potem jeszcze przesiadać się na SSE.
2- niestety kierunki migracji z Piekar sa wyraźnie nakreslone poprzez drogi wylotowe. Główny potok- najwięcej pasazerów ciągnie z Piekar w strone Bytomia, mozliwe, ze jadą gdzieś dalej, jednak w Bytomiu ten potok ulega pewnej dezintegracji- część ludzi pozostaje w 114 i jedzie do dworca, cześc wysiada w rejonie ulicy Mickiewicza, częsć jedzie bardzo daleko nawet do Halemby. Wydaje się najrozsądniejszym, by te potoki w Bytomiu łaczyć z innymi (np. w 146 pakowac ludzi z Wieszowy do Halemby, czy w 201 ludzi i z Piekar i ze Stroszka) z zwłaszcza, ze osobno nie sa to grupy wielkie liczebnie,
3- Bytom bądź co bądź jest znacznie większym generatorem potokiów pasażerskich niz Piekary, więc nic dziwnego, ze tutaj zbiegają się rozne relacje- podobnie można się pytac w Gliwicach dlaczego Gliwce mają bezpośredni autobus do Zabrza, mimo, że jest tez tramwaj, a np. taki człowieczek z Pyskowic musi sie przesiadać, mimo, że tez jedzie na tej trasie. Co ciekawe ja tez z Bytomia nie dojade bezpośrednio np. do Twardowic, a z Piekar da się ;-).
4- jak już wczęsniej mówiłem, zanim wyznaczysz jakąkolwiek linię może wypadałoby się zastanowić, czy jedzie ona najkrotszą trasą odległościowo i czasowo. Niestety 432 czasowo nie będzie lepsze od przesiadki z 114+280, podobnie tylko niewiele prędzej dojedzie niż 114+T5. Wypadaloby tylko jakoś skomunikowac 114 z280, a nie, ze raz się czeka na 280 2 minuty, a raz 14.
5- co do 91- jakoś nie wydaje mi się, zeby ta linia omijając Bytom miała jakiś radykalnie wyższy stopien napełnienia.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 15:20 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
bo trudno oczekiwać, zeby Piekarzanie w drodze do Gliwic chcieli jeszcze zwiedzać Dw.PKP, Plejadę, Pl. Szpitalny, a potem jeszcze przesiadać się na SSE.


A obecni pasażerowie 850 muszą zwiedzać Plejadę, plac Szpitalny, a nawet M1 :P

Cytuj:
podobnie można się pytac w Gliwicach dlaczego Gliwce mają bezpośredni autobus do Zabrza, mimo, że jest tez tramwaj,


No właśnie, ja się pytam po co jest ten autobus skoro jest tramwaj?

Cytuj:
Wypadaloby tylko jakoś skomunikowac 114 z280, a nie, ze raz się czeka na 280 2 minuty, a raz 14.


280 to akurat należy zlikwidować, a nie komunikować :P

Cytuj:
5- co do 91- jakoś nie wydaje mi się, zeby ta linia omijając Bytom miała jakiś radykalnie wyższy stopien napełnienia.


A gdzie miałaby jechać zamiast do Bytomia? Bo chyba nie do Piekar, gdzie z Siemianowic można dojechać innymi liniami? A 91 miałoby zdecydowanie większe napełnienia (na odcinku Bytom-Siemianowice, bo to jest główny odcinek jego trasy, nie Sosnowiec wbrew pozorom) gdyby po prostu jeździł częściej (i regularnie, żeby dało się na niego przesiadać).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
bo trudno oczekiwać, zeby Piekarzanie w drodze do Gliwic chcieli jeszcze zwiedzać Dw.PKP, Plejadę, Pl. Szpitalny, a potem jeszcze przesiadać się na SSE.


A obecni pasażerowie 850 muszą zwiedzać Plejadę, plac Szpitalny, a nawet M1 :P


Nic nie rozumiesz- po prostu gdybyś mial jakieś 432 z Piekar do Bytomia przez dworzec to jakbys nie popatrzył masz dodatkowych pasażerów "do zadowolenia" i więcej mozliwych konfliktów. Dochodzi do obslugi dodatkowy potok z Bytomia do Piekar, ktory nie zrozumie, że w Gliwicach moga byc korki, albo że była kolizja., zwłaszcza, ze 432 będzie go kosztowalo obcinke kilkunastu kursów na 114. Ale co ja bedę mówił wystarczy spojrzec jakie problemy rodzi 74, czy inne ultradługie linie, gdzie nie da się tak dopracowac taktu, ani pojemności by wszystkim pasowało- zwłaszcza kiedy masz sytuację jak na 74, gdzie wiekszość pasażerów jeździ odcinkami, a nie tak jak na 5, gdzie duża grupa jedzie juz od Świerklańca

Cytuj:
Cytuj:
podobnie można się pytac w Gliwicach dlaczego Gliwce mają bezpośredni autobus do Zabrza, mimo, że jest tez tramwaj,


No właśnie, ja się pytam po co jest ten autobus skoro jest tramwaj?


Bo jak to napisał kol.butthead w wątku o Myslowicach:
"tramwaj obsluguje potok lokalny", a autobus niestety to co winno robić SKM- zresztą mozna się sprzeczać czy 870 to jest połączenie konkurencyjne wobec T1/4, moim zdaniem nie bardzo. A zapomniałeś o 32/932? :P :P :P

Cytuj:
Cytuj:
Wypadaloby tylko jakoś skomunikowac 114 z280, a nie, ze raz się czeka na 280 2 minuty, a raz 14.


280 to akurat należy zlikwidować, a nie komunikować :P


Hehe, to nie zmienia faktu, ze te 114 będzie trzeba z czyms skomunikować :P


Cytuj:
Cytuj:
5- co do 91- jakoś nie wydaje mi się, zeby ta linia omijając Bytom miała jakiś radykalnie wyższy stopien napełnienia.


A gdzie miałaby jechać zamiast do Bytomia? Bo chyba nie do Piekar, gdzie z Siemianowic można dojechać innymi liniami? A 91 miałoby zdecydowanie większe napełnienia (na odcinku Bytom-Siemianowice, bo to jest główny odcinek jego trasy, nie Sosnowiec wbrew pozorom) gdyby po prostu jeździł częściej (i regularnie, żeby dało się na niego przesiadać).


najlepszy dowód na to, że są tam luzy jest taki, ze na tej trasie kursuje mikrobusiarz oidp.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Ostatnio edytowano Pt 15.06.2007, 15:31 przez Daro85, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 15:29 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
pat napisał(a):
Po pierwsze kolego Igor nie "liń" tylko linii. Polskiego w szkole nie miałes czy jak??? Po drugie,

no tak, przepraszam za pomyłkę. Nie mniej jednak dlaczego każda twoja wypowiedź to wypowiedź ageresywna (bynajmniej mam takie wrażenie). Nie chce to nie wchodzić na ten wątek bo dlaczego masz się denerwować i nerwicy przeze mnie nabawić. Mieszkasz w Katowicach i słowo jak przesiadka (np. do pracy na 6:00) nigdy nie było w Twoim słowniku. Ludzie z Piekar Śl. narzekają ale od wielu lat do takiego stanu rzeczy musieli się dostosować.
Cytuj:
do Sosnowca pojedzie przez Wojkowice

Przy dobrym skomunikowaniu powiniśmy się zmieścić w 1.5h. Moim zdaniem to owiele dłużej niż przy bezpośredniej linii tej relacji.
Cytuj:
Takim tokiem twojego rozumowania to Sosnowiec mogłby chciec połączenia bezposredniego z Tychami i Bieruniem, Będzin z Tarnowskimi Górami, Zabrze z Żorami

Ja nie podaje takich przydługawych tras więc nie wiem skąd te porównania.
Daro85 napisał(a):
dlaczego Gliwce mają bezpośredni autobus do Zabrza, mimo, że jest tez tramwaj, a np. taki człowieczek z Pyskowic musi sie przesiadać, mimo, że tez jedzie na tej trasie.

Może teraz bardziej skoordynuje się linie autobusowe i tramwajowe likiwdując te któe nie potrzebne a stwarzając takie, które ułatwią komunikacje miejską m.in osobom z Pyskowic

Cytuj:
Co ciekawe ja tez z Bytomia nie dojade bezpośrednio np. do Twardowic, a z Piekar da się ;-).
Z pewnością Twardowice to jakaś metropolia do której wiele osób jeździ do pracy. Co tam Zabrze czy Gliwice my tu mamy Twardowice :-).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Daro85 napisał(a):
dlaczego Gliwce mają bezpośredni autobus do Zabrza, mimo, że jest tez tramwaj, a np. taki człowieczek z Pyskowic musi sie przesiadać, mimo, że tez jedzie na tej trasie.

Może teraz bardziej skoordynuje się linie autobusowe i tramwajowe likiwdując te któe nie potrzebne a stwarzając takie, które ułatwią komunikacje miejską m.in osobom z Pyskowic


Spoko, juz niektorzy rzucają się na T1/4, więc slowa twe byc moze staną się cialem :P

Cytuj:
Cytuj:
Co ciekawe ja tez z Bytomia nie dojade bezpośrednio np. do Twardowic, a z Piekar da się ;-).
Z pewnością Twardowice to jakaś metropolia do której wiele osób jeździ do pracy. Co tam Zabrze czy Gliwice my tu mamy Twardowice :-).


To była ciekawostka :P. A tak w ogóle to nie wiem, czy opłaca się tworzyć linie Zabrze-Piekary, skoro ona wcale szybciej do Zabrza nie zajedzie :P. Kurde ale tory na T5 to by w końcu mogli odpicowac, tak nawiasem. To by nie było problemu z przemieszczaniem się w tej relacji.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 15:58 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
Spoko, juz niektorzy rzucają się na T1/4, więc slowa twe byc moze staną się cialem :P
Nie no mam nadzieje że pójdzie to w druga stronę a tramwaje zostaną. Przyszłośc tramwajów trzeba wiązać z systemem Szybkiego Tramwaju, który jest realizowany w Krakowie.
Teraz tak myśląc i mówiąc o tramwajach zastanawiałem się dlaczego nie zrobi się linii tramwajów przyspieszonych, czyli takich które nie stają na wszystkich przystankach po drodze. Wydaje mi się że z takiego tramwaju linii 6 można by stworzyć jakaś linia P6.
Cytuj:
To była ciekawostka :P. A tak w ogóle to nie wiem, czy opłaca się tworzyć linie Zabrze-Piekary, skoro ona wcale szybciej do Zabrza nie zajedzie :P..

Tu nie chodzi tylko o szybkość bo jak obliczyłeś jest porównywalna ale też o możliwość przesiadek z Zabrza na inne miejscowości: Gliwice, Knurów, SSE. [/quote]


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 17:24 

Dołączył(a): Pn 10.07.2006, 6:30
Posty: 320
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):

Teraz tak myśląc i mówiąc o tramwajach zastanawiałem się dlaczego nie zrobi się linii tramwajów przyspieszonych, czyli takich które nie stają na wszystkich przystankach po drodze. Wydaje mi się że z takiego tramwaju linii 6 można by stworzyć jakaś linia P6.

A jeżdżące fragmentami tą samą trasą 11, a także pokrywające się w dużej mierze 6 oraz 41 to taki tramwaj będzie przeskakiwał, czy wyprzedzał po "mijance" na dwutorze (fragmenty z dwoma torami w jednym kierunku)? ;)

_________________
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Tu nie chodzi tylko o szybkość bo jak obliczyłeś jest porównywalna ale też o możliwość przesiadek z Zabrza na inne miejscowości: Gliwice, Knurów, SSE.


No to tak jak ci wczęsniej pisalem, na strefę mimo wszysko prędzej 114+850+coś tam, a za niedługo kolej+coś tam (co prawda kasowo gorzej, ale czasowo pewnie lepiej). Co do Knurowa- to na szczescie 280 ma podobny takt jak 47. Inna sprawa, ze oba polaczenia lekko podrożnicze są- 280 do Opla jedzie prawie 1,5 godziny, a 47 z Zabrza do Knurowa tez blisko godzinę.

A co do tekstu o tramwajach- ja o takie rozwiązanie na T6 modlę się już od 3 lat ;-). Na tej trasie juz teraz przy motorowym-hardcorowcu mozna przejechac z Sikorskiego do Rynku w Katowicach w 32 minuty (przeżylem taki przejazd w roku 2005). Z tym, ze przy obcince kilku niepotrzebnych przystanków i odpowiednich ustawieniach sygnalizacji moznaby z tego czasu zrobić standard.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Daro85 napisał(a):
A co do tekstu o tramwajach- ja o takie rozwiązanie na T6 modlę się już od 3 lat ;-). Na tej trasie juz teraz przy motorowym-hardcorowcu mozna przejechac z Sikorskiego do Rynku w Katowicach w 32 minuty (przeżylem taki przejazd w roku 2005). Z tym, ze przy obcince kilku niepotrzebnych przystanków i odpowiednich ustawieniach sygnalizacji moznaby z tego czasu zrobić standard.


Wystarczy zrobić przystanki na żądanie (np Bytom Zajezdnia czy Cmentarz) żeby motorniczy nie musial się bezsensownie zatrzymywać, sygnalizacja z priorytetem dla tramwaju, no i oczywiscie modernizacja torowiska. Wtedy udałoby sie skrócic planowy czas dojazdu o kilka minut. To takie proste, a zarazem tak trudne ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 18:44 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
memphis napisał(a):
280 to akurat należy zlikwidować, a nie komunikować :P
Protestuję! ;) Najwyżej przywrócić 240.
O likwidacjach można pomyśleć gdy KZK wprowadzi taryfę przesiadkową na jednorazówkach. Do tego czasu jestem przeciwny jakiemukolwiek przycinaniu uczęszczanych linii. :)


Ostatnio edytowano Pt 15.06.2007, 18:45 przez Kwarek, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 18:45 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
No to tak jak ci wczęsniej pisalem, na strefę mimo wszysko prędzej 114+850+coś tam, a za niedługo kolej+coś tam (co prawda kasowo gorzej, ale czasowo pewnie lepiej). Co do Knurowa- to na szczescie 280 ma podobny takt jak 47. Inna sprawa, ze oba polaczenia lekko podrożnicze są- 280 do Opla jedzie prawie 1,5 godziny, a 47 z Zabrza do Knurowa tez blisko godzinę.

No ale wydaje mi się że nie powinno być więcej przesiadek niż jedna. Z racji że nie jest to tak długi odcinek. (Nie mówie tu o SSE ale np o Knurowie czy tez do dzielnica Zabrza)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 19:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kwarek napisał(a):
memphis napisał(a):
280 to akurat należy zlikwidować, a nie komunikować :P
Protestuję! ;) Najwyżej przywrócić 240.


Chyba żartujesz. I może 15 jeszcze też?

Cytuj:
O likwidacjach można pomyśleć gdy KZK wprowadzi taryfę przesiadkową na jednorazówkach. Do tego czasu jestem przeciwny jakiemukolwiek przycinaniu uczęszczanych linii. :)


Możesz sobie miesięczny kupić, tak jak ponad połowa pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 19:44 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
memphis napisał(a):
Chyba żartujesz. I może 15 jeszcze też?
Żartuję, tylko że tylko połowicznie ;) Po prostu samo zlikwidowanie 280 oprócz słusznego usunięcia dublowania tramwajowego przytnie też ilość autobusów do SSE. Coś trzeba będzie dać w zamian, a tego się już nie mówi :)

Ponadto w Gliwicach przesiadka z autobusu w stylu 280 na tramwaj jest na prawdę wygodna dopiero od Chorzowskiej. Na Piastów łatwiej wsiąść w 840/870 niż iść aż na Zwycięstwa na tramwaj. A pasażerowie nie lubią za dużo chodzić ;) Ponadto planuje się stworzenie centrum przesiadkowego w miejscu dawnego browaru (między ul. Piwną a torami), a stamtąd na tramwaj będzie jeszcze kawałek dalej, o ile nie powstanie przystanek na Piastów.

Gdyby już na pewno 280 przycinać, to dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zakończenie na Opolskiej, z jakąś pętlą na około Forum, ewentualnie na zajezdni.

memphis napisał(a):
Możesz sobie miesięczny kupić, tak jak ponad połowa pasażerów.
Ja mam nawet kwartalny ;) Tylko różnica między 2,90 a 5,30 jest zauważalna i może działać odstraszająco na niektórych. Nie wiem czy na pewno, ale samochodem może być taniej ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
No ale wydaje mi się że nie powinno być więcej przesiadek niż jedna. Z racji że nie jest to tak długi odcinek. (Nie mówie tu o SSE ale np o Knurowie czy tez do dzielnica Zabrza)


W tym wypadku akurat nie opłaca się w ogóle tworzyc takiego połączenia, bo zawsze bedzie to suma czegoś, w dodatku rozpieprzy pewne połączenia na róznych odcinkach. Poza tym pamiętaj, ze dlugie linie są relatywnie malo stabilne- w wypadku korka w Zabrzu moga wystąpić także trudności w Piekarach.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 20:23 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kwarek napisał(a):
Po prostu samo zlikwidowanie 280 oprócz słusznego usunięcia dublowania tramwajowego przytnie też ilość autobusów do SSE. Coś trzeba będzie dać w zamian, a tego się już nie mówi :)


Może użyłem zbyt dużego skrótu myślowego, ale przecież nie chodzi o zabieranie z SSE, czy nawet z relacji Bytom-Gliwice.

Cytuj:
Na Piastów łatwiej wsiąść w 840/870 niż iść aż na Zwycięstwa na tramwaj.


Co znaczy łatwiej? Przecież mało kto pracuje na samym placu Piastów - ludzie dochodzą, czy dojeżdżają z różnych miejsc i jednym będzie bliżej na plac Piastów, a innym na przystanek tramwajowy pod dworcem przykładowo.

Niestety ZTCW to w Gliwicach nic nie idzie ku temu, żeby różne środki transportu zintegrować w centrum w jednym miejscu, lecz wręcz przeciwnie - dworzec autobusów miejskich ma być jeszcze dalej od dworca kolejowego niż jest obecnie.

Cytuj:
A pasażerowie nie lubią za dużo chodzić ;) Ponadto planuje się stworzenie centrum przesiadkowego w miejscu dawnego browaru (między ul. Piwną a torami), a stamtąd na tramwaj będzie jeszcze kawałek dalej, o ile nie powstanie przystanek na Piastów.


O właśnie, o tym mówię. To jest głupota pierwszej wody.

Cytuj:
Gdyby już na pewno 280 przycinać, to dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zakończenie na Opolskiej, z jakąś pętlą na około Forum, ewentualnie na zajezdni.


Po jaką cholerę cokolwiek pchać do zajezdni. Są ciekawsze miejsca w Gliwicach gdzie można wysłać autobus.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.06.2007, 20:43 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
memphis napisał(a):
Cytuj:
Na Piastów łatwiej wsiąść w 840/870 niż iść aż na Zwycięstwa na tramwaj.

Co znaczy łatwiej? Przecież mało kto pracuje na samym placu Piastów - ludzie dochodzą, czy dojeżdżają z różnych miejsc i jednym będzie bliżej na plac Piastów, a innym na przystanek tramwajowy pod dworcem przykładowo.
Źle się wyraziłem - chodziło mi o to, że tramwaj nie zatrzymuje się na samym pl. Piastów, będącym na razie głównym centrum przesiadkowym w Gliwicach. Zatrzymuje się trochę dalej, jednak ten kawałek może dla niektórych decydować, że wsiądą np. w 840/870. Bo np. jadąc z Brzezinki, SSE do centrum Zabrza z przesiadką, to bliżej jest do autobusu, niż na tramwaj :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.06.2007, 9:03 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
lgor napisał(a):
No ale wydaje mi się że nie powinno być więcej przesiadek niż jedna. Z racji że nie jest to tak długi odcinek. (Nie mówie tu o SSE ale np o Knurowie czy tez do dzielnica Zabrza)


W tym wypadku akurat nie opłaca się w ogóle tworzyc takiego połączenia, bo zawsze bedzie to suma czegoś, w dodatku rozpieprzy pewne połączenia na róznych odcinkach. Poza tym pamiętaj, ze dlugie linie są relatywnie malo stabilne- w wypadku korka w Zabrzu moga wystąpić także trudności w Piekarach.

Dlaczego tak na to patrzysz
Powiedz mi jaka jest róznica długości lini pomiędzy Piekary-Zabrze Śródmieście a Bytom-Sosnowiec Śródmieście. Myślisz ze ludzie z Piekar są tak zacofani ze będą uparcie stali na jeden autobus gdy ten nie przyjedziesz z powodu korku??
Cytuj:
w dodatku rozpieprzy pewne połączenia na róznych odcinkach.

Co autor ma na myśli.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.06.2007, 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
Dlaczego tak na to patrzysz
Powiedz mi jaka jest róznica długości lini pomiędzy Piekary-Zabrze Śródmieście a Bytom-Sosnowiec Śródmieście. Myślisz ze ludzie z Piekar są tak zacofani ze będą uparcie stali na jeden autobus gdy ten nie przyjedziesz z powodu korku??

Niestety ta linia musi byc z czyms skoordynowana- no sory ale Piekarzan uruchomienie 432 z Piekar do Zabrza będzie kosztowalo wycinke części kursow na 114, chociażby dlatego, ze linie te będą obslugiwac cześciowo podobny potok. Nawet jesli zostawionoby obecny "takt" na 114 to porobia ci sie miejscami 32 minutowe dziury, ewentualnie 192 dotknie jakas obcinka powodująca nawet dziury godzinne i to nie w międzyszczycie. No pewnie, że to jak bedzie to uregulowane zalezy od rozkladańca, ale takich samych częstotliwości na pewno nie bedzie. Poza tym mi się jakos nie wydaje, zeby ta obecna liczba kursow na Wieczorka szczególnie w dni wolne to bylo zbyt dużo.
Poza tym linie dlugie są z definicji bardziej niestabilne, bo po ich trasie występuje więcej mozliwych zakłócen w ruchu (pokonuja zazwyczaj więcej sygnalizacji, często też sa bardzo trudne w kordynacji, poza tym awaria czy utrudnienie gdzies po drodze skutkuje daleko od punktu zdarzenia). Niech sobie stanie takie 432 na DK88 w korku 15 minut i już do Piekar masz stado.
Co do upartości- spoko do Wieczorka z Dworca wg twojego planu dojade albo 53 albo 114 z lekko rozrzedzonym "taktem". Może jestem zacofany, ale uważam, że Piekarzynki jadące z dworca nie beda tym faktem zachwycone.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.06.2007, 20:00 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Daro85 napisał(a):
lgor napisał(a):
Dlaczego tak na to patrzysz
Powiedz mi jaka jest róznica długości lini pomiędzy Piekary-Zabrze Śródmieście a Bytom-Sosnowiec Śródmieście. Myślisz ze ludzie z Piekar są tak zacofani ze będą uparcie stali na jeden autobus gdy ten nie przyjedziesz z powodu korku??

Niestety ta linia musi byc z czyms skoordynowana- no sory ale Piekarzan uruchomienie 432 z Piekar do Zabrza będzie kosztowalo wycinke części kursow na 114, chociażby dlatego, ze linie te będą obslugiwac cześciowo podobny potok. Nawet jesli zostawionoby obecny "takt" na 114 to porobia ci sie miejscami 32 minutowe dziury, ewentualnie 192 dotknie jakas obcinka powodująca nawet dziury godzinne i to nie w międzyszczycie. No pewnie, że to jak bedzie to uregulowane zalezy od rozkladańca, ale takich samych częstotliwości na pewno nie bedzie. Poza tym mi się jakos nie wydaje, zeby ta obecna liczba kursow na Wieczorka szczególnie w dni wolne to bylo zbyt dużo.

Ale moje 432 ma obsługiwac w większosci zupełnie inny region Bytomia. Ten kto bedzie chciał do centrum Bytomia wsiądzie do 114 czy 53.
Wszystko by trzeba sprawdzić w praktyce, popytać Plejade czy by była chętna dotować na tą linię.No i początkowej fazie 432 nie kursował by w dni wolne.
Cytuj:
Niech sobie stanie takie 432 na DK88 w korku 15 minut i już do Piekar masz stado

Nie no nie przesadzajmy linia 850 też tamtędy jeździ. Z pewnością jesli raz stanie w korku ludzie będą już liczyć że może się to powtórzyć i wyjadą o te 15 minut wcześniej. Musisz wiedzieć że dzisiejsza komunikacja miejska w Piekarach bardzo hamuje niektóre osoby do podróży. Czasem takie połączenie może obudzić te osoby bo od dawna mieli chęć pospracerowac się po Zabrzu. Takich osób jest pełno w Piekarach.

Nie mówie ze twoje obawy są wyssane z palca bo owszem nowa linia by wprowadziła pewne zamieszanie ale dlaczego by nie dać próbie jej uruchomieniu jeśli jeszcze dostała by wsparcie finansowe od Plejady.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 120  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności