Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1606
Strona 120 z 120

Autor:  adam86 [ Cz 20.03.2014, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Nie mogą. Takie coś też zostanie uwalone przez WSA. Jeśli gmina już przystąpiła do jakiegos związku celowego to nie może w tej kwestii zawierać porozumienia.


Ciekawe, czy ktoś tak akurat próbował ;)

Próbował, jak poszukasz to znajdziesz też wyrok w takiej sprawie.

Autor:  Strzyż [ Cz 20.03.2014, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

aso napisał(a):
Od kilkunastu lat istnieją w naszym województwie linie, które w myśl obecnych przepisów nie są komunikacją miejską i nikt się tym nie przejmuje. Po prostu traktuje się to jako stan oczywisty i klapki na oczach twórców ustawy, którzy nie widzą innych sytuacji, niż te występujące w Warszawie i okolicach. A robienie z tego sensacji to takie trochę "odkrywanie Ameryki".


220/221 na odcinku za Krakowską?

Autor:  YoMaHa [ Cz 20.03.2014, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):

No ale teoretycznie mogą dogadać się zainteresowane gminy, wskazując później związek jako pełnomocnika do reprezentacji w danej sprawie.

Nie mogą. Takie coś też zostanie uwalone przez WSA. Jeśli gmina już przystąpiła do jakiegos związku celowego to nie może w tej kwestii zawierać porozumienia.


OIDW Sopot jest członkiem tego tam metropolitalnego i jednocześnie ma zawarte porozumienia komunalne. Jak to zatem jest?

Autor:  YoMaHa [ Cz 20.03.2014, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
Porozumienie MZKP i KZK GOP to zwykła umowa cywilno-prawna regulująca współpracę obu związków w zakresie przewozów. Nigdy nie było i nie jest porozumieniem komunalnym, a linie autobusowe łączące oba związki od 2001 roku (od chwili wejścia w życie ustawy o transporcie drogowym) nie są komunikacją miejską. Zezwolenia wydawał Marszałek


;) No to teraz powiedzcież mi tylko co wnosi ta informacja dla linii z Piekar do Chorzowa (zważywszy na to, że wydłużana linia już istnieje i zezwolenia udzielono), oprócz tego, że jeden z kolegów miesza wszystko ze wszystkim. Skoro na X linii da się wystąpić o zezwolenie to na X+1 też się da...
Ktoś tu idzie coś zaskarżyć, czy tylko trzeba było coś tam pomarudzić, bo nie rozumiem ;).


Tu akurat nic nie wnosi, bo rzeczone 192 jeżdżąc z TG do Bytomia już jeździ po dwóch związkach, więc jak pojedzie do Chorzowa to nic się nie zmieni pod tym względem. Natomiast sama sytuacja formalna jest chora i przydałoby się ją wyprostować.

Chora w sensie na linii KZK GOP / MZKP czy chora w sensie ogólnym, w sensie przewidzianych prawem form współpracy pomiędzy takimi a nie innymi podmiotami?

Autor:  memphis [ Cz 20.03.2014, 21:22 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

YoMaHa napisał(a):
Chora w sensie na linii KZK GOP / MZKP czy chora w sensie ogólnym, w sensie przewidzianych prawem form współpracy pomiędzy takimi a nie innymi podmiotami?


Ogólnie, bo niby czemu związki międzygminne nie mogłyby zawierać porozumień z innymi gminami lub związkami?

Cytuj:
OIDW Sopot jest członkiem tego tam metropolitalnego i jednocześnie ma zawarte porozumienia komunalne. Jak to zatem jest?


Tylko działalność MZKZG nie pokrywa się z zakresem porozumień w sprawie ptz - przecież związek w zasadzie tylko taryfę ustala i to jeszcze alternatywną wobec gminnych.

Autor:  YoMaHa [ Cz 20.03.2014, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

memphis napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Chora w sensie na linii KZK GOP / MZKP czy chora w sensie ogólnym, w sensie przewidzianych prawem form współpracy pomiędzy takimi a nie innymi podmiotami?


Ogólnie, bo niby czemu związki międzygminne nie mogłyby zawierać porozumień z innymi gminami lub związkami?


Bo tak sobie wymyślili prawnicy od siedmiu boleści. Zwykły zdrowy rozsądek dawno przegrał z idiotycznymi wywodami, przecież nawet nieodżałowany MFK twierdził, że związek jest po prostu supergminą i tak należy go traktować. No ale wtedy prawnicy by nie mieli hajsu z interpretowania definicji etc.
Cytuj:
Cytuj:
OIDW Sopot jest członkiem tego tam metropolitalnego i jednocześnie ma zawarte porozumienia komunalne. Jak to zatem jest?


Tylko działalność MZKZG nie pokrywa się z zakresem porozumień w sprawie ptz - przecież związek w zasadzie tylko taryfę ustala i to jeszcze alternatywną wobec gminnych.

Owszem, wiem o tym (choć w statucie tam chyba jest więcej? - nie wgłębiałem się) niemniej a contrario komunikacją miejską jest na przykład pociąg 40823 Katowice - Gliwice. Poza tym na przykład co w sytuacji, gdy gmina jest członkiem i ma zawarte porozumienie i oba te zdarzenia prawne (czy też zdarzenia prawne implikujące określony stan prawny) miały miejsce wieki temu, gdzieś tam w głębokich latach dziewięćdziesiątych?

Autor:  aso [ Cz 20.03.2014, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

YoMaHa napisał(a):
Poza tym na przykład co w sytuacji, gdy gmina jest członkiem i ma zawarte porozumienie i oba te zdarzenia prawne (czy też zdarzenia prawne implikujące określony stan prawny) miały miejsce wieki temu, gdzieś tam w głębokich latach dziewięćdziesiątych?


Nic. Przykładów takich dziwnych porozumień komunalnych zawartych w odległej przeszłości, które nadal funkcjonują jest sporo. I dopóki ktoś nie przypomni sobie o ich istnieniu, to będą trwać nadal. Zresztą onegdaj rozsyłałem do znajomych, jak to pewien radca prawny wydał na ten sam temat dwie wzajemnie wykluczające się opinię.

Autor:  memphis [ Cz 20.03.2014, 23:02 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

YoMaHa napisał(a):
Bo tak sobie wymyślili prawnicy od siedmiu boleści. Zwykły zdrowy rozsądek dawno przegrał z idiotycznymi wywodami, przecież nawet nieodżałowany MFK twierdził, że związek jest po prostu supergminą i tak należy go traktować. No ale wtedy prawnicy by nie mieli hajsu z interpretowania definicji etc.


Nie no, oczywiście wiadomo, że dzisiaj się tak nie da, ale rodzi się pytanie czy tak musi być zawsze.

Cytuj:
Owszem, wiem o tym (choć w statucie tam chyba jest więcej? - nie wgłębiałem się) niemniej a contrario komunikacją miejską jest na przykład pociąg 40823 Katowice - Gliwice. Poza tym na przykład co w sytuacji, gdy gmina jest członkiem i ma zawarte porozumienie i oba te zdarzenia prawne (czy też zdarzenia prawne implikujące określony stan prawny) miały miejsce wieki temu, gdzieś tam w głębokich latach dziewięćdziesiątych?


Ale stan prawny w zakresie związków międzygminnych i porozumień to się zdaje się nie zmienił od 27 maja 1990 roku? ;-)

Autor:  YoMaHa [ Cz 20.03.2014, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

memphis napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Bo tak sobie wymyślili prawnicy od siedmiu boleści. Zwykły zdrowy rozsądek dawno przegrał z idiotycznymi wywodami, przecież nawet nieodżałowany MFK twierdził, że związek jest po prostu supergminą i tak należy go traktować. No ale wtedy prawnicy by nie mieli hajsu z interpretowania definicji etc.


Nie no, oczywiście wiadomo, że dzisiaj się tak nie da, ale rodzi się pytanie czy tak musi być zawsze.


Trudno wyrokować. Raczej trudno mi sobie wyobrazić, w jakim kierunku miałaby iść legislacja, aby "było dobrze" (czyli żeby różni tacy, włączając mnie, szukając dziury w całym, jak to w zwyczaju mają, nie znajdowali jej). Enyajdijas? ;-)
Cytuj:
Cytuj:
Owszem, wiem o tym (choć w statucie tam chyba jest więcej? - nie wgłębiałem się) niemniej a contrario komunikacją miejską jest na przykład pociąg 40823 Katowice - Gliwice. Poza tym na przykład co w sytuacji, gdy gmina jest członkiem i ma zawarte porozumienie i oba te zdarzenia prawne (czy też zdarzenia prawne implikujące określony stan prawny) miały miejsce wieki temu, gdzieś tam w głębokich latach dziewięćdziesiątych?


Ale stan prawny w zakresie związków międzygminnych i porozumień to się zdaje się nie zmienił od 27 maja 1990 roku? ;-)

Możnaby dyskutować ;-)

Niemniej - zmieniła się czy nawet zmieniała się definicja komunikacji miejskiej. Poza tym co do tego stanu prawnego - to trzeba by było przewertować orzeczenia od wskazanej przez Ciebie daty i porównywać linię orzeczniczą. Ubolewam, ale jestem teraz bardzo daleko od tematu, a nośny, nośny...

Autor:  YoMaHa [ Cz 20.03.2014, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

aso napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Poza tym na przykład co w sytuacji, gdy gmina jest członkiem i ma zawarte porozumienie i oba te zdarzenia prawne (czy też zdarzenia prawne implikujące określony stan prawny) miały miejsce wieki temu, gdzieś tam w głębokich latach dziewięćdziesiątych?


Nic. Przykładów takich dziwnych porozumień komunalnych zawartych w odległej przeszłości, które nadal funkcjonują jest sporo. I dopóki ktoś nie przypomni sobie o ich istnieniu, to będą trwać nadal. Zresztą onegdaj rozsyłałem do znajomych, jak to pewien radca prawny wydał na ten sam temat dwie wzajemnie wykluczające się opinię.


A mnie nie przysłałeś, Brutusie! ;-)

Autor:  memphis [ Pt 21.03.2014, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

YoMaHa napisał(a):
Trudno wyrokować. Raczej trudno mi sobie wyobrazić, w jakim kierunku miałaby iść legislacja, aby "było dobrze" (czyli żeby różni tacy, włączając mnie, szukając dziury w całym, jak to w zwyczaju mają, nie znajdowali jej). Enyajdijas? ;-)


Dla mnie logicznym jest, że skoro gmina może zawierać porozumienia, to związek gmin działający w ich imieniu też powinien móc. Zresztą w ogóle dowolność zawierania związków i porozumień między jednostkami samorządu nawet różnych szczebli powinna być oczywistością. To chyba tylko na dobre mogłoby wyjść.

Cytuj:
Niemniej - zmieniła się czy nawet zmieniała się definicja komunikacji miejskiej.


Przed 2001 rokiem była jakaś? Bo od tego czasu się zasadniczo nie zmieniła.

Taka ciekawostka - jak w dzisiejszym stanie prawnym uruchomić niezależną linię tramwajową (nie zlecaną operatorowi przez organizatora)?

Autor:  Daro85 [ Pt 21.03.2014, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

memphis napisał(a):
Dla mnie logicznym jest, że skoro gmina może zawierać porozumienia, to związek gmin działający w ich imieniu też powinien móc. Zresztą w ogóle dowolność zawierania związków i porozumień między jednostkami samorządu nawet różnych szczebli powinna być oczywistością. To chyba tylko na dobre mogłoby wyjść.


Faktycznie jak dla mnie obwarowane to powinno być warunkiem konkurencyjności, żeby nie doszło do paranoi- tzn. że np. związek X i Y porozumie się w celu finansowania jakiegoś połączenia, a ustalona cena będzie rażąco zawyżona względem normalnym warunków. Wiadomo, że takim porozumieniem może być zainteresowany tylko jeden czy kilku spośród wielu członków związku, czemu wszyscy w skrajnym wypadku mają dopłacać?

Autor:  lgor [ Pt 28.03.2014, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

A tak z innego podwórka. Ostatnio tak przeglądałem TWB i zainteresowała mnie jedna wzmianka tj. dwóch organizatorów a jedna linia
http://phototrans.eu/14,681547,0,Neopla ... _2264.html
U nas nie ma podziału na brygady ale tak powracając na nasze podwórka i czysto teoretycznie pisząc.
Jakby 192 w kursach do Chorzowa organizowałby w całości KZK GOP w zamian MZKP dostałoby do organizacji część linii 80 to czy dalej byłaby to wojewódzka komunikacja.

Autor:  memphis [ Pt 28.03.2014, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

lgor napisał(a):
Jakby 192 w kursach do Chorzowa organizowałby w całości KZK GOP w zamian MZKP dostałoby do organizacji część linii 80 to czy dalej byłaby to wojewódzka komunikacja.


To zawsze będą przewozy wojewódzkie, bo trasa wychodzi poza jeden związek. Ten podział w Trójmieście na 171 jest czysto techniczny - Gdańsk i Gdynia zlecają swoje zadania (kiedyś 3 wozy były gdańskie, a 1 gdyński - nie wiem jak dzisiaj). A całość reguluje stosowne porozumienie komunalne, które stanowi m.in. kto wydaje zaświadczenie, czyli jest organizatorem w rozumieniu uptz.

Autor:  lgor [ So 29.03.2014, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Piekary Śląskie)

Dzięki za wyjaśnienie. Pod tym zdjęciem ktoś napisał że zezwolenie wydaje UM w Gdańsku.

Strona 120 z 120 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/