Teraz jest So 20.01.2018, 18:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3089 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 151, 152, 153, 154, 155
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 31.08.2017, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
Nowe perony na linii towarowej w Wiesiółce, Chruszczobrodzie i Sikorce stają się faktem. Na oko szykuje się jakieś 5 minut dłuższy przelot dla poc. Gliwice - Częstochowa, których spotka to szczęście meandrowania. Pozdrawiam wszystkich miłośników wydłużonego czasu jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 2.09.2017, 17:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3821
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Nowe perony na linii towarowej w Wiesiółce, Chruszczobrodzie i Sikorce stają się faktem. Na oko szykuje się jakieś 5 minut dłuższy przelot dla poc. Gliwice - Częstochowa, których spotka to szczęście meandrowania. Pozdrawiam wszystkich miłośników wydłużonego czasu jazdy.


Oczywiście - błąd. Przecież skracanie krytycznych odcinków utrudniających trasowania pociągów regionalnych to podręcznikowy błąd, nieprawdaż? Zamiast pozwolić na wyprzedzanie w trakcie jazdy między Ząbkowicami a Łazami, puszczając wybrane pociągi regionalne po nieznacznie wolniejszym torze, korzystniej jest w momencie konfliktu regionalnych i międzywojewódzkich odstawić regionalny na 8-10 minut dodatkowego postoju w Ząbkowicach, albo profilaktycznie już w rozkładzie rocznym powycinać postoje na innych przystankach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 826
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 19:26 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3821
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.


Przesiąkłeś doszczętnie Stasiem Biegą... Linia nr 1 od Katowic do Zawiercia to nie dawne czasy, że pospieszny lub Ex jechał raz na godzinę. W tej chwili zdarza się, że w ciągu godziny jadą 3-4 pociągi międzywojewódzkie i chcąc to pogodzić z ruchem regionalnym musisz znaleźć możliwość ich wytresowania. Priorytety trasowania określa regulamin. Zatem w krytycznym momencie albo pociąg regionalny przejedzie z nieznacznie gorszym czasem jazdy albo nie pojedzie wcale. A jeżeli tak oczywistej kwestii ruchowej nie rozumiesz, to znaczy że branża kolejowa nie jest dla ciebie. Chyba że wracamy do starej szkoły Stasia Biegi wycinania postojów gdzie tylko się da, aby pociąg był w stanie przejechać. Tylko niestety - pociąg jadący bez zatrzymania nie zabierze pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 20:56 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4084
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
To chyba jakiś nasz lokalny problem z przepustowością szlaków. W Warszawie jakoś da się jeździć co 4-5 minut, a u nas nie? Dyżurni ruchu jak tylko chcą to potrafią zdziałać cuda. Niedawno jechałem pociągiem TLK, który w Nowym Dworze Mazowieckim, na zwykłej dwutorowej linii, został wyprzedzony przez EIC.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 17.09.2017, 21:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3821
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
To chyba jakiś nasz lokalny problem z przepustowością szlaków. W Warszawie jakoś da się jeździć co 4-5 minut, a u nas nie? Dyżurni ruchu jak tylko chcą to potrafią zdziałać cuda. Niedawno jechałem pociągiem TLK, który w Nowym Dworze Mazowieckim, na zwykłej dwutorowej linii, został wyprzedzony przez EIC.


Trudno mi się wypowiadać, bo nie znam realiów warszawskich i konkretnej sytuacji - wyprzedzanie planowe założone w rozkładzie, czy też doraźne rozwiązanie wprowadzone przez dyspozytora zarządcy infrastruktury. Dyżurny ruchu ma niewiele do powiedzenia - wykonuje jedynie polecenia.

Co do specyfiki linii 1 - problem jest poważny, ponieważ czas jazdy pociągu regionalnego i międzywojewódzkiego różni się między Katowicami, a Zawierciem aż o kilkanaście minut. W dodatku pociągi międzywojewódzkie z uwagi na różne kierunki (Warszawa p. Częstochowę / Warszawa p. CMK / Łódź p. Częstochowę / Lublin p. Kielce) mają w obydwu kierunkach różne końcówki odjazdów i przyjazdów na Katowicach. Co oznacza, że gdy ustawisz dobrze regionalne na węźle katowickim pod przesiadki na Bielsko i Racibórz, czyli dwa najważniejsze kierunki, to w którymś momencie dojdzie do konfliktu trasowania z międzywojewódzkim. Tutaj każdy kierunek ma swoje końcówki minutowe, dodatkowo inaczej po CMK jedzie skład wagonowy, a inaczej Pendolino. Można przyjąć, że pociągi międzywojewódzkie pojawiają się właściwie losowo, skutecznie dezorganizując cykliczność ruchu regionalnego.

Teraz tak. Linia nr 1 pod względem prowadzenia ruchu nie jest zbyt fortunna, ponieważ na odcinku Katowice - Zawiercie istnieje ograniczona liczba miejsc, gdzie szybszy pociąg może wyprzedzić wolniejszy: Sosnowiec (pod warunkiem, że wolnej krawędzi nie zajmują Tychy Lodowisko), następnie Ząbkowice i... Łazy. Nie możesz zakładać, że uda ci się wjechać na tor przeciwny do zasadniczego kierunku jazdy, bo nie wiesz, czy będzie on wolny. Dlatego wykorzystanie linii 160/186 o prędkościach 80-100 km/h wydaje się najsensowniejszym rozwiązaniem. Jest to o tyle duże ułatwienie, że po wprowadzeniu dla większości pociągów międzywojewódzkich postoju w Dąbrowie Górniczej, pociągi międzywojewódzkie i regionalne mają zbliżony czas przejazdu od Katowic do Ząbkowic, co ułatwia trasowanie i zwiększa przepustowość odcinka. W momencie konfliktu trasowania od Ząbkowic do Zawiercia pociąg regionalny jedzie po prostu po wolniejszym torze. Można zwyczajnie zamienić je kolejnością. Teraz problemem jest to, że nie każdy pociąg regionalny jadący od Katowic zdąży dojechać do Zawiercia przed międzywojewódzkim i odwrotnie. Po dobudowaniu krawędzi krytyczny dla konstrukcji rozkładu jazdy odcinek skracasz do 25 km.

Jeżeli chcemy by na średnicy pasażerowie korzystali z pociągów - standardem powinny być co najmniej 2 pociągi regionalne na godzinę poza godzinami szczytowymi i 3-4 na godzinę w godzinach szczytu. Bez inwestycji infrastrukturalnych niwelujących kolizje ruchowe osiągnięcie takich standardów zwyczajnie nie jest możliwe. W sytuacji gdy odstawisz osobowy na wyprzedzanie w Ząbkowicach lub w Łazach, to będzie to niekorzystnie odebrane przez pasażerów, bo nie dość że długi postój będzie denerwować, to jeszcze będą mieli wrażenie, że przyjechali razem z następnym pociągiem - kolejny regionalny przyjedzie chwilę po nim.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 19.09.2017, 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4001
Lokalizacja:
Ligota
Gazeta Wyborcza napisał(a):

Pociągi wyjadą na industrialne szlaki, które są zamknięte dla ruchu pasażerskiego

Wszystko dlatego, że w październiku Koleje Śląskie obchodzą szóste urodziny. Z tej okazji przewoźnik organizuje dwa bezpłatne przejazdy specjalne trasami, którymi zwykle nie jeżdżą pociągi pasażerskie.

Więcej tekstu nie wkleję, bo wykorzystałem jakiś limit. Link poniżej:
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... LokKatLink

W sobotę 23.09 start o 15:00 kiblem, przybliżona trasa: Katowice - Chorzów Batory - Ruda Śląska - Zabrze - Gliwice - Gliwice Sośnica - Ornontowice KWK Budryk - Zabrze Makoszowy - Ruda Kochłowice - Katowice. W niedzielę 24.09 start o 11;35 dieslem, przybliżona trasa: Katowice - Chorzów Miasto - Bytom - Radzionków - Brzeziny Śląskie - Chorzów Stary - Chorzów Miasto - Katowice. Gdzieś tam jeszcze będzie zwiedzane Zabrze Północ, ale już nie pamiętam w który dzień. Rezerwacja miejsc przez formularz na stronie KŚ.

Niestety, chyba nie będę mógł się wybrać :-(

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 19.09.2017, 20:48 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 172
Lokalizacja:
GOP
http://silesiainfotransport.pl/blog/201 ... odziny-ks/

Tutaj można bez żadnych limitów czytać ;)

Cytuj:
Pierwszy przejazd został zaplanowany na sobotę 23 września. Trasa będzie prowadzić z Katowic do Ornontowic na tereny Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”. Pociąg specjalny wyruszy z katowickiego dworca punktualnie o godzinie 15:00. Do pociągu nie trzeba wsiadać koniecznie w Katowicach. Przewidziane zostały trzy dodatkowe postoje: w Chorzowie Batorym (odjazd o godz. 15:06), Zabrzu (odjazd o godz. 15:17) oraz w Gliwicach, skąd w dalszą drogę pociąg odjedzie o godzinie 15:34. Przejazd będzie miał formę pętli, a trasa powrotna przebiegać będzie przez Zabrze Makoszowy, Rudę Kochłowice oraz chorzowskie Hajduki – wprost do Katowic.
(...)
W niedzielę, 24 września, Koleje Śląskie zapraszają natomiast na wycieczkę m.in. do Huty Pokój w Rudzie Śląskiej. Pociąg specjalny wyruszy z Katowic o godzinie 11:35. Podobnie jak przy sobotnim kursie, tutaj również przewidziany został dodatkowy postój – w Chorzowie Batorym (odjazd o godz. 11:42). Z Huty Pokój pociąg pojedzie przez Zabrze Biskupice, Bytom, Radzionków do Brzezin Śląskich, gdzie pasażerowie będą mieli okazję przyjrzeć się krajobrazom postindustrialnym naszego regionu – pokopalnianym nieużytkom czy zapadliskom i zalewiskom powstałym w wyniku szkód górniczych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 23.09.2017, 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Na liniach do Wodzisławia Śląskiego czy Żywca byłby to błąd. Na głównych wciąż jest na tyle pasażerów, że jak ich trochę ubędzie - nic się nie stanie. Znając życie osobowy pomeandruje, a w Ząbkowicach i tak odczeka swoje, na opóźniony prestiż. Prościej byłoby zlikwidować osobowe na głównych. Dotacja i wynagrodzenie nie są zależne od efektów. Lub są - im gorszy - tym większe.

A te perony to w ogóle będą przy których przystankach budowane? Bo zdaje się, że nie przy wszystkich na tej trasie jest to mozliwe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3089 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 151, 152, 153, 154, 155

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności