Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 160  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
butthead napisał(a):
KrzysiekL napisał(a):
Żeby środki finansowe za fragmenty trasy pociągu na obszarze KZKGOP szły Urzad Marszałkowski->KZKGOP->PKP PR(który były nadal wykonawcą usługi)
Interesujące byłoby też nie fragmenty trasy tylko regularne wahadłowe połączenie i przepływ UMarsz -> KZK GOP -> Arriva/Veolia ;)


Tylko co zrobić z trasą poza województwem? Aczkolwiek fragmenty tras mogłyby być finansowane. Pewnie skończyłoby się to na tym, że pociąg dojedzie do granicy województwa po czym zawróci ;)


A koniec końców jak przyjdzie prywaciarz z tanim taborem i tanią załogą to i tak będzie się opłacało jechać. Bo problem nie leży w braku pasażerów tylko w mentalności urzędnika. Tutaj należy przytoczyć przykład busiarzy którym opłaca się jechać tam, gdzie PKS-owi nie.

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 14:04 

Dołączył(a): Wt 16.09.2008, 20:25
Posty: 67
rustsaltz napisał(a):

Tylko co zrobić z trasą poza województwem? Aczkolwiek fragmenty tras mogłyby być finansowane. Pewnie skończyłoby się to na tym, że pociąg dojedzie do granicy województwa po czym zawróci ;)

Właśnie to by musiałobyc dobrze przygotowane, żeby nie wylac dziecka z kapielą. Pociągi wyjeżdzające poza obszar KZKGOP musiały pozostać, finansowane poza obszarem KZKGOP na obecnych zasadach. Zakładając, że to PKP PR byłyby wykonawca usługi w pociągach tych nadal obowiązywałaby także taryfa PKP PR - przy zakupie biletu poza obszar kzk gop.

Także mówimy już nawet o KZKGOP a nie województwie. I faktycznie mogłoby być tak, że KZKGOP zamówiłoby dodatkowe pociągi które kończyły trasę na granicy ich obszaru(Tarnowskie Góry, DG Ząbkowice etc)

Być może KZKGOP lub jakiś twór podobny mógłby zająć się organizacją transportu w całym województwie. Przejęcie częsci pkp przez samorządy może w tym pomóc.


rustsaltz napisał(a):
A koniec końców jak przyjdzie prywaciarz z tanim taborem i tanią załogą to i tak będzie się opłacało jechać. Bo problem nie leży w braku pasażerów tylko w mentalności urzędnika. Tutaj należy przytoczyć przykład busiarzy którym opłaca się jechać tam, gdzie PKS-owi nie.

Prywaciarze to tutaj inna sprawa trochę, podstawowy cel takiego rozwiązania to skończenie z patologiczną sytuacją gdzie mamy dwie konkurujace ze soba firmy obie otrzymujące dofinansowanie z podatków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
KrzysiekL napisał(a):
Także mówimy już nawet o KZKGOP a nie województwie. I faktycznie mogłoby być tak, że KZKGOP zamówiłoby dodatkowe pociągi które kończyły trasę na granicy ich obszaru(Tarnowskie Góry, DG Ząbkowice etc)


Moim zdaniem to byłby dobry pomysł- tzn. taka dwudzielna ukladanka na torach:
1.część- pociągi planowe PKP PR/whatever o zasięgu ponadlokalnym, ale obsługujące częściowo trasy wewnętrzne (np. pociąg Katowice- Cz-wa, gdzie bilety KZK obowiązywałyby do np. Łaz, lub Katowice- Oświęcim, gdzie granicą byłby Chełm Śl. np.)
2.część- pociągi dedykowane- uruchamiane specjalnie dla zleceniodawcy, np. celem wprowadzenia jednolitej częstotliwości (kursujące jednak tylko w zasięgu działania zleceniodawcy- czyli tylko do stacji typu Pyskowice, DG Ząbkowice). Te drugie mogłyby być przedmiotem przetargu, lub być wykonywane przez spółkę, w której udziały miałyby podobnie jak w SBahnach w Niemczech samorządy.

Cytuj:
Być może KZKGOP lub jakiś twór podobny mógłby zająć się organizacją transportu w całym województwie. Przejęcie częsci pkp przez samorządy może w tym pomóc.


Ale podstawowe pytanie to- co pojmujemy pod pojęciem całe województwo- bo jeżeli chcemy z Katowic organizować KM w Częstochowie lub Bielsku to pytanie czy ma to sens. Moze lepiej po prostu, zeby np. te osoby, ktore stamtąd chcą dojechać do Katowic po prostu miałyby możliwość zakupu jakiegoś Combi-Ticketu, ktory pozwoliłby dojechac spod Szyndzielni na Hutę Katowice bez nerwowego szukania kiosku. Przecież spokojnie można na większym dworcu w okolicy uruchomić Biuro Obsługi Pasażera, gdzie osoba tam siedząca obliczy nam ile taka podróż będzie kosztować i wystawi nam odpowiedni dokument.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 15:58 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Daro85 napisał(a):
1.część- pociągi planowe PKP PR/whatever o zasięgu ponadlokalnym, ale obsługujące częściowo trasy wewnętrzne
W perspektywie kilku najbliższych lat zapewne się rozstrzygnie, ile (i czy w ogóle coś) zostanie z PKP PR. Może się okazać, że np. nie zostanie nic ponadlokalnego i problem się tym samym sam rozwiąże.
Daro85 napisał(a):
Te drugie mogłyby być przedmiotem przetargu, lub być wykonywane przez spółkę, w której udziały miałyby podobnie jak w SBahnach w Niemczech samorządy.
Heh, już widzę jak towarzystwo spod znaku panów Koguta i Kołodziejczyka dobrowolnie, bez strajków, histeryzowania i totalnego utrudniania wszystkim na około życia oddaje pole...
Daro85 napisał(a):
Moze lepiej po prostu, zeby np. te osoby, ktore stamtąd chcą dojechać do Katowic po prostu miałyby możliwość zakupu jakiegoś Combi-Ticketu, ktory pozwoliłby dojechac spod Szyndzielni na Hutę Katowice bez nerwowego szukania kiosku.
"Schlesien-Ticket" ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
KrzysiekL napisał(a):
rustsaltz napisał(a):
A koniec końców jak przyjdzie prywaciarz z tanim taborem i tanią załogą to i tak będzie się opłacało jechać. Bo problem nie leży w braku pasażerów tylko w mentalności urzędnika. Tutaj należy przytoczyć przykład busiarzy którym opłaca się jechać tam, gdzie PKS-owi nie.

Prywaciarze to tutaj inna sprawa trochę, podstawowy cel takiego rozwiązania to skończenie z patologiczną sytuacją gdzie mamy dwie konkurujace ze soba firmy obie otrzymujące dofinansowanie z podatków.


Całe podzielenie PKP to była patologia.

Cytuj:
Moim zdaniem to byłby dobry pomysł- tzn. taka dwudzielna ukladanka na torach:
1.część- pociągi planowe PKP PR/whatever o zasięgu ponadlokalnym,(...)Te drugie mogłyby być przedmiotem przetargu, lub być wykonywane przez spółkę, w której udziały miałyby podobnie jak w SBahnach w Niemczech samorządy.


Upraszczając: jedzie pociąg z katowic do Oświęcimia i na odcinku Katowice-Bieruń Nowy (ta gmina jest członkiem KZK GOP, więc ta stacja jest graniczna) jest pociągiem KZK GOP a na odcinku Bieruń-Oświęcim pociągiem PKP PR. Kiedy Oświęcim nie chce danego pociągu zawraca on w Bieruniu i jedzie z powrotem jako KZK GOP-owy. To masz na myśli?
Mam nadzieję, że na stacjach granicznych jest możliwość zawracania

Cytuj:
Moze lepiej po prostu, zeby np. te osoby, ktore stamtąd chcą dojechać do Katowic po prostu miałyby możliwość zakupu jakiegoś Combi-Ticketu, ktory pozwoliłby dojechac spod Szyndzielni na Hutę Katowice bez nerwowego szukania kiosku. Przecież spokojnie można na większym dworcu w okolicy uruchomić Biuro Obsługi Pasażera, gdzie osoba tam siedząca obliczy nam ile taka podróż będzie kosztować i wystawi nam odpowiedni dokument.


Standardowe pytanie: zapłacisz za to? ;). wiesz jak jest u nas z finansowaniem czegokolwiek...

Cytuj:
Być może KZKGOP lub jakiś twór podobny mógłby zająć się organizacją transportu w całym województwie. Przejęcie częsci pkp przez samorządy może w tym pomóc.


Województwo jest nieco duże. Gdyby było województwo katowickie to rozwiązanie takie miałoby sens. Albo stworzyć WPK zarządzające koleją, tramwajami i autobusami w całym województwie z oddziałami np.. w Częstochowie, Katowicach, Bielsku. Tylko wtedy jest problem z podziałem pieniędzy.

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
rustsaltz napisał(a):
Upraszczając: jedzie pociąg z katowic do Oświęcimia i na odcinku Katowice-Bieruń Nowy (ta gmina jest członkiem KZK GOP, więc ta stacja jest graniczna) jest pociągiem KZK GOP a na odcinku Bieruń-Oświęcim pociągiem PKP PR. Kiedy Oświęcim nie chce danego pociągu zawraca on w Bieruniu i jedzie z powrotem jako KZK GOP-owy. To masz na myśli?
Mam nadzieję, że na stacjach granicznych jest możliwość zawracania


No np. z tym, że zakładam, że potrzeby przewozowe poza województwo są jednak mniejsze niż wewnątrzwojewódzkie.

Cytuj:
Standardowe pytanie: zapłacisz za to? ;). wiesz jak jest u nas z finansowaniem czegokolwiek...


Ale przecież to jest komercyjna działalność, więc płaci tylko klient. Chodziło mi raczej o coś takiego jak sieć sprzedaży poprzez agentów (tak jak biura podróży)- którzy w jednym miejscu sa w stanie wykupić dla ciebie usługę u kilku podmiotów- to by jednak dotyczyło tylko relacji "ponadlokalnych" (typu Bielsko<->Huta Katowice, lub Pyrzowice<->Żywiec)- w rozumieniu- poza teren danego organizatora.


Cytuj:
Województwo jest nieco duże. Gdyby było województwo katowickie to rozwiązanie takie miałoby sens. Albo stworzyć WPK zarządzające koleją, tramwajami i autobusami w całym województwie z oddziałami np.. w Częstochowie, Katowicach, Bielsku. Tylko wtedy jest problem z podziałem pieniędzy.


Moim zdaniem takie WPK byłoby za duzym molochem, w dodatku zupełnie zbędnym- takie rzeczy można przecież koordynowac nie za pomoca urzędu a za pomocą umowy- nie moze byc przecież tak, ze wiążemy finansowo i uzalezniamy od siebie pociąg jadący przez Łuków Śl. i tramwaj w Częstochowie. Niech każde samo na siebie zarabia, byle tylko było w stanie w jakis sposób wycenić swoja usługe tak, by na podstawie umowy mozna było sobie kupić bilet uprawniający do skorzystania z uslug danego podmiotu, a najpierw wyliczyć jego cenę.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Ostatnio edytowano Cz 18.09.2008, 16:59 przez Daro85, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
butthead napisał(a):
Heh, już widzę jak towarzystwo spod znaku panów Koguta i Kołodziejczyka dobrowolnie, bez strajków, histeryzowania i totalnego utrudniania wszystkim na około życia oddaje pole...


Zależy ile za to dostaną ;]

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 17:42 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
rustsaltz napisał(a):
Bieruń Nowy (ta gmina jest członkiem KZK GOP, więc ta stacja jest graniczna)


Bieruń nie jest i nie był nigdy członkiem KZK GOP. I nie zanosi się, żeby w tym stuleciu coś się zmieniło w tej kwestii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.09.2008, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
butthead napisał(a):
Na Gliwice-Bytom ztcw na pewno będzie o kilka pociągów mniej.

Obecnie są 42 kursy na dobę, a będzie 32 :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
reksio napisał(a):
Obecnie są 42 kursy na dobę, a będzie 32 :-/


a na R149 jest 5 i raczej tak zostanie ;) (o ile nie wywalą porannego ok. 8.30 z Oświęcimia). 32 to i tak dużo jak na lokalną linię w Polsce. ale to Polska...

Mam takie pytanie odnośnie Bierunia: skoro nie jest członkiem KZK to na jakich zasadach jeździ tam 931 i te utrudniające życie kilka kursów 149?

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
rustsaltz napisał(a):
Mam takie pytanie odnośnie Bierunia: skoro nie jest członkiem KZK to na jakich zasadach jeździ tam 931 i te utrudniające życie kilka kursów 149?

Zapewne umowa cywilno prawna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Zapewne umowa cywilno prawna.


W przypadku 149 to kto wie czy nie z KWK Piast ;]

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:14 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
rustsaltz napisał(a):
Mam takie pytanie odnośnie Bierunia: skoro nie jest członkiem KZK to na jakich zasadach jeździ tam 931 i te utrudniające życie kilka kursów 149?

Zapewne umowa cywilno prawna.


Nie ma żadnej umowy. Do Bierunia KZK jest charytatywnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Nie ma żadnej umowy. Do Bierunia KZK jest charytatywnie.

Jakto? To wyciąć te kursy:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.09.2008, 23:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
Nie ma żadnej umowy. Do Bierunia KZK jest charytatywnie.

Jakto? To wyciąć te kursy:P


Od lat są na to zakusy. Na szczęście pasażerowie dopisują (w Bieruniu Starym, bo to 149 do Nowego to istotnie jakaś paranoja jest).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.09.2008, 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
bo to 149 do Nowego to istotnie jakaś paranoja jest).


A to górnicy tam nie jeżdżą?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.09.2008, 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57
Posty: 873
Lokalizacja:
SM
Ciekawe to połączenie... Górnik który do kopalni dojedzie z piątku na sobotę autobus powrotny ma z poniedziałku na wtorek - podobnie jak ten który przyjedzie z niedzieli na poniedziałek...

I tak wielu górników w ciągu dnia wysiada na Kopciowicach i łapią przewozy kopalniane bodajże z Lędzin.

_________________
I nie zniknie On z mysłowickiej strefy,
A numer jego czterdzieści i cztery


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.09.2008, 11:49 

Dołączył(a): Pn 15.10.2007, 21:01
Posty: 41
Lokalizacja:
DG/Oświęcim/Jawiszowice
memphis napisał(a):
149 do Nowego to istotnie jakaś paranoja jest
Oj widać nie jeździcie. Mniej więcej jest tak (chodzi o odcinek Chełm - Nowy Bieruń): autobus na 6 pod kopalnię ma większość miejsc siedzących zajętych. Z powrtoem jeździ pusty, aż do Chełmu, choć czasem znajdą się pasażerowie jak nie przyjedzie 554. Na drugą zmianę pustawo, do 10 osób. Ale w kierunku Chełmu już taki pusty nie jeździ, chyba że się spóźni ok. 20 minut, co zdarza się blisko w 80 % (i zdarzało też przed remontami), to ludzie do busa wsiądą i tyle.
Rozmawiałem z facetką z osiedla i mówiła, że 3 autobusy na dzień to kpina, a wiecie jak jest w Bieruniu no to dołączyła się reszta z przystanku i zaczęły lecieć epitety. Więc jak widać miałby kto jeździć, ale nie ma czym.

_________________
Цукерочок


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.09.2008, 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52
Posty: 1245
Lokalizacja:
Chełm Śląski
przecież jeździ 554 (kit z tym, że wiecznie opóźniony). Jak 149 już tam jeździ, to niech jeździ jakoś logicznie, a nie tak jak teraz. Albo wywalić 554 i zrobić normalny autobus z Mysłowic do Bierunia coś w stylu 54. Taki autobus przy okazji odciążyłby 149, bo jak wsiada ta hołota (bez urazy ;)) pod dworcem w Mysłowicach to nie ma czy dychać. Wracając do tematu to mógłby odciążać pociąg-gdyby był ;(

_________________
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.09.2008, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
CUKEROCHOK napisał(a):
Mniej więcej jest tak (chodzi o odcinek Chełm - Nowy Bieruń): autobus na 6 pod kopalnię ma większość miejsc siedzących zajętych.

Ciekawe ilu z nich ma bilet:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 160  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności